Juist. Op TV zag ik dat ook. Maar weet echt niet waar ze die krengen hebben gezet.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 16:14 schreef Nitrogen het volgende:
radar kijkt hoe hard je rijdt, rij je te hard, dan komt er een drempel uit het wegdek. Motorrijders zijn er niet zo blij mee omdat het nogal wat "vliegwerk" teweeg kan brengen.
Ambulance reden is lame = zij hebben vast iets waarmee je het kunt uitschakelen.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 17:16 schreef smash789 het volgende:
Wat een achterlijk idee. Harstikke gevaarlijk. En wat nou als een ambulance er met spoed voorbij moet, en die drempel komt ineens omhoog? Kun je lachen.
Ik vraag me af hoe het werkt trouwens, en wat het nut is. Het lijkt me erg duur. Voor een gewone drempel die redelijk hoog is remt iedereen toch gewoon af? Waarom moet er per se eentje ineens omhoog komen? Om je auto te slopen?
http://www.motorfreaks.nl/index.php?mod=news&id=821&replypage=2quote:De MAG is van mening dat de dynamische drempel gevaar oplevert omdat deze onnodige risico's voor motorrijders met zich meebrengt. Wanneer de dynamische drempel door sensoren in het wegdek wordt geactiveerd, schieten er twee stalen balken uit het wegdek omhoog. Lichamelijk letsel of mechanische schade als gevolg van een verkeersremmer is voor de MAG onaanvaardbaar.
En motorrijders dan???quote:Op vrijdag 4 juni 2004 17:19 schreef yup het volgende:
[..]
Ambulance reden is lame = zij hebben vast iets waarmee je het kunt uitschakelen.
En een drempel die omhoog komt voor de mensen die hardrijden is (theoretisch gezien) ideaal.
De "normale" burger die zich aan de snelheid houd word er niet mee lastiggevallen, terwijl sjonnie in zijn Golf/Kadett moet uitkijken dat zijn hele voorbumper niet in puin word gereden omdat ie te hard reed.
Ik meende gezien te hebben dat er borden staan die je waarschuwen, dus het verrassingseffect is ook geen goed argument. Theoretisch gezien.
Ik vind het allemaal gezeik, maja, dat ben ik.
Van mij hoeven die drempels niet zo, ik rem toch nooit voor drempels. Hoe hard ik ook rij.
Het werkt via sensoren in de weg, geen idee of een ambulance dat uit zou kunnen schakelen. En wat als dat 'uitschakel' systeem ineens faalt? Dan kun je meteen een paar extra ambulances sturen.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 17:19 schreef yup het volgende:
[..]
Ambulance reden is lame = zij hebben vast iets waarmee je het kunt uitschakelen.
Er kunnen allerlei redenen zijn waardoor je de maximumsnelheid moet overtreden, denk aan allerlei mogelijke noodsituaties. En remember, het gaat niet om een drempel, het gaat om 2 fucking metalen palen. Harstikke gevaarlijk! Ik wil niet weten wat er gebeurt als je met 70 km/u ineens tegen een stalen paal aanknalt. Voor hetzelfde geld ben je dan je poten kwijt.quote:En een drempel die omhoog komt voor de mensen die hardrijden is (theoretisch gezien) ideaal.
De "normale" burger die zich aan de snelheid houd word er niet mee lastiggevallen, terwijl sjonnie in zijn Golf/Kadett moet uitkijken dat zijn hele voorbumper niet in puin word gereden omdat ie te hard reed.
Wat voor auto heb je dan?quote:Ik meende gezien te hebben dat er borden staan die je waarschuwen, dus het verrassingseffect is ook geen goed argument. Theoretisch gezien.
Ik vind het allemaal gezeik, maja, dat ben ik.
Van mij hoeven die drempels niet zo, ik rem toch nooit voor drempels. Hoe hard ik ook rij.
Smash, ik ben het volledig met je eens, vooral het verhaaltje over allerlei redenen om de max. speed te overtreden. Goeie redenen, en je hebt me overtuigd. (ik weet dat je over een normale drempel ook traag moet, maar deze dingen kunnen *vooral bij haast* levensgevaarlijk zijn realiseer ik me nu).quote:Op vrijdag 4 juni 2004 17:25 schreef smash789 het volgende:
[..]
Het werkt via sensoren in de weg, geen idee of een ambulance dat uit zou kunnen schakelen. En wat als dat 'uitschakel' systeem ineens faalt? Dan kun je meteen een paar extra ambulances sturen.
Ennuh, mensen maken dan natuurlijk gewoon zelf een apparaatje die het systeem uitschakelen.
[..]
Er kunnen allerlei redenen zijn waardoor je de maximumsnelheid moet overtreden, denk aan allerlei mogelijke noodsituaties. En remember, het gaat niet om een drempel, het gaat om 2 fucking metalen palen. Harstikke gevaarlijk! Ik wil niet weten wat er gebeurt als je met 70 km/u ineens tegen een stalen paal aanknalt. Voor hetzelfde geld ben je dan je poten kwijt.
[..]
Wat voor auto heb je dan?Is zeker niet zoveel meer van over heheh.
Niks Zeeland, Uithuizermeeden, Noord-Groningen. De uitvinder van dit onnozele ding woont daar.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 16:26 schreef Bredanaar het volgende:
het was maar een proef, volgens mij ergens in Zeeland
Breng de Eerste Hulp eens een bezoekje.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 17:39 schreef smash789 het volgende:
Waar uit zich die geringe aandacht voor motorrijders dan in?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |