alles in het blok profesioneel laten tunen, poorten aanpassen polijsten andere kop derop en een grote dikke carbetrateur derop en een andere uitlaad en dan tandwiel verhouding aanpassen. en dan scheuren maar met je bromfietsje en hopen dat de rest niet krom trekt.quote:Op donderdag 3 juni 2004 14:04 schreef HTT-Thalan het volgende:
Lees even goed kerel, de tandwiel/ketting optie heb ik reeds aangegeven, ik hoopte op tips om dit goed uit de verf te laten komen, dat ik niet ketting en wielen monteer om erachter te komen dat dat niet werkt.
Is het mogelijk met carbarateur, uitlaat, en dergelijke onderdelen het vermogen zo ver op te voeren dat ik het voortandwiel 2 tandjes kan vergroten zonder trekkracht te verliezen, en zo dus een hogere top te halen?
Dan zul je aan de slag moeten met de ouderwetse vijl, om het maximale uit de cilinder te halen.quote:Op donderdag 3 juni 2004 14:04 schreef HTT-Thalan het volgende:
Lees even goed kerel, de tandwiel/ketting optie heb ik reeds aangegeven, ik hoopte op tips om dit goed uit de verf te laten komen, dat ik niet ketting en wielen monteer om erachter te komen dat dat niet werkt.
Is het mogelijk met carbarateur, uitlaat, en dergelijke onderdelen het vermogen zo ver op te voeren dat ik het voortandwiel 2 tandjes kan vergroten zonder trekkracht te verliezen, en zo dus een hogere top te halen?
Ik moet het natuurlijk wel zelf kunnen hequote:Op donderdag 3 juni 2004 14:07 schreef -chefke- het volgende:
[..]
alles in het blok profesioneel laten tunen, poorten aanpassen polijsten andere kop derop en een grote dikke carbetrateur derop en een andere uitlaad en dan tandwiel verhouding aanpassen. en dan scheuren maar met je bromfietsje en hopen dat de rest niet krom trekt.
Kop afvijlen? Lijkt me tricky. Is een grotere Carb. + Uitlaat van Proma of gianelli niet genoeg?quote:Op donderdag 3 juni 2004 14:10 schreef Gerako het volgende:
[..]
Dan zul je aan de slag moeten met de ouderwetse vijl, om het maximale uit de cilinder te halen.
Hierna zou de carburateur een tikje groter kunnen en zul je er wel meer vermogen uit kunnen halen.
Niet de kop, de in en uitlaatpoorten bedoel ik. Je kunt wel meer mengsel in de cilinder proberen te duwen met een grote carburateur, maar als dit gewoon niet door de standaard poorten heel wil houd het gewoon op.quote:Op donderdag 3 juni 2004 14:12 schreef HTT-Thalan het volgende:
[..]
Kop afvijlen? Lijkt me tricky. Is een grotere Carb. + Uitlaat van Proma of gianelli niet genoeg?
Ja,spoelpoorten vergoten,carb. vergroten,kop vlakken(hogere compressie),uitlaatpoort vergroten,grotere uitlaat ect....quote:Op donderdag 3 juni 2004 14:04 schreef HTT-Thalan het volgende:
Waar woon jij ergens? Buurt van Breda?quote:Op vrijdag 4 juni 2004 03:46 schreef chiren het volgende:
het leuke van een 80cc van een mbx is dat die een vlinderpoort als uitlaatpoort heeft, in combinatie met een tunebeurt daarvan (matton is inderdaad een goede shop), een grotere carburateur, een andere uitlaat en tandwielaanpassingen vlieg je al enorm met de 80cc cilinder!! Daar zou ik dus aan denken....
En kop afvlakken bij een watergekoelde cilinder?? Voor degene die dat zeiden --->![]()
Weleens gehoord van pakkingen die daar zitten voor de kvs....![]()
1 : JA,koppen vlakken bij watergekoelde motoren is GEEN ENKEL PROBLEEM,je haalt er immers geen 3 cm vanaf,hooguit een paar ,10-en.Hoe wil je anders je compressie verhogen?quote:Op vrijdag 4 juni 2004 03:46 schreef chiren het volgende:
1 : En kop afvlakken bij een watergekoelde cilinder?? Voor degene die dat zeiden --->![]()
2 : weleens gehoord van pakkingen die daar zitten voor de kvs....![]()
Dat is inderdaad best hard, maar het wereldsnelheidsrecord voor een 50cc is nog steeds op naam van een Kreidler, 221 km/h! Das pas hard met je brommertje.quote:Op donderdag 3 juni 2004 16:08 schreef HTT-Thalan het volgende:
Een hele tijd terug (ongeveer een jaar denk ik) was er op discovery een programma wat een aantal races bijwoonde op de zoutvlaktes in amerika. Allerlei voertuigen ging voor het snelheids record in hun eigen categorie. Ik weet dat er daar een vrouw was met een Originele 80cc Mbx (althans, de cilinder was gewoon 80cc) die natuurlijk de nodige aanpassingen had.
Haar topsnelheid was 187 km/h
Ik raad je aan om een homoet of een jolly moto uitlaat te kopenquote:Op donderdag 3 juni 2004 13:40 schreef HTT-Thalan het volgende:
Ik heb een tijd lang MBX gereden, en zou dat graag weer doen. Echter, toendertijd reed ik hem als NSR, dus ook als NSR verzekerd. Standaard heeft zo'n ding 80cc, een 6-bak en waterkoeling. Nu rijden de meeste na een andere uitlaat ongeveer 115 a 120 km/h, terwijl sommige mensen op een NSR met een 70cc wel 145 halen. Dit bij 14500 toeren echter, terwijl de MBX net niet de 11000 raakt.
Nu wil ik graag weten wat de verstandigste manier is om de MBX met de 80cc die er origineel op zit, 150 te laten lopen, zonder dat je daarvoor tegen die 11k toeren aan hoeft te zitten. Is dit mogelijk? Ik zat er zelf aan te denken om met een wijziging van uitlaat en carbarateur het vermogen zo ver op te voeren dat ik een grote vertanding kan gebruiken zonder dat dat ten koste gaat van het trekvermogen zoals hij dat nu heeft.
Wie komt er met nuttige tips? Let wel: hij moet 80cc blijven.
Niet verder vertellen hor, maar in normaal nederlands, heet dat gewoon freesbank.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 09:46 schreef Herr.Flick het volgende:
vlakbank
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |