abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19542028
Ik weet niet wat er met mij aan de hand is, de ene keer voel ik me kip lekker, zin om van alles te doen. En het andere moment zit ik zo in de put en weet ik niet hoe ik er uit moet komen.

Dat laatste maak ik nu mee. Geen idee wat mij hiervan heeft gemaakt.

Ik heb genoeg meegemaakt in het verleden, gepest van groep 5 t/m klas 4 middelbare school. Psyiciater doorlopen, RIAGG en nog meer van die sjit. Sindsdien heb ik dit soort buien. Een week geleden was ik helemaal blij dat ik mijzelf kon zijn en heerlijk mijn gang kon gaan.

Maar nu is het weer down.

Misschien zit ik te veel in mijn maag met mijn vrienden, die ik gewoon bijna niet heb. Iedere keer denk ik dat ze me in de steek laten... terwijl ze druk zijn met andere dingen. Ik word er gewoon gek van dat ik dat soort dingen blijf denken.

Nu ga ik vrijdag met iemand naar HP3 en ik heb langzamerhand het gevoeldat ik zelf nog wel eens kan zeggen tegen haar dat het niet door gaat. Alleen maar omdat ik het gevoel heb dat ze niet genoeg aan me denkt. Het is volgens mij erg egoitsch om zo te denken. Maar ik denk helaas zo

ZIjn hier meer mensen die hier last van hebben? En wat doen jullie hier tegen?

En a.u.b. geen oneliners en k*t opmerkingen posten die niet bijdragen tot het "oplossen" van mijn probleem.
  maandag 31 mei 2004 @ 19:15:25 #2
39741 dJ-Zcore
Groenvoorziening.
pi_19542080
Is er iets wat je dwarszit waardoor je minder zelfvertrouwen hebt??
Wie zijn eigen tuintje wiedt, ziet 't onkruid van een ander niet.
pi_19542104
quote:
Op maandag 31 mei 2004 19:15 schreef dJ-Zcore het volgende:
Is er iets wat je dwarszit waardoor je minder zelfvertrouwen hebt??
Ik weet dus niet wat mij dwarszit... misschien het feit van geen of haast geen vrienden hebben... het gevoel alleen te zijn... misschien is dat het probleem.
pi_19542142
Leuke hobby/sport zoeken? Ik blijf het zeggen ja..
  maandag 31 mei 2004 @ 19:18:49 #5
39741 dJ-Zcore
Groenvoorziening.
pi_19542157
quote:
Op maandag 31 mei 2004 19:16 schreef Dichterbijer het volgende:

[..]

Ik weet dus niet wat mij dwarszit... misschien het feit van geen of haast geen vrienden hebben... het gevoel alleen te zijn... misschien is dat het probleem.
Als je nergens mee zit, hoe kan het dan dat je geen vriendin hebt??
Ga je nooit uit of praat je niet snel met mensen of iets anders misschien??
Wie zijn eigen tuintje wiedt, ziet 't onkruid van een ander niet.
pi_19542161
Je moet je denk ik gewoon minder druk maken om hoe zij van je denkt, za gaat niet voor niks met je naar de bios. ...

Ga er gewoon heen, kijk hoe het loopt, een beetje zenuwen voor je afspraak is niet verkeerd hoor !

En blijkt het tegen te vallen, dan heb je het geprobeerd, dat zal je helpen bij een eventueel ander afspraakje ofzo......
pi_19542204
quote:
Op maandag 31 mei 2004 19:18 schreef Sport_Life het volgende:
Leuke hobby/sport zoeken? Ik blijf het zeggen ja..
Ja, dat heb ik vaker gehoord... erg vaak... maar ik heb al naar zo veel dingen gekeken en het lijkt me allemaal niks. En de puf (in de periode's dat ik down ben) om het te doen heb ik dan gewoon niet...
pi_19542268
quote:
Op maandag 31 mei 2004 19:18 schreef dJ-Zcore het volgende:

[..]

Als je nergens mee zit, hoe kan het dan dat je geen vriendin hebt??
Ga je nooit uit of praat je niet snel met mensen of iets anders misschien??
Ik heb geen vriendin nee (en die dame van vrijdag is iemand uit Brabant waar ik op MSN vaak/soms mee praat) en nog niet echt vaak gezien. Ze is al bezet, woont te ver weg en ze vind mij haar typ niet...

Uitgaan doe ik dus nooit... alleen maar vanwege dat ik geen vrienden heb... en alleen uitgaan is geen optie.

Ik was vroeger best verlegen, maar ik doe nu recreatiewerk en ben er aardig overheen als ik voor die kinderen, kindertheater moet gaan opvoeren.

[ Bericht 1% gewijzigd door Dichterbijer op 31-05-2004 19:29:26 ]
pi_19542806
Hecht je je misschien teveel aan de vrienden die je wel hebt? Dat kan potentiële vrienden afschrikken.
Ik denk ook wel eens zo, en ik ben vroeger ook 7 jaar lang gepest, maar als ik er met andere mensen over praat geven die me het inzicht dat mijn gedachtes een beetje vergezocht zijn.
Ik weet eigenlijk niet of je wel wat aan mijn post hebt.
pi_19542941
quote:
Op maandag 31 mei 2004 19:41 schreef MarSuperstar het volgende:
Hecht je je misschien teveel aan de vrienden die je wel hebt? Dat kan potentiële vrienden afschrikken.
Ik denk ook wel eens zo, en ik ben vroeger ook 7 jaar lang gepest, maar als ik er met andere mensen over praat geven die me het inzicht dat mijn gedachtes een beetje vergezocht zijn.
Ik weet eigenlijk niet of je wel wat aan mijn post hebt.
Misschien hecht ik idd te veel waarde aan mijn vrienden... ik weet gewoon niet wat ik er mee aan moet... het is gewoon belachelijk dat ik zo zit te denken....
  maandag 31 mei 2004 @ 20:24:55 #11
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_19544117
Hoi,

ik herken heel erg veel in wat je zegt. Het zit een stuk in je zelfvertrouwen, of bij mij in ieder geval. Ook het hechten aan mensen kan afschrikkend werken. Helaas ben ik er nog niet achter wat je hier tegen doen kan bij jezelf, als ik het weet zal ik het je zeggen.

Ik kan je alleen vertellen dat je echt niet de enige bent. Bij mij is het zover dat ik naar een psycholoog ga om te zien wat er nog veranderen kan.

Sterkte
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
pi_19544266
quote:
Op maandag 31 mei 2004 20:24 schreef marcb1974 het volgende:

Ik kan je alleen vertellen dat je echt niet de enige bent. Bij mij is het zover dat ik naar een psycholoog ga om te zien wat er nog veranderen kan.

Sterkte
Met die gedachte loop ik idd ook, Psychotherapie en ik zit daar niet echt op te wachten...
pi_19545007
Ik heb ook geen vrienden , ik ga nu maar in mijn eentje uit.

Afgelopen vrijdag was het best gezellig alleen jammer dat er geen leeftijdgenoten waren.

Maar de bier was lekker
pi_19545324
quote:
Op maandag 31 mei 2004 20:53 schreef Mogiin het volgende:
Ik heb ook geen vrienden , ik ga nu maar in mijn eentje uit.

Afgelopen vrijdag was het best gezellig alleen jammer dat er geen leeftijdgenoten waren.

Maar de bier was lekker
Hoe doe jij dat dan? Beetje alleen aan de bar zitten enzo?
pi_19547558
quote:
Op maandag 31 mei 2004 21:03 schreef Dichterbijer het volgende:

[..]

Hoe doe jij dat dan? Beetje alleen aan de bar zitten enzo?
Er zaten wat oudere mensen daar , daar heb ik best gezellig mee gepraat.

Nee , alleen aan de bar zitten bereik je niks mee. Hoe moeilijk ik het ook vind , maar blijven proberen contact te maken met andere mensen. Er zit altijd wel 1 (of een paar bij) waarmee je gezellig kan praten.
pi_19548262
quote:
Op maandag 31 mei 2004 20:29 schreef Dichterbijer het volgende:

[..]

Met die gedachte loop ik idd ook, Psychotherapie en ik zit daar niet echt op te wachten...
Psychotherapie is slechts een van de vele mogelijke psychologische methoden. Misschien moet je eerst eens rondkijken wat jou wel aanspreekt.
  maandag 31 mei 2004 @ 23:45:05 #17
91306 GF
Kingwood
pi_19550506
"Up and down, and that is how. Energy stays alive"
Unspoken words were understood
pi_19551583
Misschien staat je totale zelbeeld wel helemaal scheef.
Is je zelfbeeld ontstaan uit je eigen visie ??
Of de visie van anderen ?? Die vrienden die nooit tijd hebben ??
Het vroegere gepest ?? Of de psychiater ??...Allen denk ik.
Probeer uit het beeld te stappen dat door anderen is gemaakt.
Ga dansen, zingen, springen...wat dan ook...
Maar vooral, vind je zelfvertrouwen en daarmee de liefde voor jezelf ook weer terug.
Dan zul je zien, dan volgt de rest vanzelf.

Stel je voor, je staat voor een deur.
Achter die deur ligt datgene waar jij naar toe wilt.
Er zit echter een groot slot op die deur die het jou verhinderd.
Andere mensen vertelden jou dat jij dat slot nooit open zou kunnen krijgen.
Maar wat blijkt nou...
Dat slot bleek al die tijd er gewoon voor de sier op te hebben gezeten.
De deur is dus nooit op slot geweest, je hoeft 'm alleen maar open te duwen.

Ga jezelf wezen zijn !!
pi_19554318
Vrienden zoeken
  dinsdag 1 juni 2004 @ 09:26:43 #20
94827 het_ismij
Life is great
pi_19554658
Ik heb dit ook gehad, en ben er nu vanaf,..
Ik ben vroeg ook gepest,.. (k was niet de dunste, en heb rood/oranje haar)
ik ben in ene periode heel veel uitgeweest met de vrienden die ik had,.. gewoon met 1 iemand anders ofzo,..
en dan loop je door een discotheek of bar ofzo,.. en raka je vanzelf met andere mensen aan de praat die je vriend kent,.. (in het begin is dat best eng)
naarmate je dit meer doet krijg je meer zelfvertrouwen en gaat het weg,..
op dit moment hebt ik meer echt vrienden dan ooit en ken ik heel veel mensen en voel ik me overal waar ik kom op mijn gemak en praat ik ook heel makkelijk met mensen, ook gewoon zomaar om het ouwehoeren,..
Ik stap nu ook rustig in mijn eentje een discotheek of bar binnen,..
Gr33tz
het_ismij
Het verschil tussen een bloem en onkruid is een oordeel
pi_19571416
Iedereen die gereageerd heeft, hartelijk bedankt. Ik hoop dat ik wat kan met jullie tips.

Vandaag nog in een rare bui rondgelopen en erg ziek geworden van wat gister is voorgevallen dat ik zelf mijn eten niet eens kon op eten.

Goed gesprek gehad met mijn moeder, maar dat lost helaas ook niet alles meer op
  dinsdag 1 juni 2004 @ 21:00:22 #22
27211 super_honda
nu met een suzuki GS500E
pi_19571974
ik ken je probleem, heb er zelf ook last van. het ene moment gaat het perfect, en 3 tellen later denk je weer dat je helemaal alleen op deze aardkloot rondloopt en dat niemand tijd voor je heeft.

Met mij gaat het de laatste tijd steeds beter, en dat komt voornamenlijk omdat ik er niet meer zo'n probleem van maak dat ik vaak alleen ben en ben me juist bezig gaan houden met leuke dingen(dingen die ik zelf leuk vind) en zo heb ik ook weer een aantal nieuwe mensen leren kennen.

Ik wil ook meer uitgaan, maar der is niemand die vraagt of ik mee wil en om nou alleen te gaan zie ik ook niet echt zitten eigenlijk. maar over een week of wat ga ik dat toch maar eens doen, het kan hooguit tegenvallen/saai worden
Forum voor beginnende motorrijders: www.25kw.net
FOK!Fotoboek
  dinsdag 1 juni 2004 @ 22:38:14 #23
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_19575245
quote:
Op maandag 31 mei 2004 19:16 schreef Dichterbijer het volgende:

[..]

ik denk dat daar al een heel groot gedeelte van de oorzaak ligt
heb namelijk het zelfde probleem
OJAAJOH?
  woensdag 2 juni 2004 @ 00:59:00 #24
27211 super_honda
nu met een suzuki GS500E
pi_19578417
quote:
Op dinsdag 1 juni 2004 22:38 schreef hellmondunited het volgende:

[..]

ik denk dat daar al een heel groot gedeelte van de oorzaak ligt
heb namelijk het zelfde probleem
ik ook, ken een boel mensen maar dat zijn geen vrienden.... heb af en toe echt het gevoel alleen te zijn....
Forum voor beginnende motorrijders: www.25kw.net
FOK!Fotoboek
pi_19581019
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 00:59 schreef super_honda het volgende:

[..]

ik ook, ken een boel mensen maar dat zijn geen vrienden.... heb af en toe echt het gevoel alleen te zijn.... :'(
Ja, het alleen voelen is zo K*T. Ik ken ook genoeg mensen, maar idd, de meeste zijn geen vrienden.

Gister heeft een erg goede vriendin van me echt iets bijzonders gedaan. Ze had zelf ook dit soort problemen en had dit allemaal opgeschreven in een dagboek. Ze heeft me twee dagen laten lezen (overgetikt) en ik begreep temminste dat er een hele lange tijd over gaat tot zoiets zich heeft opgelost.
quote:
Ook ik heb een hele lange periode
gekent, waar ik me hetzelfde voelde als jij je nu voelt. Ik ben er weer
uitgekomen, hoe dat weet ik niet. Maar het is me gelukt.
(komt niet uit dat dagboek)

Er gloort gelukkig hoop aan de horizon...

[ Bericht 4% gewijzigd door Dichterbijer op 02-06-2004 09:36:27 (verduidelijking) ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')