abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 9 juni 2004 @ 16:00:07 #1
92409 Twinky
Little star.
pi_19757044
Voor alle mensen die het niet kunnen laten: vanaf nu is er een slowchattopic. Tenminste, tot een van de mods het verwijderd. Ach, misschien mag het ook wel (zie voor voorbeeld bijv. sexforum)
  woensdag 9 juni 2004 @ 16:03:46 #2
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_19757196
Het mag vast niet, maar op zich vind ik een babbeltopic over boeken en dergelijke best een aardig idee
  woensdag 9 juni 2004 @ 20:38:36 #3
92409 Twinky
Little star.
pi_19764127
het werkt niet
  woensdag 9 juni 2004 @ 22:20:27 #4
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_19767445
Sterker nog.. de animo is werkelijk bedroevend laag...
  woensdag 9 juni 2004 @ 22:40:43 #5
34891 melonovy
La Kutschie
pi_19768209
waar wil je over slowchatten dan??
Het voelt goed hè?
A je to!
  woensdag 9 juni 2004 @ 23:07:45 #6
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_19769213
OE Slowchatten. Van Dago mag het vast wel. Maar misschien is een begin id wel leuk zodat we iig iets hebben om over te praten.
  woensdag 9 juni 2004 @ 23:10:27 #7
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_19769333
Je laatste boek? Of aankomende nieuwe boeken... Je favoriete schrijver... Pietpraat over titels, inhoud, en dergelijke... Ik noem maar wat. Ook leuk voor dit soort topics.. top 5/10 lijstjes.. of wat je nu weer in boekenwinkel hebt zien liggen en wel wilde kopen, maar waar je nu nog geen geld voor hebt.. ruilbeurzen, etc.
  woensdag 9 juni 2004 @ 23:20:48 #8
54772 Silmarwen
pi_19769709
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 23:10 schreef Maerycke het volgende:
Je laatste boek? Of aankomende nieuwe boeken... Je favoriete schrijver... Pietpraat over titels, inhoud, en dergelijke... Ik noem maar wat. Ook leuk voor dit soort topics.. top 5/10 lijstjes.. of wat je nu weer in boekenwinkel hebt zien liggen en wel wilde kopen, maar waar je nu nog geen geld voor hebt.. ruilbeurzen, etc.
Zowaar een goed id

Hmm favoriete boeken top 5. Eens denken...

Lord of the Rings met stip op 1
Silmarillion op 2 (groot Tolkien fan)
Wilde zwanen op 3 (geen id meer hoe de schrijfster heet, iets Chinees erg mooi boek, vele malen tot tranen geroerd)
Green Mile van Stephen King (niet de film het boek is namemlijk mooier) op 4
A Clockwork Orange op 5

Mijn laatste boek is Vechten voor overmorgen van Evert Hartman. (jeugsentiment)

Favoriete schrijvers zijn Tolkien, King en Dahl voor zijn geweldige kinderboeken.

Het boek wat nog op mijn verlang lijstje staat van kopen is deel 5 van Harry Potter in het Engels. (nog 3 weekjes en dan zit ik in Londen! )

Nog even een toevoeging. One flew over the koekoe's (geen id emer hoe je het schrijft) nest, is ook een geweldig mooi boek.

ik ben woordblind en weet af en toe simpel weg niet meer hoe ik iets schrijf, over het algemeen schrijf en lees ik goed tenzij ik erg moe ben, ik kan gekke fouten maken met klinkers die hetzelfde klinken zoals ei en ij ch en g, ik hoef hier niet steeds op geattendeerd worden, b.v.d.
  woensdag 9 juni 2004 @ 23:26:32 #9
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_19769926
Deel 5 van Harry Potter heb ik direct gekocht toen hij uitkwam... daar kon ik echt niet mee wachten. Wel op het verlanglijstje staan de nieuwe van Patterson en Mankell... en ook de nieuwe Stephen King die op het punt van uitkomen staat.

Een top 5 lijstje vind ik nog best moeilijk omdat ik zoveel verschillende genres lees. Overigens is dat boek Wilde Zwanen volgens mij van Jung Chang... Dat heb ik hier ook staan...
  woensdag 9 juni 2004 @ 23:29:09 #10
54772 Silmarwen
pi_19770019
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 23:26 schreef Maerycke het volgende:
Deel 5 van Harry Potter heb ik direct gekocht toen hij uitkwam... daar kon ik echt niet mee wachten. Wel op het verlanglijstje staan de nieuwe van Patterson en Mankell... en ook de nieuwe Stephen King die op het punt van uitkomen staat.

Een top 5 lijstje vind ik nog best moeilijk omdat ik zoveel verschillende genres lees. Overigens is dat boek Wilde Zwanen volgens mij van Jung Chang... Dat heb ik hier ook staan...
Ik heb (althans mijn broertje) heeft HP deel 5 in hjet Nederlands, maar ik lees liever in het Engels eigenlijk.

Die Schrijfster klopt idd.

Waar gaat de nieuwe King eigenlijk over? Is dat in de donkere toren serie? Ik heb beloofd aan iemand daar toch eens aan te beginnen. Ben ooit met boek 1 begonnen maar die behoort blijkbaar saai te zijn. Halverwege deel 2 schijnt het goed te worden dus ik moet even doorzetten. Zaterdag naar de bieb

Leuke avatar heb je trouwens.
  woensdag 9 juni 2004 @ 23:33:12 #11
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_19770151
Joh.. de donkere toren serie is echt goed als je er eenmaal inzit. Dat is best een knap gemaakt fantasyverhaal (zeker als je bekend bent met het overige werk van Stephen King, want daar zie je weer van alles in terug komen). Ik heb deel 5 al liggen, deel 6 komt binnenkort uit en deel 7 (het laatste deel) in oktober volgens mij. Maar ik mag het pas weer lezen als alle delen uit zijn, anders blijf je al die boeken opnieuw lezen (en de laatste delen beslaan makkelijk meer dan 800 pagina's volgens mij).

Harry Potter in het Engels vind ik ook veel leuker. Ik ben ooit eens begonnen in het Nederlandse deel, maar dat geneuzel met die vertaalde persoonsnamen (hoe handig ook voor de jongere lezers) vond ik toch niet zo fijn. Dat had ik ook al met de ondertiteling van de film laatst in de bios trouwens. Engelse tekst, Nederlandse ondertiteling maar met de vertaalde persoonsnamen. Beetje jammer.
  woensdag 9 juni 2004 @ 23:37:06 #12
54772 Silmarwen
pi_19770259
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 23:33 schreef Maerycke het volgende:
Joh.. de donkere toren serie is echt goed als je er eenmaal inzit. Dat is best een knap gemaakt fantasyverhaal (zeker als je bekend bent met het overige werk van Stephen King, want daar zie je weer van alles in terug komen). Ik heb deel 5 al liggen, deel 6 komt binnenkort uit en deel 7 (het laatste deel) in oktober volgens mij. Maar ik mag het pas weer lezen als alle delen uit zijn, anders blijf je al die boeken opnieuw lezen (en de laatste delen beslaan makkelijk meer dan 800 pagina's volgens mij).

Harry Potter in het Engels vind ik ook veel leuker. Ik ben ooit eens begonnen in het Nederlandse deel, maar dat geneuzel met die vertaalde persoonsnamen (hoe handig ook voor de jongere lezers) vond ik toch niet zo fijn. Dat had ik ook al met de ondertiteling van de film laatst in de bios trouwens. Engelse tekst, Nederlandse ondertiteling maar met de vertaalde persoonsnamen. Beetje jammer.
Ja maar dat eerste boek is zoooooooooooo saai! Nou ik ga gewoon beginnen maar volgens mij hou je ervan of niet. Ik zie wel.

HArry Potter deel 3 is trouwens een beetje apart verfilmd. Ze leggen het hele faunaten deel niet uit. Best storend voor mensen die het boek niet gelezen hebben.

Ik vind veel grapjes niet leuk in het Nederlands zoals Diagonalley vertaal is naar wegisweg. Dat is toch wel anders en dat is jammer. In het Engels is het net wat leuker.

Maar dat nieuwe King boek is dus uit de serie?

Bag of Bones was trouwens wel een leuk boek maar die is ook al ruim een jaar oud dacht ik.
  woensdag 9 juni 2004 @ 23:39:12 #13
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_19770323
ha! leuk!! een reeks

Geintje.. ik moet nog HP eens gaan lezen en mijn mening daarover vormen
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  woensdag 9 juni 2004 @ 23:39:41 #14
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_19770340
Bag of Bones is zelfs veel ouder... dacht ik dan.. Volgens mij heb ik dat jaren terug al gelezen, was volgens mij 1 van zijn eerste verhalen (zelfs onder z'n pseudoniem Richard Bachman, maar daar kan ik het echt zwaar mis hebben).

Die vertaalde grapjes vond ik altijd nog minder erg als die namen. Ik bedoel.. Dreuzels.. hoe kom je erop?

Dat nieuwe boek is inderdaad uit de serie.. deel 6. Ergens middenin beginnen is bij deze serie geen aanrader, want dan slaat het nergens op volgens mij. Overigens is alleen het eerste deel van boek 1 echt saai, daarna moet het toch aardig bijtrekken
  woensdag 9 juni 2004 @ 23:43:56 #15
54772 Silmarwen
pi_19770514
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 23:39 schreef Maerycke het volgende:
Bag of Bones is zelfs veel ouder... dacht ik dan.. Volgens mij heb ik dat jaren terug al gelezen, was volgens mij 1 van zijn eerste verhalen (zelfs onder z'n pseudoniem Richard Bachman, maar daar kan ik het echt zwaar mis hebben).

Die vertaalde grapjes vond ik altijd nog minder erg als die namen. Ik bedoel.. Dreuzels.. hoe kom je erop?

Dat nieuwe boek is inderdaad uit de serie.. deel 6. Ergens middenin beginnen is bij deze serie geen aanrader, want dan slaat het nergens op volgens mij. Overigens is alleen het eerste deel van boek 1 echt saai, daarna moet het toch aardig bijtrekken
Is dat boek al zo oud? Ik dacht dat het vrij nieuw was.

Nou zag ik pas Secret Window en schijnt dat een King boek te zijn, maar ik ken geen King boek met dat id erin

En idd Dreuzels.... Ik snap hem ook niet. Bij LOTR vond ik het erger. Stapper en Prik ipv Strider en Sting... Maar goed, tolken zijn blijkbaar vaak geen native speakers.

Nou zaterdag ga ik gewoon deel 1 en 2 lenen. Dan zie ik wel weer verder.

Ik ga nog even lezen en dan naar bed. Lees nu Kinderen van Moeder aarde van Thea Beckman.
  donderdag 10 juni 2004 @ 04:42:14 #16
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_19773906
Bag of bones is inderdaad al een paar jaar oud ('98). Maar niet minder goed

Secret Window is een kort verhaal uit Four past midnight.

[ Bericht 1% gewijzigd door Dagonet op 10-06-2004 04:47:31 ]
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  donderdag 10 juni 2004 @ 04:46:26 #17
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_19773916
Potter had ik in het begin een afkeer van, had mijzelf voorgenomen om het niet te gaan lezen, te gehyped, te commercieel, noem het maar op.

Toen keek ik op een gegeven moment de film en vond het écht slecht hoe het einde verliep, er klopten dingen niet. Toen ben ik het gaan lezen en kwam erachter dat met de toevoeging van misschien 2, 3 regels uit het boek de hele film een stuk beter zou zijn (spiegels enzo).

De volgende dag heb ik de rest van de boeken gehaald en had ik een leuk weekend .

Wat wel jammer is, is dat in Potter een heleboel dingen zitten die rechtstreeks gejat zijn uit andere boeken. Maar zeker de latere delen, als de kinderen wat ouder worden en Rowling comfortabeler wordt in het schrijven gaat de kwaliteit met sprongen vooruit.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
  donderdag 10 juni 2004 @ 04:47:38 #18
21166 Mayhem
Fulltime Kansloos.
pi_19773918
Hey een slowchat topic
Mijn schijtlijst : FritsvanEgters
Xbox Live GT : Dutch Mayhem // PSN ID : Dutch_Mayhem
  donderdag 10 juni 2004 @ 04:49:53 #19
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_19773930
Het is trouwens wel grappig hoe je smaak in boeken verandert in de loop der jaren.

Vroeger had ik echt een hekel aan 1e persoons verhalen, vond dat maar niks. Nu vind ik het juist één van de lekkerste manieren om te lezen

Verhalen die simpel lopen met weinig personages kunnen mij ook weinig bekoren, ik wil gecompliceerd, klootzakken als hoofdpersonen, dat soort dingen.
  donderdag 10 juni 2004 @ 04:50:43 #20
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_19773934
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 04:47 schreef Mayhem het volgende:
Hey een slowchat topic
LIT gerelateerd.

Ben er trouwens nog niet over uit of ik deze openlaat, even overleggen met Isa enzo. Er zijn tenslotte al zoveel SC topics
  donderdag 10 juni 2004 @ 04:52:12 #21
21166 Mayhem
Fulltime Kansloos.
pi_19773940
Ik zie nu pas dat ie in LIT staat!
Dat ben ik ook helemaal niet gewend. LIT in de AT op dit tijdstip . Maar goed, dan zal ik dit topic met rust laten
  donderdag 10 juni 2004 @ 04:53:07 #22
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_19773941
TT aangepast
  donderdag 10 juni 2004 @ 04:54:42 #23
35245 bolivian
Gun-toting hip gangster
pi_19773945
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 04:52 schreef Mayhem het volgende:
Ik zie nu pas dat ie in LIT staat!
Dat ben ik ook helemaal niet gewend. LIT in de AT op dit tijdstip . Maar goed, dan zal ik dit topic met rust laten
Hoezo dan Mayhem?
Wat is dan het laatste dat jij gelezen hebt?

De Playboy? De verhalen dus hè.
And so I throw the windows wide /
And call to you across the sky
Lissabon!
  donderdag 10 juni 2004 @ 04:58:45 #24
21166 Mayhem
Fulltime Kansloos.
pi_19773953
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 04:54 schreef bolivian het volgende:

[..]

Hoezo dan Mayhem?
Wat is dan het laatste dat jij gelezen hebt?

De Playboy? De verhalen dus hè.

Eerlijk gezegd de TV-gids. Op de wc net
Maar het laatste boek was Rapsodie van Elizabeth Haydon. Ik moet eigenlijk nu in het 2e deel beginnen, Profetie, maar ik zit eigenlijk te twijfelen of ik dat boek ga lezen of dat ik HasjAdriaan & HasjOlivier van Leonard Huizinga afstof.
  donderdag 10 juni 2004 @ 05:00:50 #25
35245 bolivian
Gun-toting hip gangster
pi_19773959
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 04:58 schreef Mayhem het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd de TV-gids. Op de wc net
Maar het laatste boek was Rapsodie van Elizabeth Haydon. Ik moet eigenlijk nu in het 2e deel beginnen, Profetie, maar ik zit eigenlijk te twijfelen of ik dat boek ga lezen of dat ik HasjAdriaan & HasjOlivier van Leonard Huizinga afstof.
Van dat kwartet ken ik eigenlijk alleen de TV-gids maar, .
And so I throw the windows wide /
And call to you across the sky
Lissabon!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')