abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 juni 2004 @ 20:52:43 #51
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_19794137
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 20:08 schreef innepin het volgende:
Is het wat? Als ik zo bekijk wat jij voor boeken noemt in die post, denk ik dat ik wel op jouw oordeel af kan gaan
quote:
Inderdaad. Ik lees boeken niet snel zomaar twee keer, maar dit boek is zo mooi... Erg aangrijpend.
En oeh! Film! Dat wist ik niet! Ik hoop dat ze er wat moois van maken, als er iets is waar ik pissig om word is als ze een boek compleet verneuken in de filmversie (Heeft iemand toevallig Nicholas Sparks' A Walk To Remember gelezen en gezien? )
http://www.imdb.com/title/tt0380510/
Ik lees boeken heel veel overnieuw. Voorbeeldje: Je leest the Northworld Trilogy. In het nawoord geeft de schrijver uitleg over welke Noorse Mythologie verhalen hij heeft gebruikt (zoals Ragnarok), dan lees je een boek met die mythes, wanneer je daarna Northworld weer leest dan herken je nóg meer. Pak je daarna weer eens iets van de Wheel of Time op dan herken je opeens ook veel meer, zoals één van de hoofdpersonen die een oog verliest, aan een boom hangt, een grote hoed draagt, veel geluk heeft én een staf.
En zo kom je door herlezen achter steeds meer, andere verhalen die de schrijver er ook in heeft zitten.
quote:
Jij wint. Wheheh. Officieel ben ik ook nog Lolita aan het lezen, maar daar kwam ik niet doorheen, heb ik maar even weggelegd (een half jaar terug ofzo). En oh! Ik ben net begonnen in Don Quixot.
Lolita is juist zo'n goed boek! Maar het blijft een Rus, dus ik kan begrijpen dat het wat lastiger leest. Huur anders één van de filmversies en lees het daarna nog eens?
quote:
Ik krijg al korting omdat ik student ben. Ik probeer Amsterdam sowieso met winkelen te vermijden, mijn geld is erg snel weg. Om de een of andere reden vind ik Waterstones een fijnere winkel dan de ABC. Kweet niet waarom, waterstones is duurder en best onoverzichtelijk
Waterstones is mooier en het licht is niet zo fel. Mooiere kasten en een intiemere opstelling.

En dat verkoopt goed
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  donderdag 10 juni 2004 @ 21:08:56 #52
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_19794661
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 20:52 schreef Dagonet het volgende:

[..]

[..]

http://www.imdb.com/title/tt0380510/
Ik lees boeken heel veel overnieuw. Voorbeeldje: Je leest the Northworld Trilogy. In het nawoord geeft de schrijver uitleg over welke Noorse Mythologie verhalen hij heeft gebruikt (zoals Ragnarok), dan lees je een boek met die mythes, wanneer je daarna Northworld weer leest dan herken je nóg meer. Pak je daarna weer eens iets van de Wheel of Time op dan herken je opeens ook veel meer, zoals één van de hoofdpersonen die een oog verliest, aan een boom hangt, een grote hoed draagt, veel geluk heeft én een staf.
En zo kom je door herlezen achter steeds meer, andere verhalen die de schrijver er ook in heeft zitten.
Dat ik jou ooit een taalkundige fout zou zien maken. Het is opnieuw of over.

Maar ik lees ook vaak boeken 2 of meer keren. Vaak zo omdat ik het na 2 a 3 jaaar voor de helft niet meer weet en dan fris ik het nog een keertje op.
quote:
Lolita is juist zo'n goed boek! Maar het blijft een Rus, dus ik kan begrijpen dat het wat lastiger leest. Huur anders één van de filmversies en lees het daarna nog eens?

Waterstones is mooier en het licht is niet zo fel. Mooiere kasten en een intiemere opstelling.

En dat verkoopt goed
Jullie maken mijn verlang lijstje met welke boeken nog te lezenw el erg lang nu
  donderdag 10 juni 2004 @ 21:13:34 #53
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_19794814
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 21:08 schreef Silmarwen het volgende:
Dat ik jou ooit een taalkundige fout zou zien maken. Het is opnieuw of over.
quote:
Maar ik lees ook vaak boeken 2 of meer keren. Vaak zo omdat ik het na 2 a 3 jaaar voor de helft niet meer weet en dan fris ik het nog een keertje op.
Ik lees rustig een boek 2 keer binnen een maand
quote:
Jullie maken mijn verlang lijstje met welke boeken nog te lezenw el erg lang nu

Kan je er nog wel een stuk of honderd geven mocht je dat willen
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
  donderdag 10 juni 2004 @ 21:15:46 #54
54772 Silmarwen
pi_19794891
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 21:13 schreef Dagonet het volgende:

[..]

[..]

Ik lees rustig een boek 2 keer binnen een maand
[..]

Kan je er nog wel een stuk of honderd geven mocht je dat willen
Ik zal het even opnoteren

Ik geef welw eer een gil als ik naar de bieb bga maar eerst de donkere toren serie.
  donderdag 10 juni 2004 @ 23:04:09 #55
67128 capibar
Ondertitels zijn overschat.
pi_19798382
oh leuk, slowchat.
pi_19802283
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 20:52 schreef Dagonet het volgende:

Daar zit absoluut wat in. Ik maak het alleen niet vaak mee dat ik zo'n soort boek lees waarbij dat nodig is. Ik heb een absurd 'selectief' geheugen, onthou de meest onzinnige dingen. Als ik een boek dan 2x lees weet ik dan ook precies wat er gebeurt. Dat maakt het minder leuk
quote:
Nou ja, ik lees 'm gewoon in het Engels. Het probleem dat ik er mee heb is de ontzettend droge schrijfstijl, alles wordt zo uitgerekt. Hij kan drie pagina's volpraten over een rietje in een glas frisdrank, zeg maar. Maar ik ga het zeker nog een keer proberen. Hij staat nou toch al in m'n kast
quote:
Absoluut waar. Blijft een heerlijke winkel .
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_19802314
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 21:15 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Ik zal het even opnoteren

Ik geef welw eer een gil als ik naar de bieb bga maar eerst de donkere toren serie.
Lolita is wel ambitieus iig voor de zomer Jij hebt The Lovely Bones nog niet gelezen? ga dat es snel doen dan . Hij is in het Nederlands vertaald als "De wijde hemel", als dat je iets zegt. . Wat is de donkere toren serie? Of hoor ik dat allang te weten?
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  vrijdag 11 juni 2004 @ 01:33:37 #58
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_19802356
Donkere Toren is de serie van King die eigenlijk alle boeken met elkaar verbindt. Als ik het mij goed herinner.
  vrijdag 11 juni 2004 @ 18:35:28 #59
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_19817353
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 18:48 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Ik ga er ook wel van uit dat ik het kan waarderen.
En ja, ik heb nu 100 pagina's gelezen, en het bevalt goed. Het lezen in het Engels is ook geen probleem. Leuk boek tot nu toe.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_19826921
Hoi !

Ik ben nieuw hier.

Ik vroeg me af of jullie ook nederlandse literatuur lezen...
  zaterdag 12 juni 2004 @ 02:22:28 #61
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_19827701
Ja, soms. Mits je Brusselmans tot de Nederlandse literatuur rekent, want dat is het enige Nederlandstalige (niet vertaalde) dat ik recent gelezen heb.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  zaterdag 12 juni 2004 @ 07:37:52 #62
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_19829264
Hai stephany

Nederlandse literatuur lees ik eigenlijk zelden. Het probleem wat ik met de Nederlandse (bekendere) schrijvers heb, is dat de meeste boeken zich altijd rondom hetzelfde themacirkeltje lijken te draaien, maar telkens op een andere manier verteld. Het laatste (redelijk) recent gelezen boek is de herlezing van Indische Duinen van Adriaan van Dis geweest.

Ik zit trouwens te overwegen om de Duin serie opnieuw te lezen. Het zijn ook zulke goede boeken Heeft iemand ooit de moeite genomen om de vervolgboeken te lezen die door de zoon zijn uitgebracht?
  zaterdag 12 juni 2004 @ 07:39:53 #63
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_19829271
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 07:37 schreef Maerycke het volgende:
Ik zit trouwens te overwegen om de Duin serie opnieuw te lezen. Het zijn ook zulke goede boeken Heeft iemand ooit de moeite genomen om de vervolgboeken te lezen die door de zoon zijn uitgebracht?
Ja. Op zich wel leuk maar ze halen bij lange na het niveau niet, zijn veel meer de standaard sci-fi kant op gegaan. Ik zal even een topic opzoeken over Duin
  zaterdag 12 juni 2004 @ 07:47:48 #64
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_19829299
Ik zal gezien het topic dan toch maar even afwachten met het aanschaffen van alle (drie inmiddels?) delen gezien de reacties. Wat ik ook nog steeds moet lezen is de Gormenghast trilogie van Peake die hier al een tijdje geheel ongelezen in de kast staat. Keuzes, keuzes...
  zaterdag 12 juni 2004 @ 07:49:02 #65
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_19829300
Gormenghast móet je gewoon lezen, het is zo'n klassieker.
  zaterdag 12 juni 2004 @ 07:51:08 #66
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_19829305
Ik heb 'm eigenlijk gekocht nadat ik een beetje tijdelijk op fantasy was uitgekeken en toen even naar een ander genre switchte (thrillers en biografieën vooral) en ben er daarom nooit aan toegekomen. Ik weet wel dat ik heel veel moeite heb moeten doen (toch nog) om de serie uberhaupt compleet te krijgen.
  zaterdag 12 juni 2004 @ 07:53:11 #67
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_19829309
Dit is natuurlijk geen standaard fantasy, dus dat helpt
  zaterdag 12 juni 2004 @ 07:56:29 #68
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_19829316
Misschien moet ik dan daar maar aan beginnen, maar ik heb ook de nieuwe van Henning Mankell nog liggen.. en het "Stephen King Universum".... (en nog tig andere... ) Ik hoop gewoon veel te veel en daarna weet ik niet waar ik moet beginnen
pi_19831447
Ik heb dit een tijdje meegelezen en gezien het werkelijke "slow"leestempo en het gegeven dat er echt over boeken en dergelijke wordt gepraat heb ik besloten (en ik neem aan dat Dagonet het met me eens is) dat dit topic recht van bestaan heeft.

Na deze plechtige mededeling ga ik even op zoek in Lit naar boeksuggesties want ik ga zo naar de bieb En dan nog langs het theater in de hoop dat er nog kaartjes voor een bepaalde voorstelling zijn (ik vrees van niet). En shit ik ben de voorverkoop van NIck Cave vergeten (ook nog maar even snel langs het postkantoor met schamele hoop). U wordt op de hoogte gehouden van eventuele aanwinsten
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 12 juni 2004 @ 12:31:16 #70
54772 Silmarwen
pi_19832117

Feestjeviert.

Ow en ik lees nu Nederlandse literatuur, Thea Beckman En Evert Hartman
  zaterdag 12 juni 2004 @ 18:04:58 #71
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_19838878
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 11:52 schreef Isabeau het volgende:
Na deze plechtige mededeling ga ik even op zoek in Lit naar boeksuggesties want ik ga zo naar de bieb En dan nog langs het theater in de hoop dat er nog kaartjes voor een bepaalde voorstelling zijn (ik vrees van niet). En shit ik ben de voorverkoop van NIck Cave vergeten (ook nog maar even snel langs het postkantoor met schamele hoop). U wordt op de hoogte gehouden van eventuele aanwinsten
Welke voorstelling?
pi_19840851
Ik ben me toch een mooi boek aan het lezen!
PE#1
pi_19840923
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 01:31 schreef stephany het volgende:
Hoi !

Ik ben nieuw hier.

Ik vroeg me af of jullie ook nederlandse literatuur lezen...
Ik heb eigenlijk pas één Nederlands boek gelezen waar ik echt helemaal weg van was / ben en dat is Karakter (F. Bordewijk). Maar ik lees niet heel veel van Nederlandstalige auteurs. Boeken als Het leven in een dag en Het dal van Hinnom zijn wel goed, maar raken me toch niet bijzonder veel.
PE#1
pi_19844033
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 18:04 schreef Dagonet het volgende:

Welke voorstelling?
The Reduced Shakespeare Company
quote:
Waarom kostbare tijd verspillen als u alle 37 toneelstukken van Shakespeare er ook in 97 komische minuten doorheen kunt jagen? Volgens de drie acteurs van The Reduced Shakespeare Company is het publiek voornamelijk geïnteresseerd in de kern: seks en doodslag. Op West End is het stuk al acht jaar een grote hit en ook in Nederland raken de voorstellingen razend snel uitverkocht. Veel kennis van Shakespeare hoeft u niet te hebben en maakt u zich ook geen zorgen om de taalbarrière, want die wordt - met deze vorm van slapstick - volledig aan gruzelementen gespeeld. ‘Hamlet’ wordt uitgekleed tot exact dertig seconden, ‘Titus Andronicus’ is een bloederig kookprogramma en ‘Othello’ wordt bezongen in een hiphoplied.

Na de voorstelling is er nazorg voor Shakespeareliefhebbers.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 12 juni 2004 @ 21:28:35 #75
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_19844112
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 21:24 schreef Isabeau het volgende:

[..]

The Reduced Shakespeare Company
[..]
Oeh! Die zijn goed!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')