quote:bizar...
ROTTERDAM (ANP) - De politie in Rotterdam heeft vrijdagmiddag een man neergeschoten. Het slachtoffer bedreigde winkeliers en later de politie met een snoeischaar. De identiteit van de man is nog onbekend.Een van de politiemensen besloot te schieten toen de man met de snoeischaar afliep op een ten val gekomen collega. De man is in het ziekenhuis opgenomen. Het slachtoffer had volgens de politie geen vuurwapen bij zich.
jammer dat er zo weinig in het berichtje staat, want ik ben nl. erg benieuwd naar het motief van deze snoeischaar-man..
quote:Beetje?
Op zaterdag 11 augustus 2001 16:39 schreef waspman het volgende:
die titel is een beetje vreemd geworden...
(staat wel geinig , nieuwe wapens voor de politie, volautomatische snoeischaren )
quote:Zal wel dezelfde reden zijn als alle andere mensen die dreigen met iets. Zinloos.
Op zaterdag 11 augustus 2001 16:38 schreef waspman het volgende:ik ben nl. erg benieuwd naar het motief van deze snoeischaar-man..
De politie-agent in kwestie nu ook trouwens. Ik kan mij een zaak herinneren in Amsterdam ca. 10 jaar geleden. Agenten kwamen op een melding van overlast af. Er woonde een psychoot in dat pand. Toen de politie binnen kwam om een kijkje te nemen, kwam de bewoner met een samuraizwaard op de agenten afrennen. De agent trok zijn wapen en schoot de 'samurai-krijger' neer: dood!!!
Vervolgens moest de agent zijn wapen inleveren en mocht hij gedurende het onderzoek alleen nog burowerk verrichten. Het onderzoek duurde 2 jaar!!! Resultaat: noodweer. Ondertussen zat de agent in kwestie al een jaar in de WAO met een posttraumatisch stress syndroom.
Ik bedoel hiermee te zeggen dat een agent heus niet iemand voor de lol neerschiet. Als een agent zijn wapen gebruikt of zelfs alleen maar trekt wordt dat onderzocht. Denk maar aan de agent die zijn wapen trok tijdens rellen van Feyenoord-supporters. Die heeft diverse malen de Rijksrecherche over de vloer gehad.
We mogen blij zijn dat we niet in Amerika wonen met al die opgefokte agenten, die al een wapen trekken als je door een roog verkeerslicht rijdt.
quote:Wie zegt dattie dood is?
Op zondag 12 augustus 2001 13:34 schreef PvM het volgende:
Was het niet mogelijk hem in z'n been te raken. Hij is dan wellicht gehandicapt, maar nog niet dood!?
quote:Er staat in het bericht niet waar de man geraakt is, misschien wel in zijn been.
Op zondag 12 augustus 2001 13:34 schreef PvM het volgende:
Was het niet mogelijk hem in z'n been te raken. Hij is dan wellicht gehandicapt, maar nog niet dood!?
quote:Ik. Ik hoorde het net op de radio. Overigens schijnt de man eerst door een politie-agent te zijn beetgepakt, naar een busje versleept, alwaar een andere agent hem een kogel door het hoofd heeft gejaagd. Althans dat is dus het verhaal zoals ik het op de radio hoorde.
Op zondag 12 augustus 2001 14:05 schreef speknek het volgende:
Wie zegt dattie dood is?
quote:Broodje....AAP....
Op maandag 13 augustus 2001 10:44 schreef Ringo het volgende:[..]
Ik. Ik hoorde het net op de radio. Overigens schijnt de man eerst door een politie-agent te zijn beetgepakt, naar een busje versleept, alwaar een andere agent hem een kogel door het hoofd heeft gejaagd. Althans dat is dus het verhaal zoals ik het op de radio hoorde.
En het was zeker de schuld van Bush en zijn militante rechtse coalitie en de wapen+olielobby?
Wordt het niet eens tijd voor een demonstratie hiertegen? Rotterdam is tenslotte al een tijd geen toneel van rellen geweest....dit is natuurlijk een buitenkansje.
Wat zou jij doen als iemand jouw collega z'n nek met een snoeischaar wil doorknippen, of als jij op de grond ligt en hij komt op jouw af.
Het mag dan wel politie zijn, het zijn ook mensen.
trouwens ik hoor weleens verhalen over agenten die worden aangeklaagd omdat ze iemand in het been schoten uit noodweer, maar van het "slachtoffer" was het been dusdanig beschadigt dat het been niet meer normaal kon functioneren.
quote:Lijkt me heeeeel sterk..
Op maandag 13 augustus 2001 10:44 schreef Ringo het volgende:[..]
Ik. Ik hoorde het net op de radio. Overigens schijnt de man eerst door een politie-agent te zijn beetgepakt, naar een busje versleept, alwaar een andere agent hem een kogel door het hoofd heeft gejaagd. Althans dat is dus het verhaal zoals ik het op de radio hoorde.
Ze gaan dat busje toch niet onnodig smerig maken? Je hebt het hier over nederlandse politieagenten.
quote:Ik ken wel meer sterke verhalen die geheel op de werkelijkheid berusten.
Op maandag 13 augustus 2001 13:29 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
Lijkt me heeeeel sterk..
quote:Voorzover ik er iets van weet, is het schot buiten het busje gelost. Waarschijnlijk sputterde de man erg tegen en zolang zo'n recalcitrant persoon een heggeschaar bij zich draagt, is het oppassen geblazen.
Ze gaan dat busje toch niet onnodig smerig maken?
quote:In tijden van oorlog schijnt alles geoorloofd, ook in Nederland. Wij zijn ook maar mensen.
Je hebt het hier over nederlandse politieagenten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |