Chloor puur is natuurlijk het schadelijkst.quote:Op woensdag 2 juni 2004 19:00 schreef bugeye het volgende:
bedankt Brennie
maar chloor is dus het stof dat het meest schadelijk is, denk ik
Als ik baantjes wil zwemmen, zwem ik meestal buiten,
Als we het even niet hebben over chloor, maar gewoon zwemmen in het strand?
Als je kinderen een fatsoenlijke crawl uit laat voeren is er niets aan de hand. Je haalt om de 2/3 slagen adem. Daarbij hebben die kids vaak geen bril op en komen vaak niet eens onder water met die koppies.quote:Op donderdag 3 juni 2004 22:28 schreef Morkje het volgende:
Jah, en zo bang voor die pis hoef je nou ook weer niet te zijn, bacterieloos &zo. maaruh, ik las laatst wel ergens dat het dom was om kids van 7-8 te laten borstcrawlen, want dan houden ze hun adem in en gaan er allemaal hersencellen dood (wat me niet geheel onlogisch lijkt). Dusseh, don't push it. (met je adem inhouden enzo)
Een enge ziekte krijg je er niet van, dat kan ik je wel garanderen. Ik zit zelf op een zwemclub, zwem ontzettend veel en ook heel veel onder water. Zelf heb ik lenzen, maar verder is er op onze zwemclub bij de mensen boven de 15 ofzo maar 1 iemand met lenzen, op toch een man of 30. Als het dus echt slecht voor je ogen zou zijn, zouden er meer mensen zijn met problemen...quote:Op woensdag 2 juni 2004 18:50 schreef bugeye het volgende:
Maar hoe schadelijk is het voor je ogen als je lang onder water blijft zwemmen? Kan het de sterkte van je ogen beinvloeden? of zelfs een enge ziekte?
Was zeker geen gezelschapspel dan?? En ik denk dat je als je lang genoeg je adem in houdt je vanzelf naar boven komt dan neemt je lichaam het gewoon over.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 00:28 schreef salvadio het volgende:
hier in de regio is eergisteren een jongen van 18 om het leven gekomen omdat hij een spelletje deed: wie het langst onder water kan blijven...
Need I say more? :p
Hij heeft een beroerte gehad, terwijl hij bezig was met dat 'spelletje'.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 12:53 schreef 1299 het volgende:
[..]
Was zeker geen gezelschapspel dan?? En ik denk dat je als je lang genoeg je adem in houdt je vanzelf naar boven komt dan neemt je lichaam het gewoon over.
Er zijn ook gevallen bekend waar mensen 10 minuten lang onder water liggen en daarna na beademing weer tot leven komen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |