abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19721925

een vriend van me zegt dat je deze kunt gebruiken met je lenzen nog in, hij heeft ze gehad van zijn dokter. Mijn dokter zegt dat t onzin is, maar ik heb ze echt nodig

Heeft iemadn van jullie enig idee of dit WEL werkt, of dat er nog andere soorten zijn welke wel gebruikt kunnen worden icm zachte contactlenzen?
pi_19722029
owja, hij heeft zn bijsluiter niet meer
  FOK!fossiel dinsdag 8 juni 2004 @ 09:12:35 #3
8133 LWaS
Papa van Daan!
pi_19722107
* Was uw handen als ze vies zijn. Als u ze wast, droogt u ze dan goed af met een papieren handdoekje of keukenrol.
* Als u contactlenzen draagt: haal zowel harde als zachte lenzen uit uw oog voor u de oogdruppels gebruikt. Harde contactlenzen kunt u 10 minuten na toedienen van de druppels weer indoen. Zachte contactlenzen kunt u tijdens de behandeling helemaal niet dragen, het conserveermiddel kan de lenzen namelijk beschadigen. Als u oogdruppels zonder conserveermiddel gebruikt kunt u ook de zachte lenzen na 10 minuten weer indoen.

aldus:

http://www.efarma.nl/pages/winap.asp?ID=45&Method=infotekst

even googlen en je weet het
pi_19722154
hmm, wat een kut dokter heeft die maat van me dan

Weet iemand dan nog wat anders? heb weinig zin om op t strand mn lenzen te moeten uitdoen
  FOK!fossiel dinsdag 8 juni 2004 @ 09:18:21 #5
8133 LWaS
Papa van Daan!
pi_19722189
Waaaromheb je geen tabletje voor je hooikoorts
pi_19722294
Ikheb jarenlang oogdruppels samen met zachte lenzen gebruikt, nooit problemen mee gehad. Nou moet ik ook zeggen dat ik veel minder last van mijn ogen had als ik mijn lenzen in heb dan dat ik met bril loop.
pi_19722302
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 09:18 schreef LWaS het volgende:
Waaaromheb je geen tabletje voor je hooikoorts
Heb ik ook, maar die werken niet goed naar mijn idee (ben dr een beetje immuum voor geworden denk ik, omdat ik al sinds mn 4e hooikoorts heb en medicijnen slik, ben nu 19)

Oogdruppels vind ik heel fijn omdat ze bij mij gelijk helpen zodra ik last heb. (alleen zitten mn lenzen dus in de weg)
  FOK!fossiel dinsdag 8 juni 2004 @ 09:27:02 #8
8133 LWaS
Papa van Daan!
pi_19722327
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 09:25 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Heb ik ook, maar die werken niet goed naar mijn idee (ben dr een beetje immuum voor geworden denk ik, omdat ik al sinds mn 4e hooikoorts heb en medicijnen slik, ben nu 19)

Oogdruppels vind ik heel fijn omdat ze bij mij gelijk helpen zodra ik last heb. (alleen zitten mn lenzen dus in de weg)
Op die site staat dat deze oogdruppels pas na een aantal dagen werken...dus of je daar iets aan hebt?

Verder kani k je helaas ook niet helpen dus.
pi_19722333
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 09:24 schreef erikh het volgende:
Ikheb jarenlang oogdruppels samen met zachte lenzen gebruikt, nooit problemen mee gehad. Nou moet ik ook zeggen dat ik veel minder last van mijn ogen had als ik mijn lenzen in heb dan dat ik met bril loop.
Ik heb ook veel minder last sinds ik lenzen heb, dan dat ik niets in mn ogen had. Zonnebril over lenzen werkt ook goed.

Maar jij druppelt dus gewoon normale druppels op je lezen en dan een paar keer knipperen, en je lenzen worden niet minder?

Misschien weet mn opticien wel goeie druppels, straks even bellen.
pi_19722374
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 09:12 schreef LWaS het volgende:

...

Als u oogdruppels zonder conserveermiddel gebruikt kunt u ook de zachte lenzen na 10 minuten weer indoen.

...
Volgens mij staat er op dat plaatje in de startpost dat het zonder conserveringsmiddelen is...
Vroeger kostte een speedy nog 2 kwartjes...
  FOK!fossiel dinsdag 8 juni 2004 @ 09:32:51 #11
8133 LWaS
Papa van Daan!
pi_19722426
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 09:29 schreef Sufferdt het volgende:

[..]

Volgens mij staat er op dat plaatje in de startpost dat het zonder conserveringsmiddelen is...
en daarom copypaste ik ook heel het stukje
pi_19722449
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 09:27 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Ik heb ook veel minder last sinds ik lenzen heb, dan dat ik niets in mn ogen had. Zonnebril over lenzen werkt ook goed.

Maar jij druppelt dus gewoon normale druppels op je lezen en dan een paar keer knipperen, en je lenzen worden niet minder?

Misschien weet mn opticien wel goeie druppels, straks even bellen.
Of mijn lenzen minder worden, niet echt gemerkt eigenlijk, mischien wel hoor maar ik heb het nooit echt doorgehad.

Maar ikw eet wat ts bedoelt, bij mij hielpen de standaard pilletjes ook niet mer, dus kreeg ik ook nog neusspray erbij, hielp ook niet voldoende, dus ik kreeg die oogdruppels erbij. Gezamenlijk hielp het nog niet voldoende.

Ik heb nu sinds 2&1/2 jaar een zogenaamde desensibilisatie kuur, dat houdt in dat ik elke maand een prik krijg met de stof waar ik alergisch voor ben (in dit geval dus graspollen) en dan zou het minder moeten worden. Ik heb er behoorlijk veel profijt van want ik he lang niet zulke klachten als ik een paar jaar geleden had. Het schijnt alleen niet bij iedereen te werken en het is een kuur van 3 jaar dus ff doorzetten maar als je interesse hebt kun je bij je huisarts hiernaar vragen.
pi_19722500
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 09:29 schreef Sufferdt het volgende:

[..]

Ja. maar dan moeten ze alsnog uit, en dat wil ik niet
pi_19723068
Anders neem je deze:

http://www.gezondheidsnet.nl/legacy/productpage.php?contentID=577
van
http://www.gezondheidsnet.nl
quote:
geschikt voor zowel contactlensdragers als niet-contactlensdragers
pi_19724295
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 09:36 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Ja. maar dan moeten ze alsnog uit, en dat wil ik niet
Dan doe je ze toch niet uit... je vragt of het wle of niet moet. Iemand post een stuk van de bijsluiter waarin staat dat je ze uit moet doen en dat wil je niet...
Wat maakt het dan uit wat er in de bijsluiter staat...?
Fake it till you make it...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')