Jyrun | vrijdag 4 juni 2004 @ 15:54 |
Ik heb in een topic iets gelezen over automatische drempels? bestaat dat dan? en hoe werken ze? | |
nodisch18 | vrijdag 4 juni 2004 @ 15:57 |
Lees is wat verder in dat topic! ![]() | |
Jyrun | vrijdag 4 juni 2004 @ 15:59 |
ik vroeg het daar, maar ik krijg geen antwoord ![]() | |
Nitrogen | vrijdag 4 juni 2004 @ 16:14 |
radar kijkt hoe hard je rijdt, rij je te hard, dan komt er een drempel uit het wegdek. Motorrijders zijn er niet zo blij mee omdat het nogal wat "vliegwerk" teweeg kan brengen. | |
Bredanaar | vrijdag 4 juni 2004 @ 16:26 |
het was maar een proef, volgens mij ergens in Zeeland | |
yup | vrijdag 4 juni 2004 @ 16:29 |
quote:Juist. Op TV zag ik dat ook. Maar weet echt niet waar ze die krengen hebben gezet. En je kan altijd nog de radar saboteren ![]() | |
Jyrun | vrijdag 4 juni 2004 @ 16:35 |
nice ![]() dus eigenlijk kan je je auto stukrijden op zo'n ding? als je ze niet ziet zitten enze komen ineens te voorschijn. gezellig lijkt me ![]() | |
Tommy_Kuklinski | vrijdag 4 juni 2004 @ 16:38 |
kut dingen zijn het ![]() | |
smash789 | vrijdag 4 juni 2004 @ 17:16 |
Wat een achterlijk idee. Harstikke gevaarlijk. En wat nou als een ambulance er met spoed voorbij moet, en die drempel komt ineens omhoog? Kun je lachen. Ik vraag me af hoe het werkt trouwens, en wat het nut is. Het lijkt me erg duur. Voor een gewone drempel die redelijk hoog is remt iedereen toch gewoon af? Waarom moet er per se eentje ineens omhoog komen? Om je auto te slopen? | |
MewBie | vrijdag 4 juni 2004 @ 17:19 |
ze moeten gewoon drempels uitvinden war je geen last van heb als je <=50 km/h rijdt maar als je arder rijdt dat je er wel last van hebt ![]() | |
yup | vrijdag 4 juni 2004 @ 17:19 |
quote:Ambulance reden is lame = zij hebben vast iets waarmee je het kunt uitschakelen. En een drempel die omhoog komt voor de mensen die hardrijden is (theoretisch gezien) ideaal. De "normale" burger die zich aan de snelheid houd word er niet mee lastiggevallen, terwijl sjonnie in zijn Golf/Kadett moet uitkijken dat zijn hele voorbumper niet in puin word gereden omdat ie te hard reed. Ik meende gezien te hebben dat er borden staan die je waarschuwen, dus het verrassingseffect is ook geen goed argument. Theoretisch gezien. Ik vind het allemaal gezeik, maja, dat ben ik. Van mij hoeven die drempels niet zo, ik rem toch nooit voor drempels. Hoe hard ik ook rij. | |
smash789 | vrijdag 4 juni 2004 @ 17:20 |
Effe een stukje opgezocht:quote:http://www.motorfreaks.nl/index.php?mod=news&id=821&replypage=2 | |
Farao | vrijdag 4 juni 2004 @ 17:22 |
Heb ooit dit mailtje via m'n werk ontvangen : TTS heeft een bus, brandweer en ambulancevriendelijke verkeersdrempel ontwikkeld. De ambulance moet natuurlijk snel ter plaatse zijn: iedere seconde telt. Maar verkeersdrempels remmen de ambulance af. Als de patient eenmaal is opgehaald is het natuurlijk helemaal vervelend dat er hobbels in de weg liggen die de verwondingen geen geod doen. Ons nieuwe type moet voor de ambulance vrijwel geen tijdsvertraging en discomfort opleveren doordat hij bij zware voertuigen (aslast vanaf 3 ton) volledig tot 0 mm wegzakt. Voor de ambulance zal hij niet geheel wegzakken, maar de hoogte zal tot een zeer geringe hoogte worden gereduceerd. We hebben inmiddels een prototype in Rotterdam liggen en zoeken de juiste contactpersoon om testen met ambulances uit te voeren. Testen met een 30 tons vrachtwagen waren al zeer succesvol (chauffeur merkte drempel niet). Dus we verwachten dat ie voor de ambulance ook heel goed werkt. Anderzijds resulteren verkeersremmende maatregelen zoals verkeersdrempels al snel in ergernis, trillingshinder en geluidsoverlast bij bewoners van aangrenzende panden. Zwaar verkeer wat door de straat dendert veroorzaakt zware trillingen die honderden meters verderop gevoeld kunnen worden en kunnen resulteren in schade aan gebouwen en hinder voor de personen in de gebouwen. De gemeentes worden geconfronteerd met het dilemma tussen veiligheid en hinder. Gemeentes kunnen aansprakelijk worden gesteld voor de schade die aan gebouwen ontstaat en voor de hinder die wordt ervaren. Hoewel de verkeersdrempel een zeer effectieve snelheidsremmer is wordt de toepassing eveneens belemmerd door busverkeer, ambulance en brandweer. Nu zult u wellicht denken dat zwaar verkeer plots een vrijbrief heeft gekregen om te snel te rijden. Dit is slechts gedeeltelijk waar. In de meeste situaties zal de verkeerssituatie bestaan uit een langgerekt lint van hoofdzakelijk licht verkeer afgewisseld met zwaar verkeer. Op het moment dat de bestuurder van het zware verkeer te snel zou willen rijden, wordt hij in de meeste gevallen gedwongen door zijn voorgangers die ten slotte wel effectief in snelheid worden geremd. In enkele uitzonderingen zoals nachtelijke uren zal de situatie zich wellicht voordoen dat zwaar verkeer te snel rijdt. We mogen ons dan bedenken dat de noodzaak in deze uren (veiligheid fietsers en voetgangers) van minder belang is omdat er doorgaans nauwelijks of geen fietsers of voetgangers in deze uren zijn. Verder kan zwaar verkeer dikwijls niet zo snel optrekken en tot een hoge snelheid komen omdat er voortdurend obstakels zijn zoals verkeerslichten en bochten. Het resultaat van de dynamische drempel zal zijn dat de gemiddelde effectieve snelheid op de weg drastisch zal afnemen zonder enig gevaar op trillingshinder. Kijk eens op www.ttsolutions.nl voor meer info. | |
Rietvaerder | vrijdag 4 juni 2004 @ 17:24 |
quote:En motorrijders dan??? ![]() Zijn ze bezig met motorvriendelijke-vangrails... zullen ze dit gaan doen. Geloof mij maar, als je op je motor zit en er komt ineens zo'n ding uit de grond ben je nog niet jarig... Moordenaars! Enne, niet remmen voor drempels? Goed voor je schokdempers! ![]() | |
smash789 | vrijdag 4 juni 2004 @ 17:25 |
quote:Het werkt via sensoren in de weg, geen idee of een ambulance dat uit zou kunnen schakelen. En wat als dat 'uitschakel' systeem ineens faalt? Dan kun je meteen een paar extra ambulances sturen. Ennuh, mensen maken dan natuurlijk gewoon zelf een apparaatje die het systeem uitschakelen. quote:Er kunnen allerlei redenen zijn waardoor je de maximumsnelheid moet overtreden, denk aan allerlei mogelijke noodsituaties. En remember, het gaat niet om een drempel, het gaat om 2 fucking metalen palen. Harstikke gevaarlijk! Ik wil niet weten wat er gebeurt als je met 70 km/u ineens tegen een stalen paal aanknalt. Voor hetzelfde geld ben je dan je poten kwijt. quote:Wat voor auto heb je dan? ![]() | |
Rietvaerder | vrijdag 4 juni 2004 @ 17:29 |
Grappig dat bijna niemand het over motorrijders heb.... zo zie je maar dat er geen aandacht voor motorrijders is in het verkeer.... en maar miepen ''ik zag je niet '' ![]() ![]() | |
yup | vrijdag 4 juni 2004 @ 17:31 |
quote:Smash, ik ben het volledig met je eens, vooral het verhaaltje over allerlei redenen om de max. speed te overtreden. Goeie redenen, en je hebt me overtuigd. (ik weet dat je over een normale drempel ook traag moet, maar deze dingen kunnen *vooral bij haast* levensgevaarlijk zijn realiseer ik me nu). En Riet heeft gelijk, voor motorrijders is het helemaal gevaarlijk (EN GEEN GEBULLSHIT over dat ze maar langzamer moeten). Heb geen auto, rij de auto van me pa, Mitsubishi L400 bestelwagen met een grondspeling waar je U tegen zegt (vandaar dat je HARD over drempels kan). | |
smash789 | vrijdag 4 juni 2004 @ 17:32 |
Ja, nogal logisch Rietvaerder, omdat de meesten hier automobilisten zijn! duh! Betekent toch niet dat er geen aandacht voor motorrijders in het verkeer is? We hebben het hier toch ook niet over vrachtwagenchauffeurs ofzo? We hebben het over auto's omdat we bijna allemaal automobilisten zijn. Niet zo zeiken. | |
Rietvaerder | vrijdag 4 juni 2004 @ 17:34 |
Nou, is een feit hoor smash, dat er geen of heel weinig aandacht voor motorrijders is in het verkeer..... | |
smash789 | vrijdag 4 juni 2004 @ 17:37 |
Hoe bedoel je dat dan precies Rietvaerder? | |
Rietvaerder | vrijdag 4 juni 2004 @ 17:38 |
Zoals ik het zeg ![]() | |
smash789 | vrijdag 4 juni 2004 @ 17:39 |
Waar uit zich die geringe aandacht voor motorrijders dan in? | |
CEx | vrijdag 4 juni 2004 @ 17:48 |
Cool, kunnen die zaterdagavondvandalisten hun woede tot die radars wenden ipv autospiegels ![]() | |
engessa | vrijdag 4 juni 2004 @ 17:56 |
quote:Niks Zeeland, Uithuizermeeden, Noord-Groningen. De uitvinder van dit onnozele ding woont daar. Op zich best een grappig ding, 10 meter oid voor de drempel word je snelheid gemeten en is die boven de 50 dan komt er een drempel omhoog. Maar rij je boven de 90 (ongeveer) is de drempel te traag en ben je er al voorbij voordat deze omhoog is. 'Helaas' doet de drempel het niet meer omdat er nogal wat bus/vrachtwagenchauffeurs en taxibestuurders er gewoon met volle vaart overheen klappen waardoor dat ding een 'beetje' beschadigd. 2 x in de week repareren was iets te duur voor de gemeente zodat ie nu uit staat. | |
Rietvaerder | vrijdag 4 juni 2004 @ 18:05 |
quote:Breng de Eerste Hulp eens een bezoekje. | |
CEx | vrijdag 4 juni 2004 @ 18:31 |
quote:Tja dat komt omdat sommige automobilisten simpel weg denken, daar heb ik niks over gehad bij mn rijbewijs dus daar hoef ik ook niet op te anticiperen ![]() | |
MRPhone | vrijdag 4 juni 2004 @ 18:44 |
Er zit vlak bij mij in de buurt zo'n drempel. Ik schrok me compleet verrot toen ik eroverheen ging met mn franse bak. Er zit voor de drempel een lus in de weg net zoals bij verkeerslichten, die meet je snelheid, ga je bij die drempel harder dan 50 erover dan komt die uit de grond zetten. En voor de mensen die willen weten waar dat ding ligt, Op de weg van Westerhaar-Vriezenveensewijk naar Kloosterhaar. Hij ligt bij de vluchtheuvel direct als je het dorpje Kloosterhaar in rijdt pal na het 50 km per uur bordje. Ik weet gelukkig dat dit ding er zit, als ik op de motor ben ben ik altijd zeer op mijn hoede. | |
yup | zaterdag 5 juni 2004 @ 00:14 |
quote:Staat er geen waarschuwing ofzo d'rvoor? Als er geen waarschuwing voor staat: de FUCKING LOSERS als het zo is ![]() ![]() ![]() Gelukkig dat ze in Amsterdam zulke dingen (nog) niet hebben... | |
BarBaar | zaterdag 5 juni 2004 @ 00:17 |
quote:Ja, dat ging ik net zeggen... Ik heb ook op een duidelijke manier kennis gemaakt met die dingen.. Ik dacht dat de velgen van mijn auto'tje spontaan vierkant waren... niet grappig! |