abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 21 oktober 2004 @ 11:17:10 #51
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_22767877
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 10:56 schreef Can_I_kick_it het volgende:

[..]

Kijk eens op www.kras.nl daar hebben ze leuke reizen voor een leuke prijs
OK, dat was niet mijn vraag. Ik ben niet op zoek naar een georganiseerde reis, ik doe het liever zelf (en een ticket heb ik al gevonden). Ik vroeg me af wat de ervaringen zijn van vrouwen die alleen in Caïro zijn geweest...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  donderdag 21 oktober 2004 @ 17:35:15 #52
72701 AtomicDog
dogs of the world unite!
pi_22775520
Alleen als vrouw in Cairo is geen probleem; hangt uiteraard wel een beetje van de wijk af waar je bent. Zamalik is oude koloniale wijk vol mooie gebouwen en veel ambassades. Er zijn dus ook veel westerlingen en westerse Egyptenaren en de sfeer is relaxed. Ook op de toeristische plekken zul je denk ik geen problemen hebben, al is een vrouw alleen wel een beetje vreemd (in de optiek van de Egyptenaren dan).
Hotel Longchamps is ok; we gaan er voor mijn werk meestal naartoe als we in Egypte zijn. Ongeveer 50 dollar per nacht en mooi grote balkons, waar je lekker je boekje kunt lezen!!
Alexandrie is trouwens ook erg fijn; schoner en Westerser dan Cairo en je hebt er zee.
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 14:16:10 #53
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_22795182
Atomic, dat hotel ziet er inderdaad leuk uit (heb even homepage gecheckt), met name de balkons! Maar is de wijk waar het ligt niet een beetje héél erg saai? Het is wel leuk om ergens te zitten waar bijvoorbeeld 's avonds nog wat te doen is (al weet ik niet helemaal wat ik me daarbij voor moet stellen in Caïro). Dat het dan eventueel wat minder rustig is neem ik voor lief (rust heb ik thuis ook ).

Overigens, misschien een stomme vraag, maar zijn de taxi's een beetje ok daar (ook weer voor een vrouw alleen). In LA heb ik nooit problemen gehad, maar merk dat ik, zeker als ik alleen reis (en soms een beetje verdwaal , of 's avonds erop uit wil) best afhankelijk ben van taxi's.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_22796141
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 14:16 schreef Hik het volgende:
Overigens, misschien een stomme vraag, maar zijn de taxi's een beetje ok daar (ook weer voor een vrouw alleen). In LA heb ik nooit problemen gehad, maar merk dat ik, zeker als ik alleen reis (en soms een beetje verdwaal , of 's avonds erop uit wil) best afhankelijk ben van taxi's.
taxi's vond ik wel te doen... Engels hoef je vaak niet te verwachten, maar over het algemeen waren ze vrij vriendelijk en behulpzaam. Vooraf de prijs bespreken en pas achteraf betalen helpt en als ze engels spreken, proberen ze je uiteraard van alles aan te smeren.. Als je wilt heb je voor een week een taxi, bij mij stonden ze altijd op de vooraf afgesproken plaats/tijd klaar.

Alleen is het autorijden in Caïro minder gereguleerd dan hier, verkeersagenten staan er uitsluitend voor decoratie, claxon is heilig, en met zijn 5én op een driebaansweg is heel normaal...

En een taxi aanhouden op straat is ook geen enkel probleem, er rijden er een stuk of 5 miljoen ofzo en ze stoppen bij elke buitenlander met de vraag: "Taxi??"

(ben dan wel een man, maar volgens mij gaat het voor een vrouw alleen net zo)
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_22796210
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 14:58 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Alleen is het autorijden in Caïro minder gereguleerd dan hier, verkeersagenten staan er uitsluitend voor decoratie, claxon is heilig, en met zijn 5én op een driebaansweg is heel normaal...
En het bijzondere is dat ik ondanks de rijstijl van de egyptenaren geen een ongeluk heb gezien daar.
Can I? could I? would I?
pi_22862488
Ik heb in de 12 daagje rondreis toen we in cairo waren wel een ongelukje gezien maar had r inderdaad ook wel meer verwacht. Echt een gekkenhuis in cairo. Met oversteken zeiden ze ook al ogen dicht doen en doorlopen.

We zijn naar Cairo geweest in het Mena House Oberoi en dat was zeer geslaagd. En toen nog met bus naar hurghada, paar dagen in Marriott en nijlcruise gedaan naar luxor, aswan en nog diverse plaatsjes aan de nijl. Zeer geslaagd en kan het aanraden om ook voor een georganiseerde (groeps)reis te kiezen. Leeftijd van de mensen van de groep viel ook wel mee. Varieerde jong tot oud ik ben zelf 20 en heb heel erg goed kunnen kletsen met iedereen.
pi_22862795
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 15:01 schreef Can_I_kick_it het volgende:

[..]

En het bijzondere is dat ik ondanks de rijstijl van de egyptenaren geen een ongeluk heb gezien daar.
ik heb 1 kleine aanrijding gezien, tussen een auto en een paard en wagen...

Maar inderdaad, het schijnt over het algemeen zeer goed te gaan.. Daarom is het geen goed idee om als "westerling" daar te gaan rijden.. vragen om problemen, dus dan toch maar een taxi ipv huurauto..
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_22862900
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 12:39 schreef Blueman2 het volgende:
Ik heb in de 12 daagje rondreis toen we in cairo waren wel een ongelukje gezien maar had r inderdaad ook wel meer verwacht. Echt een gekkenhuis in cairo. Met oversteken zeiden ze ook al ogen dicht doen en doorlopen.

We zijn naar Cairo geweest in het Mena House Oberoi en dat was zeer geslaagd. En toen nog met bus naar hurghada, paar dagen in Marriott en nijlcruise gedaan naar luxor, aswan en nog diverse plaatsjes aan de nijl. Zeer geslaagd en kan het aanraden om ook voor een georganiseerde (groeps)reis te kiezen. Leeftijd van de mensen van de groep viel ook wel mee. Varieerde jong tot oud ik ben zelf 20 en heb heel erg goed kunnen kletsen met iedereen.
ik ben zelf in mijn eentje naar Caïro gegaan en ik vondn de bevolking over het algemeen erg gastvrij en vriendelijk (wel de verkopers van "echte" papyrustekeningen en dergelijke uitgesloten).
Het was zelfs zo dat een paar dagen na het aankomen, ik tijdens een busreis een egyptenaar tegen kwam, die me een aantal dagen dingen heeft laten zien die je als toerist nooit en te nimmer ziet in een reisgids.
En zelfs toen ik het idee kreeg dat hij het deed voor (eventueel) geld, werd ik verrast, ik mocht niets betalen, zelfs taxiritjes terug naar het hotel werden betaald, omdat mijn cash op was en de twee (!) pinautomaten in caïro het niet deden... Ik ben bij zijn famile thuis geweest, ben uit eten geweest met hem en zijn vriendin/vrienden, allemaal dingen die je zelden doet als je met meerder op vakantie bent...
C. Sagan
  maandag 25 oktober 2004 @ 13:17:57 #59
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_22863199
Uh... stranger... Wanneer was jij daar? Inmiddels al meer pinautomaten daar, of niet?

Is iemand van jullie trouwens wel eens op de kamelenmarkt geweest. Schijnt op een halve dag van Caïro te liggen, in de woestijn. Lijkt me wel cool... Hoe kom je daar?

Iemand nog een tip voor een (goedkoop?) hotel met zwembad in een leuke wijk? Of stel ik dan teveel eisen... ?
  maandag 25 oktober 2004 @ 13:31:43 #60
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_22863396
Hey nog een vraag: Hoe zit het eigenlijk met visum? Volgens het Visumbureau is er visumplicht, maar ik heb daar nog nooit iemand over gehoord...
pi_22864509
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 13:17 schreef Hik het volgende:
Uh... stranger... Wanneer was jij daar? Inmiddels al meer pinautomaten daar, of niet?
was rond '97-'98 denk ik... en de hotels hadden wel pinautomaten, maar ik heb er in de stad slechts 2 gezien.. Zal nu vast meer zijn..

rond die tijd moest je op het vliegveld een visum kopen... voor 10 of 20 dollar...
C. Sagan
pi_22865887
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 13:31 schreef Hik het volgende:
Hey nog een vraag: Hoe zit het eigenlijk met visum? Volgens het Visumbureau is er visumplicht, maar ik heb daar nog nooit iemand over gehoord...
Volgens mij kan je dat daar ter plekke op het vliegveld aanschaffen. Kost iets van 28 dollar ofzo.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  maandag 25 oktober 2004 @ 16:46:02 #63
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_22866850
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 13:31 schreef Hik het volgende:
Ja, je hebt een visum nodig, maar deze kan je inderdaad op het vliegveld kopen.

Ik kan je weinig vertellen over Cairo (ben alleen in Hurghada geweest), maar ik heb wel meisjes gesproken die waren lastig gevallen in een fellucca (Nijl-zeilboot). Op zo'n boot ben je overgeleverd aan de kapitein, dus minder verstandig om daar alleen in te stappen.

"the same sun that melts the wax, hardens the clay"
  maandag 25 oktober 2004 @ 19:29:55 #64
72701 AtomicDog
dogs of the world unite!
pi_22868875
tja, de wijk is msschien saai, maar de taxi's zijn goedkoop, dus je kunt overal komen op elk moment van de dag! Ik was er voor werk en heb geen club gezien. De wijk is misschien rustig, maar dat hotel wort gerund door een buitenlandse en dat schelt een slok op een borrel! Superrelaxte mensen, geen gezeur over fooien; en dat was was wel anders in hel veel andere hotels in Egypte.

Ik heb een vriendin gesproken die twee jar in Cairo heeft gewoond en die heeft in die tijd nog nooit problemen gehad met taxi´s. Als er wel iets is, hard schreeuwen! Er zijn altijd mensen op straat en aan een vrouw ziten is echt een doodzonde.

Visum kost 15 dollar, zegeltjes voor in je paspoort koop je op het vliegveld. Mensen zijn eerlijk, zelfs op het vliegveld. Voordat ik er achterkwam dat ik de helft van mij geld bij een wisselkantoortje was vergeten, waren ze al achter me aan gerend om het alsnog te geven!

We hebben in Egypte 6000 kilometer gereden en geen 1 ongeluk gezien. Ongelooflijk als je in eerste instantie kijkt, hoe de mensen rijden. Als je hunsysteem doorhebt, dan is eht geen probleem. Wel lastig om je hier weer aan te passen! Bijvoorbeeld NIET links inhalen, claxoneren, etc.

Pinautomaten zijn er niet zo veel als in spanje, maar ze zijn er wel. Zie Lonelyplanet, denk ik....
pi_22880521
Pinautomaten zijn er in betrekkelijke overvloed, niet alleen in Caïro. Daar hoef je niet voor in de LP te kijken.

Verkeer: het is druk, maar niet heel erg chaotisch. Het viel me 100% mee. Ik heb eigenlijk ook geen ongeluk gezien, maar gezien ongeveer alle auto's de trotse bezitter zijn van diverse deuken, zou het toch regelmatig moeten voorkomen

Visum: ik heb 20 dollar moeten betalen eind september.
House is a feeling. And if you don't feel it, it can't be house
Nu ook Zuid Afrika
  dinsdag 26 oktober 2004 @ 09:44:22 #66
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_22880738
Tnx allemaal!
  dinsdag 26 oktober 2004 @ 12:39:57 #67
72701 AtomicDog
dogs of the world unite!
pi_22882809
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2004 09:25 schreef ChAoZ het volgende:
...
Visum: ik heb 20 dollar moeten betalen eind september.
Als je verdwaasd in de drukte binnen komt lopen, dan rent er een mannetje naar je toe die wel even je visumzegeltjes regelt voor 20 dollar... Als je ze zelf koopt, dan kosten ze 15 dollares. Makkelijk verdienen voor die jongens!
pi_22884010
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2004 12:39 schreef AtomicDog het volgende:

[..]

Als je verdwaasd in de drukte binnen komt lopen, dan rent er een mannetje naar je toe die wel even je visumzegeltjes regelt voor 20 dollar... Als je ze zelf koopt, dan kosten ze 15 dollares. Makkelijk verdienen voor die jongens!
Georganiseerde groepsreis. Er was ons van te voren al verteld dat het zoveel zou kosten.
Er staan nog wat vragen open. Er komt er blijkbaar nog eentje bij
House is a feeling. And if you don't feel it, it can't be house
Nu ook Zuid Afrika
  woensdag 27 oktober 2004 @ 09:57:36 #69
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_22899866
quote:

[..]

Bij het Visumburo vragen ze 30 (!) euro!
  woensdag 27 oktober 2004 @ 10:00:35 #70
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_22899914
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 09:57 schreef Hik het volgende:

[..]

Bij het Visumburo vragen ze 30 (!) euro!
Yep, bij de Egyptische ambassade in Nederland is een visum duurder dan in Egypte.
  woensdag 27 oktober 2004 @ 12:12:47 #71
72701 AtomicDog
dogs of the world unite!
pi_22902471
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 10:00 schreef Litman het volgende:

[..]

Yep, bij de Egyptische ambassade in Nederland is een visum duurder dan in Egypte.
waarom zou je uberhaupt hier in NL een visum aavragen?
  zaterdag 30 oktober 2004 @ 11:33:21 #72
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_22951068
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 12:12 schreef AtomicDog het volgende:

[..]

Verkapte ontwikkelingshulp?

Uh...nee, ik kan ook niks bedenken!

Maar het is wel raar hoe het staat op de site van het Visumbureau. Bij Turkije staat bijvoorbeeld gewoon dat je 'm op het vliegveld haalt, maar hier staat met vette letters: "Visum verplicht".
Geldkloppers...
pi_22952480
quote:

[..]

Dat geeft al aan wat voor bende het daar is.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  zaterdag 30 oktober 2004 @ 14:08:37 #74
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_22953448
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 12:12 schreef AtomicDog het volgende:

[..]

Als je over land Egypte binnenkomt bijvoorbeeld. Niet iedereen komt Egypte binnen via een internationale luchthaven!

[ Bericht 0% gewijzigd door Litman op 30-10-2004 15:07:04 ]
pi_22955346
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 13:02 schreef The_stranger het volgende:

[..]

ik ben zelf in mijn eentje naar Caïro gegaan en ik vondn de bevolking over het algemeen erg gastvrij en vriendelijk (wel de verkopers van "echte" papyrustekeningen en dergelijke uitgesloten).
Het was zelfs zo dat een paar dagen na het aankomen, ik tijdens een busreis een egyptenaar tegen kwam, die me een aantal dagen dingen heeft laten zien die je als toerist nooit en te nimmer ziet in een reisgids.
En zelfs toen ik het idee kreeg dat hij het deed voor (eventueel) geld, werd ik verrast, ik mocht niets betalen, zelfs taxiritjes terug naar het hotel werden betaald, omdat mijn cash op was en de twee (!) pinautomaten in caïro het niet deden... Ik ben bij zijn famile thuis geweest, ben uit eten geweest met hem en zijn vriendin/vrienden, allemaal dingen die je zelden doet als je met meerder op vakantie bent...
Ik ben naar het papyrustekening museum geweest en daar waren ze weer wel heel aardig. Daar heb ik ook nog wat gekocht voor 80 pond dus 8x1,40 = 11,20 euro ongeveer.
En met onze groepsreis had je ook de mogelijkheid op momenten dat je vrije tijd had om dingen voor jezelf tegaan doen en ook met excursie mogelijkheid om bij een familie langs tegaan. Ik had al zoveel extra excursies gekozen dat ik die maar overgeslagen had want ze bieden je echt genoeg aan dat je niet stil kan zitten. En dat die egyptenaar geen geld wou hebben voor de service kan ik me ook niet voorstellen. D,r is bij ons ook iemand meegegaan maar die wou wel wat hebben. (niet veel hoor) en taxi's kosten ook niet veel mocht je dat moeten betalen.

En dat pinautomaten probeem ken ik ook wel ja. Zat in en bij ons hotel ook een pinautomaat maar anders kan je dat ook aan iemand vragen waar dichtsbijzijnde pinautomaat is. En inderdaad in egypte in sommige steden zijn ze nog niet zover dat ze pinautomaten hebben geen enkele maar in cairo moet je ze natuurlijk wel kunnen vinden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')