abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19592477
Oftwel: is humor een vaardigheid? Die je kunt aanleren, zoals luisteren, presenteren, aanpassingsvermogen en leidinggeven.
De mythe over humor: dat heb je, of dat heb je niet; geldt immers net zo min voor voor piano spelen als voor schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid.

En waarom wordt van vrouwen gezegd dat ze geen humor hebben?
Ik bedoel, de meeste caberatiers maken grappen over.... juist! vrouwen!

[ Bericht 9% gewijzigd door DarkElf op 02-06-2004 18:22:58 (zo haal je dat dus weg, met de editknop) ]
  woensdag 2 juni 2004 @ 17:35:01 #2
19134 geursel
"Sailing Home"
pi_19592990
Iedereen heeft z'n eigen stijl en om sommigen wordt in het algemeen meer gelachen dan om een ander Zelfspot en sarcasme werkenvaak erg goed.

Humor is een bepaald gedragsaspect en of het aangeleerd kan worden.. hmm... zal lang duren voordat je dat onder de knie hebt. (Zal lang als "nep" overkomen) Maar onomogelijk is het niet, denk ik zo. Vergelijk het een beetje met flirten.
Koude tosti's.... Brrrr....
pi_19593022
het leest misschien iets makkelijker TS zonder al die fratsen in je tekst
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 2 juni 2004 @ 17:37:15 #4
93833 mangaan
imagine there's no heaven
pi_19593045
vrouwen zijn gewoon niet grappig en er valt veel om te lachen, vandaar dat
daar ook het meeste om te lachen valt...

humor is verders volgens mij wel voor een gedeelte aan te leren, maar of dit
dan echte humor is of copieren van dingen die je hebt gehoord.....
dat blijft dan nog maar de vraag natuurlijk
for every evil under the sun, there is a remedy or there's none, if there be one try and find it, if there be none then never mind it... ...
<<<<:::0o0o0oo0 the truth is in here 0o0o0oo0:::>>>>
  Moderator woensdag 2 juni 2004 @ 17:39:03 #5
5428 crew  miss_sly
pi_19593095
Als er grappen gemaakt worden over iets of iemand zegt dat natuurlijk niets over het gevoel van humor van het leidend voorwerp

Ik denk dat gevoel voor humor iets heel persoonlijks is en soort van 'smaakgebonden'; niet iedereen vindt dezelfde dingen leuk, maar omdat ik het niet leuk vind, wil het nog niet zeggen dat het niet humoristisch is of dat ik geen gevoel voor humor heb. En omdat het een gevoel betreft, kun je het ook niet aanleren denk ik, hoewel je misschien wel een bepaalde manier van denken kunt aanleren, waardoor je bepaalde dingen wel leuk leert vinden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_19593196
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 17:36 schreef DarkElf het volgende:
het leest misschien iets makkelijker TS zonder al die fratsen in je tekst
mm, hoe krijg ik dat weg?

En ingestudeerde humor dan? Zoals van cabertiers?
Je moet er wel om glimlachen, maar juiste de "spontane" grappen zijn leukst of als er iets misgaat. En waarom is dezelfde grap bij de een wel grappig, en bij de ander niet? Dan moet je toch aanleg hebben om zo'n grap over te brengen. Bijvoorbeeld ik kan wel blijven oefenen om een mop leuk te vertellen, maar geen mensen die om mijn moppen lacht
maar moppentappen is ook niet mijn soor humor
pi_19593293
Nee ik denk niet dat je dit kan leren. Je moet dan gewoon grappig en snel kunnen reageren op situaties. Moppen vertellen kan iedereen, maar juist onverwacht een niet ingestuurde grap maken is het moeilijkst, leukst en niet te leren
pi_19593389
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 17:44 schreef Shaantje het volgende:

[..]

mm, hoe krijg ik dat weg?
Da's humor.
pi_19593543
Tot op zekere hoogte is het vast wel aan te leren. Ik heb mezelf "geleerd" om in te spelen op situaties als het gaat om humor, er moet dus wel eerst iets gebeuren wil ik een grap kunnen maken.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_19593620
Is er dan ook een verband tussen humor en intelligentie? mensen van de universiteit houden over het algemeen van woordspeling-grappen en mensen met "lager" niveau van Andre van Duin.
pi_19593699
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 18:01 schreef Shaantje het volgende:
Is er dan ook een verband tussen humor en intelligentie? mensen van de universiteit houden over het algemeen van woordspeling-grappen en mensen met "lager" niveau van Andre van Duin.
Klopt in grote lijnen, mensen die uit de lagere sociale klassen komen zijn vaak meer "moppentappers" ook, dat verklaart het publiek bij Ab Normaal, hoewel ik ook erg intelligente mensen ken die daar om kunnen lachen. (Ja, ik snap het ook niet, ik zal d'r wel te dom voor zijn).
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  Trouwste user 2022 woensdag 2 juni 2004 @ 18:05:32 #12
7889 tong80
Spleenheup
pi_19593710
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 17:48 schreef Repeat het volgende:
Moppen vertellen kan iedereen
Ik niet.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_19593736
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 18:01 schreef Shaantje het volgende:
MWah ik ken genoeg studiegenoten die "literair café" van Hans Teeuwen helemaal geweldig vinden

Humor is zeker aan te leren, maar zoals met alles, oefening baart kunst.
En altijd de situatie kunnen relativeren, dan valt er met de meest vreselijke dingen nog wel te lachen
  woensdag 2 juni 2004 @ 18:08:26 #14
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_19593784
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 18:05 schreef tong80 het volgende:
Ik niet.

maar jij bent ook niet iedereen natuurlijk
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_19593827
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 18:06 schreef CEx het volgende:

[..]

MWah ik ken genoeg studiegenoten die "literair café" van Hans Teeuwen helemaal geweldig vinden

Humor is zeker aan te leren, maar zoals met alles, oefening baart kunst.
En altijd de situatie kunnen relativeren, dan valt er met de meest vreselijke dingen nog wel te lachen
Ja maar Hans Teeuwen is ook geweldig!

Andre van Duin en Ab Normaal daarentegen niet
pi_19593848
Je kan het wel overnemen {iemand zijn grapjes/practical jokes nadoen} of aanleren, maar je moet de humor wel eigen maken...

naar mijn mening kan je het niet zomaar aanleren, Gaat wel tijd kosten denk ik. Maar iedereen heeft toch zo wel zijn iegen humor??
It took God six days to create the earth, and Monty Python just 90 minutes to screw it up.
pi_19593860
Ik zal de laatste zijn omdat te ontkennen, maar de humor in dat stukje is wel heel platvoers
pi_19594079
het is natuurlijk ook een kwestie van smaak.
pi_19594171
humor lijkt me niet iets voor renpee... <grin>

dus kickje naar GC.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 2 juni 2004 @ 18:24:51 #20
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_19594199
Ik denk persoonlijk niet dat je humor aan kan leren. Als ik kijk naar mezelf en naar anders...Er hoeft maar *dit* te gebeuren, en ik maak wel een opmerking waar iemand van in een deuk ligt.Terwijl een ander misschien precies dezelfde opmerking maakt, maar er helemaal niet om gelachen wordt. Ik denk dat humor een stukje van jezelf is.Humor zal je ook IMO zeker maken tot wie je nu bent.Als je humor gaat aanleren zal het alleen maar nep en vaag over komen. Dus nee, ik ben van mening dat je het absoluut niet kan leren
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  woensdag 2 juni 2004 @ 18:37:25 #21
20641 portier
Parkeer binnen de vakken!
pi_19594527
Je kan het niet aanleren, wel ontwikkelen. Ik denk dat je bij je geboorte al een bepaalde aanleg hebt, maar dat je die wel moet ontwikkelen.
GEILE VROUWPERSONEN!
Als je je doelen hebt bereikt heb je de lat te laag gelegd.
If a butterfly flaps its wings on one side of the world, the ripple effect could cause a tempest on the other --Chaos theory
  donderdag 3 juni 2004 @ 20:57:03 #22
96428 StoneddutchmaN
fun lovin criminal
pi_19624441
ZzZ dacht dat hier wat te lachen was
A joint a day keeps doctor away.
pi_19624533
Ik denk niet dat je het jezelf kunt aanleren. Het ligt er misschien wel aan met wat voor mensen je vanaf het begin van je leven bent 'omgegaan'. Mijn vader en tante hebben precies hetzelfde gevoel voor humor en ik heb dat ook.. maar mijn zusje bijvoorbeeld weer niet.

Ik denk dus dat je het ontwikkelt en dat het een stukje van je karakter is.
pi_19636631
Wat een lekkere flauwekul discussie.

Vraag mij niet waarom maar nu je het zegt.
Ik heb zelf een vrij sterk gevoel voor humor en mogelijk aangeboren en voor de rest denk ik dankzij mijn opvoeding ontwikkelt. Ik ken een vriendin die heel weinig gevoel voor humor heeft en ze begrijpt mij dikwijls niet als het om humor gaat. Zelf begrijp ik niet zo goed hoe dit kan. Komt nog eens bij dat ze vreselijk naief is.
pi_19636832
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 12:32 schreef Disco het volgende:

Ik ken een vriendin die heel weinig gevoel voor humor heeft en ze begrijpt mij dikwijls niet als het om humor gaat. Zelf begrijp ik niet zo goed hoe dit kan. Komt nog eens bij dat ze vreselijk naief is.
Zo'n vriendin heb ik ook. Als je dan een grapje maakt wat met de actualiteiten te maken heeft, snapt ze het niet. Dat heeft denk ik met je algemene ontwikkeling te maken, die ze naar mijn idee niet echt heeft..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')