abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 1 juni 2004 @ 19:55:08 #1
56483 wingerd
p l a s t i c f a c e
pi_19569929
Onmisbaar door de nasi....

Eerst even een plaatje van deze pasta van garnalen


Wat vindt men van de geur van dit spul...?
De slaap van de Rede brengt Monsters voort.
Welterusten.
pi_19570178
Ruikt het niet naar garnalen? En waarom wil je dat weten?
  dinsdag 1 juni 2004 @ 20:06:03 #3
26928 Aequitas
Boondock Saint
pi_19570244
poep?
Catch You On The Flip Side
pi_19570361
quote:
Op dinsdag 1 juni 2004 19:55 schreef wingerd het volgende:
Wat vindt men van de geur van dit spul...?
Daar word ik dus gewoon vet misselijk van, serieus.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_19570503
Ach, het is niet de lekkerste geur, maar je weet dat je gerecht er lekkerder van wordt, dus vind ik het nooit zo storend.
Het is en blijft natuurlijk bedorven garnalenpasta.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_19570976
quote:
Op dinsdag 1 juni 2004 20:13 schreef shmoopy het volgende:
Ach, het is niet de lekkerste geur, maar je weet dat je gerecht er lekkerder van wordt,
Dat het er daadwerkelijk lekkerder door wordt is nog wel het meest verbazende...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  Trouwste user 2022 dinsdag 1 juni 2004 @ 20:29:26 #7
7889 tong80
Spleenheup
pi_19571071
quote:
Op dinsdag 1 juni 2004 20:13 schreef shmoopy het volgende:
Het is en blijft natuurlijk bedorven garnalenpasta.
Ik zal de geur nooit meer vergeten.


Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  dinsdag 1 juni 2004 @ 20:33:32 #8
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_19571177
Het ruikt smerig, echt ongelofelijk smerig.

Leuke anecdote:
Ik voer op een zeiljacht mee als kok, en in een franse haven stonden ineens een 10 man douane of zoiets aan boord. Geen idee waar ze vandaan kwamen, ik stond in de kombuis.
stormde allemaal de cabine in, honden, machine pistolen, brede en grote franse mannen in Uniform, die duidelijk niet met zich lieten spotten.
De hutten werden doorzocht en een kwam met een hond de kombuis binnen. Hond sloeg aan op de koelkast. Koelkast open, hij greep gelijk een blok trassie dat daar in alu folie en een plastic zip bag lag, dit was een blok van een pond ongeveer.
Hij brulde tegen me,
quest quil ja! - Wat is dit?
(Mijn frans is net genoeg om te kunnen inkopen en een beetje met leveranciers een praat je te maken)
Cést ca, cest des crevettes fermente. (Dat daar, dat zijn gefermenteerde garnalen)
Hij keek mij aan en zei iets van "dat zeggen ze allemaal" met zijn ogen, en begon te lachen.
N´est pas possible. (dat is onmogelijk)
- Mais biensure, cest un delicatesse indonesien (wel waar, dat is een indonesische delicatesse)
Spottende blik,
WAF WAF WAF (Hond, grote valse duitse herder met hele grote tanden)
- Alles, un demonstration (ik laat je het ff zien)
Ik deed wat olie in een koekepan en zette deze op hoog vuur, pakte een koksmes ( en hoorde rits rats klik achter me)
Sneed een stuk trassie af, ongeveer een ons (JA! ) en sloeg 2 eitjes los.
Olie was nu warm, verkruimelde de trassie in de hete olie.
Walm Walm Walm
De Douane man stak zijn kop in de walm en haalde eens diep de geur op terwijl ik de eitjes de pan in deed.
Dit was de enige keer in mijn leven dat ik iemand groen heb zien worden.
Letterlijk.
De hond rende de kombuis uit en zijn baas er achter aan.
Zijn Collegas stonden een paar meter verder en trokken vieze gezichten (het rits rats klik was overginds het spannen van de machine pistolen geweest toen ik het koksmes pakte.)

Ik liep met het gebakken eitje naar buiten waar de man stond te kokhalzen en vroeg hem of ie wou proeven.
Terwijl ik met een vork in het eitje stond te prikken en een paar happen nam.

Chef kwam erbij en de discussie was of ik mee moest naar het bureau, de baas had in zo azie gezeten bleek en kon met mijn verhaal wel lachen, nog geluk, anders was ik waarschijnlijk gearresteerd...
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_19571225
m'n ouders hebben (lang geleden) ooit eens een indonesische rijsttafel gemaakt. Waren ze úúren mee bezig... En het was niet te vreten!

Bleek dat ze nooit door hebben gehad dat met "een blokje trassie" een stukje van 1×1×1 cm bedoeld wordt. In elk gerecht zat trassi... zelfs in het nagerecht... En dus niet een klein beetje, maar zo'n groot blok zoals je het koopt....

Het duurt trouwens opvallend lang voor die lucht weer uit je huis getrokken is...
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  Trouwste user 2022 dinsdag 1 juni 2004 @ 20:35:45 #10
7889 tong80
Spleenheup
pi_19571242
Pietverdriet :




Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_19571399
quote:
Op dinsdag 1 juni 2004 20:33 schreef Pietverdriet het volgende:
Leuke anecdote:
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  dinsdag 1 juni 2004 @ 20:42:20 #12
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_19571449
Mijn moeder zei altijd, Indisch eten moet naar kampong ruiken.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_19571469
quote:
Op dinsdag 1 juni 2004 20:33 schreef Pietverdriet het volgende:
Het ruikt smerig, echt ongelofelijk smerig.

Leuke anecdote:
*proest* !
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_19571876
quote:
Op dinsdag 1 juni 2004 20:42 schreef Pietverdriet het volgende:
Mijn moeder zei altijd, Indisch eten moet naar kampong ruiken.
Het is kampung.

(en wat een vreemde uitspraak )
pi_19571962
quote:
Op dinsdag 1 juni 2004 20:34 schreef Jordy-B het volgende:
m'n ouders hebben (lang geleden) ooit eens een indonesische rijsttafel gemaakt. Waren ze úúren mee bezig... En het was niet te vreten!

Bleek dat ze nooit door hebben gehad dat met "een blokje trassie" een stukje van 1×1×1 cm bedoeld wordt. In elk gerecht zat trassi... zelfs in het nagerecht... En dus niet een klein beetje, maar zo'n groot blok zoals je het koopt....

Het duurt trouwens opvallend lang voor die lucht weer uit je huis getrokken is...
Hehehehe lol
  dinsdag 1 juni 2004 @ 21:00:06 #16
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_19571966
Mijn moeder was een beetje vreemd, maar haar indische eten was wel lekker.
Mijn maleis is waardeloos, maar ik wed dat als ik daar een maandje rondloop dat ik het prima spreek. Heb wat met talen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_19571996
quote:
Op dinsdag 1 juni 2004 21:00 schreef Pietverdriet het volgende:
Mijn moeder was een beetje vreemd, maar haar indische eten was wel lekker.
Mijn maleis is waardeloos, maar ik wed dat als ik daar een maandje rondloop dat ik het prima spreek. Heb wat met talen.
Waar rondlopen?
  dinsdag 1 juni 2004 @ 21:02:00 #18
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_19572018
Illustratie van de opvattingen van mijn moeder: Het beste leer je maleis onder de klamboe
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 1 juni 2004 @ 21:04:39 #19
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_19572101
quote:
Op dinsdag 1 juni 2004 21:01 schreef Stoja het volgende:

[..]

Waar rondlopen?
Daar waar men het spreekt.
Geld overginds voor alle talen denk ik. Ik kon me ook redden in Berber na een paar maanden Noord Afrika, maar dat is 20 jaar terug, en spreek het dus echt niet meer.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Trouwste user 2022 dinsdag 1 juni 2004 @ 21:06:15 #20
7889 tong80
Spleenheup
pi_19572154
Pietverdriet voor jou :


Leukste topic van de dag.


Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_19572205
quote:
Op dinsdag 1 juni 2004 21:04 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Daar waar men het spreekt.
Geld overginds voor alle talen denk ik. Ik kon me ook redden in Berber na een paar maanden Noord Afrika, maar dat is 20 jaar terug, en spreek het dus echt niet meer.
Hihi, Indisch eten in Maleisië?
  dinsdag 1 juni 2004 @ 21:11:52 #22
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_19572341
Ik weet niet of je het weet, Stoja, maar Oud Indie gangers hebben het over Maleis als ze het over Indonesisch hebben...
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_19572354
Super ranzig, heb het vorige week voor het eerst in huis gehaald, omdat het op vele recepten die me lekker lijken staat.
Maar boy als je er aan ruikt....
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_19572501
quote:
Op dinsdag 1 juni 2004 21:11 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik weet niet of je het weet, Stoja, maar Oud Indie gangers hebben het over Maleis als ze het over Indonesisch hebben...
Ja dat weet ik, maar dat betekent niet dat het goed is.
Hei Piet, het is trouwens ook terasi

En om ontopic te blijven:
  dinsdag 1 juni 2004 @ 21:23:18 #25
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_19572735
Grappig is trouwens dat er in de Culinaire Historie een diskussie is of trassie en vissaus (das gefermenteerde vis, daar het sap van) afstamt van Garum, een alleen uit overlevering bekende saus van gefermenteerde vis, die in het hele middelandse zeegebied in de romeise tijd heel geliefd was.
De discussie is of het een van het ander afstamt, of andersom, of Garum hetzelfde is, of het überhaupt met elkaar te maken heeft.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')