abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1394803
Ik ben nu al 3 keer gezakt voor m'n rij-examen en dit ligt grotendeels aan m'n zenuwen. Nu ga ik Propranolol gebruiken, en ik wil graag weten of dit echt helpt tegen de zenuwen. Dus zou ik graag willen weten wie dit middel ook heeft gebruikt, en of het nut had of niet.

Omdat de naam je waarschijnlijk niks zegt, zal ik er wel wat over vertellen. Ik moet 4 uur van te voren 2 tabletten innemen, en ik moet vlak van te voren nog 2 tabletten innemen...

Alvast bedankt voor jullie reacties (als die er tenminste komen )

pi_1394819
Ik heb ook eens zoiets geslikt maar dat ging ook fout omdat ik de examinator een grote bek gaf
pi_1394829
tja ik heb drie bananen gegeten, een uur voor het examen. Dat zou kalmerend werken zei mijn intructeur. Of het nou werkte of psychisch was weet ik niet maar ik slaagde wel (tweede keer). wat jij noemt ken ik overigens niet. succes als je examen moet doen.
pi_1394854
quote:
Op zondag 12 augustus 2001 13:11 schreef Slissy het volgende:
Ik ben nu al 3 keer gezakt voor m'n rij-examen en dit ligt grotendeels aan m'n zenuwen. Nu ga ik Propranolol gebruiken, en ik wil graag weten of dit echt helpt tegen de zenuwen. Dus zou ik graag willen weten wie dit middel ook heeft gebruikt, en of het nut had of niet.

Omdat de naam je waarschijnlijk niks zegt, zal ik er wel wat over vertellen. Ik moet 4 uur van te voren 2 tabletten innemen, en ik moet vlak van te voren nog 2 tabletten innemen...

Alvast bedankt voor jullie reacties (als die er tenminste komen )

Mag je dit wel gebruiken als je gaat autorijden? Ik bedoel: staat er niet zo'n gele waarschuwings-sticker op? Zometeen beinvloedt het je zo dat het averechts werkt en dat is ook niet goed natuurlijk.
Ik stierf ook van de zenuwen bij mijn examen en de eerste keer zakte ik, de tweede keer ging het gelukkig wel. En het rij-examen is er niet makkelijker op geworden de afgelopen 10 jaar....

Ik zou zeggen: Good luck en deze keer lukt het wel!

zondag 12 augustus 2001 @ 13:23:52 #5
12703 Mr_GhosT
The friendly GhosT !!
pi_1394875
propranolol
De werkzame stof in dit geneesmiddel is propranolol, tegen o.a. angina pectoris, verhoogde bloeddruk en examenvrees. Het is verkrijgbaar als gewone tabletten en retard-capsules (met vertraagde afgifte) onder de merknaam Inderal® en als merkloze Propranolol Capsules en Tabletten.

Wat zijn de bijwerkingen?
U kunt last krijgen van maag-darmklachten, vermoeidheid, slaapproblemen, verminderd reactie­ en concentratie-vermogen en hoofdpijn. Deze klachten verdwijnen meestal in de loop van de behandeling; zo niet, raadpleeg dan uw arts, het kan zijn dat de dosering moet worden aangepast. Door de bloeddruk daling kunt u duizelig worden en koude handen en voeten krijgen

kijk ook ff op >>>http://www.serviceapotheek.nl/top100/19000410.htm

Enne........succes he!!

euh.....ja........goeiemorguuh........
pi_1394916
Dat klinkt niet zo positief
Je zou haast gaan denken dat je het beter niet voor een rij-examen kunt gebruiken, maar voor andere examens... Maar euh, de dokters assistente zou het toch moeten weten? Die heeft dit voor me klaar laten zetten...

En trouwens, bijna elk middel heeft bijwerkingen, dus...

Nouja ik ga het vandaag even uitproberen...

zondag 12 augustus 2001 @ 13:34:38 #7
12703 Mr_GhosT
The friendly GhosT !!
pi_1394950
Ja....die bijwerkingen staan hier wel heel stoer....maar bij veel personen werkt er niks bij..(spellingscontrole zegt ok)

maar het beste is om die pillen al een maand van te voren te gaan gebruiken. Dan ben je er aan gewend en zullen de bijwerkingen niet meer voorkomen als je daadwerkelijk in dat examen zit..!!

nogmaals, succes.....je haalt het wel !!!;)

euh.....ja........goeiemorguuh........
pi_1394980
Een maand van te voren? Dat lijkt me overdreven.
Nou ik heb vrijdag rij-examen, en ik probeer het alleen vandaag even uit om te kijken of ik er niet heel sloom van word ofzo...
  zondag 12 augustus 2001 @ 14:49:52 #9
11810 Dr_Greene
Code Blue! Clear!!!
pi_1395453
quote:
Op zondag 12 augustus 2001 13:38 schreef Slissy het volgende:
Een maand van te voren? Dat lijkt me overdreven.
Nou ik heb vrijdag rij-examen, en ik probeer het alleen vandaag even uit om te kijken of ik er niet heel sloom van word ofzo...
Inderdaad is het erg verstandig om het van te voren een keer uit te proberen. Als het goed is zul je merken dat je een rustige hartslag houdt bij een stressvolle situatie (dus geen hartkloppingen meer als het goed is).

Maar gebruik het dan alleen nog een keer voor je rij-examen. Het is niet verslavend, maar het is wel erg makkelijk om bij elke kleine stressverhogende situatie naar de beta-blockers te grijpen. Stress heeft namelijk ook gezonde kanten (extra alertheid e.d.).

Succes binnenkort!!!

pi_1395602
Mijn eerste keer rij-examen was een ramp, super zenuwachtig enzo...

tweede keer propranonol gebruikt en ik was helemaal niet zenuwachtig en ben ook geslaagd.

Gewoon gebruiken dus, helpt echt!
Suc6!!

Moet ik nog ff bedenken...........
  zondag 12 augustus 2001 @ 15:37:12 #11
12572 terabyte
ongelooflijke nerd
pi_1395868
quote:
Op zondag 12 augustus 2001 15:06 schreef --Xlr8-- het volgende:

tweede keer propranonol gebruikt en ik was helemaal niet zenuwachtig en ben ook geslaagd.

Suc6!!
Gewoon gebruiken dus, helpt echt!

Mijn rij-instructeur lacht iemand recht in z'n gezicht uit als iemand zoiets verteld! (zei 'ie laatst)

Als je naar de dokter gaat, en je zegt dat je rijexamenvrees hebt, dan schrijft hij/zij dus echt geen 'kalmerende' middelen voor, maar een simpele vitamine C tabletje. Eigenlijk een soort placebo.

Het is dus een puur psychisch iets...

Dual AMD Ahtlon XP 3000+, 1024 MB PC3100 DDR-RAM, 2x 100 GB 10.000 RPM HDD SCSI, GeForce4 Ti4600 128MB+DVI, 17" TFT, DVD+RW/R 228K 12/10/32/2,5[br][br]Vraag gratis een @ik.besta.niet.meer e-mailadres aan!!!!
pi_1396177
quote:
Op zondag 12 augustus 2001 15:37 schreef terabyte het volgende:

[..]

Mijn rij-instructeur lacht iemand recht in z'n gezicht uit als iemand zoiets verteld! (zei 'ie laatst)

Als je naar de dokter gaat, en je zegt dat je rijexamenvrees hebt, dan schrijft hij/zij dus echt geen 'kalmerende' middelen voor, maar een simpele vitamine C tabletje. Eigenlijk een soort placebo.

Het is dus een puur psychisch iets...

Ja daaaag!
Het is echt geen placebo! Kijk maar eens op een site waar de werkingen van medicijnen op staan, propanolol is per defenitie geen kalmeringsmiddel zoals valium ed. Propanolol wordt ook met name gebruikt voor mensen met een hartkwaal, een zgn. betablokker. Jouw rij-instructeur zou beter moeten weten.
pi_1396208
Sowieso een sufferd trouwens van een rij-instructeur om over de zgn. nep-pilletjes, die ook wel zullen worden voorgeschreven, zo denigrerend te doen. Als het maar helpt, is 't niet? Na een lachsalvo van de instructeur werkt het natuurlijk niet meer.
  zondag 12 augustus 2001 @ 16:48:12 #14
12572 terabyte
ongelooflijke nerd
pi_1396280
Don't blame me...
Dual AMD Ahtlon XP 3000+, 1024 MB PC3100 DDR-RAM, 2x 100 GB 10.000 RPM HDD SCSI, GeForce4 Ti4600 128MB+DVI, 17" TFT, DVD+RW/R 228K 12/10/32/2,5[br][br]Vraag gratis een @ik.besta.niet.meer e-mailadres aan!!!!
pi_1397958
Ik heb Propranolol uitgeprobeerd, en ik voel me er niet merkbaar anders door ofzo. Dus kwaad kan het iniedergeval niet. Ik heb niet kunnen testen of het helpt tegen zenuwen, maarach...
Nouja hopelijk heb ik er wat aan vrijdag
  zondag 12 augustus 2001 @ 22:46:20 #16
9981 Melluh
Eggcellent!
pi_1398803
Ik heb afgelopen maandag m'n rijbewijs gehaald, nadat ik de eerste keer gigantisch verknald had (zenuwachtig dus iets te actief reageren --> piepende banden bij wegrijden van stoplicht, bijna spookrijden etc. ).

2e keer (afgelopen keer dus) banaantje van tevoren, eigenlijk alleen om m'n maag wat te vullen want ik had om 11 uur examen en dan begin ik honger te krijgen, wat irritant is. Inrijden voor het examen ging slecht (de ene ingreep na de andere van de instructeur) maar tijdens het examen was ik op m'n gemak en reed ik eigenlijk vrij relax. Ik had wel bijna een aanrijding, maar ik en de examinatrische trapten tegelijk vol op de rem toen iemand me afsneed, gelukkig zei ze gelijk "rij maar gewoon door, dit was niet jouw fout maar van die idioot" pfew.

Gewoon geen lege maag hebben en je best doen. Ga geen medicijnen gebruiken, want als je geen examen kan doen, tja, kan je dan eigenlijk wel autorijden als iemand anders (je pa ofzo) in de auto zit en kritisch meekijkt?

Oja, veel succes natuurlijk

"Go ahead hate your neighbour, go ahead cheat a friend.[br]Do it in the name of heaven, you can justify it in the end" -Joan Baez[br]"Ah, but I was so much older then, I'm younger than that now" - Bob Dylan
pi_1405467
quote:
Op zondag 12 augustus 2001 22:46 schreef Melluh het volgende:
Gewoon geen lege maag hebben en je best doen. Ga geen medicijnen gebruiken, want als je geen examen kan doen, tja, kan je dan eigenlijk wel autorijden als iemand anders (je pa ofzo) in de auto zit en kritisch meekijkt?
Dat is natuurlijk onzin, ik ben zenuwachtig omdat een rij-examen me erg veel geld kost enzo... en de examinator laat me zakken of slagen, niemand anders. Dus daarom neem ik alleen voor m'n rij-examen Propranolol.
Als ik rijles heb, gaat het rijden meestal prima
pi_1430385
(ik was Slissy) Ik ben vandaag geslaagd!!! Volgens mij was ik wel wat meer ontspannen dan de vorige examens, dus misschien heeft Propranolol me wel geholpen. Nouja, boeit nu eigenlijk ook niet meer, ik heb nu lekker m'n roze papiertje!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')