abonnement Unibet Coolblue
pi_19630799
Greetz,

De titel naam zegt genoeg.
ik weet niet waar te beginnen dus ik begin maar met typen.

Het project:
ik had me oude pc nog staan en stond niets te doen en kwam op het idee om er maar een betere bestemming voor te vinden.
Dus in me auto met dat ding!
aangezien ik toch nog al me zooi moest in bouwen kan het meteen allemaal in 1 keer.

Waarom:
Voor de hobby en om als mp3, divx, dvd speler dienst te doen en misschien nog navigatie

De Onderdelen:
Headunit: Sony mp70 (mp3, 4x52watt etc..) met ingebouwde beker houder (cd lade)
Pc: Dell P3 800mhz, 256mb, geheugen, 60gig hd, dvd-rom en 145watt voeding wifi netwerkkaart
Omvormer: 12/220 150 Watt
monitor: VGA 7 inch TFT LCD scherm, met Touch Screen en 3x PAL
2 st versterkers
1 st sub
1 st Civic vti 96

de kabel troep:
2 st. spannings kabel. fase en ground 15mm² kabel van accu tot achter (om storingen te verkomen en alle ground op 1 plek te hebben)
4 st. tulp kabels front, rear, aux in, sub mono.
1st monitor VGA kabel
1st compoort kabel tbv touch Screen tft
1st usb van achter tot de asbak tbv eventuele uitbreidingen
4st kabel tot de speakers (duh)

4-6-04
Momenteel ben ik het spul er nog aan het inzetten dus het draait nog niet.
ik moet nog wachten op de omvormer (in bestelling)
en tot mijn sub terug is van reparatie (aangezien hij het legen in de schuur niet heeft overleeft dankzij de mede bewooner's)

maar hier wat foto's om een idee te geven

Inbouwen van de composet


En toen ging het regenen


passen en meten

Resultaat van de kist waar alles op en in gaat zitten


Resultaat met hoofd van een maat er in (michel B)

resultaat van een dagje zagen


morgen verder met het aansluiten van de versterkers, pc, tft, omvormer en bekleeden
en hopenlijk naar de test fase.

[ Bericht 0% gewijzigd door Remon op 04-06-2004 01:29:45 ]
I found the love but it didn't last
Wonderful Days belong to the past
I don't know where I stand, what I'm to do
tried to forget and i'll find someone new
pi_19630857
hmmm even topic in de gaten houden

leuk project
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
  vrijdag 4 juni 2004 @ 03:02:48 #3
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_19631538
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 01:28 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
hmmm even topic in de gaten houden

leuk project
GoT ( ) staan er meerderen van die al een heel stuk verder zijn

deze... tja... zo enorm veel ruimte heb je niet nodig voor dat mobo, ik snap niet dat er zoveel kofferruimte opgeofferd moet worden (kom niet aan met temperatuur; die processor genereert ongeveer 23-27W maximaal ). Ook kan dit vrij goed met een VIA epia 1000 moederbordje, welke een heel stuk zuiniger is en dus met veel goedkopere omvormers aan de slag kan. Daarnaast produceren die dingen écht nauwelijks warmte. Een desktop hardeschijf is tenslotte ook nog eens de slechtste keuze die je kunt maken, waarschijnlijk is het nog een oude 5400RPM ook nog... die overleven geen verkeersdrempel, zeker niet met een jonge onervaren chauffeur die drempels in z'n drie neemt. (mocht je het van plan zijn: een hardeschijf plaatsen BINNEN een actieve sub is natuurlijk helemaal funest voor dat ding, even los van het feit dat de magneet van die sub niet afgeschermd is en je dus 1. interferentie krijgt over je geluidsset 2. je cpu / mobo gestoord kan worden in functie, mits electromagnetisch veld maar sterk genoeg is.

een ding interesseert me wel, waar heb je dat tft schermpje vandaan? merk / indicatieprijs enz?

veel succes verder, ben altijd wel geïnteresseerd in je voortgang.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_19631572
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Hadîs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
  vrijdag 4 juni 2004 @ 10:11:40 #5
63163 Apehaar
FOK! HoofdAap
pi_19633446
Ben benieuwd!
Tester
pi_19634762
tvp
Als we maar gelukkig zijn...
pi_19635531
Cool project even in de gaten houden
http://www.autogespot.com De verzameling van bijzondere auto's!!
http://www.klassiekergespot.nl
©1983-2007 -Eddow-
  vrijdag 4 juni 2004 @ 13:13:21 #8
37540 Gerako
Mille, er is geen betere!
pi_19637544
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 11:23 schreef Jyrun het volgende:
tvp
pi_19642053
Wij hebben op school pentium bordjes, waar je i.p.v. een harddisk, campactflash kaartjes kan aansluiten en die worden dar herkent als ide hdd's dus je kan er gewoon van booten, is wel handig voor drempels. Als je er dan zo'n wireless lan kaartje in doet, kan je ook je aibo(robothondje) aansturen
  vrijdag 4 juni 2004 @ 18:17:43 #10
14721 jaguar
Regenboos
pi_19645413
Fok!ken in je auto
ijsbergvla
  vrijdag 4 juni 2004 @ 18:24:03 #11
32422 engessa
Who's dirty?
pi_19645526
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 03:02 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

een ding interesseert me wel, waar heb je dat tft schermpje vandaan? merk / indicatieprijs enz?
TFT-schermpjes zijn altijd wel te krijgen via een IA op www.inkoopacties.net. Denk aan prijzen rond de 200 euro voor een beetje scherm, als je geluk hebt (zoals ik) kun je een 14" voor 185 op de kop tikken, inclusief touchfunctionaliteit.
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 16:09 schreef bonfie het volgende:
Wij hebben op school pentium bordjes, waar je i.p.v. een harddisk, campactflash kaartjes kan aansluiten en die worden dar herkent als ide hdd's dus je kan er gewoon van booten, is wel handig voor drempels. Als je er dan zo'n wireless lan kaartje in doet, kan je ook je aibo(robothondje) aansturen
Is opzich een oplossing die te doen is ware het niet dat je dan max 1 á 2 gig aan opslag hebt. En das niet veel.
Een beter oplossing een een 2,5" hdd, labtop hdd's dus. Deze zijn redelijk bestand tegen schokken en als je er een leuke beschermdoos omheen bouwt wil het perfect.
pi_19654905
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 03:02 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

GoT ( ) staan er meerderen van die al een heel stuk verder zijn

deze... tja... zo enorm veel ruimte heb je niet nodig voor dat mobo, ik snap niet dat er zoveel kofferruimte opgeofferd moet worden (kom niet aan met temperatuur; die processor genereert ongeveer 23-27W maximaal ). Ook kan dit vrij goed met een VIA epia 1000 moederbordje, welke een heel stuk zuiniger is en dus met veel goedkopere omvormers aan de slag kan. Daarnaast produceren die dingen écht nauwelijks warmte. Een desktop hardeschijf is tenslotte ook nog eens de slechtste keuze die je kunt maken, waarschijnlijk is het nog een oude 5400RPM ook nog... die overleven geen verkeersdrempel, zeker niet met een jonge onervaren chauffeur die drempels in z'n drie neemt. (mocht je het van plan zijn: een hardeschijf plaatsen BINNEN een actieve sub is natuurlijk helemaal funest voor dat ding, even los van het feit dat de magneet van die sub niet afgeschermd is en je dus 1. interferentie krijgt over je geluidsset 2. je cpu / mobo gestoord kan worden in functie, mits electromagnetisch veld maar sterk genoeg is.

een ding interesseert me wel, waar heb je dat tft schermpje vandaan? merk / indicatieprijs enz?

veel succes verder, ben altijd wel geïnteresseerd in je voortgang.
Afkomst tft scherm


Zo een klein mobo is natuurlijk wel leuk en compact maar aangezien ik deze hele pc over heb kan zo een mobo altijd nog.
Dit systeem trekt 145w en dat is niet echt veel aangezien de dvd-rom en de hd (een maxtor 60gig 7200rpm deze in een bak zit met schuimrubber) tegelijkertijd zouden kunnen draai moet de voeding het kunnen leveren
En als de hd de almerse drempels niet overleefd koop ik wel een labtop hd als het stuk gaat jammer maar eerst proberen.
Zo een goedkope omvormer is leuk en aardig maar het begint zo een beetje allemaal beide 150 watt dus vind ik het allemaal best en dat wil niet zegen dat hij ook continu 150watt levert alleen wanneer de vraag daar is. en die paar centen kom ik wel overheen
Buiten het geen dat bij die goedkoperen omvormers de sinus niet helemaal lekker is en dat ook een vorm van storing kan zijn of de doods oorzaak van de pc.
De pc zit in een bak naast maarwel vast aan de sub kist deze ik nog wel wil afschermen maar hoe moet ik nog bekijken maar is idd wel verstandig
En ik ben niet gehecht aan me kofferbak ruimte die gebruik ik nooit en die civic's zijn niet echt ruim dus ik had geen andere plaats ik wil alles in een kist hebben omdat me reserve wiel er ook nog uit moet kunnen en die ligt er onder
En anders heb ik me auto v/d zaak nog.

morgen maak ik nog wat foto's als alles draait het zit er iig wel al in geschroefd
tot morgen


Afkomst tft scherm

[ Bericht 0% gewijzigd door Remon op 05-06-2004 00:51:35 ]
I found the love but it didn't last
Wonderful Days belong to the past
I don't know where I stand, what I'm to do
tried to forget and i'll find someone new
pi_19656045
Ik ben ook al wel eens verscheidene keren willen beginnen om een pc in te bouwen. Ik heb mommenteel 4 versterkers en 2 basskisten + een extra batterij in mijjn wagen liggen
Een pctje was mijn volgende stap, maar dit is er nog niet van gekomen...

Mijn idee was echter om uit te kijken naar een goedkoop tweehands laptopje met vga uitgang en wireless network adapter. Voor mp3s te spelen en een filmpje (hoewel ik niet inzie waarom ik film zou willen zien in de wagen) kom je met 500euro al heel ver. Die wireless zou ik dan gebruiken om muziek te transfereren van mijn home pc naar de auto. Gewoon even sleutel in het contact laten, binnen in huis gaan en hop , wat muziek spul uploaden naar de auto

Die laptop heeft ook volgende voordelen tov een pc:

- Hij is een stuk kleinder dan een pc, kan je gewoon onder de zetel droppen of ergens verticaal in de koffer
- Minder storingsgevoelig (hd enzo)
- Makkelijker aan te sluiten daar de laptop voeding ingang al gelijkspanning is.
- Heeft een batterij: Stel, je zet je auto af om naar de bakker te gaan, 5minuten later ben je terug, je start de auto en je pc moet opnieuw opstarten. Met een laptop zou deze gewoon over gegaan zijn op zijn batterij (en kan je hem zo instellen dat hij in standby gaat, zo blijft hij op batterij erg lang op)
Ok, indien je een pc in je auto stopt kan je een extra schakeling bouwen dat na het afzetten van het contact je pc nog 30 minuten spanning krijgt van de batterij en deze daarna afsluit. Maar dit is extra werk en ook naar veiligheid toe heb ik hierbij mijn vraagtekens....

Voor de rest kan je die laptop er misschien ook uitnemen als je ergens een pc nodig hebt, het is altijd handig een laptop bij te hebben

Volgens mij is een laptop zowizo het antwoord als je een pc in je wagen wilt. Hoe dan ook,als je toch een pc inbouwt, waarom ga je dan gelijk geen niet gebruik maken van gelijkspanning ? het is nogal gek om van 12v dc naar 230v ac te gaan om dan terug naar dc te gaan (dat doet de voeding van de pc immers) . Het is wel zo dat een pc naast 12v ook 5v en -5v nodig heeft. Van 12v naar 5v is op te lossen met 1 chip. Die -5v is iets complexer, maar op internet staan schema's genoeg die iedereen in elkaar kan zetten...

Een van mijn 'problemen' was ook een goed schermpje vinden. Tegenwoordig zijn de prijzen van die lcd's flink gedaald. Toen ik er voor aan het kijken was zou een lcd mij zo'n 500euro kosten en die had enkel pal uitgang, er kwam dan nog eens 100euro bij voor een pal nar vga converter. Nu die lcd's die op die pagina staan in je vorige post (350 euro voor een lcd met touch en vga uitgang) lijken mij wel erg leuk !
Kan je , je bevindingen over dit schermpje misschien even meedelen ? Hoe het eruit ziet als je er wat vanuit een grote hoek tegen aan kijkt en of het nog wel wat goed zichtbaar is als de zon er wat opzit enzo ... zou wel tof zijn moest je voor 350euro een nagenoeg perfect touchscreen lcd hebben met vga ....
pi_19656731
Hee dit is nou nogeens een leuk topic !

Ik ben zelf bezig om m'n 82'er Trans-Am om te bouwen tot Knights Indrustry's Two Thousand , oftewijl KITT. Ik heb het geluk gehad dat het exact dezelfde wagen is die gebruikt werd in de series en ik dus alleen het dashboard en de T-Bar hoef aan te passen.

Maar zoals de mensen die Knight Rider kijken wel zitten er ook 2 5,6 inch schermpjes in en daarin zitten al tft's die ik ook aan een pc wil hangen (heb een oude Olivetti Echo's 133DM gekocht met verrot scherm) laptop gekozen omdat natuurlijk minder rumte in neemt en minder stroom trekt.

Als het interieur gedaan is gaan we proberen om de auto ook te modden zodat hij in Super Pursuit kan dus met omhoogkomende happer op de motor kap, hydrolische veren en opkomende spoiler. Als ie klaar is plaats ik wel foto's.
In certain extreme situations, the law is inadequate.
In order to shame it's inadequacy,it is necessary to act outside the law to pursue natural justice.
pi_19658386
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 02:19 schreef Classic-PC het volgende:
-verhaal-
Cool man! je moet ook ff een eigen topic openen!
http://www.autogespot.com De verzameling van bijzondere auto's!!
http://www.klassiekergespot.nl
©1983-2007 -Eddow-
pi_19660423
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 02:19 schreef Classic-PC het volgende:
Hee dit is nou nogeens een leuk topic !

Ik ben zelf bezig om m'n 82'er Trans-Am om te bouwen tot Knights Indrustry's Two Thousand , oftewijl KITT. Ik heb het geluk gehad dat het exact dezelfde wagen is die gebruikt werd in de series en ik dus alleen het dashboard en de T-Bar hoef aan te passen.

Maar zoals de mensen die Knight Rider kijken wel zitten er ook 2 5,6 inch schermpjes in en daarin zitten al tft's die ik ook aan een pc wil hangen (heb een oude Olivetti Echo's 133DM gekocht met verrot scherm) laptop gekozen omdat natuurlijk minder rumte in neemt en minder stroom trekt.

Als het interieur gedaan is gaan we proberen om de auto ook te modden zodat hij in Super Pursuit kan dus met omhoogkomende happer op de motor kap, hydrolische veren en opkomende spoiler. Als ie klaar is plaats ik wel foto's.
gaaf
pi_19666121
.... beetje domme opmerking misschien maar:

Ooit gedacht aan een LAPTOP?? .... bespaart ruimte, en stroom....en het hele verbouwen....

verder: veel succes!!:)
  zaterdag 5 juni 2004 @ 20:18:36 #18
77202 -FreaK-
'Just different'
pi_19668333
Sorry ff off-topic:

@Classic-PC

Coole auto ten eerst, super ding.
Maar wat ik wilde zeggen; weet je dat er voor zo'n ombouw naar een KITT versie complete kits verkrijgbaar zijn. Wat ik zeker weet en wat jou eerste doel is dat het voor het interieur iig compleet beschikbaar is, dus een hele dash kit enz. Voor het uiterlijk weet ik dat niet zeker. Dat zal vast ook wel bestaan.

Hoogstwaarschijnlijk moet je het wel uit Amerika halen dus t is niet goedkoop, maart scheelt wel een boel gepruts. en dan is zo een schermpje er ook zo in te passen.

Grt Leon
- We shall learn more and more about less and less until we know everything about nothing -
pi_19669223
tvp
pi_19676224
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 20:18 schreef -FreaK- het volgende:
Sorry ff off-topic:

@Classic-PC

Coole auto ten eerst, super ding.
Maar wat ik wilde zeggen; weet je dat er voor zo'n ombouw naar een KITT versie complete kits verkrijgbaar zijn. Wat ik zeker weet en wat jou eerste doel is dat het voor het interieur iig compleet beschikbaar is, dus een hele dash kit enz. Voor het uiterlijk weet ik dat niet zeker. Dat zal vast ook wel bestaan.

Hoogstwaarschijnlijk moet je het wel uit Amerika halen dus t is niet goedkoop, maart scheelt wel een boel gepruts. en dan is zo een schermpje er ook zo in te passen.

Grt Leon
Jaja wete ik van die kits alleen heb ik m'n interieur kit in delen besteld omdat m'n interieur al deels voldeed , de buiten kit is er ook al alleen moet bijgezaagd worden omdat het niet helemaal past. Maar interieur is even het belangrijkst
Overigens is mijn kit van zweedse makelij , is goedkoper dan vanuit USA opsturen , voor een Edelbrock filter was ik al 20 euro kwijt ...
In certain extreme situations, the law is inadequate.
In order to shame it's inadequacy,it is necessary to act outside the law to pursue natural justice.
pi_20139986
een paar foto's van de vorderingen.


Was getekend:,
  woensdag 23 juni 2004 @ 23:38:19 #22
77352 Hugster
Mandarijntje
pi_20140296
Het schermpje draait 800x600 eh? Dat is echt relaxed man! kun je mischien wat hele grote foto's van dichtbij maken van het scherm? Met windows in beeld?
Tnx!
Keep up the good work
pi_20140560
De reselutie kan tot 1200 x 1000 nogwat maar dat is wel erg klein allemaal
ik maak snel nog wat extra foto's van het complete spul als ik allees heb afgewerkt.
Was getekend:,
pi_20140652
Oeps verkeerde login ...
I found the love but it didn't last
Wonderful Days belong to the past
I don't know where I stand, what I'm to do
tried to forget and i'll find someone new
  woensdag 23 juni 2004 @ 23:53:05 #25
77352 Hugster
Mandarijntje
pi_20140796
En met deze USB gps muis van 97 euro heb je ook direct een navigatie systeem

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')