abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19621830
Waar koop je in Nederland een beetje normaal uitziend (dus niet van die felle meisjeskleuren), kwaliteitief goed en tóch betaalbaar regenpak voor een jongen van 13 jaar (die ongeveer 1.55 m is) ?

Het moet trouwens maat 164 zijn, of 176 als dat klein valt, dus niet van die kleuter-regenpakjes aanprijzen plz

Online zag ik deze staan bij Halfords voor ¤ 26,50, maar dan vraag ik mij af, is deze wel van enige kwaliteit

Er staat dan bij:

KINDERREGENPAK SPRINGFIELD
100% Wind- en waterdicht regenpak, verkrijgbaar in de maten 140 t/m 176.

Productinformatie:

Capuchon in de kraag
Reflectie op de rug en broekspijpen
Met klittenband verstelbare mouwen
Broekspijpen met rits- en klittenbandsluiting
Broek met doorsteekzakken en reflectiestrips
Met handig opbergtasje

Tevens ben ik benieuwd naar hoe mensen een regenpak vinden zitten !
Zit dit comfortabel (ziet er lekker ruim uit op de foto vind ikzelf), of juist heel erg rot (zo ja, waarom dan) ?

Koop jij trouwens je regenpak in dezelfde maat als je 'gewone' kleding, of in een afwijkende maat ?

Tips en ervaringen zijn dus van harte welkom
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_19621846
Wat nou jong, uut fiets'n in Drente?
The gum you like, is coming back in style.
pi_19621855
Hema, Action .
pi_19621898
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 18:51 schreef schatje het volgende:
Hema, Action .
Zijn dat jongensachtige regenpakken ? En wat zijn de prijzen ? Heb je ervaringen met de kwaliteit hiervan ?
pi_19622157
Dit lijkt me wel goed spul, gebruik de url van het plaatje maar, ziet er erg goed uit.

pi_19622221
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 19:07 schreef Golf het volgende:
Dit lijkt me wel goed spul, gebruik de url van het plaatje maar, ziet er erg goed uit.

[afbeelding]
Dat ziet er, imho toch minder comfi (nml. nogal stijf) uit dan de foto welke ikzelf eerder plaatste.
Het moet natuurlijk wel lekker zitten; dus veel bewegingsvrijheid zeg maar

En prijzen, kwaliteit en maten ?

Anyway, een van de belangrijke dingen, welke ik vergeten ben te melden in mijn openingspost, is dat het regenpak NIET gevoerd moet zijn van binnen !
pi_19622592
* Stuart vraagt zich af, of er haast niemand een regenpak heeft ofzo Er zijn toch wel mensen op Fok! met een regenpak, die mij kunnen vertellen hoe dit zit qua draagcomfort
pi_19622621
Vraag eens bij een motorwinkel. Een voering hoeft niet slecht te zijn, mits het transpiratievocht afvoert.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_19622625
De prijzen staan er niet bij, de kwaliteit is hoog beweren ze.
pi_19622642
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 19:28 schreef krakkemieke het volgende:
Vraag eens bij een motorwinkel
Het moet een gewoon kinder (jongens) regenpak zijn hoor, en niet te duur ! Heb jij ervaringen met het kopen hiervan in een dergelijke winkel ?
pi_19622652
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 19:28 schreef Golf het volgende:
De prijzen staan er niet bij, de kwaliteit is hoog beweren ze.
Maar hoe is het draagcomfort ervan Zijn ze er dan ook in kindermaten ?
pi_19622689
Dat kan je vinden als je de url van het plaatje gebruikt.
pi_19622704
Ik weet niks over kindermaten, maar mijn motor regenbroek is comfortabeler dan mijn AGU-broek. Al is het maar omdat ik ermee op een nat zadel kan gaan zitten zonder dat ik een natte spijkerbroek krijg. Bovendien is de onderkant zowat tot de knie open te ritsen, zodat je nooit een probleem hebt om je schoen erdoor te krijgen.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_19622769
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 19:32 schreef krakkemieke het volgende:
Ik weet niks over kindermaten, maar mijn motor regenbroek is comfortabeler dan mijn AGU-broek. Al is het maar omdat ik ermee op een nat zadel kan gaan zitten zonder dat ik een natte spijkerbroek krijg. Bovendien is de onderkant zowat tot de knie open te ritsen, zodat je nooit een probleem hebt om je schoen erdoor te krijgen.
Well, en wat zijn jouw ervaringen over het dragen van regenkleding ? Zit het comfi, of juist niet ? Krijg je het er snel warm in of niet ? Makkelijk aan en uit doen ?

Zou jij voor een kind dus kijken bij een motorzaak ?
pi_19622871
Ik heb ervaring met een AGU regenpak en met een motorjas (dus ook warm) en regenbroek.
Een simpele regenbroek voor de motor, kocht ik voor 30 gulden. Mijn ervaring is dat je in alles zweet als je moet fietsen. (In mijn motorjas hield ik het met 30 graden droog op de motor, maar da's ook een investering)
Ik heb gen kinderen, maar ik zou voor een HEMA pak oid gaan. Voor zo'n pak lek is, zijn je kids eruit gegroeid.
Oh, btw, regnpakken zijn per definitie voor watjes, dus wat maakt de kleur dan uit.... Verkoop het anders als: verkeersveilig.....
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_19622978
Ga nooit naar de Bristol voor een regenpak. Dit zegt een klein meisje dat zich ernstig vergist heeft in een Bristol-kinderregenpak. Zo nat word je niet van condens alleen!
Trust me, I know what I'm doing.
pi_19623046
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 19:40 schreef krakkemieke het volgende:
Ik heb ervaring met een AGU regenpak en met een motorjas (dus ook warm) en regenbroek.
Een simpele regenbroek voor de motor, kocht ik voor 30 gulden. Mijn ervaring is dat je in alles zweet als je moet fietsen. (In mijn motorjas hield ik het met 30 graden droog op de motor, maar da's ook een investering)
Ik heb gen kinderen, maar ik zou voor een HEMA pak oid gaan. Voor zo'n pak lek is, zijn je kids eruit gegroeid.
Oh, btw, regnpakken zijn per definitie voor watjes, dus wat maakt de kleur dan uit.... Verkoop het anders als: verkeersveilig.....
Maar je zal het er dan toch niet warm in krijgen of zweten als je er gewoon in buiten loopt / speelt ofzo
Is HEMA goed dan ? Dat klinkt helemaal niet zo kwaliteit vind ikzelf Zou dat regenpak van Halfords wat ik hierboven hebt geplaatst dus niets zijn denk je ?

Pfffff, whatever, volgens mij hebben heel veel mensen in NL een regenpak (zéker kinderen).
Of het nou stom staat of niet, als je droog blijft, en het zit goed / lekker, who cares ?!
pi_19623084
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 19:45 schreef Unihoc_ACE het volgende:
Ga nooit naar de Bristol voor een regenpak. Dit zegt een klein meisje dat zich ernstig vergist heeft in een Bristol-kinderregenpak. Zo nat word je niet van condens alleen!
Die lekken dus begrijp ik ?! Maar waar zou jij er dan een kopen als je een nieuwe moest kopen ?
En, hoe was het dragen ? Zat het wel goed verder ? Wat vind je van degene welke ik heb geplaatst in mijn openingspost ?
  donderdag 3 juni 2004 @ 20:08:35 #19
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_19623429
Waarom ga je niet gewoon met de jongen naar de plaatselijke fietsenmaker? Ik heb vroeger altijd de oude regenpakken van mijn ouders gedragen. Lekker groot en ruim, lekker bewegelijk. Toen ik een keer een nieuwe kreeg gewoon gekocht bij de fietsenmaker. Zat altijd lekker. Goede kwaliteit. Ik zou daar gewoon eens gaan vragen.
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_19623576
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 20:08 schreef AKnynke het volgende:
Waarom ga je niet gewoon met de jongen naar de plaatselijke fietsenmaker? Ik heb vroeger altijd de oude regenpakken van mijn ouders gedragen. Lekker groot en ruim, lekker bewegelijk. Toen ik een keer een nieuwe kreeg gewoon gekocht bij de fietsenmaker. Zat altijd lekker. Goede kwaliteit. Ik zou daar gewoon eens gaan vragen.
Wij wonen dus in Engeland, en gek genoeg, zijn regenpakken hier helemaal niet zoveel als in Nederland. Ik kom over 2 weken een weekend naar NL, en dacht daar dus even een goed / leuk regenpak voor hem mee te kunnen nemen.

Jij hebt dus alleen positieve ervaringen met regenpakken, dat is wel goed dus
Sommige mensen mekken dat je het er zo heet in krijgt of dat het kleeft of rot aan en uit gaat, maar ik begrijp niet goed, hoe deze klachten ontstaan.

Anyway, enig idee wat de prijzen zijn bij een fietsenwinkel ? En wat vind jij van het regenpak (foto) welke ik heb geplaatst in mijn openingspost ?
pi_19624106
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 19:31 schreef Golf het volgende:
Dat kan je vinden als je de url van het plaatje gebruikt.
Soz, lijkt me niet echt een comfi kinderregenpak Thanks anyway
pi_19624205
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 20:15 schreef Stuart het volgende:

[..]

Wij wonen dus in Engeland, en gek genoeg, zijn regenpakken hier helemaal niet zoveel als in Nederland. Ik kom over 2 weken een weekend naar NL, en dacht daar dus even een goed / leuk regenpak voor hem mee te kunnen nemen.
Mark&Spencer ook niet??
pi_19624464
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 20:46 schreef schatje het volgende:

[..]

Mark&Spencer ook niet??
Welnee joh, althans, niet wat ik zoek dus ! Bovendien zit dat alleen in de grote steden of grote winkelcentra. Dan moet ik naar Birmingham Centrum, en dat is niet echt mijn favoriete plaats om te winkelen want het is daar altijd onwijs druk !

Als ze hier regenpakken hebben, zijn ze vaak gevoerd met een soort dunne stof van binnen.
Dat zit heel rot, omdat het vaak dubbelgaat zitten zeg maar. In Nederland is het denk ik ook populairder dan hier

Anyway, hopenlijk komen er nog een paar tips ! Zou die van halfords nou iets zijn denk je ?
  donderdag 3 juni 2004 @ 21:00:27 #24
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_19624497
Mij lijkt dat Halfords pak helemaal niet slecht hoor en reflectie en klitteband vind ik òòk wel handig klinken. Mijn ervaring met Hema pakken is dat als de broek te lang is je pech hebt 't is niet te verstellen met klitteband ofzo.Je kunt daar wel losse broeken en jassen krijgen dacht ik en dan zelf combineren. De fietsenmaker heeft vaak wel goed spul maar 't is ook duur!
Op de markt kun je ook 'ns kijken bij een kraam met fietsenspullen.
Je moet erop letten dat 't materiaal waar het van gemaakt is soepel valt en dat de mouwen ruim van inzet zijn.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_19624504
Ja, ik zou dan voor Halfords gaan.

Of de HEMA, prima produkten voor een leuke prijs .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')