abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19926996
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 01:23 schreef Leshy het volgende:
Het probleem van de defensie lag niet eens zozeer in het spel alswel in de standaardsituaties.
Kuranyi heeft niet op doel kunnen koppen. Wörns was de man van VdV, Davids en Sar waren schuldig aan de goal.
Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_19928781
Bouma was (*diep adenhaalt*) zeker niet de slechtste!
Hmm, viel best mee om te zeggen...
Het Nederlandse middenveld was brandhout, maar hij was een vd weinigen die het overeind hield achterin. Alleen jammer van die kopkansen idd. Maar hadden we daar geen...spits voor?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  woensdag 16 juni 2004 @ 09:31:05 #78
17698 nappel
raar menneke..
pi_19929062
Moeilijke kopkansen???
Dat ie er nog onderdoor wist te kruipen, leek me veel moeilijker..

Toegegeven, deze wedstrijd heeft ie minder cruciale fouten gemaakt..
..d.w.z. dat ze geen direct gevaar opleverden, maar zoals hij een paar keer de bal simpel (zonder voetbalgedachte) over de zijlijn rost, of gewoon een Duitser in de voeten speelt;

vd Vaart moet gewoon blijven staan, die komt vanzelf in zijn spel en kan tenminste nog een man voorbij spelen.
Dat Overmars er nog in staat, kan ik helemaal niet begrijpen, die vent voetbalt al zijn hele leven precies hetzelfde, die kan Bouma nog wel verdedigen..
Kopen ze dure kunstmest, maar als de hond in de tuin schijt doen ze moeilijk..
  woensdag 16 juni 2004 @ 09:35:18 #79
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
  woensdag 16 juni 2004 @ 09:37:05 #80
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_19929184
Jammer dat clubliefde niet even opzij gezet kan worden tijdens het EK.

Bouma en Stam hebben niks weggegeven. Doorschuiven is een tactisch verhaal. Dat kan de coach net zo goed toegerekend worden als een speler. Bovendien zei Stam dat het gezien de veldbezetting op het middenveld onmogelijk was.

En inderdaad werd Bouma gedwongen tot de opbouw. Heeft toch een aantal goeie passes over 50 meter gegeven. Als je hem dan wilt afrekenen op een bal de tribune in (wat overigens op z'n tijd erg nuttig kan zijn), of een foute pass (die gisteren door iedereen gehanteerd werd), nou, dan moet je vooral je gang gaan. Je bent dan m.i. echter niet objectief te noemen.
pi_19929254
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 09:37 schreef Coelho het volgende:
Bouma en Stam hebben niks weggegeven. Doorschuiven is een tactisch verhaal. Dat kan de coach net zo goed toegerekend worden als een speler. Bovendien zei Stam dat het gezien de veldbezetting op het middenveld onmogelijk was.
Zowel Bouma als Stam hebben gister bijzonder zwak zitten verdedigen. Het is in de rest van de wereld een normale zaak dat je als verdediger de spitsen en aanvallende middenvelfder aanpakt. Als zelfs dat niet meer lukt dan kun je als middenvelder ook bar weinig.
pi_19929304
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 09:31 schreef nappel het volgende:
Toegegeven, deze wedstrijd heeft ie minder cruciale fouten gemaakt..
..d.w.z. dat ze geen direct gevaar opleverden, maar zoals hij een paar keer de bal simpel (zonder voetbalgedachte) over de zijlijn rost, of gewoon een Duitser in de voeten speelt;

vd Vaart moet gewoon blijven staan, die komt vanzelf in zijn spel en kan tenminste nog een man voorbij spelen.
Net zoals Heijtinga en alle andere spelers ook een paar keer simpel de bal over de zijlijn schoten.

Vd Vaart is juist DE speler die het veld uit moet. Hij kan dus juist niet een man voorbij spelen. Die gast is echt veel te traag. Moet nodig ens wat aan zijn gewicht gaan doen.
  woensdag 16 juni 2004 @ 09:46:55 #83
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_19929364
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 09:40 schreef nikk het volgende:

Zowel Bouma als Stam hebben gister bijzonder zwak zitten verdedigen. Het is in de rest van de wereld een normale zaak dat je als verdediger de spitsen en aanvallende middenvelfder aanpakt. Als zelfs dat niet meer lukt dan kun je als middenvelder ook bar weinig.
Heb je ooit gevoetbald? Dan heb je niet goed opgelet bij de tactische besprekingen...
  woensdag 16 juni 2004 @ 09:47:58 #84
17698 nappel
raar menneke..
pi_19929385
Clubliefde komt er helemaal niet bij kijken; het is nu toch 1 club?
Ik vond Bouma gewoon slecht overkomen, nu en in de voorbereiding..

Een bal de tribune inrossen omdat je onder druk staat is erg begrijpelijk, maar blijkbaar voelde alleen Bouma die druk. Zeker 2x kon hij hem makkelijk doorspelen op links (met een volley welliswaar, maar dat mag toch geen probleem zijn voor een international?) maar hij ramt hem lekker de tribune in.
Dat hij genoodzaakt wordt tot lange ballen is hem niet helemaal aan te rekenen idd.. Er was veel te weinig beweging voorin, maar vooral ook op het middenveld.. Maar ik heb dan meer zoiets; Hou de bal iig in de ploeg en wacht op een gaatje ipv die geforceerde lange ballen die toch voor de moffen zijn.. Maar jah, dan kom je weer meer op het tactische gedeelte, en dat kun je Bouma idd niet verwijten.
Wel verwijt ik hem dat ie me een kopgoal door de neus geboord heeft!
Die voorzet bij de 2e paal!! Snap nog steeds niet hoe hij die bal heeft weten te ontwijken..
pi_19929403
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 09:46 schreef Coelho het volgende:

[..]

Heb je ooit gevoetbald? Dan heb je niet goed opgelet bij de tactische besprekingen...
Als jij wil beweren dat het de taak van de middenvelders is om een spits aan te pakken zou ik dolgraag van je willen weten wie je coach is (geweest).
  woensdag 16 juni 2004 @ 09:52:18 #86
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_19929473
Bouma speelde beter dan in de voorbereiding én beter dan zijn meeste medespelers.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  woensdag 16 juni 2004 @ 09:55:15 #87
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_19929538
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 23:43 schreef Barca het volgende:
Dit moet de opstelling zijn!
Jaaaa hooooor. Haal er nog een paar fossielen bij. Iedereen weet dat de aanvallers gisteren het probleem waren, maar jij gaat de verdediging wisselen. Goed bezig

Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  woensdag 16 juni 2004 @ 09:55:27 #88
17698 nappel
raar menneke..
pi_19929542
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 09:43 schreef Hedgehog het volgende:

[..]

Net zoals Heijtinga en alle andere spelers ook een paar keer simpel de bal over de zijlijn schoten.

Vd Vaart is juist DE speler die het veld uit moet. Hij kan dus juist niet een man voorbij spelen. Die gast is echt veel te traag. Moet nodig ens wat aan zijn gewicht gaan doen.
Heijtinga vond ik ook tegenvallen, hij oogde juist opeens traag..
..dat kan ik van vdV niet zeggen; Hij was ook slecht! Maar meer doordat hij zichzelf niet in het spel betrok, de ballen niet opeisde.. Maar ik vind ook dat hij af en toe heeft laten zien dat hij, als een vd weinigen gisteren, de technische bagage heeft, waar het Nederlands elftal voorheen zo bekend om stond..
Hij voetbalde gisteren onzichtbaar, maar ik denk/weet zeker dat hij dit toernooi vriend en vijand nog versteld zal doen staan..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')