abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28701025
quote:
Op maandag 7 juni 2004 22:14 schreef Stefkuh het volgende:
is dit ps het goede woord? "Bandspatches" google doet er 0 resultaten mee bereiken Op "Band patches", "Band-patches" & "Bands-patches" niet evel meer. dan zweetbandjes.

Nahja ga zoiezo wel op de markt snuffelen. T'is het morgen volgens mij... of wast nou vrijdag.. hm.. daar kan ik ma wel ff over vragen denk hehe
Bij de Purple Haze hebben ze die ook!
pi_49546052
*Keiharde Kick*

En waarom? Ik heb onlangs iets nieuws ontdekt via de televisie en ben wat research gaan plegen, tot ik bij de Hema uitkwam. Waar gaat het om?

..Prints op t-shirts. Niet nieuw, want elke drukker kan het zo ongeveer al en voor een aantal euro's kun je iets simpels op je kledingstuk laten drukken. Sinds kort (toch?) kan je het nu ook zelf doen! Hoe het werkt:

Loop naar de Hema of weet ik het welke andere winkel en ga naar het papierschap. In de buurt van het fotopapier ligt dan hopelijk 't-shirt transfer papier'. Voor 6 euro heb je 6 A4'tjes met speciaal papier wat je op je (lichtgekleurde/witte) katoenen kledingstuk, dus een t-shirt of polo, kunt leggen. Eerst een ontwerpje maken op je PC en je kunt gewoon netjes in alle denkbare kleuren gaan ontwerpen.

Een inkjet-printer (behalve de HP 1200C en 1600C volgens de gebruiksaanwijzing) laat je het printwerk doen, het moet overigens wel in spiegelbeeld (maar dat geldt dan voor mijn Hema-versie). Vervolgens leg je dat papier met de bedrukte zijde naar beneden op je kledingstuk, leg je er wat bakpapier overheen en laat je je strijkijzer op volle kracht (zonder stoom) een minuutje gelijkmatig de boel verhitten. Even laten afkoelen en als alles goed is gegaan, blijft je eigen ontwerp netjes achter op je kledingstuk.

Ik ga er binnenkort wat meer kopen, watn de eerste papieren zijn al bijna op, één is al gelukt en de anderen heb ik al aan andere lui beloofd Nog misschien 2 over om andere dingen te bedrukken. Probleem is nu echter dat m'n inspiratie op/verdwenen is.

...Anyway, dit wou ik laten weten, omdat ik er van uit ga dat heel veel andere mensen eigenlijk ook wel creatieve ideetjes hebben voor leuke funshirts, maar geen zin hebben om eerst de drukker op te zoeken en er (te veel) geld voor te moeten betalen. Dit is dan misschien wel niet zo professioneel als bij de drukker, maar stukken goedkoper en je kunt gewoon lekker je gang gaan in je creativiteit zonder dat je met een rood hoofd een ietwat pikante tekst of afbeelding die je op je shirt hebt laten drukken komt afhalen bij de drukker.

Plaatje! (Helaas is het hoekje niet goed gestreken en laat los, doe dit dus wel goed in de hoeken met name!!!

[ Bericht 4% gewijzigd door Gronnaephos op 19-05-2007 18:06:03 ]
Beter een goede buur dan een slechte signatuur
pi_49564740
Woeh het is echt een eeuw geleden dat ik iets geknutseld heb..
  FOK!fossiel zondag 20 mei 2007 @ 19:07:20 #79
1455 Keroppi
kool kikker
pi_49580082
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 17:51 schreef Gronnaephos het volgende:

*Verhaal*
Ik wil je enthousiasme niet teveel temperen maar je loopt een beetje achter... De reden dat dit niet echt een masaal aanslaat is omdat het niet bepaald mooi wordt. Je herkent die 'transferpapier' shirts altijd al van een afstand. Ziet er neppig uit, en als je niet een vorm hebt die je mooi kunt uitknippen (zoals bij dat vierkant van jou wel kon) ziet het er nog lelijker uit.

Daarnaast is de duurzaamheid ongeveer nihil...
Chick on a mission
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')