abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19727673
Het is mij al eens opgevallen dat je in de zomer veel minder dikke meiden ziet dan in andere seizoenen. Is het omdat de meeste ervoor zorgen dat ze tijdens die paar maanden slank zijn? En wat doen degene dan die het niet lukt af te vallen? Blijven ze dan in de zomer de ganse tijd binnenzitten of zo?
Al zegt IEDEREEN dat iets zo of zo is, toch kan het fout zijn. Vóór Galileo Galilei zei iedereen: de zon draait rond de aarde. Tegenwoordig weten we wel beter. En iedereen verklaarde hem gek, oerdom, enz. Toch had hij gelijk.
pi_19727789
Misschien komt het omdat de vrouwen die voor jou aantrekkelijk zijn alle aandacht opeisen als ze voorbij lopen
  Hoofdredactie Fotografie dinsdag 8 juni 2004 @ 14:40:08 #3
95752 crew  Chell
Kluns
pi_19727831
Ik denk dat er inderdaad best veel binnen blijven of in ieder geval niet, zoals slanke meisjes, lekker gaan lopen flaneren in een zomerjurkje op de boulevard ofzo.

Als je dik bent, heb je vaak ook eerder last van de warmte en van bijvoorbeeld overmatig zweten...en dan is buiten zijn niet echt leuk
pi_19727992
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 14:40 schreef Yoni het volgende:
Als je dik bent, heb je vaak ook eerder last van de warmte en van bijvoorbeeld overmatig zweten...en dan is buiten zijn niet echt leuk

Tja, what can I say. Ik snap niet dat dikke mensen niet iets aan hun gewicht doen. Maar ja, dat is natuurlijk juist waarom ze dik zijn. Ze gaan 10 keer per jaar afslanken. 10 keer per jaar letten ze dus op wat ze eten. Terwijl je daar 365 dagen per jaar op moet letten.
pi_19728109
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 14:46 schreef RetepV het volgende:

[..]

Tja, what can I say. Ik snap niet dat dikke mensen niet iets aan hun gewicht doen. Maar ja, dat is natuurlijk juist waarom ze dik zijn. Ze gaan 10 keer per jaar afslanken. 10 keer per jaar letten ze dus op wat ze eten. Terwijl je daar 365 dagen per jaar op moet letten.

Veel dikkere mensen kunnen vrijw weinig doen aan het feit dat ze dik zijn. Er zijn er die er alles aan doen wat ze kunnen en toch dik blijven. Maar dat is niet hetgeen wat belangrijk is, datgene wat belangrijk is is dat eenieder zich prettig voelt in zijn/haar eigen vel en als dat niet voldoet aan jouw slankheidsideaal: JAMMER DAN

dinsdag 8 juni 2004 @ 14:53:37 #6
78698 Gianluca
de stationshoerenhater
pi_19728213
Ze blijven de hele dag lekker binnen een kluizenaars leven lijen en zich nog dikker te eten
Kom niet in mn buurt je begaat een flater, in een straal van 5 kilometer schiet ik elke bitch neer
  dinsdag 8 juni 2004 @ 14:55:32 #7
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_19728261
Ehm, omdat dikke mensen niet graag buiten lopen in de zomer in schaarse kleren? Ik heb van de winter ook een buikje gekweekt, maar mooi dat ik naar de sportschool ga om die eraf te werken Werkt trouwens wel Q is afgevallen
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  Hoofdredactie Fotografie dinsdag 8 juni 2004 @ 15:03:29 #8
95752 crew  Chell
Kluns
pi_19728506
Jammer dat er zo flauw gereageerd wordt...hoewel dat natuurlijk te verwachten was.

Anyway, mijn reactie was serieus dus...

Ik ben zelf ook niet een van de slankste (1.65 en 79 kilo), dus mijn reactie was ook absoluut niet bedoeld om dikke mensen af te zeiken of belachelijk te maken.
  dinsdag 8 juni 2004 @ 16:16:55 #9
16715 Mylene
*schatje*
pi_19730425
edit: offtopic reacties verwijderd (slap gewauwel, flauw, kwetsend). En vragen om een ban voor iemand is zelf een ban krijgen.

Dus houdt het vanaf nu ontopic.

Dank u .
pi_19730545
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 15:03 schreef Yoni het volgende:
Jammer dat er zo flauw gereageerd wordt...hoewel dat natuurlijk te verwachten was.

Anyway, mijn reactie was serieus dus...

Ik ben zelf ook niet een van de slankste (1.65 en 79 kilo), dus mijn reactie was ook absoluut niet bedoeld om dikke mensen af te zeiken of belachelijk te maken.
Maar ga jij bijvoorbeeld wel naar het zwembad zomers? Het valt mij altijd op dat daar echt héél veel slanke grieten rondlopen en maar weinig mollige of dikke. In mindere mate geldt dit ook wel voor mannen. Toen ik zelf wat dikker was voelde ik me daar op het zwembad ook nooit prettig onder. En ik merk wel vaker bij vrienden van me die iets steviger zijn dat ze nooit "zin" hebben om te gaan zwemmen.

[ Bericht 15% gewijzigd door Mylene op 08-06-2004 16:54:01 (niet over doorgaan) ]
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_19730605
Misschien zijn er wel gewoon sowieso niet zoveel dikke jonge mensen? De kilo's komen er toch voornamelijk aan met de jaren. Misschien zijn die 40% Nederlanders met overgewicht toch vooral mensen die niet al te jong meer zijn.
  dinsdag 8 juni 2004 @ 16:25:47 #12
71115 Rnej
I walk the line
pi_19730654
ik ga lekker zwemmen als ik er zin in heb or... en ik ben ook niet de magerste... alhoewel ik een zwembandje heb, kan je nog geen rollen tellen of van die enge strepen ofzow... ik heb wel zoiets van: als t erger wordt dan ga ik nie meer .. maja t valt nog mee
pi_19731293
Je kunt het ook omkeren... Mensen met een goed lichaam laten dat graag zien en gaan daarom eerder naar het zwembad
  dinsdag 8 juni 2004 @ 17:31:17 #14
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_19732273
Omdat die dikkerds allemaal willen afslanken en ze dat vaak ook redelijk lukt.
Na de zomer vliegen de kilo's er weer aan.
Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
pi_19732302
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 14:55 schreef Qwea het volgende:
Ehm, omdat dikke mensen niet graag buiten lopen in de zomer in schaarse kleren? Ik heb van de winter ook een buikje gekweekt, maar mooi dat ik naar de sportschool ga om die eraf te werken Werkt trouwens wel Q is afgevallen
Jij bent goed in offtopicverhalen. ''spierbundel ''
pi_19733848
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 14:50 schreef Christus het volgende:

[..]

Veel dikkere mensen kunnen vrijw weinig doen aan het feit dat ze dik zijn. Er zijn er die er alles aan doen wat ze kunnen en toch dik blijven. Maar dat is niet hetgeen wat belangrijk is, datgene wat belangrijk is is dat eenieder zich prettig voelt in zijn/haar eigen vel en als dat niet voldoet aan jouw slankheidsideaal: JAMMER DAN
Hoeveel onzin kan je kwijt in 4 regels?
Veel mensen die dik zijn kunnen er wel wat aan doen, alleen zijn gewoon niet gedisciplineerd genoeg om weinig te eten. Als je minder calorien binnenkrijgt dan je verbrand, dan val je echt wel af. Die mensen maken gewoon (misschien onbewust) een keus om dik te blijven, maar wel te blijven eten.
Ennuh, dun moeten worden heeft niks te maken met de slankheidsidealen van de niet dikke mensen. Het is gewoon sowieso lelijk als je ECHT heel veel te dik bent, en je gaat er ook nog jaren eerder van dood.
The uproar of one hand clapping.
  dinsdag 8 juni 2004 @ 20:08:42 #17
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_19735640
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 18:51 schreef Morkje het volgende:
Hoeveel onzin kan je kwijt in 4 regels?
We zullen eens zien Ik zie een stuk of 7 regels hier.....
quote:
Veel mensen die dik zijn kunnen er wel wat aan doen, alleen zijn gewoon niet gedisciplineerd genoeg om weinig te eten. Als je minder calorien binnenkrijgt dan je verbrand, dan val je echt wel af. Die mensen maken gewoon (misschien onbewust) een keus om dik te blijven, maar wel te blijven eten.
Ennuh, dun moeten worden heeft niks te maken met de slankheidsidealen van de niet dikke mensen. Het is gewoon sowieso lelijk als je ECHT heel veel te dik bent, en je gaat er ook nog jaren eerder van dood.
Hoezo vooroordelen? Jij weet dus duidelijk erg weinig van dik zijn af. Natuurlijk is het zo dat de helft met een beter discipline, en betere lichaamsbeweiging een heel stuk slanker kunnen zijn, maar als we allemaal zo'n goed discipline hadden als jij, dan hadden we ook geen rokers meer op deze aardbol, want dat heeft ook geen enkel lichaamsvoordeel, en toch kan 1/3e van de Nederlanders er maar niet vanaf komen.

Die andere helft kan best wel eens te dik zijn door medische, danwel genetische redenen. Bij sommige mensen werkt het verteringsgestelsel gewoon anders. Mijn vrouw is ook niet een van de slanksten, en als je haar biologische familie bekijkt dan zie je duidelijk de reden: Genetisch! Geen van hen eet bijzonder veel, of eet bijzonder slecht. Er zijn ook tal van medische redenen, zo zijn mensen waarvan de galblaas verwijderd is veel gevoeliger voor overgewicht (met name op middelbare leeftijd) dan heb die dat niet hebben. Mensen die diabetisch zijn vaak ook wat gevoeliger voor overgewicht, maar die moeten zich zowiezo aan een strikt dieet houden voor hun suikerziekte.

Ik denk dat je een behoorlijke plaat voor je kop hebt als je automatisch denkt:

Dik = teveel eten, te weinig bewegen.

Wellicht dat de helft van de dikken onder ons daar wel onder valt, maar de andere helft toch duidelijk niet.

En het slankheidsideaal is er wel degelijk. Het is zelfs zo dat het gezond is om een KLEIN BEETJE dik te zijn, een heel klein beetje. Het gemiddelde supermodel is medsich bekeken eigenlijk te dun. Je dient juist een kleine reserve te hebben, maar niet meer dan een kleine.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_19735860
ik heb tijdens mijn studie een hele theorie bedacht over de toename van mooie vrouwen in de zomer. Helemaal tot het puntje uitgewerkt. Om kort te zijn ben ik ervan overtuigd dat s'winters superveel mooie vrouwen in een loods worden opgeslagen, die op een super geheime plek staat, om te voorkomen dat de brille klimaat van de winter hun aantast. en zomers komen ze allemaal naar buiten.
  Hoofdredactie Fotografie dinsdag 8 juni 2004 @ 20:48:17 #19
95752 crew  Chell
Kluns
pi_19736660
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 16:21 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Maar ga jij bijvoorbeeld wel naar het zwembad zomers? Het valt mij altijd op dat daar echt héél veel slanke grieten rondlopen en maar weinig mollige of dikke. In mindere mate geldt dit ook wel voor mannen. Toen ik zelf wat dikker was voelde ik me daar op het zwembad ook nooit prettig onder. En ik merk wel vaker bij vrienden van me die iets steviger zijn dat ze nooit "zin" hebben om te gaan zwemmen.
Ja hoor, no prob.
Nou ben ik niet echt dik, maar meer mollig/stevig..dus of ik nou erg representatief ben weet ik niet, maar ik heb er echt schijt aan. Ik eet ook gewoon ijsjes op straat, loop ik een jurkje enzovoort.
Dik is niet gelijk aan lelijk en ik ben best happy met mijn lijf. Tuurlijk mogen er kilootjes af (working on that), maar ik voel me over het algemeen gewoon goed en zelfs ook mooi.
pi_19736729
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 20:48 schreef Yoni het volgende:

[..]

Ja hoor, no prob.
Nou ben ik niet echt dik, maar meer mollig/stevig..dus of ik nou erg representatief ben weet ik niet, maar ik heb er echt schijt aan. Ik eet ook gewoon ijsjes op straat, loop ik een jurkje enzovoort.
Dik is niet gelijk aan lelijk en ik ben best happy met mijn lijf. Tuurlijk mogen er kilootjes af (working on that), maar ik voel me over het algemeen gewoon goed en zelfs ook mooi.
Mollig kan idd gewoon heel mooi zijn, ik ken genoeg mollige vrouwen die er toch aantrekkelijk uitzien. Het helpt wel als het figuur enigzins in verhouding blijft.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_19737330
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 14:35 schreef Limsdealer het volgende:
Het is mij al eens opgevallen dat je in de zomer veel minder dikke meiden ziet dan in andere seizoenen. Is het omdat de meeste ervoor zorgen dat ze tijdens die paar maanden slank zijn? En wat doen degene dan die het niet lukt af te vallen? Blijven ze dan in de zomer de ganse tijd binnenzitten of zo?
Jij let op andere mensen dan ik. In de zomer zie ik haast alleen maar met een dikke pens.
Buurman, ik hier?
  Hoofdredactie Fotografie dinsdag 8 juni 2004 @ 21:51:01 #22
95752 crew  Chell
Kluns
pi_19738414
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 20:50 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Mollig kan idd gewoon heel mooi zijn, ik ken genoeg mollige vrouwen die er toch aantrekkelijk uitzien. Het helpt wel als het figuur enigzins in verhouding blijft.
Mijn vriendje vindt mij in ieder geval erg mooi...en ik heb over het algemeen sowieso niet zo over aandacht te klagen (gets.. dit klinkt wel heel arrogant, zo is het niet bedoeld).

Ik kan overigens echt dikke vrouwen ook best mooi vinden. Ze hebben vaak een onwijs mooie uitstraling.
pi_19740152
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 20:08 schreef maartena het volgende:

Héél verhaal met weinig feitelijke argumenten
Voor ieder mens geld er een basis energie behoefte. Het verschilt natuurlijk per persoon wel een beetje hoeveel dit precies is maar er is wel een aardige schatting van te geven. Mensen met een 'ander verteringsstelsel' zoals jij het noemt moet ik nog tegenkomen. Het gaat bij pak 'm beet 99% van de gevallen gewoon via de maag en het darmstelsel. Dat het tempo van verteren anders is, wat jij ongetwijfeld bedoelde, doet echter helemaal niets af aan de energie die met de voeding is ingenomen op een dag. Je lichaam maakt door een ziekte van een reep chocolade van 500kCal niet ineens 1000 kCal. Als dikke mensen dus nét zoveel eten als de basisbehoefte dan zouden ze vanzelf een stuk dunner worden.
Mensen met suikerziekte hebben er inderdaad wat meer aanleg voor. Dat wil alleen maar zeggen dat die extraatjes (snoepje, extra boterham, zoutjes) extra aantikken. Bij een normale inname van kalorieën is er gewoonweg niets aan de hand.

Dik is absoluut in méér dan de helft van de gevallen debet aan teveel eten (lees: teveel kalorieën).

Laten we het roken nou voor het gemak maar eens buiten de discussie laten, ik ga er ook geen heroïneverslaafden of alcoholisten bijslepen. (rokers geven tenminste zelf ook vaak toe dat het niet gezond is wat ze doen)
pi_19740304
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 20:08 schreef maartena het volgende:

[..]

We zullen eens zien Ik zie een stuk of 7 regels hier.....
[..]

Hoezo vooroordelen? Jij weet dus duidelijk erg weinig van dik zijn af. Natuurlijk is het zo dat de helft met een beter discipline, en betere lichaamsbeweiging een heel stuk slanker kunnen zijn, maar als we allemaal zo'n goed discipline hadden als jij, dan hadden we ook geen rokers meer op deze aardbol, want dat heeft ook geen enkel lichaamsvoordeel, en toch kan 1/3e van de Nederlanders er maar niet vanaf komen.
misschien had ik dat regeltje over dat ik zelf ook geen discipline heb, maar toch niet snoep, bijna geen chips en patat eet en niet al tussendoortje 2 marsen eet. heb er gewoon niet echt behoefte aan. ennuh, ik generaliseerde een beetje door te zeggen dat iedereen er iets aan kan doen. 99% dan. maar dit was vooral de reactie op "veel mensen kunnen er niks aan doen dat ze dik zijn" wat natuurlijk klinkklare onzin.
quote:
Die andere helft kan best wel eens te dik zijn door medische, danwel genetische redenen. Bij sommige mensen werkt het verteringsgestelsel gewoon anders. Mijn vrouw is ook niet een van de slanksten, en als je haar biologische familie bekijkt dan zie je duidelijk de reden: Genetisch! Geen van hen eet bijzonder veel, of eet bijzonder slecht. Er zijn ook tal van medische redenen, zo zijn mensen waarvan de galblaas verwijderd is veel gevoeliger voor overgewicht (met name op middelbare leeftijd) dan heb die dat niet hebben. Mensen die diabetisch zijn vaak ook wat gevoeliger voor overgewicht, maar die moeten zich zowiezo aan een strikt dieet houden voor hun suikerziekte.
ok, dat je om medische reden niet met weinig eten kan, ok, maar genetisch is echt niet alleen maar genetisch. Je leert van je ouders ook op een bepaalde manier eten, als mijn ouders me als ik honger had gewoon altijd een zak chips hadden gegeven was ik ook dik geworden. En ik schrik er altijd van dat er mensen zijn die dat gewoon doen.
quote:
Ik denk dat je een behoorlijke plaat voor je kop hebt als je automatisch denkt:

Dik = teveel eten, te weinig bewegen.

Wellicht dat de helft van de dikken onder ons daar wel onder valt, maar de andere helft toch duidelijk niet.

En het slankheidsideaal is er wel degelijk. Het is zelfs zo dat het gezond is om een KLEIN BEETJE dik te zijn, een heel klein beetje. Het gemiddelde supermodel is medsich bekeken eigenlijk te dun. Je dient juist een kleine reserve te hebben, maar niet meer dan een kleine.
daarom zei ik ook VEEL te dik. beetje mollig kan ik nog wel waarderen, maar als je buik voor je borsten uitkomt doe je toch iets fout. en degene waar ik op reageerd stelde het alsof het slankheidsideaal de enige reden was om niet dik te willen zijn. dus moest ik ff zeggen dat veel overgewicht ook niet al te best is.

Het was niet bedoeld als tirade tegen dikke mensen, alleen tegen dikke mensen die zeggen dat ze er niets aan kunnen doen, maar ondertussen wel elke dag een zak chips leeg eten ("moet toch kunnen")

Ennuh: ff ontopic, ik denk dat het alleen maar lijkt alsof er meer mooie meisjes rondlopen, omdat je door de weinige kleding je ogen sneller afwend van de lelijke, en veel langer blijft hangen bij de mooie.
The uproar of one hand clapping.
  woensdag 9 juni 2004 @ 00:20:42 #25
29749 Gertsan
-=GerriT=-
pi_19742674
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 22:47 schreef 205_Lacoste het volgende:

[..]

<KNIP>
Sjonge jonge, wat kun jij uit je nek lullen. Sommige mensen zijn nou eenmaal anders gebouwd. Die zijn bijvoorbeeld breder op de heupen. Die worden door mensen met de zelfde bekrompe gedachte als jou voor dik uitgemaakt.

Mijn vriendin is niet de magerste (ik zeg niet dat ze dik is, dat zeker niet) terwijl zij iedere dag op flink tempo 14 km fietst naar school en vrijwel nooi vettige dingen eet. Leg dan maar aan de hand van je theorie uit dat ze teveel vreet.

ER zijn idd gevallen die gewoon door verkeerde eet patronen dik worden, maar dat is imo meer te danken aan een slechte opvoeding. Als ouders het kind bij het avond eten bijvoorbeel alleen maar alten eten wat het kind lekker vind kweek je verwende dikke kindere (bijvoorbeeld als ze geen groente luste schotel ze dan maar een pannekoek voor!)

Ik vind dat hier te makkelijk mensen over 1 kam worden geschoren, maar daarbij komt het is en blijft FOK. De meeste mensen hier willen een cameron diaz terwijl ze zelf alleen een beetje verneukt achter hun PC rondhangen en op MSN breezahsletjes lopen te jennen. Maar niet iedereen voldoet aan iedereens ideaal. Daarom wordt er ook zoveel gepest/geplaagt. Het slaat werkelijk nergens op en de mensen moeten eens gaan nadenken.

In veel gevallen is het namelijk niet de schuld van het kind (maar wel van bv ouders/opvoeders) en je gezeur over rokers, die kiezen er wel zelf voor. Nog nooit verhalen gehoord van ouders die hun kind VERPLICHTEN te roken. Daar kies je nog zelf voor. Gezeik over sociale druk laten we dat maar vergeten, want dan ben je heel zwak, als je moet roken omdat je school maatjes dat ook doen ben je gewoon te triest.

Maar met het generaliseren dat iedereen die niet in een maatje 36 past te dik is (dit wordt media gemaakt door onze geweldige media) worden veel mensen gekrenkt en beledigd terwijl ze gewoon anders gebouwd zijn en niet te zwaar zijn. Dit maakt een hele hoop nederlanders DOODONGELUKKIG....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')