bij discussies heb ik steeds vaker het idee dat mijn sig kloptquote:Op vrijdag 4 juni 2004 13:45 schreef Haushofer het volgende:
Life is merely a stage, and people on it are merely actors
(erg vrij vertaald naar Shakerspeare)
Maar je hebt wel gelijk. Mensen spelen een rol, vaak meer dan ze denken. Ikzelf heb bij discussie's wel eens dat ik standpunten inneem waar ik het niet mee eens ben. Maar wel mensen mee op stang jaag.
Hier ben ik het niet mee eens.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 13:45 schreef Haushofer het volgende:
Life is merely a stage, and people on it are merely actors
(erg vrij vertaald naar Shakerspeare)
Maar je hebt wel gelijk. Mensen spelen een rol, vaak meer dan ze denken. Ikzelf heb bij discussie's wel eens dat ik standpunten inneem waar ik het niet mee eens ben. Maar wel mensen mee op stang jaag.
Doe ik ook vaak en moet eerlijk zeggen ik beleef er grote lol aan. Meestal als je er zelf maar in gelooft weet je de ander nog te overtuigen ook. Geeft misschien ook wel aan hoe zeker de andere persoon is of hoe sterk die in zijn schoenen staat.....quote:Op vrijdag 4 juni 2004 13:45 schreef Haushofer het volgende:
quote:Op vrijdag 4 juni 2004 13:53 schreef bwt het volgende:
Waar ik steeds meer achter kom is de volgende spreuk (weet niet waar het vandaan komt).
Hoe meer kennis je op doet, hoe meer je er achter komt dat je nog maar een betrekkelijk klein gedeelte kent, en dus nog heel veel meer moet leren.
Waarom niet? (ja, het hoeft ook niet specifiek voor jou te gelden natuurlijk.)quote:Op vrijdag 4 juni 2004 13:48 schreef -Lotte- het volgende:
[..]
Hier ben ik het niet mee eens.
quote:Op vrijdag 4 juni 2004 13:57 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Waarom niet? (ja, het hoeft ook niet specifiek voor jou te gelden natuurlijk.)
"dat ik standpunten inneem waar ik het niet mee eens ben. Maar wel mensen mee op stang jaag"quote:Op vrijdag 4 juni 2004 13:57 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Waarom niet? (ja, het hoeft ook niet specifiek voor jou te gelden natuurlijk.)
Zegt hij die niet meer weet wat ie nou wel en niet weetquote:Op vrijdag 4 juni 2004 14:09 schreef Haushofer het volgende:
( nou ja, kwas niet op stang gejaagd hoor, was benieuwd naar je mening)
Ja, dat dus ook. Al heb ik het meer over andersom. Maar bij sollicitaties is het natuurlijk zo dat er dingen schromelijk overdreven worden. Of dingen waar je redelijk in bent als goed worden opgeschreven en dingen waar je goed in bent als uitmuntend aan te merken.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 22:14 schreef Alicey het volgende:
interessant punt. sollicitanten overschatten zichzelf vaak. na een selectie-ronde blijkt dat vervolgens maar zo'n 10% er van klopt. ik heb niet het idee dat zij dit met opzet doen, maar dat zij werkelijk denken dat ze kunnen wat ze opschrijven
hmmm daar kan ik ook niet zo goed mee uit de voeten. Ik vind mensen die mij anders zien dan ik mezelf altijd irritant. Vooral naar de goede kant. Complimentjes daar kan ik niks mee en vind ik hoogst irritant. Maar het gaat hier niet over mij. Ik denk dat het waar is dat men je anders kunt zien dan je jezelf ziet. Maar dit maakt hun standpunt niet waar, zelf weet je uiteindelijk wie jezelf bent. Meerdere personen ben je nooit je bent alleen jezelf dat kan wel meerder facetten omvaten.quote:ik weet niet of je daarop doelt, want je op gaat een andere kant opeen ander uitgangspunt is dat je meerdere personen bent. je bent wie je denkt dat je bent, maar anderen zien je weer anders. uiteindelijk ligt de waarheid waarschijnlijk ergens in het midden, en is het de kunst om het zo goed mogelijk aan te laten sluiten
toch ziet iedereen je anders. in de meeste gevallen zal dat echter niet tot uiting komenquote:Op vrijdag 4 juni 2004 22:36 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
hmmm daar kan ik ook niet zo goed mee uit de voeten. Ik vind mensen die mij anders zien dan ik mezelf altijd irritant.
haha. gewoon even een andere kant van je laten zien in dat gevalquote:Vooral naar de goede kant. Complimentjes daar kan ik niks mee en vind ik hoogst irritant.
wat heb je daar aan als het jij tegen de rest is? is het dan zelfs wel zo? wanneer is iets?quote:Maar het gaat hier niet over mij. Ik denk dat het waar is dat men je anders kunt zien dan je jezelf ziet. Maar dit maakt hun standpunt niet waar, zelf weet je uiteindelijk wie jezelf bent.
hmmm... dat betwijfel ik. ik denk er nog even overquote:Meerdere personen ben je nooit je bent alleen jezelf dat kan wel meerder facetten omvaten.
quote:Bleg zoveel filosofische/psychologische ideeën zo moeilijk om ze in woorden te vatten
Die kant bezit ik nietquote:Op vrijdag 4 juni 2004 22:40 schreef Alicey het volgende:
haha. gewoon even een andere kant van je laten zien in dat geval
Geen idee maar als het op mezelf aankomt denk ik altijd dat ik mezelf het best ken. Misschien moet ik eens leren iets aan te nemen van een anderquote:wat heb je daar aan als het jij tegen de rest is? is het dan zelfs wel zo? wanneer is iets?
Maar om nog even terug te komen op het net alsof verhaal. Dat gaat voornamelijk veel op bij kennis dingetjes. En dan ligt het eraan wie je tegenover je hebt ik kan tegen mijn huisgenoot prima doen alsof ik veel kennis van muziek heb. Tegenover seborik hier op fok lukt mij dat niet. Dus heb ik geen verstand van muziek maar kan wel goed doen alsof.quote:hmmm... dat betwijfel ik. ik denk er nog even over
[..]
die kant opbouwen danquote:Op vrijdag 4 juni 2004 22:46 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Die kant bezit ik niet
ach, hoe je overkomt is uiteindelijk hoe je kennelijk bent... en vaak zijn er bepaalde dingen van jezelf die je helemaal niet wilt weten, en als je daarmee geconfronteerd wordt, verzin je iets anders..quote:[..]
Geen idee maar als het op mezelf aankomt denk ik altijd dat ik mezelf het best ken. Misschien moet ik eens leren iets aan te nemen van een ander
ik ken ook mensen die een bel hebben horen luiden, maar dan nog een samenhangend verhaal weten te maken. zolang het logisch klinkt, zul je iemand die niet ver bovengemiddelde kennis van het onderwerp heeft, weten te overtuigen dat je een kenner bent. en misschien geldt ook hier wel weer het land der blinden...quote:[..]
Maar om nog even terug te komen op het net alsof verhaal. Dat gaat voornamelijk veel op bij kennis dingetjes. En dan ligt het eraan wie je tegenover je hebt ik kan tegen mijn huisgenoot prima doen alsof ik veel kennis van muziek heb. Tegenover seborik hier op fok lukt mij dat niet. Dus heb ik geen verstand van muziek maar kan wel goed doen alsof.
Heb ik ook last van, het lijkt wel alsof je dan voor de andere partij al een tegenargument bedenkt. Lastig wel eigenlijk. Zal wel iets te maken hebben met gedachtes helder verwoorden en dat elk argument een voordeel en nadeel heeft oid.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 13:47 schreef Bosbeetle het volgende:
bij discussies heb ik steeds vaker het idee dat mijn sig klopt
Nee ze is eigenlijk een kreng.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 14:09 schreef Haushofer het volgende:
Ej, en ik vond Lotte nog wel zo'n lief meisje.......:(
quote:Op vrijdag 4 juni 2004 23:18 schreef cyber_rebel het volgende:
[..]
Nee ze is eigenlijk een kreng.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |