het gaat misschien sneller...maar toch niet beter?quote:Op maandag 7 juni 2004 23:55 schreef Shirley het volgende:
Zodat het beter en sneller je lichaam ingaat en dan werkt het beter.
Denk ik.
Gewoon water is het beste.. geen toegevoegde ingredienten.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 00:56 schreef Steve-O het volgende:
Met limonade krijg ik altijd beter pillen weg
Dan doe je een klein scheutje siroop bij het water.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 00:59 schreef Steve-O het volgende:
ja met water ben ik 10 minuten bezig met 1 100mg pilletje
Dan kan je beter vruchtensap nemen voorkeur sinaasappelsap.quote:Op maandag 7 juni 2004 23:55 schreef Shirley het volgende:
Zodat het beter en sneller je lichaam ingaat en dan werkt het beter.
Denk ik.
water, geloof me nooooouuuuu!quote:Op dinsdag 8 juni 2004 01:02 schreef Frasier het volgende:
[..]
Dan kan je beter vruchtensap nemen voorkeur sinaasappelsap.
Oh ja jij bent verpleegster dus dan moet ik je wel geloven jaquote:Op dinsdag 8 juni 2004 01:08 schreef Brennie het volgende:
[..]
water, geloof me nooooouuuuu!
Ieder heeft zo'n zijn manier ( met water graagquote:Op dinsdag 8 juni 2004 01:10 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ik krijg trouwens zo'n paracetamol opgelost in water nooit in me strot...laatste keer dat ik dat probeerde kotste ik heel het zooitje weer uit... wat een ranzige troep is dat zeg....
Gewoon pilletje op de tong flinke scheut water en snel doorslikken... werkt nog altijd het beste met het innemen van pilletjes...
quote:Op dinsdag 8 juni 2004 01:10 schreef Frasier het volgende:
[..]
Oh ja jij bent verpleegster dus dan moet ik je wel geloven ja![]()
Veel water hoeft niet altijd, een half glas is meestal wel voldoende.....quote:Op maandag 7 juni 2004 23:54 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
de vraag is wel duidelijk lijkt me
waarom?
Doe ik ook hoor...quote:Op maandag 7 juni 2004 23:58 schreef Juliet het volgende:
damn ik ken iemand die kauwt eerst even voor de gezelligheid op dat ding.... over suicide gesproken..!
Een pil wordt niet 'aangevreten' door maagzuur...het lost op in een waterige oplossing. De pH van maagzuur is een stuk hoger dan die van dat pilletje (de meeste medicijnen zijn zwakzuur) en op de wand zit een dikke laag slijm die je beschermt tegen het sterke zuur; deze kan worden beschadigd door een scherp voorwerp, niet door een zwakzuur pilletje.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 09:22 schreef HotFudge het volgende:
Je moet veel medicijnen eerst oplossen in water, omdat de concentratie van de medicijnen te hoog is. Als zo'n pil onopgelost in je maag belandt, wordt eerst alleen de buitenkant van de pil aangevreten door het maagzuur en er blijft toch nog een deel van het pilletje samen. Omdat de concentratie van de pil te hoog is, kan het pilletje de maagwand aantasten. Als je het in water oplost, is het minder geconcentreerd en wordt het beter opgenomen.
Okee, misschien is het enigszins overdreven, maar het innemen van water zorgt er kortweg voor dat er minder/geen irritatie optreedt in voornamelijk maag en slokdarm.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 20:50 schreef Daphne85 het volgende:
[..]
Een pil wordt niet 'aangevreten' door maagzuur...het lost op in een waterige oplossing. De pH van maagzuur is een stuk hoger dan die van dat pilletje (de meeste medicijnen zijn zwakzuur) en op de wand zit een dikke laag slijm die je beschermt tegen het sterke zuur; deze kan worden beschadigd door een scherp voorwerp, niet door een zwakzuur pilletje.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |