abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19716627
quote:
Op maandag 7 juni 2004 22:53 schreef Barca het volgende:

[..]

Niet eens de subtop. Gezien hoe het had gemoeten speelde Nederland slecht op de wk's 94 en 98 en de EK's 96 en 2000. Gezien de aanwezige kwaliteit van spelers en coach was het wel goed. We behoren gewoon tot de kelder van het internationale voetbal. Dat we het wk 2002 missen en ons nipt plaatsen voor het EK 2004 zegt genoeg.
. Tsjechie en Spanje behoren dus ook tot de kelder van het internationale voetbal? Volgens mij moet jij maar geen bier meer drinken. .

Of in ieder geval geen bier drinken i.c.m discussies over voetbal.
  maandag 7 juni 2004 @ 23:31:51 #27
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_19716712
quote:
Op maandag 7 juni 2004 10:00 schreef My_Way het volgende:

[..]

Ik vind 't niet terecht deze uitspraken.

Op het EK 2000 speelden we 't beste voetval van het toernooi en creeerden veel kansen tegen de Italianen. Ook nog een gemiste penalty in de wedstijd

Op het WK 98 was NL denk ik op het best van haar kunnen met deze generatie voetballers.

Op het WK 94 speelde NL heel erg goed tegen Brazillie en stond er zelfs een verassing aan te komen als de Goey die vrije trap van 18931295709375307 m afstand is tegenhield.
EK 2000 hadden we 2 gemiste penalty's tijdens de wedstrijd.

Ik vind dat we op al die eindtoernooien gewoon in de wedstrijden waarin we werden uitgeschakeld slecht speelden.

Wel veel balbezit, weinig dreiging. Niet voldoende lef/mentaliteit om het af te maken. Je toch steeds weer laten overbluffen. Ze willen het te mooi doen (soms moet je de bal gewoon het stadion uit rossen), kunnen zich niet concentreren (penalty's) of laten de bal in een veel te laag tempo rondgaan waardoor geen kansen worden gecreërd. Kortom: we laten keer op keer kansen liggen.

Oh ja sorry hoor maar als je achtereenvolgens een wk niet haalt en nipt een EK haalt dan behoor je toch echt niet tot de subtop!

Brazilië is top. Frankrijk, Italië en Spanje zijn subtop. Engeland en Duitsland middenmoot. Nederland kan daar bij lange na niet aan tippen!
Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
  maandag 7 juni 2004 @ 23:32:36 #28
30220 Barca
pi_19716742
quote:
Op maandag 7 juni 2004 23:27 schreef RuudGullit het volgende:

[..]

. Tsjechie en Spanje behoren dus ook tot de kelder van het internationale voetbal? Volgens mij moet jij maar geen bier meer drinken. .

Of in ieder geval geen bier drinken i.c.m discussies over voetbal.
Ik drink geen bier! No alcohol, no drugs!
  maandag 7 juni 2004 @ 23:35:20 #29
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_19716812
quote:
Op maandag 7 juni 2004 22:53 schreef Barca het volgende:

[..]

Niet eens de subtop. Gezien hoe het had gemoeten speelde Nederland slecht op de wk's 94 en 98 en de EK's 96 en 2000. Gezien de aanwezige kwaliteit van spelers en coach was het wel goed. We behoren gewoon tot de kelder van het internationale voetbal. Dat we het wk 2002 missen en ons nipt plaatsen voor het EK 2004 zegt genoeg.
Jij kan alleen maar zeiken he! Slecht spelen op WK'98?

En nipt plaatsen voor EK 2004 zegt al genoeg? Wat dacht je van de overige kwalificaties dan? Heeft oranje zich ooit makkelijk geplaatst? Denk maar eens aan kwalificatie in 74 tegen de belgen... En kelder van het Internationale voetbal?
  maandag 7 juni 2004 @ 23:37:04 #30
68638 Zwansen
pi_19716862
quote:
Op maandag 7 juni 2004 23:31 schreef Barca het volgende:

Brazilië is top. Frankrijk, Italië en Spanje zijn subtop. Engeland en Duitsland middenmoot. Nederland kan daar bij lange na niet aan tippen!
Spanje subtop? En die Duitsers middenmoot? Wat heeft Spanje ooit gepresteerd dan de laatste jaren? En die Duitsers zijn hoe dan ook wel vice wereldkampioen...
  maandag 7 juni 2004 @ 23:38:13 #31
30220 Barca
pi_19716908
quote:
Op maandag 7 juni 2004 23:35 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Jij kan alleen maar zeiken he! Slecht spelen op WK'98?

En nipt plaatsen voor EK 2004 zegt al genoeg? Wat dacht je van de overige kwalificaties dan? Heeft oranje zich ooit makkelijk geplaatst? Denk maar eens aan kwalificatie in 74 tegen de belgen... En kelder van het Internationale voetbal?
Zeiken? Nee, da's realistisch denken! Het wordt namelijk helemaal niks!

Nipt plaatsen alleen zegt niks maar wel in combinatie met afwezigheid op wk 2002!

We are shit but we don't know we are. (Nou ja ... de meesten weten het niet of willen het niet weten.)
  maandag 7 juni 2004 @ 23:41:34 #32
30220 Barca
pi_19716995
quote:
Op maandag 7 juni 2004 23:37 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Spanje subtop? En die Duitsers middenmoot? Wat heeft Spanje ooit gepresteerd dan de laatste jaren? En die Duitsers zijn hoe dan ook wel vice wereldkampioen...
Gelet op de kwaliteiten is Spanje beter dan Duitsland. Helaas was de afspiegeling op het laatste wk anders. Spanje presteert op eindtoernooien nooit geweldig.

Duitsland was op het laatste wk weer eens goed maar de toernooien daarvoor was het niks.

Frankrijk speelde op laatste wk (zonder Zizou) niet goed maar op wk en ek daarvoor wel.

Italië was op ek 2000 goed. wk 1998 redelijk. Toch een betere ploeg dan Nederland.
  maandag 7 juni 2004 @ 23:43:36 #33
68638 Zwansen
pi_19717070
quote:
Op maandag 7 juni 2004 23:38 schreef Barca het volgende:

[..]

Zeiken? Nee, da's realistisch denken! Het wordt namelijk helemaal niks!

Nipt plaatsen alleen zegt niks maar wel in combinatie met afwezigheid op wk 2002!

We are shit but we don't know we are. (Nou ja ... de meesten weten het niet of willen het niet weten.)
OMG! Stel je aan zeg! Het is voetbal! Het is een sport! Je kunt winnen en verliezen maar je steunt je club in alle tijden!

Als het karakter en de mentaliteit van de spelers van Oranje een weerspiegeling van Nederland zou zijn, en als jij het stereotype Nederlander bent ben ik inderdaad bang dat het niks wordt!!

Wees eens positief en heb een beetje vertrouwen! Dit vind ik een beetje NSB-achtig...
  maandag 7 juni 2004 @ 23:47:12 #34
30220 Barca
pi_19717184
quote:
Op maandag 7 juni 2004 23:43 schreef Zwansen het volgende:

[..]

OMG! Stel je aan zeg! Het is voetbal! Het is een sport! Je kunt winnen en verliezen maar je steunt je club in alle tijden!

Als het karakter en de mentaliteit van de spelers van Oranje een weerspiegeling van Nederland zou zijn, en als jij het stereotype Nederlander bent ben ik inderdaad bang dat het niks wordt!!

Wees eens positief en heb een beetje vertrouwen! Dit vind ik een beetje NSB-achtig...
Winnen ... daar gaat het om! Bij een verlies hoor je pissed-off te zijn. Dan roep je niet "maar we speelden wel aardig". Dat is dus niet zo! Als je goed speelde dan had je wel gewonnen.

Nou ... onze spelers denken "wij winnen makkelijk" terwijl ik zeg "zelfs als we knokken redden we het niet". Totaal het tegenovergestelde.

NSB? Dat vind ik wel een heel foute opmerking! Want je hebt mij niet kunnen betrappen op anti-semitisme, racisme of pro-nazi opmerkingen!
  maandag 7 juni 2004 @ 23:51:23 #35
68638 Zwansen
pi_19717329
quote:
Op maandag 7 juni 2004 23:47 schreef Barca het volgende:

[..]

Nou ... onze spelers denken "wij winnen makkelijk" terwijl ik zeg "zelfs als we knokken redden we het niet". Totaal het tegenovergestelde.
Toch kun je beter denken dat je wint dan dat je zegt dat je het zowiezo niet red!
  maandag 7 juni 2004 @ 23:55:21 #36
68638 Zwansen
pi_19717476
quote:

NSB? Dat vind ik wel een heel foute opmerking! Want je hebt mij niet kunnen betrappen op anti-semitisme, racisme of pro-nazi opmerkingen!
Ik associeer je met NSB omdat je in wat volgens jou mindere tijden zijn je geen vertrouwen hebt en je alleen maar negatief loopt te doen!Is dat de instelling?

Je noemt het realistisch maar was het realistisch om te zeggen dat Denemarken het EK zou winnen in 92? Of dat Zuid Korea de halve finale zou halen in 98? Nee... Het is voetbal en het kan alle kanten op, een beetje vertrouwen kan daarbij geen kwaad als je echt wilt dat jouw club wint!
  dinsdag 8 juni 2004 @ 00:00:31 #37
93264 Spideyman
"With great power.....
pi_19717624
quote:
Op maandag 7 juni 2004 23:41 schreef Barca het volgende:

[..]
Duitsland was op het laatste wk weer eens goed maar de toernooien daarvoor was het niks.

Uit m'n hoofd zijn dit de prestaties van de duitsers op ek's:

1980: Winnaars

1984: Groepsfase

1988: Halve Finale

1990: Winnaars

1992: Tweede

1994: Halve Finale

1996: Winnaar

1998: Kwartfinale

2000: Groepsfase

2002: Tweede

Ga maar lekker naar bed toe.

OT, Nederland heeft denk ik eerder het succes van ajax '95 in zijn hoofd. Aangevuld met Van Nistelrooy, Makaay, Stam en de nieuwe generatie voetballers beseffen ze dat dit wel eens de ideale mix tussen jong en oud kan zijn.

Terugverlangen naar '74? Nee, wel hoop op een herhaling van '95 Ajax.

..... comes great responsibility"
--==Forza PSV==-- --==Forza Nilis==--
I Shot Her Above The Kneecap, She Can Still Walk - Jack Bauer
  dinsdag 8 juni 2004 @ 00:01:34 #38
30220 Barca
pi_19717661
quote:
Op maandag 7 juni 2004 23:51 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Toch kun je beter denken dat je wint dan dat je zegt dat je het zowiezo niet red!
Ik ga niet denken dat we winnen als ik zie dat we niet goed zijn. Ik zeg als dat we het niet redden als ik er geen vertrouwen in heb.
  dinsdag 8 juni 2004 @ 00:05:13 #39
68638 Zwansen
pi_19717768
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 00:01 schreef Barca het volgende:

[..]

Ik ga niet denken dat we winnen als ik zie dat we niet goed zijn. Ik zeg als dat we het niet redden als ik er geen vertrouwen in heb.
En als Denemarken zo'n instelling had gehad in 92? of Zuid Korea in 98? Dan waren ze nooit tot zulke prestaties gekomen!
  dinsdag 8 juni 2004 @ 00:05:47 #40
30220 Barca
pi_19717781
quote:
Op maandag 7 juni 2004 23:55 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Ik associeer je met NSB omdat je in wat volgens jou mindere tijden zijn je geen vertrouwen hebt en je alleen maar negatief loopt te doen!Is dat de instelling?

Je noemt het realistisch maar was het realistisch om te zeggen dat Denemarken het EK zou winnen in 92? Of dat Zuid Korea de halve finale zou halen in 98? Nee... Het is voetbal en het kan alle kanten op, een beetje vertrouwen kan daarbij geen kwaad als je echt wilt dat jouw club wint!
Thuisspelende landen doen het op eindtoernooien vaak goed. Volledige underdogs doen het vaak ook goed. Je zag gewoon dat de voorbeelden die jij noemt de instelling hadden van "we hebben niks te verliezen!" De tegenstanders dachten "oh, die verslaan we wel ff" Voor NL geldt dat niet. Spelers en vele fans denken "we worden kampioen". De tegenstanders krijgen daardoor niet het gevoel "we winnen wel". Iedereen gaat er tegen oranje vol voor met als gevolg dat we tekort komen.

Ik zou graag zien dat het anders gaat maar heb er geen vertrouwen in.

Kritiek hierop mag wel anders worden ge-uit dan te spreken over nsb gedrag.
  dinsdag 8 juni 2004 @ 00:06:08 #41
93264 Spideyman
"With great power.....
pi_19717795
quote:

[..]

quote:
Op maandag 7 juni 2004 09:52 schreef Barca het volgende:

quote:
The Dutch public is fed up with its team, and particularly with the black players. There may be a tinge of racism here: after all, in 2002 a quarter of the population voted for Pim Fortuyn’s anti-immigrant party.

Klopt toch? De meesten zijn vooral schijtziek van Seedorf en Kluivert. Die zijn volgens mij niet blank.
  dinsdag 8 juni 2004 @ 00:07:51 #42
30220 Barca
pi_19717858
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 00:05 schreef Zwansen het volgende:

[..]

En als Denemarken zo'n instelling had gehad in 92? of Zuid Korea in 98? Dan waren ze nooit tot zulke prestaties gekomen!
Beide landen hadden niet het idee dat ze zouden winnen maar hadden ook niet het idee het wordt niks. Hoefden ze ook niet. Ze kenden hun kwaliteiten. Wij Nederlanders kennen onze kwaliteiten niet. Wij overschatten onszelf.
  dinsdag 8 juni 2004 @ 00:10:06 #43
30220 Barca
pi_19717930
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 00:06 schreef Spideyman het volgende:

[..]

[..]
Wat wil je daar mee zeggen? Ik heb geen foute opmerking gemaakt over de huidskleur van Seedorf en Kluivert. Ik heb slechts geconstateerd dat zij veelal de gebeten honden zijn en geen blanke huidskleur hebben. Voor sommigen is dat een reden om een hekel aan ze te hebben. Ik heb me niet negatief uitgelaten over Seedorf en Kluivert.
  dinsdag 8 juni 2004 @ 00:14:10 #44
93264 Spideyman
"With great power.....
pi_19718029
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 00:10 schreef Barca het volgende:

[..]

Wat wil je daar mee zeggen? Ik heb geen foute opmerking gemaakt over de huidskleur van Seedorf en Kluivert. Ik heb slechts geconstateerd dat zij veelal de gebeten honden zijn en geen blanke huidskleur hebben. Voor sommigen is dat een reden om een hekel aan ze te hebben. Ik heb me niet negatief uitgelaten over Seedorf en Kluivert.
Dat je de gedachtengang kan volgen zegt al meer dan genoeg.
pi_19718111
Het mislopen van het WK 2002 was misschien wel omdat we té goed waren. En dat klinkt heel raar, maar de spelers waren zich dat bewust dat ze zo goed waren. Die dachten dat ze zonder zich ook maar een beetje hoeven in te spannen zich makkelijk voor het WK konden plaatsen. Maar dat kan zelfs Frankrijk niet natuurlijk.

De plaatsing voor het EK ging een beetje 'moeizaam' omdat we een gelijkwaardige tegenstander hadden die net ietsje sluwer en hardwerkender was als wij.

Nederland behoort tot de kelder...... van de top 5 beste landen ter wereld.
pi_19718121
Domste stelling ooit
  dinsdag 8 juni 2004 @ 00:18:05 #47
30220 Barca
pi_19718122
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 00:14 schreef Spideyman het volgende:

[..]

Dat je de gedachtengang kan volgen zegt al meer dan genoeg.
Dat ik de gedachtengang kan volgen betekent dat ik kan denken. Dat jij twee uitspraken met elkaar verbindt maar niet let op mijn berichten geeft aan dat jij het niet kan.

Je hebt mijn foto's zeker niet gezien? Een Koreaan met een hekel aan negers ... WHOEHAHAHA .. alsof je als Koreaan niet racistisch bejegend wordt!
  dinsdag 8 juni 2004 @ 00:19:38 #48
30220 Barca
pi_19718164
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 00:17 schreef RuudGullit het volgende:
Het mislopen van het WK 2002 was misschien wel omdat we té goed waren. En dat klinkt heel raar, maar de spelers waren zich dat bewust dat ze zo goed waren. Die dachten dat ze zonder zich ook maar een beetje hoeven in te spannen zich makkelijk voor het WK konden plaatsen. Maar dat kan zelfs Frankrijk niet natuurlijk.

De plaatsing voor het EK ging een beetje 'moeizaam' omdat we een gelijkwaardige tegenstander hadden die net ietsje sluwer en hardwerkender was als wij.

Nederland behoort tot de kelder...... van de top 5 beste landen ter wereld.
Zelfoverschatting is een zwakte. Dan kun je dus niet te goed zijn. Te goed kan nooit, niet goed genoeg kan wel.
  dinsdag 8 juni 2004 @ 00:20:58 #49
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_19718200
Als team misschien wel, als je kijkt naar de spelers zeker niet. ze zijn de laatste jaren geen kampioen meer geworden met oranje, maar dat zegt niet dat ze slecht gepresteerd hebben.
pi_19718253
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 00:19 schreef Barca het volgende:

[..]

Zelfoverschatting is een zwakte. Dan kun je dus niet te goed zijn. Te goed kan nooit, niet goed genoeg kan wel.
Tsja, maar die zwakte zegt niet veel over je voetballende kwaliteiten.

Maar nogmaals : waarom hebben wij spelers bij Manchester United, Chelsea, Arsenal, AC Milan, Barcelona, etc. als we echt zo slecht zijn? Waarom waren we op alle EK's en WK's die we afgelopen 12 jaar hebben gespeeld (op 1 ofzo na) finale-waardig?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')