Dit spreekwoord is perfect van toepassing op iemand uit mijn vriendengroep. Hij plaatst zichzelf volledig buiten de groep en geeft daar alles en iedereen de schuld van behalve zichzelf natuurlijk. Hij klaagt er over dat 'wij' nooit meer met hem uitgaan. Het komt er in werkelijkheid op neer dat hij alleen maar te porren is voor een uitstapje naar suffe kroegen waar hij al jaren komt en die om 2 uur gesloten zijn. Daar heeft niemand dus zin an, we vragen hem vaak genoeg mee naar leuke discotheken of steden maar dan is het van 'ik blijf liever dicht bij huis' of 'ja, straks ben ik daar en vind ik er niks aan'. Slaat nergens op. Je kan altijd ergens een keer kijken. Is het leuk dan ga je nog een keer, vind je het niets dan maak je er die avond het beste van en blijf je na die avond weg uit die toko. Het verwijt is dan altijd dat wij geen leuke ideeen hebben om uit te gaan, terwijl het meneer zelf is die elk idee wat verder ligt als een straal van 3 km rondom zijn huurhuisje meteen bij voorbaat afschiet met het argument 'te ver', 'ga geen uur in de auto zitten' of 'straks vind ik er niks aan'.
Nu de vakantie in zicht is weer precies hetzelfde verhaal. Meneer klaagt er over dat wij vakantieplannen maken buiten hem om, maar in werkelijkheid is het meneer zelf die door zijn houding uit de vakantieplannen weet te drukken. Geheel volgens z'n traditie heeft hij namelijk maar een beperkt scala aan ideeen. "Toevallig" twee plaatsen waar hij al respectievelijk 2 en 3 keer eerder is geweest. Ja, zelfs hetzelfde hotel. Toevallig is de rest van de club er ook al geweest en niemand voelt echt de behoefte weer naar dezelfde plaats en hetzelfde hotel te gaan. Alle andere opties schiet hij bij voorbaat af want hij heeft geen zin om uren in het vliegtuig te zitten en stel je voor dat hij er ergens anders niets aan vind....
Schijtziek word ik soms van deze kloddermongool....
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.