abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19631456
=mag niet=

[ Bericht 98% gewijzigd door ToBe op 05-06-2004 14:45:44 ]
Now you're playing with Power!
  vrijdag 4 juni 2004 @ 02:53:05 #2
57573 Mr-Mackey
Libertariër
pi_19631471
Laat het opsturen als monster zonder waarde.
Op die manier heb je de beste kans dat het er zonder problemen doorheen komt.

Denk erom: mocht het er wél uit worden gehaald, dan betaal je niet alleen BTW, maar ook nog invoerrechten.
Die gaan trouwens nog vóór de BTW, hetgeen betekent dat je ook BTW over de invoerrechten betaalt.
Dat is in deze bananenrepubliek gebruikelijk: ook over de BPM wordt BTW geheven....
De progressief en de allochtoon vormen een symbiose.
Dat die parasiteert op de samenleving in zijn geheel, moet natuurlijk verzwegen worden.
pi_19631516
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 02:53 schreef Mr-Mackey het volgende:
Laat het opsturen als monster zonder waarde.
Op die manier heb je de beste kans dat het er zonder problemen doorheen komt.

Denk erom: mocht het er wél uit worden gehaald, dan betaal je niet alleen BTW, maar ook nog invoerrechten.
Die gaan trouwens nog vóór de BTW, hetgeen betekent dat je ook BTW over de invoerrechten betaalt.
Dat is in deze bananenrepubliek gebruikelijk: ook over de BPM wordt BTW geheven....
Wat bedoel je met monster ????
maar hoe groot acht je de kans dat het op deze manier zonder problemen aankomt?
en hoe groot acht je de kans dat de douane zelfs de doos van de "nieuwe" camera opent?
  vrijdag 4 juni 2004 @ 03:05:26 #4
57573 Mr-Mackey
Libertariër
pi_19631559
Een monster is gewoon een Sample. Je weet wel, zoals je monsterzakjes met lotion krijgt bij de drogist, o.i.d.
Over de pakkans kan ik niet zoveel zeggen. Canada is een land dat in ieder geval niet veel op drugs wordt gecontroleerd. Als je nu iets uit Suriname laat overkomen wordt het een ander verhaal.
Wanneer je de zending als monster laat opsturen kun je sjoemelen met de waarde. Dozen openen doen ze niet zo vaak. In het ergste geval gaat de zending door de scanner. Die scant echter op organische verbindingen (alcohol, dope, etc), dus dat is niet zo'n probleem.
Mogelijk loopt er een drugshond (hash puppy ) langs de containers, maar dat is ook geen probleem. Ik zou het in ieder geval op die manier aanpakken.
Dat die parasiteert op de samenleving in zijn geheel, moet natuurlijk verzwegen worden.
pi_19631595
als ik hem niet als monster laat verzenden kan hij dan ook door een scanner gaan?
  vrijdag 4 juni 2004 @ 03:19:06 #6
57573 Mr-Mackey
Libertariër
pi_19631627
Ja. De vorm van verzinding heeft daar niets mee van doen.
Alleen moet bij een normale zending de verzekerde waarde worden opgegeven. Dat maakt gewone verzending 'tricky'.
pi_19631809
als ie door de Xray gaat ben je toch de pineut?
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Hadîs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
  vrijdag 4 juni 2004 @ 03:45:18 #8
57573 Mr-Mackey
Libertariër
pi_19631823
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 03:44 schreef Skinkie het volgende:
Hangt er van af wat ze zoeken. Doorgaans zoeken ze organische verbindingen en dan is er niets aan de hand.
pi_19631990
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 03:44 schreef Skinkie het volgende:
Ik vraag me dus af of alle pakjes gescand worden. Ze moeten toch wel de wapens er tussen uit kunnen halen. maar of ze nou ook kunnen zien of er 2 horloges worden verzonden weet ik niet.
pi_19632166
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 02:53 schreef Mr-Mackey het volgende:
Bull
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
  vrijdag 4 juni 2004 @ 06:45:39 #11
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_19632168
Als ik het goed heb kun je ook een boete krijgen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_19632195
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 06:45 schreef Megumi het volgende:
Als ik het goed heb kun je ook een boete krijgen.
ja klopt daarom wil ik weten wat hiervan de pakkans is.
pi_19632213
En naast dit alles moet je er natuurlijk rekening mee houden dat de "verzekerde waarde" vermeld moet worden. Als daar 1200 euro staat mag je ook voor 1200 euro BTW gaan afrekenen...

Staat daar 0 en het paketje gaat verloren dan heb je meteen een heel ander probleem......
pi_19632260
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 07:12 schreef Croga het volgende:
En naast dit alles moet je er natuurlijk rekening mee houden dat de "verzekerde waarde" vermeld moet worden. Als daar 1200 euro staat mag je ook voor 1200 euro BTW gaan afrekenen...

Staat daar 0 en het paketje gaat verloren dan heb je meteen een heel ander probleem......
dat weet ik ook.
Ik wil alleen weten hoe groot de pak kans is en dan kan ik een afweging maken of ik het wel of niet ga doen.
Je zou zeggen dat het risico minimaal is als hij ze dus in een digitale camera doos doe.
pi_19632265
Het probleem is dat die persoon daar in Canada een formulier moet invullen met wat er in zit en wat de waarde is. Die moet dus vor je gaan liegen. Ik heb ook wel eens gehoord dat het helpt als je het 'gift wrapped' laat versturen, als een kadootje dus. Ik weet niet in hoeverre dit waar is.
pi_19632487
Ik liet uit amerika vandaan dus altijd pakketjes (cadeautjes) versturen.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  vrijdag 4 juni 2004 @ 08:34:26 #17
46275 Castor
Obey the rules, miss the fun
pi_19632514
Dacht dat dit niet mocht?
quote:
Wat mag in ieder geval niet in WGR?
Tenzij anders aangegeven wordt, gelden de regels zoals die in de standaardpolicy staan. Illegale zaken zijn in ieder geval niet toegestaan. Dat betekent dat het uitwisselen van tips en ervaringen en/of het oproepen tot belastingontduiking, uitkeringsfraude en andere vormen van fraude, oplichting of diefstal niet toegestaan zijn.
pi_19632635
Laat ik dan maar de moraalridden zijn, maar het is gewoon oplichting.
Dit is precies de vervaging van normen en waarden waar iedereen schande van spreekt maar zichzelf niet schuldig aan ZEGT te maken.
Bah!

Als jij zulke dure dingen wilt (en kunt) kopen, dan moet je dus ook de consequenties ondergaan.
pi_19632686
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 08:29 schreef Joene het volgende:
Ik liet uit amerika vandaan dus altijd pakketjes (cadeautjes) versturen.
Met hoeveel succes?
  vrijdag 4 juni 2004 @ 09:00:34 #20
9440 Khadgar
Knutselaar
pi_19632695
De waarde moet er op staan, voor je verzekering tijdens het verzenden. Doe je dat niet goed, of is de verzekering te duur voor het object wat je stuurt, dan gaan ze schatten.

Doe nou maar normaal en betaal de BTW nou maar.
pi_19662441
slot, mag niet, foei...
lees de huisregels eens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')