quote:SC Heerenveen wil Michel Breuer overnemen
30/6/2004 SC Heerenveen heeft zich bij Excelsior gemeld voor Michel Breuer. Op dit moment weigert Excelsior Breuer echter te laten gaan, omdat het verschil tussen vraag en aanbod te groot zou zijn. Dezelfde strategie hanteert de club in het geval van Danny Buijs, voor wie belangstelling is van Vitesse. ,,We willen een flink bedrag, want anders blijven ze gewoon nog een jaar bij ons’’, aldus algemeen directeur Simon Kelder in het Rotterdams Dagblad.
Waar gaat dit nou weer over??? Hij was (voor zover ik het nog begrijp) helemaal niet verhuurd, maar van excelsior......quote:FC Groningen wil Luirink, Tuyp en Buijs
30/6/2004 13:03
FC Groningen heeft haast met het aantrekken van nieuwe spelers. Als alles meezit beginnen Gijs Luirink, Jack Tuyp en Danny Buijs maandag al in het Oosterpark.
Trainer Ron Jans heeft gesproken met de drie beoogde versterkingen. Het drietal heeft daarin laten weten positief te staan tegenover een verblijf in het Oosterpark. Maar er liggen nog enkele obstakels.
Het binnenhalen van Luirink en Tuyp is een lastige klus. De contracten van de twee twintigjarige Volendammers moeten worden afgekocht. FC Groningen-directeur Hans Nijland is in gesprek met FC Volendam-voorzitter Henk Kras. 'We hebben ons in Luirink en Tuyp vastgebeten, maar Kras is geen gemakkelijke onderhandelaar', zei Nijland in het Dagblad van het Noorden.
Over Buijs (22) heeft FC Groningen wel al een akkoord bereikt over een afkoopsom. Feyenoord heeft zich kunnen vinden in het bod van de Groningers, die echter concurrentie hebben gekregen van Roda JC en Vitesse. De verdediger, die op huurbasis speelde voor Excelsior, twijfelt nog voor welke club hij moet kiezen.
quote:Op donderdag 10 juni 2004 14:46 schreef F1Bas het volgende:
[..]
als excelsior ooit nog eens de samenwerking zou stoppen is excelsior meteen mijn favoriete club uit de eerste divisie.
Klinkt goed dit, maar eerst zien dan geloven, ben benieuwd wie ze gaan halen om de spelersgroep te versterken, mijn vermoeden is een aantal feyenoord-pubers.quote:Ron Jans trekt Danny Buijs over de streep
Rotterdam - Danny Buijs speelt de komende vier seizoenen voor FC Groningen. De 22-jarige verdediger had nog een contract tot 2005 bij Excelsior. De Alblasserdammer stond ook in de belangstelling van Roda JC, maar het plaatje dat FC Groningen-trainer Ron Jans hem voor hield, trok Buijs over de streep.
,,Ik had een heel goed gevoel na het gesprek met de trainer,'' bekent de speler. ,,Het ligt in de bedoeling dat ik met Kurt Elshot de rechterflank ga bestrijken. Hij speelt in een 4-4-2-systeem voor mij. Dat betekent dat ik niet alleen moet verdedigen, maar ook aan aanvallen toe kom. Daar ligt toch ook mijn kracht.''
Ook Roda JC lonkte nadrukkelijk naar zijn diensten. ,,Een mooie club, met een mooi stadion. Roda doet altijd mee om Europees voetbal. Maar mijn gevoel zei dat ik voor Groningen moest kiezen. Dat plan van de trainer sprak mij aan. En de club speelt straks in een nieuw stadion.''
Groningen of Kerkrade, het is een afstand vanaf Alblasserdam. ,,Ach, wat is ver van huis? Australië, dat is ver weg. Ik ben in 2,5 uur thuis. Maar ik ga met mijn vriendin naar het noorden verhuizen.''
Als het even kan, zal Buijs ook op Woudestein zijn te bewonderen. ,,Zeker weten. Ik heb het 2,5 jaar fantastisch naar mijn zin gehad. Excelsior is een geweldige club, maar een komt een moment dat je een stap verder moet maken. Maar ik vergeet niet dat ik deze transfer mede aan Excelsior heb te danken.''
Uiteraard had Danny Buijs het liefst volgend seizoen in de Kuip gespeeld. Bij Feyenoord genoot hij immers de langste tijd van zijn opleiding. ,,Stiekem hoop je op een kans,'' geeft hij toe. ,,Maar misschien ben ik op dit moment nog niet klaar voor Feyenoord. Wellicht dat ik me kan ontwikkelen en dat ik de club tot een ander inzicht kan brengen. Ooit hoop ik voor Feyenoord te spelen, maar ik realiseer mij ook dat die kans niet voor iedereen is weggelegd.''
Buijs stond ook in de belangstelling van Vitesse. De Arnhemse club had alleen de middelen om hem te huren. Aangezien de verdediger zijn contract niet tot 2007 wilde verlengen, kon van een verhuur geen sprake zijn.
Excelsior gaat het geld dat vrij komt bij de transfer gebruiken om in de spelersgroep te investeren.
Snoyl gaat niet verkocht worden, maar die mocht een jaar ervaring op gaan doen. Jullie laten hem wel spelen toch?quote:Op vrijdag 9 juli 2004 10:42 schreef Mindlight het volgende:
I know, net als Snoijl.
Dit niet om de selectie van excelsior te "versterken", maar omdat feyenoord nog geen club heeft gevonden voor deze spelers. Excelsior dient dus als een stalling, waar deze spelers blijven tot ze verkocht kunnen worden.
Ik snap niet dat Kelder dit accepteert, áls ze komen dan minstens met de garantie dat ze het hele seizoen blijven......
Prachtig nieuws dit, er komt een echte clubman als voorzitterquote:de Jager afgetreden als voorzitter
Jaap Bontenbal nieuwe voorzitter
13/7/2004 Hierbij delen wij u mede dat de heer Martin de Jager is afgetreden als voorzitter van de SBV Excelsior. Gezien zijn regelmatige verblijf in het buitenland is het voor hem niet langer mogelijk om het voorzitterschap van Excelsior voldoende inhoud te geven. In 1992 werd Martin voorzitter. In die tijd verkeerde Excelsior op de rand van de financiële afgrond, werd er gespeeld op een abominabele accommodatie en reikten de prestaties niet verder dan de kelder van de eerste divisie. Momenteel is de club financieel kerngezond, is er een fantastische accommodatie en spreken de voetbalprestaties tot de verbeelding. Onder zijn bezielende leiding is dat allemaal gerealiseerd. Wij zijn hem daar zeer erkentelijk voor.
Jaap Bontenbal is bereid gevonden om het voorzitterschap over te nemen.
quote:VI
Excelsior laat El Hamdaoui toch naar Blackburn gaan
16/7/2004 9 :42
Mounir El Hamdaoui mag toch naar Blackburn Rovers. Excelsior besloot toch mee te werken aan een stage, zodat de aanvaller zal zich volgende maandag kan melden bij manager Graeme Souness op Ewood Park.
De twintigjarige Rotterdammer krijgt tot en met vrijdag de tijd om coach Graeme Souness en zijn technische staf te overtuigen en een contract te verdienen bij de club, die vorig seizoen als vijftiende eindigde in de beste Engelse competitie.
Donderdagmiddag was El Hamdaoui nog zeer teleurgesteld, omdat Excelsior hem te kennen had gegeven dat de club weigerde mee te werken aan een oefenstage. De clubleiding vond de spits te belangrijk om hem een week te missen tijdens de voorbereiding op het komende seizoen in de Gouden Gids Divisie. Vorig seizoen scoorde El Hamdaoui nog zeventien keer in 33 duels. Bovendien loopt het contract van de topscorer nog tot juli 2006.
Later op de dag meldde Excelsior zich weer El Hamdaouis zaakwaarnemer André Wasiman, nu met het bericht dat El Hamdaoui toch naar Blackburn mag voor een proefstage. Waarschijnlijk heeft Excelsior na overleg met Feyenoord besloten toch in te stemmen met het verzoek van de speler. Feyenoord, waarmee de club een samenwerkingsverband heeft, zal hebben toegezegd Excelsior aan een nieuwe aanvaller te helpen mocht El Hamdaoui erin slagen een contract te verdienen bij de Engelse club.
Leg uit....quote:Op vrijdag 16 juli 2004 11:14 schreef yvette1982 het volgende:
oost kan niet zonder zuid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |