90% waren gewone jongens die een goede baan zochten, geld, prestige etc etc.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 16:10 schreef Syndicate het volgende:
[..]
Zo'n gewone man was het dus niet anders ging ie niet bij de SS en zou ie zich niet persoonlijk bezig houden met wreedheden tegen de joden
Ik wel , het toont aan dat wat in Nazi-duitsland gebeurde in die periode in elk land kon gebeuren ...quote:Op dinsdag 8 juni 2004 18:05 schreef _The_General_ het volgende:
Ik zie de meerwaarde niet in het vergelijken van de ene genocide met de andere.
ik interreseer mij al jaren diep voor de 2e wereld oorlog heb vrij veel documantaires op dvd en gezien op tv (volg het nog steeds ) , ik ben nog niet al te gek lang geleden in westerbork geweest erg indrukwekkend , dus ik weet er vrij veel vanaf , dus ja ook over hoe het VOOR het nazi regime was , en ook hoe het zo ongeveer was vanuit duits perspectiefquote:Op dinsdag 8 juni 2004 18:01 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ik ga geen schapen met mensen vergelijken, maar dat is wel de denkwijze van een bureaucraat als Eichmann.
Maar om dat te begrijpen moet je je eigenlijk eens gaan verdiepen in de geschiedenis van Nazi-Duitsland vanuit gewoon Duits oogpunt , iets wat je zelden gaat terugvinden.
Het is een feit dat wanneer 1 bepaalde groep mensen de leiding krijgt over een andere groep mensen , en dus kunnen bepalen wat er met die mensen gedaan word, zelfs bepalen tussen leven en dood , ja dan gaat het mis .Kijk voor de grap eens naar de gevangenis in Irak , zelfde verhaal .Ik bedoel dus , het maakt niet uit WIE de leiding heeft het zit gewoon in de mens zelfquote:Ik bedoel maar, iedereen maakt zich druk omdat in Nazi-Duitsland de joden als waren ze dieren werden gedeporteerd en afgemaakt. Maar nog geen 25 jaar daarvoor deden de zogenaamde "beschaafde" landen als Belgie, Engeland, ... grotendeels krak hetzelfde in hun kolonies met de autochtone bevolking daar hé.
Er zijn niet voor niks geschiedschrijvers die spreken dat de grootste genocide van de "moderne tijd" niet plaatsvond in Duitsland , maar in Kongo Vrijstaat ...
Die vond dan ook in Polen en Rusland plaats, niet in Duitsland (hoewel, wellicht zitten ze er niet ver vanaf.)quote:Op dinsdag 8 juni 2004 18:01 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Er zijn niet voor niks geschiedschrijvers die spreken dat de grootste genocide van de "moderne tijd" niet plaatsvond in Duitsland , maar in Kongo Vrijstaat ...
ja idd.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 18:12 schreef _The_General_ het volgende:
Door te vergelijken, kwalificeer je er altijd een als de "ergere". Daar ben ik 100% tegen aangezien dat de slachtoffers geen recht doet.
ja maar dat is toch niet relevant voor dit topic ?quote:Op dinsdag 8 juni 2004 18:16 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Die vond dan ook in Polen en Rusland plaats, niet in Duitsland (hoewel, wellicht zitten ze er niet ver vanaf.)
Tip, als je nog meer inzicht wilt vergaren. Ga op zoek naar in het bijzonder boeken gebasseerd op dagboeken, brieven etc. Verder zijn er enkele boeken geschreven door bekende wo2 personages zelf. Denk aan een Generaal Adolf Galland. Of boeken geschreven door bv een Nederlandse SS'er.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 18:15 schreef The-Chosen1 het volgende:
ik interreseer mij al jaren diep voor de 2e wereld oorlog heb vrij veel documantaires op dvd en gezien op tv (volg het nog steeds ) , ik ben nog niet al te gek lang geleden in westerbork geweest erg indrukwekkend , dus ik weet er vrij veel vanaf , dus ja ook over hoe het VOOR het nazi regime was , en ook hoe het zo ongeveer was vanuit duits perspectief
ben ik mee bezigquote:Op dinsdag 8 juni 2004 18:18 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Tip, als je nog meer inzicht wilt vergaren. Ga op zoek naar in het bijzonder boeken gebasseerd op dagboeken, brieven etc. Verder zijn er enkele boeken geschreven door bekende wo2 personages zelf. Denk aan een Generaal Adolf Galland. Of boeken geschreven door bv een Nederlandse SS'er.
Inderdaad. Om nog een aantal oorzaken te vermelden uit het boek van Guido Knopp "De geschiedenis van de SS":quote:Op dinsdag 8 juni 2004 18:15 schreef The-Chosen1 het volgende:
[..]
Het is een feit dat wanneer 1 bepaalde groep mensen de leiding krijgt over een andere groep mensen , en dus kunnen bepalen wat er met die mensen gedaan word, zelfs bepalen tussen leven en dood , ja dan gaat het mis .Kijk voor de grap eens naar de gevangenis in Irak , zelfde verhaal .Ik bedoel dus , het maakt niet uit WIE de leiding heeft het zit gewoon in de mens zelf
Docudrama van gezien. Je haren gaan er van overeind staan.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 18:40 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Overigens heeft Eichmann nog in zijn cel in Jeruzalem gezegd, nergens spijt van te hebben. Dus zo'n brave huisvader die alleen maar bevelen opvolgde was ie nou ook weer niet. Ik vind de hele OP trouwens een beetje naar heldenverering ruiken en ik hou niet van die lucht als het over dit soort mensen gaat...
Eichmann was trouwens ook aanwezig op de Wannsee conferentie waar de hele Endlosung werd besproken onder het genot van een lunch. Dus hij was wel iets meer dan een ambtenaartje dat bevelen opvolgde.
En wat moet deze knoeperd van een gemeenplaats nu aantonen ?quote:Op dinsdag 8 juni 2004 18:42 schreef Megumi het volgende:
Uiteindelijk zijn diegene die een oorlog verliezen de misdadger. En zijn die winnen hebben altijd gelijk
uiteindelijk wel jaquote:Op dinsdag 8 juni 2004 18:42 schreef Megumi het volgende:
Uiteindelijk zijn diegene die een oorlog verliezen de misdadger. En zijn die winnen hebben altijd gelijk
Misschien kun je je eens informeren over de concentratiekampen van de VS in WO2 in Azie bv ?quote:Op dinsdag 8 juni 2004 18:44 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
En wat moet deze knoeperd van een gemeenplaats nu aantonen ?
Zoals al gezegt is, door de ene genocide aan te dragen. Maak je de andere niet minder erg,quote:Op dinsdag 8 juni 2004 19:42 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Misschien kun je je eens informeren over de concentratiekampen van de VS in WO2 in Azie bv ?
En daar gebeurde hetzelfde als in Auschwitz? De US-regering had een policy opgesteld voor het systematisch uitroeien van Aziaten in Azië of zo? Gaarne een bron daarvan dan.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 19:42 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Misschien kun je je eens informeren over de concentratiekampen van de VS in WO2 in Azie bv ?
Nee, maar het bewijst hier dat in WO2 enkel degenen die verloren zijn gestraft. En niet iedereen die het verdiende ...quote:Op dinsdag 8 juni 2004 19:45 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Zoals al gezegt is, door de ene genocide aan te dragen. Maak je de andere niet minder erg,
Ja, en dat is echt een uniek verschijnsel geweestquote:Op dinsdag 8 juni 2004 19:52 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Nee, maar het bewijst hier dat in WO2 enkel degenen die verloren zijn gestraft. En niet iedereen die het verdiende ...
In Azie heeft de VS systematisch alle gevangengenomen aziaten uitgemoord ja.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 19:49 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En daar gebeurde hetzelfde als in Auschwitz? De US-regering had een policy opgesteld voor het systematisch uitroeien van Aziaten in Azië of zo? Gaarne een bron daarvan dan.
En zoals al eerder gezegd (en zoals ook het Nuremberg tribunaal tijdens de processen aangaf): Het 'tu quoque' (ja, maar jij doet / deed het ook) is nooit een rechtvaardiging van je eigen daden.
Hoeft iets uniek te zijn voor het verwerpelijk is ?quote:Op dinsdag 8 juni 2004 19:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, en dat is echt een uniek verschijnsel geweest
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |