quote:Op vrijdag 4 juni 2004 15:04 schreef Mxyzptlk het volgende:
[..]
Manman,wat een domme vraagstelling. Er zijn zat allochtone christenen, andersgelovigen en atheisten. En omgekeerd zijn er ook oerhollandse moslims. Je vraagstelling barst van de vooringenomen domheid. Jewordt eerder als allochtoon door hollandse boeren een dorpskerk uitgerost, dan door moslims uit de moskee hoor.
![]()
Nou... had jij de aanvallen van 11 september al 5 jaar van tevoren voorspeld?quote:Op vrijdag 4 juni 2004 14:43 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Wat snap je er niet aan dan ???
[..]
Manman,wat een domme vraagstelling. Er zijn zat allochtone christenen, andersgelovigen en atheisten. En omgekeerd zijn er ook oerhollandse moslims. Je vraagstelling barst van de vooringenomen domheid. Jewordt eerder als allochtoon door hollandse boeren een dorpskerk uitgerost, dan door moslims uit de moskee hoor.
![]()
Er zal je niks gebeuren, ze zullen je vragen of het je eerste bezoek aan een moskee is, en indien dit het geval is krijg je vaak nog een rondleiding.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 13:52 schreef Phraze het volgende:
Wat zouden de allochtonen hier doen als je als gewone Nederlander naar een Moskee zou gaan?
Gewoon als Nederlander wel aan hun regeltjes houden voor de moskee, zoals schoenen uit doen.
Zouden ze je eruit schoppen? Of zouden ze je alleen vreemd aan kijken?
[..]
![]()
Jewordt eerder als allochtoon door hollandse boeren een dorpskerk uitgerost, dan door moslims uit de moskee hoor.
quote:hoewel het dus eigenlijk precies andersom is
quote:Op vrijdag 4 juni 2004 14:54 schreef Space-Chinees het volgende:
Oh en trouwens, als je een vrouw bent, niet doen!
Vrouwen mogen namelijk niet de moskee in.
Neen, het is maar beeldspraakquote:Op vrijdag 4 juni 2004 17:09 schreef smash789 het volgende:
[..]
Nou... had jij de aanvallen van 11 september al 5 jaar van tevoren voorspeld?
Nou, vandaag in Delft zou je vriendelijk verwelkomd worden, want daar was open dag (tot 4 uur helaas, ik had geen tijd om te gaan.)quote:Op vrijdag 4 juni 2004 13:52 schreef Phraze het volgende:
Wat zouden de allochtonen hier doen als je als gewone Nederlander naar een Moskee zou gaan?
Gewoon als Nederlander wel aan hun regeltjes houden voor de moskee, zoals schoenen uit doen.
Het engie verschil dat ik ken zijn de Turkse moskeeën en de rest van de moskeeën. Turken hebben namelijk de rare gewoonte dingen anders te doen, ook al zijn deze aanbevolen door de profeet. Toen ik als Marokkaan bijvoorbeeld ging bidden in de Blauwe Moskee te Istanbul voelde ik me nogal een buitenbeentjequote:Op zondag 6 juni 2004 16:07 schreef Quazzy het volgende:
Ik ben ook wel eens in een moskee geweest. Erg vriendelijke mensen, beetje jammer dat de imam geen Nederlands sprak (hoezo vooroordeel bevestigend). Wel is er een duidelijk verschil tussen moskeeën. Je hebt 'lichte', Turkse moskeeën en 'zwaardere' Marokkaanse moskeeën. Wel grappig dat de meeste herkomstgroepen hun eigen moskee bouwen.
Ik vermoed dat de aanwezige gelovigen evenals andersgevlovigen gastvrijheid hun religie met je willen delen.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 13:52 schreef Phraze het volgende:
Leg eens uit welke dingen er anders gedaan worden?quote:Op zondag 6 juni 2004 17:15 schreef Youssef het volgende:
[..]
Het engie verschil dat ik ken zijn de Turkse moskeeën en de rest van de moskeeën. Turken hebben namelijk de rare gewoonte dingen anders te doen, ook al zijn deze aanbevolen door de profeet. Toen ik als Marokkaan bijvoorbeeld ging bidden in de Blauwe Moskee te Istanbul voelde ik me nogal een buitenbeentje![]()
Opvallend dat niemand nog valt over dit soort opmerkingen. Het begint een beetje normaal te worden dat dit soort uitspraken af en toe voorbij komen...quote:Ik ga liever dood dan dat ik ooit een moskee binnenstap. Brrrrr, moet er niet aan denken. Walgelijk volk.
Een Turk bidt meestal in een hoogtempo, of dat door de imam gedaan wordt echter weet ik nietquote:Op dinsdag 8 juni 2004 13:59 schreef Tuana het volgende:
[..]
Leg eens uit welke dingen er anders gedaan worden?
Dat laatste zeg ik je niet na, maar denk niet dat ik ooit een voet in een moskee zal zetten.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 19:38 schreef M_Schtoppel het volgende:
Ik ga liever dood dan dat ik ooit een moskee binnenstap. Brrrrr, moet er niet aan denken. Walgelijk volk.
Klopt allemaalquote:Op woensdag 9 juni 2004 08:27 schreef Youssef het volgende:
[..]
Een Turk bidt meestal in een hoogtempo, of dat door de imam gedaan wordt echter weet ik nietDe Turken drukken de voeten niet tegen elkaar, ze voeren de bewegingen vrijwel tegelijk met de voorganger mee en zeggen niet hardop "Amin". Dat is even het enige verschil waar ik op kan komen
![]()
Zulke mensen als jij zijn denk ik ook totaal niet welkom. Als een van de weinigen overigens, voor de rest is iedereen wel welkom denk ik..quote:Op vrijdag 4 juni 2004 19:38 schreef M_Schtoppel het volgende:
Ik ga liever dood dan dat ik ooit een moskee binnenstap. Brrrrr, moet er niet aan denken. Walgelijk volk.
Je bent bang dat ze net zo lang met een bijbel of koran op je hoofd gaan slaan tot je erin gaat geloven?quote:Op woensdag 9 juni 2004 09:15 schreef Alicey het volgende:
ik denk niet dat ik snel een moskee zal binnentreden, maar je weet natuurlijk nooit hoe het een en ander zal lopenzelfde geldt overigens ook voor kerken en kloosters
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |