quote:Op vrijdag 4 juni 2004 20:22 schreef -Vaduz- het volgende:
Ik vind het wel erg voorbarig om nu al een opstelling te geven. Je krijgt altijd weer te maken met verrassingen, laatbloeiers en talentvolle voetballers die het toch net niet halen.
Maar jij denkt niet dat in 2006 Babel en John het spitsenduo vormen? En Robben en de Ridder als vleugels, lijkt me toch zeer reëel? Ik denk dat De Ridder in potentie beter is dan Van der Meyde en de jeugdspelers bij Arsenal en Chelsea zijn ook zeer goed bezig volgens de berichten. Zoveel jeugdig talent van rond de 18 wat we nú hebben, hebben we heel lang niet gehad volgens mij.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 21:25 schreef Doc het volgende:
[..]
Bij Ajax kan je ook al heel jong in het eerste komen, dus dat is niet anders dan bij Twente. Als je ziet dat zo'n speler zelfs bij een club als Twente uit kan blinken -zonder daarbij geholpen te worden door een surplus aan spelers om hem heen die hem beter kunnen laten spelen- dan heb je simpelweg meer gepresteerd dan aardig presteren in het tweede van Ajax. Want heel aardig spelen in het tweede van Ajax zegt OOK niet alles.
De opmerking dat we nog maar moeten afwachten wat het uiteindelijk wordt is bij beiden terecht, maar mijns inzien wel meer van toepassing op Babel dan op Collins John.
Dat lijkt mij niet nee. En al helemaal niet als Advocaat coach is. Kluivert en Van Nistelrooy zijn dan 29! prima leeftijd voor een spits. Makaay dan 30. Denk dan ook zeker niet dat ze dan twee gastjes van onder de 20 in de spits zetten. Misschien een van de twee, maar niet beiden. Ik denk dat we overigens al blij zat mogen zijn als een van beiden dan goed genoeg is voor in de basis opstelling.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 21:35 schreef cultheld het volgende:
[..]
Maar jij denkt niet dat in 2006 Babel en John het spitsenduo vormen? En Robben en de Ridder als vleugels, lijkt me toch zeer reëel? Ik denk dat De Ridder in potentie beter is dan Van der Meyde en de jeugdspelers bij Arsenal en Chelsea zijn ook zeer goed bezig volgens de berichten. Zoveel jeugdig talent van rond de 18 wat we nú hebben, hebben we heel lang niet gehad volgens mij.
Bij de Engelsen Rooney in de basis, bij de Duitsers Podolski, bij de Spanjaarden Torres en bij de Russen die andere hele jonge speler. Stuk voor stuk in de basisquote:Op vrijdag 4 juni 2004 21:48 schreef Doc het volgende:
[..]
Dat lijkt mij niet nee. En al helemaal niet als Advocaat coach is. Kluivert en Van Nistelrooy zijn dan 29! prima leeftijd voor een spits. Makaay dan 30. Denk dan ook zeker niet dat ze dan twee gastjes van onder de 20 in de spits zetten. Misschien een van de twee, maar niet beiden. Ik denk dat we overigens al blij zat mogen zijn als een van beiden dan goed genoeg is voor in de basis opstelling.
Telkens inderdaad EEN jong talent, niet twee (ik zeg ook dat ik een mogelijk acht, maar niet beiden tegelijk).quote:Op vrijdag 4 juni 2004 22:15 schreef cultheld het volgende:
[..]
Bij de Engelsen Rooney in de basis, bij de Duitsers Podolski, bij de Spanjaarden Torres en bij de Russen die andere hele jonge speler. Stuk voor stuk in de basisDus waarom wij niet.
Dus waarom wij niet. Ik denk dat je beter een paar jonge supertalenten in de spits kunt zetten dan de volgevreten vedettes die zoiets hebben van het zal wel. In 2006 is Collins John bijna 21 en Ryan Babel 20, lijkt me toch een goede leeftijd om in de basis te staan tegen bijvoorbeeld DuitslandWe hebben vergeleken met 6 jaar geleden supertalenten. 6 jaar geleden had je Bouma, Zenden en Wooter als talenten die bakten er toen vergeleken met de talenten nu heel wat minder van.
Dat zeiden ze ook van Ajax in '95. en wie besliste het? 18-jarige Kluivertquote:Op vrijdag 4 juni 2004 23:52 schreef Doc het volgende:
[..]
Telkens inderdaad EEN jong talent, niet twee (ik zeg ook dat ik een mogelijk acht, maar niet beiden tegelijk).
Ik denk dat de mentalitiet van Nistelrooy en Makaay gewoon erg goed is. Die willen heus wel prijzen pakken. Die hebben een laatste kans dan. Die jonkies kunnen het idee hebben dat het altijd nog wel kan.
John en Babel zijn dan 19 en 20. Die zijn dan op het hoogste internationale niveua dan echt onervaren. Als het 2006 is hebben ze net 1 jaar een compleet seizoen in de basis gestaan. Te onervaren om ALLEBEI TEGELIJK in de spits te hebben.
Ik denk ook dat het wel goed komt, maar op een WK nou een compleet team van onder de 21 neer te zetten is naief.
Ik ben dan ook niet voor jong Oranje maar voor een mix tussen jeugd en routine. Tegen die tijd spelen Sneijder, vd Vaart, Robben, Heitinga en De Ridder al in de grote competities mee, mark my words. Babel staat dan in Ajax 1 en Collins John zit bij een topclub in Engelandquote:Op zaterdag 5 juni 2004 00:23 schreef tong80 het volgende:Ja zet jong Oranje in die nooit op een groot tournooi spelen omdat ze zich niet kunnen kwalificeren.
Ik denk dat Nederland al voorop loopt met het brengen van jonge spelers.
In Duitsland ben je op je 21ste een talent in Nederland een routinee.
Toch is dat zeer betrekkelijk natuurlijk. Het scheelt gewoon een stuk of je concurrent Kim Christensen of Jurgen Cavens heet of dat je met Zlatan Ibrahimovic en Wesley Sonck te maken hebt.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 21:25 schreef Doc het volgende:
[..]
Bij Ajax kan je ook al heel jong in het eerste komen, dus dat is niet anders dan bij Twente.
Nogmaal: EEN jonge spits die kan proviteren van de gewiekstheid van een pass van de oude vos Rijkaardquote:Op zaterdag 5 juni 2004 00:52 schreef cultheld het volgende:
[..]
Dat zeiden ze ook van Ajax in '95. en wie besliste het? 18-jarige Kluivert![]()
Dat geloof ik zo, maar dan nog hebben ze pas een misschien twee seizoene op top niveau gedraaid. Ook bij de spitsen moet er evenwicht bestaan. Niet TWEE onder de 20 neerzetten als je enige spitsen in de basisopstelling.quote:Op zaterdag 5 juni 2004 00:57 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik ben dan ook niet voor jong Oranje maar voor een mix tussen jeugd en routine. Tegen die tijd spelen Sneijder, vd Vaart, Robben, Heitinga en De Ridder al in de grote competities mee, mark my words. Babel staat dan in Ajax 1 en Collins John zit bij een topclub in Engeland![]()
Stam, DeBoer & Bosvelt zullen er zeker niet bij zijn, maar van de andere genoemde namen weet ik het niet hoor. Ik denk dat Van Hooijdonck ook genoemd kan worden als een van de afvallers van 2006.quote:Op zaterdag 5 juni 2004 00:57 schreef cultheld het volgende:
De mensen zoals Seedorf, Stam, De Boer, Davids, Reiziger, Van Bronckhorst, van der Sar, Kluivert, Zenden, Bosvelt enzovoort zullen er niet bij zijn in 2006.
Maar zoals ik ook al zei: als je op kan vallen als mindere spelers je aan moeten spelen en zelfs bij een club zonder grote naam op weet te vallen in Engeland doe je het ook niet slecht. Helemaal niet als je dan in de 8 wedstrijden dat je op mag draven 4 keer scoort. Dat zijn al prestaties te noemen. En da's meer dan NU over Babel gezegd kan worden. Als je voorzichtig bent met het ophemelen van Collins John dat je nog moet zien of het er uit komt, dan moet dat zeker ook bij RYAN BABEL.quote:Op zaterdag 5 juni 2004 15:11 schreef methodmich het volgende:
[..]
Toch is dat zeer betrekkelijk natuurlijk. Het scheelt gewoon een stuk of je concurrent Kim Christensen of Jurgen Cavens heet of dat je met Zlatan Ibrahimovic en Wesley Sonck te maken hebt.
En het scheelt of je bij een club komt die elk duel moet winnen of bij een club die mag winnen.
Daar komen dan nog de verwachtingspatronen bij, die in het geval van een Ajax-jonkie vele malen hoger liggen dan bij een Twente-jonkie, simpelweg omdat je van Ajax komt.
Ik wil niks af doen aan de prestatie van John, maar het speelt wel een rol.
Een draver, maar wel een van het Duitse soort die ze er in tikt wanneer nodig. Deed het in een armzalig F'noord dit seizoen best aardig. Als-ie zich meer ontwikkelt kan-ie best nuttig zijn.quote:Op zaterdag 5 juni 2004 15:48 schreef methodmich het volgende:
Dirk Kuyt? Dan liggen we er pas snel uit.
maar die balaanname zegt weer niets over de mentaliteit die nodig is om het te redden ...quote:Op zaterdag 5 juni 2004 15:52 schreef methodmich het volgende:
Het gaat ook om de eerste indrukken he. Soms zie je al genoeg aan een balaanname.
Mee eens, maar een Dirk in Oranje is wel een soort zwaktebod voor voetballand Nederland.quote:Op zaterdag 5 juni 2004 15:53 schreef Doc het volgende:
[..]
Een draver, maar wel een van het Duitse soort die ze er in tikt wanneer nodig. Deed het in een armzalig F'noord dit seizoen best aardig. Als-ie zich meer ontwikkelt kan-ie best nuttig zijn.
Okee en die lijkt me bij een Liberiaanse vluchteling inderdaad wel beter ontwikkeld dan bij een jonge Amsterdammer.quote:Op zaterdag 5 juni 2004 15:54 schreef Doc het volgende:
[..]
maar die balaanname zegt weer niets over de mentaliteit die nodig is om het te redden ...
Misschien moet voetballand Nederland eens van het idee af dat het allemaal mooi moetquote:Op zaterdag 5 juni 2004 15:54 schreef methodmich het volgende:
[..]
Mee eens, maar een Dirk in Oranje is wel een soort zwaktebod voor voetballand Nederland.
Yep. Hose en Wooter zouden ook allemaal beter zijn dan wie dan ook ...quote:Op zaterdag 5 juni 2004 15:55 schreef methodmich het volgende:
[..]
Okee en die lijkt me bij een Liberiaanse vluchteling inderdaad wel beter ontwikkeld dan bij een jonge Amsterdammer.
Tja, Hosé zat in de Gouden A1 waar maar 1 speler van doorbrak.quote:Op zaterdag 5 juni 2004 15:57 schreef Doc het volgende:
[..]
Yep. Hose en Wooter zouden ook allemaal beter zijn dan wie dan ook ...
Dat zal denk ik alleen gebeuren als we de poule niet doorkomen. Nou ja, zo heeft ieder nadeel z'n voordeel.quote:Op zaterdag 5 juni 2004 15:59 schreef methodmich het volgende:
Minstens zo interessant is de kwestie wie onze bondscoach zal zijn, aangezien Dick na het teleurstellende EK ontslagen is.
Ik zou voor Martin Jol gaan of voor Co Adriaansequote:Op zaterdag 5 juni 2004 15:59 schreef methodmich het volgende:
Minstens zo interessant is de kwestie wie onze bondscoach zal zijn, aangezien Dick na het teleurstellende EK ontslagen is.
Nog meer toekomstvoorspellingen die uitkomen?quote:Op zaterdag 5 juni 2004 15:59 schreef methodmich het volgende:
Ik hoop op Co Adriaanse. Hoewel hij bij de KNVB niet echt populair is natuurlijk, zullen ze daar toch moeten onderkennen dat hij gewoon gelijk heeft gehad en gekregen.quote:Op zaterdag 5 juni 2004 15:59 schreef methodmich het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |