* Marble heeft er al zin in!
Nu, terug in de maatchappij, met de verplichtingen die erbij horen (werk, gezin, studie etc.) hebben ze minder de tijd om goed en gezond te eten, te sporten enzovoort...
Ze zijn dus stuk voor stuk afgevallen, weliswaar niet zo snel als in het Kasteel, maar toch.
quote:Niet mogelijk, maar verantwoord.
Op zondag 12 augustus 2001 14:59 schreef fashionably_late het volgende:
En de winnaar was al meer afgevallen dan statistisch mogelijk was!!!!!!!!!!!!!
Anorexia nervosa en boulimia nervosa zijn veel voorkomende eetstoornissen of verslavingen. De scheidslijn tussen de twee is niet altijd precies te trekken. Vaak wisselen ze elkaar zelfs af.
Anorexia nervosa betekent dat er door een nerveuze oorzaak gebrek is aan eetlust. Het is dus een psychisch/emotionele aandoening. Vaak wordt anorexia in één adem genoemd met boulimia (vreetbuien gevolgd door langdurig braken). Anorexia wordt gekenmerkt door ernstig gewichtverlies en intense angst om in gewicht toe te nemen. En dat terwijl er juist sprake is van ondergewicht. Afwijkende lichaamsbeleving en uitblijven van de menstruatie zijn andere kenmerken.
quote:Eeeh, dat laatste geldt alleen voor de vrouwen dan.
Op maandag 13 augustus 2001 18:33 schreef Harry het volgende:
Anorexia zit iets anders in elkaar F_L !
Ik denk ook niet dat BD-Gerrit daar last van heeft.
[...]
Afwijkende lichaamsbeleving en uitblijven van de menstruatie zijn andere kenmerken.
Afvallen is niet meer alleen voor dikkerds. Heel Nederland lijkt bezeten van kilo's en calorieën. De makers van Big Diet hoefden daarom ook niet lang na te denken over de komst van hun volgende programma, Big Diet 2.
Hoe is het gesteld met de gezondheid van de Nederlanders?
Gezond eten is in opkomst, maar we zijn er nog lang niet. Met Big diet probeerden we mensen hun eigen verantwoordelijkheid te laten nemen en ervoor te zorgen dat ze het niet op iets of iemand anders afschuiven. Bijvoorbeeld: 'Ik heb geen tijd om te sporten.' Tijd moet je maken. Mensen maken toch ook tijd vrij om te werken?
Jouw motto is: val rustig af met behulp van gezonde voeding en voldoende beweging. Binnen drie maanden bijna 35 kilo afvallen, zoals in Big Diet, is toch niet rustig te noemen?
Klopt. Maar de bewoners zijn pas sneller gaan afvallen op het moment dat ik zei dat het kon. Let wel dat het om vetverbranding ging en niet om minder eten. Het is beter om langzamer gewicht te verliezen, omdat de huid zich dan beter kan aanpassen.
De bewoners hoefden zich in het huis alleen te concentreren op het sporten, de rest werd voor ze gedaan. Ze zitten nu weer in hun dagelijkse routine, waarin zij niet hele dagen kunnen sporten. De kilo's vliegen er natuurlijk weer aan?
Het gewicht is eraf, het is nu een kwestie van onderhoud. Ze zullen nog drie keer per dag, pardon drie keer per week moeten sporten. Het is meestal de discipline die ontbreekt, dat is ook een van de redenen waarom de bewoners zo zwaar zijn geworden. Maar ze weten wat ze moeten doen, verder kan ik er weinig over zeggen. Een paar kandidaten zullen het niet redden, maar de meesten wel. Het is afwachten.
Ga je meewerken aan Big Diet 2?
Dat weet ik nog niet, het team is in ieder geval nog niet samengesteld. Het moet wel een uitdaging blijven en het ligt eraan hoe mijn leven er dan uitziet. Ik heb wel het gevoel dat SBS het hele deskundigenteam vraagt, of helemaal niet. We zien het volgend jaar wel.
Bron: Carp
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |