Zowaar een goed idquote:Op woensdag 9 juni 2004 23:10 schreef Maerycke het volgende:
Je laatste boek? Of aankomende nieuwe boeken... Je favoriete schrijver... Pietpraat over titels, inhoud, en dergelijke... Ik noem maar wat. Ook leuk voor dit soort topics.. top 5/10 lijstjes.. of wat je nu weer in boekenwinkel hebt zien liggen en wel wilde kopen, maar waar je nu nog geen geld voor hebt.. ruilbeurzen, etc.
Ik heb (althans mijn broertje) heeft HP deel 5 in hjet Nederlands, maar ik lees liever in het Engels eigenlijk.quote:Op woensdag 9 juni 2004 23:26 schreef Maerycke het volgende:
Deel 5 van Harry Potter heb ik direct gekocht toen hij uitkwam... daar kon ik echt niet mee wachten. Wel op het verlanglijstje staan de nieuwe van Patterson en Mankell... en ook de nieuwe Stephen King die op het punt van uitkomen staat.
Een top 5 lijstje vind ik nog best moeilijk omdat ik zoveel verschillende genres lees. Overigens is dat boek Wilde Zwanen volgens mij van Jung Chang... Dat heb ik hier ook staan...
Ja maar dat eerste boek is zoooooooooooo saai! Nou ik ga gewoon beginnen maar volgens mij hou je ervan of niet. Ik zie wel.quote:Op woensdag 9 juni 2004 23:33 schreef Maerycke het volgende:
Joh.. de donkere toren serie is echt goed als je er eenmaal inzit. Dat is best een knap gemaakt fantasyverhaal (zeker als je bekend bent met het overige werk van Stephen King, want daar zie je weer van alles in terug komen). Ik heb deel 5 al liggen, deel 6 komt binnenkort uit en deel 7 (het laatste deel) in oktober volgens mij. Maar ik mag het pas weer lezen als alle delen uit zijn, anders blijf je al die boeken opnieuw lezen (en de laatste delen beslaan makkelijk meer dan 800 pagina's volgens mij).
Harry Potter in het Engels vind ik ook veel leuker. Ik ben ooit eens begonnen in het Nederlandse deel, maar dat geneuzel met die vertaalde persoonsnamen (hoe handig ook voor de jongere lezers) vond ik toch niet zo fijn. Dat had ik ook al met de ondertiteling van de film laatst in de bios trouwens. Engelse tekst, Nederlandse ondertiteling maar met de vertaalde persoonsnamen. Beetje jammer.
Is dat boek al zo oud? Ik dacht dat het vrij nieuw was.quote:Op woensdag 9 juni 2004 23:39 schreef Maerycke het volgende:
Bag of Bones is zelfs veel ouder... dacht ik dan.. Volgens mij heb ik dat jaren terug al gelezen, was volgens mij 1 van zijn eerste verhalen (zelfs onder z'n pseudoniem Richard Bachman, maar daar kan ik het echt zwaar mis hebben).
Die vertaalde grapjes vond ik altijd nog minder erg als die namen. Ik bedoel.. Dreuzels.. hoe kom je erop?
Dat nieuwe boek is inderdaad uit de serie.. deel 6. Ergens middenin beginnen is bij deze serie geen aanrader, want dan slaat het nergens op volgens mij. Overigens is alleen het eerste deel van boek 1 echt saai, daarna moet het toch aardig bijtrekken
LIT gerelateerd.quote:Op donderdag 10 juni 2004 04:47 schreef Mayhem het volgende:
Hey een slowchat topic
Hoezo dan Mayhem?quote:Op donderdag 10 juni 2004 04:52 schreef Mayhem het volgende:
Ik zie nu pas dat ie in LIT staat!
Dat ben ik ook helemaal niet gewend. LIT in de AT op dit tijdstip. Maar goed, dan zal ik dit topic met rust laten
quote:Op donderdag 10 juni 2004 04:54 schreef bolivian het volgende:
[..]
Hoezo dan Mayhem?
Wat is dan het laatste dat jij gelezen hebt?
De Playboy? De verhalen dus hè.
Van dat kwartet ken ik eigenlijk alleen de TV-gids maar,quote:Op donderdag 10 juni 2004 04:58 schreef Mayhem het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd de TV-gids. Op de wc net
Maar het laatste boek was Rapsodie van Elizabeth Haydon. Ik moet eigenlijk nu in het 2e deel beginnen, Profetie, maar ik zit eigenlijk te twijfelen of ik dat boek ga lezen of dat ik HasjAdriaan & HasjOlivier van Leonard Huizinga afstof.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |