abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19644252
Enkele vingers van mij hebben een paar weken terug een flinke klap moeten incasseren en sindsdien staan ze behoorlijk scheef. Er is verder niets gebroken, maar ik kan mijn pink en mijn ringvinger niet meer naar boven buigen (zelfs niet meer recht houden) en ook niet meer helemaal in een vuist doen. Verder zijn ze nu erg gevoelig voor lichte stootjes, maar wel kan ik er harde klappen mee geven zonder iets te voelen. Mijn dokter zegt eigenlijk dat ik gewoon pech heb en dat ik er maar mee moet leren leven - hij liet er ook maar gelijk zijn eigen kapotte vingers bij zien -.

Nu wil het zo dat ik er helemaal niet mee wil leren leven.

Aangezien deze kwaal behoorlijk veel schijnt voor te komen vroeg ik me af of er ook fok!kers zijn die eenzelfde blessure gehad hebben en dat op de een of andere manier opgelost hebben, hetzij d.m.v. een geneeskundig proces, hetzij m.b.v. hulpmiddelen zoals ondersteunende weet-ik-veel-wats. Ik zat zelf aan handschoenen te denken om het wat strak te trekken (nu wikkel ik er sporttape omheen en dat helpt wel wat tegen de pijn).
pi_19644898
Het nadeel van tapen of een brace is dat de spierfunctie achteruit kan gaan, de spieren stijf worden en je nog meer functieverlies krijgt.
Met tapen oppassen dat je de bloedcirculatie niet afknelt.
Fijn zo'n dokter.
Het lijkt erop dat de zenuwen ook wat aangedaan zijn.
Als ik jou was zou ik met een orthopeed gaan praten ( moet wel via de huisarts)
Verwijst je huidige huisarts je niet door, dan een andere dokter zoeken.
Want deze klinkt als de zoveelste botte boerenlul.
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
pi_19655061
Goed. Van de tips die ik tot nu toe heb gekregen in en buiten deze topic heb ik genoteerd: fysiotherapie, orthopedie, amputatie en zelfmoord. Ik vind de eerste twee de meest verleidelijke moet ik eerlijkheidshalve toegeven... dus daar ga ik nu naar toe werken. Maar is er wel iets handschoenachtigs wat die sporttape kan vervangen zodat ik toch zo nu en dan een tijdelijke oplossing heb?
pi_19655732
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 00:40 schreef beeer het volgende:
Goed. Van de tips die ik tot nu toe heb gekregen in en buiten deze topic heb ik genoteerd: fysiotherapie, orthopedie, amputatie en zelfmoord. Ik vind de eerste twee de meest verleidelijke moet ik eerlijkheidshalve toegeven... dus daar ga ik nu naar toe werken. Maar is er wel iets handschoenachtigs wat die sporttape kan vervangen zodat ik toch zo nu en dan een tijdelijke oplossing heb?
Het enige wat ik nu kan bedenken is een verbandje ( hydrolast elastisch)
Als ik nog wat bedenk dan post ik het wel
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')