Wat is jouw mening eigenlijk over het homohuwelijk?quote:neeh moslims gaan liever dood dan van jou houden
klaar? de users die tegen zijn blijven maar met dezelfde argumenten komen. zoals "het hoort niet zo" en "bijbel dit en dat"quote:Op zondag 6 juni 2004 15:12 schreef iiyame het volgende:
homohuwelijk Voor / Tegen ?
Deze discussie is blijkbaar nog niet klaar.
reken maarquote:Op zondag 6 juni 2004 15:28 schreef Toeps het volgende:
@ marq: GMTA!
Ik denk dat ik dat wel kan raden.quote:Op zondag 6 juni 2004 15:26 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
@Meki
[..]
Wat is jouw mening eigenlijk over het homohuwelijk?
http://www.contrario.nl/Pastoraal/Pastoraal-zorg.htmquote:Op zondag 6 juni 2004 15:29 schreef Saleheim het volgende:
Ook zo 'grappig'. Vaak wordt er door gelovigen gezegd dat homo's zo losbandig zijn. Dan is er dus de optie van trouwen, het monogaam met een vaste partner door het leven gaan. Dan mag dat dus ook niet. Als homo kun je het dus bij gelovigen gewoon niet goed doen, je zit altijd fout!
Gelovige homo-isten: www.chjc.nlquote:Op zondag 6 juni 2004 15:33 schreef BansheeBoy het volgende:
dat homo-isten niks van de religies moeten hebben maar wel een belangrijk kenmerk van gelovigen willen immiteren
Nee, het burgerlijk huwelijk heeft nu niets meer te maken met religie.quote:Op zondag 6 juni 2004 15:33 schreef BansheeBoy het volgende:
Het huwelijk is een instituut gebaseerd op een religieuze grondslag, dit zijn dezelfde religies die het uiten van homo-isme in welke vorm dan ook verbieden. Het is toch minstens hypocriet te noemen dat homo-isten niks van de religies moeten hebben maar wel een belangrijk kenmerk van gelovigen willen immiteren
Neen, het huwelijk is wel van religies afgeleidtquote:Op zondag 6 juni 2004 15:37 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Nee, het burgerlijk huwelijk heeft nu niets meer te maken met religie.
sukkel, dit bagger argument is in deel 1 al vaak genoeg om zeep geholpen en het dringt natuuuuuurlijk nog steeds niet tot je door he.quote:Op zondag 6 juni 2004 15:33 schreef BansheeBoy het volgende:
Het huwelijk is een instituut gebaseerd op een religieuze grondslag, dit zijn dezelfde religies die het uiten van homo-isme in welke vorm dan ook verbieden. Het is toch minstens hypocriet te noemen dat homo-isten niks van de religies moeten hebben maar wel een belangrijk kenmerk van gelovigen willen immiteren
Ooit. Lang geleden werd het huwelijk losgekoppeld van religies.quote:Op zondag 6 juni 2004 15:38 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Neen, het huwelijk is wel van religies afgeleidt
Weet je, ik krijg eigenlijk al bange vermoedens zodra mensen de verouderde term 'homofiel' gebruiken en dat bleek hier ook terecht:quote:Op zondag 6 juni 2004 15:32 schreef marq het volgende:
[..]
http://www.contrario.nl/Pastoraal/Pastoraal-zorg.htm
de kerk en homo's. de "kerk" geeft zelf toe dat ze in den beginne nogal tegen wareninteressant stukje over hoe grefo's (en ander tuig) tegenover christelijke homo's staan.
ik heb geen duidelijke uitspraak gezien mbt trouwen/homo's
EDIT!!!
maar natuurlijk is er geen unaniem oordeel van gelovigen. zoals reeds bekend is het geloof en de bijbel onderhevig aan variabele intepretaties. de auteur van die pagina ziet het zo... maar in deel 1 ben ik al weer gelovigen (wie weet zijn zij ook grefo) tegen gekomen die er totaal anders tegenover staan. ach, in deel 1 is zo'n mooi stukje bijbelse hypocrisie te vinden van saleheim:
http://forum.fok.nl/topic/555441/5/50#19682063
en zie ook toeps' fijne quote:
http://forum.fok.nl/topic/555441/3/50#19670021
Er is niets religieus meer aan een burgerlijk huwelijk. Je trouwt gewoon voor de wet en je verhaal gaat dus niet op.quote:Op zondag 6 juni 2004 15:33 schreef BansheeBoy het volgende:
* marq gruwelt van God en zijn/haar/het volgelingenquote:Op zondag 6 juni 2004 15:40 schreef Saleheim het volgende:
[..]
Weet je, ik krijg eigenlijk al bange vermoedens zodra mensen de verouderde term 'homofiel' gebruiken en dat bleek hier ook terecht:
"Je leert te leven als homofiel en ondanks de moeite kun je je eigen leven met je seksuele geaardheid positief waarderen. Je stopt met verwijten aan het adres van God want God heeft de mens goed en naar Zijn beeld gemaakt; door onze zonde is dat beeld beschadigd. Alleen door Gods genade is herstel mogelijk. Je aanvaardt - met vallen en opstaan - de strijd tegen je seksuele geaardheid en je ziet dat het een tijdelijke strijd is: straks mag je met alle andere kinderen van God eeuwig gelukkig bij God zijn!"
Kromme tenen krijg ik ervan!
OMGquote:Op zondag 6 juni 2004 15:40 schreef Saleheim het volgende:
"Je leert te leven als homofiel en ondanks de moeite kun je je eigen leven met je seksuele geaardheid positief waarderen. Je stopt met verwijten aan het adres van God want God heeft de mens goed en naar Zijn beeld gemaakt; door onze zonde is dat beeld beschadigd. Alleen door Gods genade is herstel mogelijk. Je aanvaardt - met vallen en opstaan - de strijd tegen je seksuele geaardheid en je ziet dat het een tijdelijke strijd is: straks mag je met alle andere kinderen van God eeuwig gelukkig bij God zijn!"
Kromme tenen krijg ik ervan!
waarom zou je god verantwoordelijk houden voor de daden van degenen die zeggen zijn volgelingen te zijn?quote:Op zondag 6 juni 2004 15:42 schreef marq het volgende:
[..]
* Alicey gruwelt van God en zijn/haar/het volgelingen
Volgens mij had je ook een Islamitische stichting voor homosexualiteit en Islam. Iets van Stichting Yousef dacht ik.quote:
hij heeft dit niet getypt maar door ds Bas van Zuylenkom . dat ds zegt genoegquote:Op zondag 6 juni 2004 15:45 schreef deedeetee het volgende:
[..]
OMG
Ik had nix meer willen zeggen maar dit smeekt om reactie : wat een walgelijke tekst![]()
Ik ga wel in de hel zitten !![]()
omdat god, als ik de bijbel nog een beetje ken, niet in mijn straatje van vriendelijke personen past.quote:Op zondag 6 juni 2004 15:45 schreef Alicey het volgende:
[..]
waarom zou je god verantwoordelijk houden voor de daden van degenen die zeggen zijn volgelingen te zijn?
Klopt.quote:Op zondag 6 juni 2004 15:47 schreef Saleheim het volgende:
Volgens mij had je ook een Islamitische stichting voor homosexualiteit en Islam. Iets van Stichting Yousef dacht ik.
quote:WAT DOET STICHTING YOESUF?
Stichting YOESUF is een centrum voor informatie en educatie over Islam en seksuele diversiteit. De stichting houdt zich momenteel bezig met het thema Islam en homoseksualiteit in relatie tot emancipatie en andere maatschappelijke vraagstukken.
Zij richt zich op instanties en personen, moslims en niet-moslims. De stichting is niet gebonden aan een bepaalde nationaliteit, etnische groepering, religieuze of politieke stroming.
WAAROM BESTAAT STICHTING YOESUF?
Binnen de westerse samenleving bestaan op verschillende punten wrijvingen tussen moslims en niet-moslims, vanwege bijvoorbeeld meningsverschillen over seksuele diversiteit. Stichting YOESUF constateert dat de discussie hierover teveel gekenmerkt wordt door angst voor en afwijzing van de ander. Stichting YOESUF wil bijdragen aan een beter begrip voor elkaars leefwijze, religieuze overtuiging en seksuele gerichtheid.
WELKE INFORMATIE BIEDT STICHTING YOESUF?
Stichting YOESUF verzamelt haar informatie bij voorkeur uit islamitische bronnen. Het gedegen onderzoek heeft een wetenschappelijk karakter. De informatie wordt bruikbaar gemaakt voor verschillende praktische toepassingen in de maatschappij, waaronder integratie en emancipatie, educatie en voorlichting, en hulpverlening.
Jongen jongen, jij bent nog zieliger als ik al dacht.quote:k ben de grootste tegenstander denk ik van heel Fok! Ik erken GEEN ENKEL huwelijk als het geen huwelijk tussen man en vrouw is. Het huwelijk is zowiezo ontstaan vanuit religieuze invloeden, dezelfde religies die het homo-isme verbieden
Ik ben dus falikant tegen, lees anders mijn essay maar hierover:
- Essay: "Opkomst en ondergang van het homo-isme"
Dat is 'm inderdaad. Volgens mij willen ze vooral de discussie over homosexualiteit onder moslims op gang brengen. Ik heb gehoord dat ze in het vervolg geen subsidie meer krijgen en dat ze al mensen hebben moeten laten gaan. Als dat zo is vind ik dat onbegrijpelijk. Als er ergens mensen tegen de verdrukking in moeten leven zijn het homomoslims.quote:Op zondag 6 juni 2004 15:49 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Klopt.
'k Weet alleen niet of dat een stichting/vereniging is die zich ook met religie 'bezighoudt', of meer met homo's uit die 'cultuur' die om de religie hangt.
-edit- http://www.yoesuf.nl/
[..]
Zijn geheim, wat doe je?!quote:Op zondag 6 juni 2004 15:53 schreef raptorix het volgende:
een sauna turkje wat ze best doet om als hetero over te komen, maar volgens mij gewoon elk weekend hard in je reet geneukt wordt in het donker, zodat je familie het niet weet.
ik denk dat lesbische moslima's het nog minder hebbenquote:Op zondag 6 juni 2004 15:54 schreef Saleheim het volgende:
Als er ergens mensen tegen de verdrukking in moeten leven zijn het homomoslims.
Zou best kunnen. Lijkt me vreselijk om je gevoelens op te moeten sluiten.quote:Op zondag 6 juni 2004 15:55 schreef marq het volgende:
[..]
ik denk dat lesbische moslima's het nog minder hebben
Ben beniewd, kan ik eindelijk weer lachen.quote:Op zondag 6 juni 2004 15:26 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
@Meki
[..]
Shit, je hebt me doorquote:Op zondag 6 juni 2004 15:53 schreef raptorix het volgende:
ik volg je nou al een flinke tijd, en je klinkt heel erg als een sauna turkje wat ze best doet om als hetero over te komen, maar volgens mij gewoon elk weekend hard in je reet geneukt wordt in het donker, zodat je familie het niet weet. Get a life.
Triest figuur, maar goed bij de 9/11 part 2, worden jullie allemaal zo de zee ingedreven, dat komt er nou van als je geen respect voor westerse waarden en normen hebt.quote:Op zondag 6 juni 2004 16:02 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Shit, je hebt me door
Moslims zijn ketters, en moeten daarom op de brandstapquote:Op zondag 6 juni 2004 16:10 schreef AIIah het volgende:
Het homohuwelijk is heidens en moet derhalve verboden worden.
Beledig de ware geloof niet. Anders stuur ik je in de Hiernamaals naar de helquote:Op zondag 6 juni 2004 16:10 schreef raptorix het volgende:
[..]
Moslims zijn ketters, en moeten daarom op de brandstap
Hoi kloonquote:Op zondag 6 juni 2004 16:10 schreef AIIah het volgende:
Het homohuwelijk is heidens en moet derhalve verboden worden.
Het is het ware geloof. Reintegratie cursusje?quote:Op zondag 6 juni 2004 16:11 schreef AIIah het volgende:
[..]
Beledig de ware geloof niet. Anders stuur ik je in de Hiernamaals naar de hel.
Allah heeft geen cursus nodig.quote:Op zondag 6 juni 2004 16:13 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het is het ware geloof. Reintegratie cursusje?
simpelquote:Op zondag 6 juni 2004 15:26 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
@Meki
[..]
Waarom niet?quote:Op zondag 6 juni 2004 16:16 schreef Meki het volgende:
Homohuwelijk is niet goed
Je bedoelt die gast die het met 13 jarige meisjes deed? Of is dat iemand anders weer?quote:Op zondag 6 juni 2004 16:14 schreef AIIah het volgende:
[..]
Allah heeft geen cursus nodig.
Allah is alwetend.
Hoi.quote:Op zondag 6 juni 2004 16:16 schreef Meki het volgende:
[..]
simpel
waarom zijn er vrouwen in de wereld ?
Homohuwelijk moet verboden worden
Mohammed was getrouwd met meerdere kinderen, waaronder een 6 jarig meisje.quote:Op zondag 6 juni 2004 16:18 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je bedoelt die gast die het met 13 jarige meisjes deed? Of is dat iemand anders weer?
Intolerant aapje dat je bent.quote:Op zondag 6 juni 2004 16:16 schreef Meki het volgende:
[..]
simpel
waarom zijn er vrouwen in de wereld ?
Homohuwelijk moet verboden worden
Nee, dat was slechts mijn Profeet. En die meisje was 9 jaar, ik had er persoonlijk toestemming voor gegeven dus goedquote:Op zondag 6 juni 2004 16:18 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je bedoelt die gast die het met 13 jarige meisjes deed? Of is dat iemand anders weer?
omdat er vrouwen zijn in de wereldquote:Op zondag 6 juni 2004 16:18 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Waarom niet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |