abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19640359
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 15:04 schreef Mxyzptlk het volgende:

[..]

Manman,wat een domme vraagstelling. Er zijn zat allochtone christenen, andersgelovigen en atheisten. En omgekeerd zijn er ook oerhollandse moslims. Je vraagstelling barst van de vooringenomen domheid. Jewordt eerder als allochtoon door hollandse boeren een dorpskerk uitgerost, dan door moslims uit de moskee hoor.

pi_19643656
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 14:43 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Wat snap je er niet aan dan ???
Nou... had jij de aanvallen van 11 september al 5 jaar van tevoren voorspeld?
  vrijdag 4 juni 2004 @ 17:46:31 #28
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_19644724
quote:

[..]

Manman,wat een domme vraagstelling. Er zijn zat allochtone christenen, andersgelovigen en atheisten. En omgekeerd zijn er ook oerhollandse moslims. Je vraagstelling barst van de vooringenomen domheid. Jewordt eerder als allochtoon door hollandse boeren een dorpskerk uitgerost, dan door moslims uit de moskee hoor.

vrijdag 4 juni 2004 @ 17:55:43 #29
50314 Tuana
Turkse Troel
pi_19644956
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 13:52 schreef Phraze het volgende:
Wat zouden de allochtonen hier doen als je als gewone Nederlander naar een Moskee zou gaan?
Gewoon als Nederlander wel aan hun regeltjes houden voor de moskee, zoals schoenen uit doen.
Zouden ze je eruit schoppen? Of zouden ze je alleen vreemd aan kijken?
Er zal je niks gebeuren, ze zullen je vragen of het je eerste bezoek aan een moskee is, en indien dit het geval is krijg je vaak nog een rondleiding.
I will permit no man to narrow and degrade my soul by making me hate him ...
"I never did give anybody hell. I just told them the truth and they thought it was hell." - Harry Truman
  vrijdag 4 juni 2004 @ 18:12:44 #30
37444 SMOOGY
Ja ik wel..(ook doordeweeks)
pi_19645333
quote:

[..]

als je denk van wel..?? dan wat of.?
  vrijdag 4 juni 2004 @ 19:10:24 #31
54880 Cruoninga
Est. MXL AD
pi_19646359
quote:
Jewordt eerder als allochtoon door hollandse boeren een dorpskerk uitgerost, dan door moslims uit de moskee hoor.
quote:
hoewel het dus eigenlijk precies andersom is
pi_19647013
Ik ga liever dood dan dat ik ooit een moskee binnenstap. Brrrrr, moet er niet aan denken. Walgelijk volk.
Gaap Goals rulezzz!
  Milf vrijdag 4 juni 2004 @ 19:58:37 #33
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_19647517
WFL *zwiep*
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_19649104
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 14:54 schreef Space-Chinees het volgende:
Oh en trouwens, als je een vrouw bent, niet doen!

Vrouwen mogen namelijk niet de moskee in.
  vrijdag 4 juni 2004 @ 23:05:55 #35
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_19652048
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 17:09 schreef smash789 het volgende:

[..]

Nou... had jij de aanvallen van 11 september al 5 jaar van tevoren voorspeld?
Neen, het is maar beeldspraak

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_19684144
Joh...

Wat leuk.
pi_19684267
quote:
Wat zouden de allochtonen hier doen als je als gewone Nederlander naar een Moskee zou gaan?
Gewoon als Nederlander wel aan hun regeltjes houden voor de moskee, zoals schoenen uit doen.
Nou, vandaag in Delft zou je vriendelijk verwelkomd worden, want daar was open dag (tot 4 uur helaas, ik had geen tijd om te gaan.)

Volgens mij kan je gewoon een moskee instappen hoor, mits je je aan de regels houdt (schoenen uit, bedekt gekleed etc) . Net als in een kerk.

Edit: zijn er eigenlijk moslims op fok die hier iets over kunnen zeggen (wat zijn de regels in een moskee?)
Geluk duurt je leven lang.
pi_19684559
Wat zal dat daar binnen STINKEN zeg, eerst al die schoenen bij elkaar, en dan nog al die blote poten naast elkaar... brrrrrrr
pi_19684714
Ik ben ook wel eens in een moskee geweest. Erg vriendelijke mensen, beetje jammer dat de imam geen Nederlands sprak (hoezo vooroordeel bevestigend). Wel is er een duidelijk verschil tussen moskeeën. Je hebt 'lichte', Turkse moskeeën en 'zwaardere' Marokkaanse moskeeën. Wel grappig dat de meeste herkomstgroepen hun eigen moskee bouwen.
I'm just a poor wayfarin' stranger
travelin' through a world of woe
ain't no sickness, toil, nor danger
in that bright land to which I go
pi_19686071
quote:
Op zondag 6 juni 2004 16:07 schreef Quazzy het volgende:
Ik ben ook wel eens in een moskee geweest. Erg vriendelijke mensen, beetje jammer dat de imam geen Nederlands sprak (hoezo vooroordeel bevestigend). Wel is er een duidelijk verschil tussen moskeeën. Je hebt 'lichte', Turkse moskeeën en 'zwaardere' Marokkaanse moskeeën. Wel grappig dat de meeste herkomstgroepen hun eigen moskee bouwen.
Het engie verschil dat ik ken zijn de Turkse moskeeën en de rest van de moskeeën. Turken hebben namelijk de rare gewoonte dingen anders te doen, ook al zijn deze aanbevolen door de profeet. Toen ik als Marokkaan bijvoorbeeld ging bidden in de Blauwe Moskee te Istanbul voelde ik me nogal een buitenbeentje
  zondag 6 juni 2004 @ 19:31:10 #41
92803 Bela
homo ludens
pi_19688944
quote:
Ik vermoed dat de aanwezige gelovigen evenals andersgevlovigen gastvrijheid hun religie met je willen delen.

Ik ben echter benieuwd wat onder jouw definitie van de gewone nederlander valt, wat je als 'hun' regeltjes ziet (immers elke gemeenschap bestaat uit individuen) en waarom je je slechts afvraagt wat de allochtone gelovigen aldaar zouden gaan doen, nog los van de andere allochtonen die mogelijk nimmer te weten zullen komen dat je ergens een moskee bezocht hebt.
De helden van de opiniepeiling worden de schlemielen van de dagelijkse bestuurlijke verantwoordelijkheid.
Ook al geanalyseerd door het computersysteem van Team Support Systems, in samenwerking met de Rijksuniversiteit Groningen?
  dinsdag 8 juni 2004 @ 13:59:20 #42
50314 Tuana
Turkse Troel
pi_19726626
quote:
Op zondag 6 juni 2004 17:15 schreef Youssef het volgende:

[..]

Het engie verschil dat ik ken zijn de Turkse moskeeën en de rest van de moskeeën. Turken hebben namelijk de rare gewoonte dingen anders te doen, ook al zijn deze aanbevolen door de profeet. Toen ik als Marokkaan bijvoorbeeld ging bidden in de Blauwe Moskee te Istanbul voelde ik me nogal een buitenbeentje
Leg eens uit welke dingen er anders gedaan worden?
I will permit no man to narrow and degrade my soul by making me hate him ...
"I never did give anybody hell. I just told them the truth and they thought it was hell." - Harry Truman
  dinsdag 8 juni 2004 @ 20:13:54 #43
54880 Cruoninga
Est. MXL AD
pi_19735755
Noem een moskee in Groningen en ik ga in belang van dit topic op onderzoek uit.
quote:
Ik ga liever dood dan dat ik ooit een moskee binnenstap. Brrrrr, moet er niet aan denken. Walgelijk volk.
Opvallend dat niemand nog valt over dit soort opmerkingen. Het begint een beetje normaal te worden dat dit soort uitspraken af en toe voorbij komen...
  FOK!fotograaf dinsdag 8 juni 2004 @ 21:55:32 #44
73911 ultra_ivo
pi_19738531
Een paar keer ben ik met een excursie in een moskee geweest. En dan een jaar of twee geleden gewoon de moskee van Kazan (hoofdstad van Tatarstan) binnengestapt. Ik mocht gewoon naar binnen. Eerst een tijde binnen in de gebedsruimte in de buurt van de deur blijven staan. Na een tijdje vroeg iemand die wat belangrijker was mij verder te komen. In een combinatie van Duits en Russisch hebben we wat gesproken. Hij was heel vriendelijk. Het was vrijdag vroeg in de middag. Ik kreeg nog de uitnodiging om het vrijdagmidaggebed bij te wonen, maar daar had ik helaas niet de tijd voor.
Een zelfde vriendelijkheid maakte ik mee in een Servisch-orthodox klooster in Smederevo (aan de Donau, in Servië).
Als je je bescheiden en netjes gedraagt dan kom je heel ver, ook in kerken/moskeeën/tempels van andere geloven.

Ivo
pi_19745606
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 13:59 schreef Tuana het volgende:

[..]

Leg eens uit welke dingen er anders gedaan worden?
Een Turk bidt meestal in een hoogtempo, of dat door de imam gedaan wordt echter weet ik niet De Turken drukken de voeten niet tegen elkaar, ze voeren de bewegingen vrijwel tegelijk met de voorganger mee en zeggen niet hardop "Amin". Dat is even het enige verschil waar ik op kan komen
pi_19745709
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 19:38 schreef M_Schtoppel het volgende:
Dat laatste zeg ik je niet na, maar denk niet dat ik ooit een voet in een moskee zal zetten.
  woensdag 9 juni 2004 @ 09:15:51 #47
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_19746102
ik denk niet dat ik snel een moskee zal binnentreden, maar je weet natuurlijk nooit hoe het een en ander zal lopen zelfde geldt overigens ook voor kerken en kloosters
  woensdag 9 juni 2004 @ 09:42:16 #48
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_19746553
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 08:27 schreef Youssef het volgende:

[..]

Een Turk bidt meestal in een hoogtempo, of dat door de imam gedaan wordt echter weet ik niet De Turken drukken de voeten niet tegen elkaar, ze voeren de bewegingen vrijwel tegelijk met de voorganger mee en zeggen niet hardop "Amin". Dat is even het enige verschil waar ik op kan komen
Klopt allemaal

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  woensdag 9 juni 2004 @ 09:50:18 #49
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_19746708
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 19:38 schreef M_Schtoppel het volgende:
Zulke mensen als jij zijn denk ik ook totaal niet welkom. Als een van de weinigen overigens, voor de rest is iedereen wel welkom denk ik..

beetje openstaan voor andere culturen/godsdiensten is niets mis mee.. maar blijf vooral zo denken, dan kom je er wel
pi_19746862
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 09:15 schreef Alicey het volgende:
ik denk niet dat ik snel een moskee zal binnentreden, maar je weet natuurlijk nooit hoe het een en ander zal lopen zelfde geldt overigens ook voor kerken en kloosters
Je bent bang dat ze net zo lang met een bijbel of koran op je hoofd gaan slaan tot je erin gaat geloven?
Of verwacht je enige rituelen te zien, dingen die je liever niet ziet?
Ben wel even nieuwsgierig.

Moskee ben ik zelf nooit binnen geweest, wel kloosters, kerken, en vergaderplaatsen. Vraag me af of je er iets van kan verstaan in een Moskee of dat de dienst ( is er een dienst? ) in een andere taal zal worden gehouden..?
** 100% * P * U * R * E -- L * O * T * H **
Mijn fotoboek
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')