abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 9 juni 2004 @ 18:51:44 #1
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_19761267
We huren een woning van een huisbaas/organisatie, het aanrecht is van hun (ze hebben het geplaatst) en nu is de afvoer van de wasbak verstopt

We hebben er al 2 verschillende ontstoppers in gegooit en kokend water erin gegoten maar dat lijkt allemaal niks te helpen, zo'n zuignap heeft ook geen effect :'(

Dus er moet een loodgieter komen

Maar... dat soort figuren kosten vaak een aardige zak duiten, is dat nou mijn verantwoordelijkheid of kan je daarvoor bij de huisbaas aankloppen?

Het huurcontract hebben we niet meer (we huren deze woning al decennia)
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  woensdag 9 juni 2004 @ 19:03:17 #2
46114 DzjieDub
M'n initialen, wat doe je
pi_19761574
Smerig karweitje, maar het effectiefst is het om de onderkant van de zwanenhals ervan af te schroeven, emmer er van tevoren onder - dan komt alle troep er direct uitzetten.
Wat ook helpt - als je metalen leidingen hebt - is caustic soda. PAS OP - DIT IS GEVAARLIJK SPUL. Zet alle deuren en ramen open, mik het in de afvoer, gooi er kokend water (waterketel of waterkoker dus, de warme kraan is niet voldoende) op en ren vervolgens de keuken uit (of doe tenminste een paar passen terug). Na een paar seconden gaat het bruisen en komt er een bruine walm vanaf die nogal stinkt. Maar gegarandeerd dat alle organische materiaal dat nog in de afvoer zit is opgelost. Nadat het bruisen en walmen is afgelopen nog een aantal minuten wachten en dan goed, langdurig naspoelen.

Succes!
De cursus "Omgaan met teleurstellingen" gaat vandaag helaas niet door
pi_19761668
http://www.prverhuur.nl/producten.asp?ProductID=6105

zwanenhals loshalen zowiezo, en dan daarn amet dit krengetje je hele afvoer doorraggen. Dat is precies wat een loodgieter ook gaat doen namelijk mocht je die inhuren. (en zo duur is het niet, bij de meeste verhuurbedrijven kun je wel zon trekveer halen)

Wel grappig overigens dat je je huurcontract kwijt bent.. Hoe doet de huisbaas dat dan ook met zijn jaarlijkse huurverhoging?
en wat denk j ete doen als de huisbaas opeens gekke dingetjes doet? en hoe zit het met verder onderhoud van de woning?
volgens mij heb je je zaakjes niet helemaal voor elkaar
pi_19761683
Tjee, kan je dat zelf niet??

Valt me toch tegen van je T.S.
  woensdag 9 juni 2004 @ 19:08:27 #5
26928 Aequitas
Boondock Saint
pi_19761700
in een huur huis dient de huurder zorg te dragen voor het klein onderhoud. verstopte wasbak valt onder klein onderhoud. dus jij moet het regelen.

verder is niet alleen het aanrecht van de verhuurder, maar ook de wasbak, de wc, de douche wat zeg ik het hele huis gek he?
Catch You On The Flip Side
pi_19761754
Heb je een onderhoudscontract? Zo nee, pech voor je, zelf dokken dus..
Vraag eens na bij de Gamma wat je eraan kunt doen, ze verhuren soms van die hogedruk reinigers voor buizen.

Heb je ook alles onderin het kastje al los gehad, misschien zit er gewoon een flinke prop vet in de zwanehals.

-edit-
zo'n ding als Fierman beschrijft is inderdaad ideaal!
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
  woensdag 9 juni 2004 @ 20:06:06 #7
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_19763164
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 19:03 schreef DzjieDub het volgende:
Smerig karweitje, maar het effectiefst is het om de onderkant van de zwanenhals ervan af te schroeven, emmer er van tevoren onder - dan komt alle troep er direct uitzetten.
Okay ga ik even proberen zo als eerste, hopelijk hebben we het gereedschap om hem los te maken.
Het zijn PVC pijpen zag ik net.

Maar is dat niet gevaarlijk?
wellicht zit er nog van dat "vretende ontstopper spul" in die zwanenhals...
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 19:06 schreef Fierman het volgende:
http://www.prverhuur.nl/producten.asp?ProductID=6105
[afbeelding]

zwanenhals loshalen zowiezo, en dan daarn amet dit krengetje je hele afvoer doorraggen. Dat is precies wat een loodgieter ook gaat doen namelijk mocht je die inhuren. (en zo duur is het niet, bij de meeste verhuurbedrijven kun je wel zon trekveer halen)
Ah als het eerste niet lukt probeer ik dit
quote:
Wel grappig overigens dat je je huurcontract kwijt bent.. Hoe doet de huisbaas dat dan ook met zijn jaarlijkse huurverhoging?
en wat denk j ete doen als de huisbaas opeens gekke dingetjes doet? en hoe zit het met verder onderhoud van de woning?
volgens mij heb je je zaakjes niet helemaal voor elkaar
Nou die woning stond op naam van mijn familie, die zijn vertrokken en ik woon er nog, en nu moet ik opeens alles zelf doen, en ben echt een kantoorlullo met twee linkerhandjes

Het onderhoud (schilderen etc) dat doet de huisbaas altijd, of dat laat hij doen door een firma.
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 19:07 schreef schatje het volgende:
Tjee, kan je dat zelf niet??

Valt me toch tegen van je T.S.
Sorry
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')