abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19641630
Ik heb in een topic iets gelezen over automatische drempels? bestaat dat dan? en hoe werken ze?
Als we maar gelukkig zijn...
pi_19641746
Lees is wat verder in dat topic!
pi_19641792
ik vroeg het daar, maar ik krijg geen antwoord
Als we maar gelukkig zijn...
pi_19642197
radar kijkt hoe hard je rijdt, rij je te hard, dan komt er een drempel uit het wegdek. Motorrijders zijn er niet zo blij mee omdat het nogal wat "vliegwerk" teweeg kan brengen.
pi_19642501
het was maar een proef, volgens mij ergens in Zeeland
pi_19642575
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 16:14 schreef Nitrogen het volgende:
radar kijkt hoe hard je rijdt, rij je te hard, dan komt er een drempel uit het wegdek. Motorrijders zijn er niet zo blij mee omdat het nogal wat "vliegwerk" teweeg kan brengen.
Juist. Op TV zag ik dat ook. Maar weet echt niet waar ze die krengen hebben gezet.

En je kan altijd nog de radar saboteren
pi_19642757
nice
dus eigenlijk kan je je auto stukrijden op zo'n ding? als je ze niet ziet zitten enze komen ineens te voorschijn. gezellig lijkt me
Als we maar gelukkig zijn...
pi_19642824
kut dingen zijn het
pi_19643873
Wat een achterlijk idee. Harstikke gevaarlijk. En wat nou als een ambulance er met spoed voorbij moet, en die drempel komt ineens omhoog? Kun je lachen.
Ik vraag me af hoe het werkt trouwens, en wat het nut is. Het lijkt me erg duur. Voor een gewone drempel die redelijk hoog is remt iedereen toch gewoon af? Waarom moet er per se eentje ineens omhoog komen? Om je auto te slopen?
  vrijdag 4 juni 2004 @ 17:19:03 #10
46254 MewBie
Uitstellen is een gave.
pi_19643947
ze moeten gewoon drempels uitvinden war je geen last van heb als je <=50 km/h rijdt maar als je arder rijdt dat je er wel last van hebt maar dan moeten ze wel permanent er liggen
pi_19643948
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 17:16 schreef smash789 het volgende:
Wat een achterlijk idee. Harstikke gevaarlijk. En wat nou als een ambulance er met spoed voorbij moet, en die drempel komt ineens omhoog? Kun je lachen.
Ik vraag me af hoe het werkt trouwens, en wat het nut is. Het lijkt me erg duur. Voor een gewone drempel die redelijk hoog is remt iedereen toch gewoon af? Waarom moet er per se eentje ineens omhoog komen? Om je auto te slopen?
Ambulance reden is lame = zij hebben vast iets waarmee je het kunt uitschakelen.

En een drempel die omhoog komt voor de mensen die hardrijden is (theoretisch gezien) ideaal.

De "normale" burger die zich aan de snelheid houd word er niet mee lastiggevallen, terwijl sjonnie in zijn Golf/Kadett moet uitkijken dat zijn hele voorbumper niet in puin word gereden omdat ie te hard reed.

Ik meende gezien te hebben dat er borden staan die je waarschuwen, dus het verrassingseffect is ook geen goed argument. Theoretisch gezien.

Ik vind het allemaal gezeik, maja, dat ben ik.

Van mij hoeven die drempels niet zo, ik rem toch nooit voor drempels. Hoe hard ik ook rij.
pi_19643998
Effe een stukje opgezocht:
quote:
De MAG is van mening dat de dynamische drempel gevaar oplevert omdat deze onnodige risico's voor motorrijders met zich meebrengt. Wanneer de dynamische drempel door sensoren in het wegdek wordt geactiveerd, schieten er twee stalen balken uit het wegdek omhoog. Lichamelijk letsel of mechanische schade als gevolg van een verkeersremmer is voor de MAG onaanvaardbaar.
http://www.motorfreaks.nl/index.php?mod=news&id=821&replypage=2
  vrijdag 4 juni 2004 @ 17:22:25 #13
48645 Farao
112, daar red je levens mee
pi_19644046
Heb ooit dit mailtje via m'n werk ontvangen :


TTS heeft een bus, brandweer en ambulancevriendelijke verkeersdrempel ontwikkeld.

De ambulance moet natuurlijk snel ter plaatse zijn: iedere seconde telt. Maar verkeersdrempels remmen de ambulance af. Als de patient eenmaal is opgehaald is het natuurlijk helemaal vervelend dat er hobbels in de weg liggen die de verwondingen geen geod doen. Ons nieuwe type moet voor de ambulance vrijwel geen tijdsvertraging en discomfort opleveren doordat hij bij zware voertuigen (aslast vanaf 3 ton) volledig tot 0 mm wegzakt. Voor de ambulance zal hij niet geheel wegzakken, maar de hoogte zal tot een zeer geringe hoogte worden gereduceerd.

We hebben inmiddels een prototype in Rotterdam liggen en zoeken de juiste contactpersoon om testen met ambulances uit te voeren. Testen met een 30 tons vrachtwagen waren al zeer succesvol (chauffeur merkte drempel niet). Dus we verwachten dat ie voor de ambulance ook heel goed werkt.

Anderzijds resulteren verkeersremmende maatregelen zoals verkeersdrempels al snel in ergernis, trillingshinder en geluidsoverlast bij bewoners van aangrenzende panden.

Zwaar verkeer wat door de straat dendert veroorzaakt zware trillingen die honderden meters verderop gevoeld kunnen worden en kunnen resulteren in schade aan gebouwen en hinder voor de personen in de gebouwen.

De gemeentes worden geconfronteerd met het dilemma tussen veiligheid en hinder. Gemeentes kunnen aansprakelijk worden gesteld voor de schade die aan gebouwen ontstaat en voor de hinder die wordt ervaren.

Hoewel de verkeersdrempel een zeer effectieve snelheidsremmer is wordt de toepassing eveneens belemmerd door busverkeer, ambulance en brandweer.

Nu zult u wellicht denken dat zwaar verkeer plots een vrijbrief heeft gekregen om te snel te rijden. Dit is slechts gedeeltelijk waar.
In de meeste situaties zal de verkeerssituatie bestaan uit een langgerekt lint van hoofdzakelijk licht verkeer afgewisseld met zwaar verkeer. Op het moment dat de bestuurder van het zware verkeer te snel zou willen rijden, wordt hij in de meeste gevallen gedwongen door zijn voorgangers die ten slotte wel effectief in snelheid worden geremd.

In enkele uitzonderingen zoals nachtelijke uren zal de situatie zich wellicht voordoen dat zwaar verkeer te snel rijdt. We mogen ons dan bedenken dat de noodzaak in deze uren (veiligheid fietsers en voetgangers) van minder belang is omdat er doorgaans nauwelijks of geen fietsers of voetgangers in deze uren zijn. Verder kan zwaar verkeer dikwijls niet zo snel optrekken en tot een hoge snelheid komen omdat er voortdurend obstakels zijn zoals verkeerslichten en bochten.

Het resultaat van de dynamische drempel zal zijn dat de gemiddelde effectieve snelheid op de weg drastisch zal afnemen zonder enig gevaar op trillingshinder.


Kijk eens op www.ttsolutions.nl voor meer info.
Vertrek nooit zonder een kus, voor je 't weet lig je achterin onze bus.
  vrijdag 4 juni 2004 @ 17:24:31 #14
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_19644103
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 17:19 schreef yup het volgende:

[..]

Ambulance reden is lame = zij hebben vast iets waarmee je het kunt uitschakelen.

En een drempel die omhoog komt voor de mensen die hardrijden is (theoretisch gezien) ideaal.

De "normale" burger die zich aan de snelheid houd word er niet mee lastiggevallen, terwijl sjonnie in zijn Golf/Kadett moet uitkijken dat zijn hele voorbumper niet in puin word gereden omdat ie te hard reed.

Ik meende gezien te hebben dat er borden staan die je waarschuwen, dus het verrassingseffect is ook geen goed argument. Theoretisch gezien.

Ik vind het allemaal gezeik, maja, dat ben ik.

Van mij hoeven die drempels niet zo, ik rem toch nooit voor drempels. Hoe hard ik ook rij.
En motorrijders dan???

Zijn ze bezig met motorvriendelijke-vangrails... zullen ze dit gaan doen. Geloof mij maar, als je op je motor zit en er komt ineens zo'n ding uit de grond ben je nog niet jarig...

Moordenaars!

Enne, niet remmen voor drempels? Goed voor je schokdempers!
pi_19644141
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 17:19 schreef yup het volgende:

[..]

Ambulance reden is lame = zij hebben vast iets waarmee je het kunt uitschakelen.
Het werkt via sensoren in de weg, geen idee of een ambulance dat uit zou kunnen schakelen. En wat als dat 'uitschakel' systeem ineens faalt? Dan kun je meteen een paar extra ambulances sturen.

Ennuh, mensen maken dan natuurlijk gewoon zelf een apparaatje die het systeem uitschakelen.
quote:
En een drempel die omhoog komt voor de mensen die hardrijden is (theoretisch gezien) ideaal.

De "normale" burger die zich aan de snelheid houd word er niet mee lastiggevallen, terwijl sjonnie in zijn Golf/Kadett moet uitkijken dat zijn hele voorbumper niet in puin word gereden omdat ie te hard reed.
Er kunnen allerlei redenen zijn waardoor je de maximumsnelheid moet overtreden, denk aan allerlei mogelijke noodsituaties. En remember, het gaat niet om een drempel, het gaat om 2 fucking metalen palen. Harstikke gevaarlijk! Ik wil niet weten wat er gebeurt als je met 70 km/u ineens tegen een stalen paal aanknalt. Voor hetzelfde geld ben je dan je poten kwijt.
quote:
Ik meende gezien te hebben dat er borden staan die je waarschuwen, dus het verrassingseffect is ook geen goed argument. Theoretisch gezien.

Ik vind het allemaal gezeik, maja, dat ben ik.

Van mij hoeven die drempels niet zo, ik rem toch nooit voor drempels. Hoe hard ik ook rij.
Wat voor auto heb je dan? Is zeker niet zoveel meer van over heheh.
  vrijdag 4 juni 2004 @ 17:29:33 #16
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_19644239
Grappig dat bijna niemand het over motorrijders heb.... zo zie je maar dat er geen aandacht voor motorrijders is in het verkeer.... en maar miepen ''ik zag je niet ''
pi_19644289
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 17:25 schreef smash789 het volgende:

[..]

Het werkt via sensoren in de weg, geen idee of een ambulance dat uit zou kunnen schakelen. En wat als dat 'uitschakel' systeem ineens faalt? Dan kun je meteen een paar extra ambulances sturen.

Ennuh, mensen maken dan natuurlijk gewoon zelf een apparaatje die het systeem uitschakelen.
[..]

Er kunnen allerlei redenen zijn waardoor je de maximumsnelheid moet overtreden, denk aan allerlei mogelijke noodsituaties. En remember, het gaat niet om een drempel, het gaat om 2 fucking metalen palen. Harstikke gevaarlijk! Ik wil niet weten wat er gebeurt als je met 70 km/u ineens tegen een stalen paal aanknalt. Voor hetzelfde geld ben je dan je poten kwijt.
[..]

Wat voor auto heb je dan? Is zeker niet zoveel meer van over heheh.
Smash, ik ben het volledig met je eens, vooral het verhaaltje over allerlei redenen om de max. speed te overtreden. Goeie redenen, en je hebt me overtuigd. (ik weet dat je over een normale drempel ook traag moet, maar deze dingen kunnen *vooral bij haast* levensgevaarlijk zijn realiseer ik me nu).

En Riet heeft gelijk, voor motorrijders is het helemaal gevaarlijk (EN GEEN GEBULLSHIT over dat ze maar langzamer moeten).

Heb geen auto, rij de auto van me pa, Mitsubishi L400 bestelwagen met een grondspeling waar je U tegen zegt (vandaar dat je HARD over drempels kan).
pi_19644334
Ja, nogal logisch Rietvaerder, omdat de meesten hier automobilisten zijn! duh!
Betekent toch niet dat er geen aandacht voor motorrijders in het verkeer is?
We hebben het hier toch ook niet over vrachtwagenchauffeurs ofzo? We hebben het over auto's omdat we bijna allemaal automobilisten zijn. Niet zo zeiken.
  vrijdag 4 juni 2004 @ 17:34:56 #19
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_19644400
Nou, is een feit hoor smash, dat er geen of heel weinig aandacht voor motorrijders is in het verkeer.....
pi_19644490
Hoe bedoel je dat dan precies Rietvaerder?
  vrijdag 4 juni 2004 @ 17:38:39 #21
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_19644512
Zoals ik het zeg
pi_19644539
Waar uit zich die geringe aandacht voor motorrijders dan in?
pi_19644785
Cool, kunnen die zaterdagavondvandalisten hun woede tot die radars wenden ipv autospiegels
  vrijdag 4 juni 2004 @ 17:56:38 #24
32422 engessa
Who's dirty?
pi_19644981
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 16:26 schreef Bredanaar het volgende:
het was maar een proef, volgens mij ergens in Zeeland
Niks Zeeland, Uithuizermeeden, Noord-Groningen. De uitvinder van dit onnozele ding woont daar.

Op zich best een grappig ding, 10 meter oid voor de drempel word je snelheid gemeten en is die boven de 50 dan komt er een drempel omhoog. Maar rij je boven de 90 (ongeveer) is de drempel te traag en ben je er al voorbij voordat deze omhoog is.

'Helaas' doet de drempel het niet meer omdat er nogal wat bus/vrachtwagenchauffeurs en taxibestuurders er gewoon met volle vaart overheen klappen waardoor dat ding een 'beetje' beschadigd. 2 x in de week repareren was iets te duur voor de gemeente zodat ie nu uit staat.
  vrijdag 4 juni 2004 @ 18:05:44 #25
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_19645179
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 17:39 schreef smash789 het volgende:
Waar uit zich die geringe aandacht voor motorrijders dan in?
Breng de Eerste Hulp eens een bezoekje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')