abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 juni 2004 @ 18:50:41 #1
63890 bugeye
Fok verlaten heeft :'(
pi_19594932
Ik ga de komende zomer weer eens zwemmen bij Tropicana (blijft een mooi zwembad )

Vorig jaar ben ik ook geweest en dat ging lekker, maar ik heb toen veel onder water gezwommen en kreeg daardoor rode ogen en het prikte af en toe (komt ook door chloor natuurlijk).

Maar hoe schadelijk is het voor je ogen als je lang onder water blijft zwemmen? Kan het de sterkte van je ogen beinvloeden? of zelfs een enge ziekte?

Ik zit hier toch beetje mee af te vragen
Ik zit niet langer meer hier.... snik....
pi_19595039
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
  woensdag 2 juni 2004 @ 18:54:30 #3
47571 ForeverEternalFreak
Per sempre vita eterna
pi_19595046
Of het schadelijk is vraag ik me af, maar er is wel een simpele manier om dit te voorkomen, namelijk het dragen van een duikbril.
Hierdoor heb je niet alleen een beter zicht, maar komen je ogen ook niet in aanraking met het water en voorkom je rode ogen.
It's a silly time to learn to swim when you start to drown
It's a silly time to learn to swim on the way down
pi_19595082
het zal niet zo zijn dat je er blind van wordt, maar van al dat chloor raken je ogen uiteraard geirriteerd. Daarom hebben al die professionele zwemmers een zwembril. Maar als je af en toe eens gaat zwemmen kan het geen kwaad om af en toe een kopje onder te gaan. ik heb ook altijd na het zwemmen rode ogen van het chloor, gewono goed afspoelen
  woensdag 2 juni 2004 @ 19:00:38 #5
63890 bugeye
Fok verlaten heeft :'(
pi_19595223
bedankt Brennie

maar chloor is dus het stof dat het meest schadelijk is, denk ik

Als ik baantjes wil zwemmen, zwem ik meestal buiten,

Als we het even niet hebben over chloor, maar gewoon zwemmen in het strand?
Ik zit niet langer meer hier.... snik....
pi_19595323
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 19:00 schreef bugeye het volgende:
bedankt Brennie

maar chloor is dus het stof dat het meest schadelijk is, denk ik

Als ik baantjes wil zwemmen, zwem ik meestal buiten,

Als we het even niet hebben over chloor, maar gewoon zwemmen in het strand?
Chloor puur is natuurlijk het schadelijkst.
Te lang onder water hou je toch niet vol, dus echt kwaad kan het niet.
Het water doorslikken is niet handig uiteraard.
In de zee zitten een hoop bacterien, dus echt lekker is dat ook niet.
Plus dat je met stilstaand water ( als je in de plassen gaat zwemmen) weer te maken kan krijgen met botulisme. ( bij warm weer).
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
pi_19595606
Gewoon lekker gaan zwemmen. Krijg je last van je ogen dan moet je even rustig aan doen. Het wijst zichzelf alemaal hoor. En botulisme staat bij plassen waar gezwommen wordt/mag worden vaak aangegeven.
pi_19598221
tropicana (zit er nu 15 meter vandaan te typen) was vroeger al bekend om de enorme sloten chloor die ze in het water gooien. Ik vind het schandalig duur voor zo'n lelijk tsjernobyl-zwembad met bruineaanslag op de tegeltjes, maar goed.
Ik zwem liever baantjes in een rechthoekige bak water dan allemaal pislauwe glijbanen waar koters in zeiken.
voor die espresso van jou kom ik van de maan naar je toelopen!
pi_19600109
Ook in 25 meter baden zeiken kindjes hoor... no worries
  donderdag 3 juni 2004 @ 10:00:17 #10
43276 Scighera
Ironman: Anything is possibl
pi_19609295
daarom doen ze ook chloor in het water, en de kans dat je water binnenkrijgt is altijd eningzins aanwezig
In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
- The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
pi_19626824
Jah, en zo bang voor die pis hoef je nou ook weer niet te zijn, bacterieloos &zo. maaruh, ik las laatst wel ergens dat het dom was om kids van 7-8 te laten borstcrawlen, want dan houden ze hun adem in en gaan er allemaal hersencellen dood (wat me niet geheel onlogisch lijkt). Dusseh, don't push it. (met je adem inhouden enzo)
The uproar of one hand clapping.
pi_19626869
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 22:28 schreef Morkje het volgende:
Jah, en zo bang voor die pis hoef je nou ook weer niet te zijn, bacterieloos &zo. maaruh, ik las laatst wel ergens dat het dom was om kids van 7-8 te laten borstcrawlen, want dan houden ze hun adem in en gaan er allemaal hersencellen dood (wat me niet geheel onlogisch lijkt). Dusseh, don't push it. (met je adem inhouden enzo)
Als je kinderen een fatsoenlijke crawl uit laat voeren is er niets aan de hand. Je haalt om de 2/3 slagen adem. Daarbij hebben die kids vaak geen bril op en komen vaak niet eens onder water met die koppies.

Maar lang adem inhouden lijkt me ook niet echt bevordelijk voor kinderen nee.
  vrijdag 4 juni 2004 @ 00:28:17 #13
40169 salvadio
Fashionvictim
pi_19629803
hier in de regio is eergisteren een jongen van 18 om het leven gekomen omdat hij een spelletje deed: wie het langst onder water kan blijven...

Need I say more? :p
Got Stylo?
pi_19633043
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 18:50 schreef bugeye het volgende:

Maar hoe schadelijk is het voor je ogen als je lang onder water blijft zwemmen? Kan het de sterkte van je ogen beinvloeden? of zelfs een enge ziekte?
Een enge ziekte krijg je er niet van, dat kan ik je wel garanderen. Ik zit zelf op een zwemclub, zwem ontzettend veel en ook heel veel onder water. Zelf heb ik lenzen, maar verder is er op onze zwemclub bij de mensen boven de 15 ofzo maar 1 iemand met lenzen, op toch een man of 30. Als het dus echt slecht voor je ogen zou zijn, zouden er meer mensen zijn met problemen...
Echt schadelijk is het niet, je krijgt hooguit rode ogen, maar dat gaat vanzelf weer over.
pi_19637120
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 00:28 schreef salvadio het volgende:
hier in de regio is eergisteren een jongen van 18 om het leven gekomen omdat hij een spelletje deed: wie het langst onder water kan blijven...

Need I say more? :p
Was zeker geen gezelschapspel dan?? En ik denk dat je als je lang genoeg je adem in houdt je vanzelf naar boven komt dan neemt je lichaam het gewoon over.

Er zijn ook gevallen bekend waar mensen 10 minuten lang onder water liggen en daarna na beademing weer tot leven komen.
  vrijdag 4 juni 2004 @ 13:23:15 #16
15405 stigchel
Dit is waar!
pi_19637769
De chloorconcentratie in zwembadwater lijkt heel hoog, maar dat is ie niet. Als je een zwembad binnenkomt en je ruikt chloor dan betekend dat, dat de chemie zijn werk doet. Puur chloor is namelijk reukloos. Wat je ruikt is chloorgas en dat ontstaat doordat het vrije chloor zich bind met vuil(vooral huidvet). Veel chloordamp is dus veel binding wat weer garandeert dat de biologie in ieder geval geen kans krijgt. Je hebt dus wel veel chloordamp, maar heel weinig echt puur chloor. Verder zit er nog meer chemie in het water waaronder zwavelzuur om de ph waarde te regelen en poly-aluminiumsulfaat als vlokmiddel zodat er meer in de filters blijft hangen.
pi_19642188
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 12:53 schreef 1299 het volgende:

[..]

Was zeker geen gezelschapspel dan?? En ik denk dat je als je lang genoeg je adem in houdt je vanzelf naar boven komt dan neemt je lichaam het gewoon over.

Er zijn ook gevallen bekend waar mensen 10 minuten lang onder water liggen en daarna na beademing weer tot leven komen.
Hij heeft een beroerte gehad, terwijl hij bezig was met dat 'spelletje'.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')