Ja maar er komt heel veel voor terug Gijsquote:Op vrijdag 13 augustus 2004 20:57 schreef SailingAce het volgende:
Ik heb last van die kinderen trouwens.
free-roaming en fablequote:Op vrijdag 13 augustus 2004 21:12 schreef =HellFire= het volgende:
Wat mooi die Fable verhalen. Free-roaming zooi is altijd leuk. De reden waarom GTA zo goed verkocht.
donequote:Op vrijdag 13 augustus 2004 22:46 schreef Rahl het volgende:
http://www.gcshop.nl/details.php?id=1130
PRE-ORDER
wat leuk, die onwetendheid van sommige mensenquote:Op vrijdag 13 augustus 2004 22:49 schreef Fliepke het volgende:
[..]
free-roaming en fable.
nee dat zeker niet. Maar met free-roaming wordt volgens mij bedoelt dat je overal kan komen in de game wereld.quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 23:20 schreef =HellFire= het volgende:
Hoezo? Is het liniear dan?
Nee wat je zegt klopt. De grote vrijheid die BBB bedoeld is de optie op bijna alles te doen in dorpen en keuzes te maken. Tevens werken de 5 A.I. engines in het spel ook om alles tot leven te brengen. Ipv dat je de het spel wilt verslaan (denk aan Ninja Gaiden) werkt het spel nu met je mee. Het is de ultieme RPG waarin jij dus echt de rol speelt ! Jij !quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 00:05 schreef kepler het volgende:
[..]
nee dat zeker niet. Maar met free-roaming wordt volgens mij bedoelt dat je overal kan komen in de game wereld.
Alleen in Fable is dit naar alle waarschijnlijkheid niet het geval, en moet je op de paden blijven (nu worden die paden soms heel breed). Maar je kan dus niet dwars door het bos van het ene dorp naar het andere lopen.
Of misschien heb ik het fout, want hierover bestaat nog steeds een hoop onduidelijkheid...
mij maakt het niet zoveel uit. kotor was ook niet echte free-roaming, maar daar maakte het mij ook niet uitquote:Op zaterdag 14 augustus 2004 09:55 schreef Chocobo het volgende:
[..]
Nee wat je zegt klopt. De grote vrijheid die BBB bedoeld is de optie op bijna alles te doen in dorpen en keuzes te maken. Tevens werken de 5 A.I. engines in het spel ook om alles tot leven te brengen. Ipv dat je de het spel wilt verslaan (denk aan Ninja Gaiden) werkt het spel nu met je mee. Het is de ultieme RPG waarin jij dus echt de rol speelt ! Jij !
Ook vrijheid is om gewoon lekker van de wereld te genieten, maar uiteraard niet zoals in Zelda OOT bv. Denk aan hele stoere side-quests en GTA achtige vrijheidUiteraard kan je zo nu en dan lekker weer door met de main story line door een specifieke opdracht of quest te vervullen.
Intellectuele free-roaming?quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 09:55 schreef Chocobo het volgende:
[..]
Nee wat je zegt klopt. De grote vrijheid die BBB bedoeld is de optie op bijna alles te doen in dorpen en keuzes te maken. Tevens werken de 5 A.I. engines in het spel ook om alles tot leven te brengen. Ipv dat je de het spel wilt verslaan (denk aan Ninja Gaiden) werkt het spel nu met je mee. Het is de ultieme RPG waarin jij dus echt de rol speelt ! Jij !
Ook vrijheid is om gewoon lekker van de wereld te genieten, maar uiteraard niet zoals in Zelda OOT bv. Denk aan hele stoere side-quests en GTA achtige vrijheidUiteraard kan je zo nu en dan lekker weer door met de main story line door een specifieke opdracht of quest te vervullen.
jij hebt zeker ook die 40 min durende special gezienquote:Op zaterdag 14 augustus 2004 09:55 schreef Chocobo het volgende:
[..]
Nee wat je zegt klopt. De grote vrijheid die BBB bedoeld is de optie op bijna alles te doen in dorpen en keuzes te maken. Tevens werken de 5 A.I. engines in het spel ook om alles tot leven te brengen. Ipv dat je de het spel wilt verslaan (denk aan Ninja Gaiden) werkt het spel nu met je mee. Het is de ultieme RPG waarin jij dus echt de rol speelt ! Jij !
Ook vrijheid is om gewoon lekker van de wereld te genieten, maar uiteraard niet zoals in Zelda OOT bv. Denk aan hele stoere side-quests en GTA achtige vrijheidUiteraard kan je zo nu en dan lekker weer door met de main story line door een specifieke opdracht of quest te vervullen.
linkie?quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 11:01 schreef kepler het volgende:
[..]
jij hebt zeker ook die 40 min durende special gezien
Die Dene Carter is echt van het pad.
Maar hij heeft wel gelijkHopelijk speel je ook echt een rol in het spel
http://games.kikizo.com/features/fable_vidint_feature.aspquote:Op zaterdag 14 augustus 2004 11:04 schreef pkwarts het volgende:
[..]
linkie?
Je hebt bijna helemaal gelijkquote:Op zaterdag 14 augustus 2004 11:05 schreef =HellFire= het volgende:
Wat ik dus bedoelde met free-roaming is het volgende.
GTA en VC zijn gewoon zo populair omdat elk persoon niet zo zeer de singleplayer missions elke keer gaat spelen wanneer hij/zij de game opstart, maar gewoon eventjes lol wil hebben, beetje rotzooi schoppen, auto'tje stelen, mensjes plagen en kijken wat de AI daar tegen doet. Volgens mij hebben nog steeds heel veel mensen de game niet voor de volle 100 % uitgespeeld maar niemand vindt dat erg omdat ze het free-roaming gedeelte zo leuk vinden.
Volgens mij is dat ook het geval met Fable. Als je het even helemaal zat bent, ga je even rotzooi schoppen. Kindjes vermoorden, mannen bitchslappen, you name it.Alleen misschien heb je iets minder vrijheid, maar goed, in VC kon ook lang niet alles natuurlijk. Met name die A.I lijkt me gewoon hartstikke interessant, hoe ze NOU weer reageren als je de game eens opnieuw speelt, wanneer je de main quest hebt voltooid.
Dus wat er nou bedoeld werd met ontwetendheid snap ik nog steeds niet eigenlijk... volgens mij is dat persoon juist ontwetend.Want volgens mij heeft de SPELER juist ALLE keuzes die hij wilt maken... je moet alleen de consequenties willen zien.
DAt hoop ik voor ze, want zij maken het spel nietquote:Op zaterdag 14 augustus 2004 13:18 schreef =HellFire= het volgende:
Ach ja, Lionhead weet wel wat ze doen denk ik he.
Peter Molyneux is de head-honcho uiteindelijk... en die is van Lionhead.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 13:21 schreef Fliepke het volgende:
[..]
DAt hoop ik voor ze, want zij maken het spel niet.
Big Blue Box is de devver namelijk.
En lionhead weet ook niet zo heeel goed wat ze doen, zie B&W.
Fable is helemaal niet Peter z'n idee.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 15:07 schreef =HellFire= het volgende:
[..]
Peter Molyneux is de head-honcho uiteindelijk... en die is van Lionhead.. En die verzint het, BBB creeërt het.
En B&W was wel matig, maar de ideeën waren... wel leuk, toch?
quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 16:14 schreef =HellFire= het volgende:
Goh, al die jaren dan gedacht dat Peter zo'n briljant iemand was, is het maar een simpel marketing mannetje.
uit de 40 min special blijkt dat het een idee is van Peter en van de gebroeders Carter. Peter en Dene zijn lead-designer en die andere broer is lead-programmer.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 15:27 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Fable is helemaal niet Peter z'n idee.
Peter is vooral de marketing man, en denkt mee over bepaalde concepten.
In den beginne van het forum van BigBlueBox hebben de gebroeders toen zelf aangegeven dat zij al jaren een idee hadden voor een rpg en hoe die er ongeveer uit moest zien. Dat het idee van goed en kwaad er ook in kwam is natuurlijk een logisch gevolg en komt indirect van molyneux.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 16:55 schreef kepler het volgende:
[..]
uit de 40 min special blijkt dat het een idee is van Peter en van de gebroeders Carter. Peter en Dene zijn lead-designer en die andere broer is lead-programmer.
En het eerste idee kwam wel van Peter begreep ik uit dat verhaal, maar hij heeft het uitgewerkt samen met BBB
Pff. Ik zou toch ook zweren dat Peter Molyneux degene was die het het bedacht, maar goed. Als jij het zonodig wil. Ik zal wel even wat lezen en dan bijdehand gaan doen. Sheesh.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 16:16 schreef Fliepke het volgende:
[..].
Ha-ha.
lees je nu eerst eens in over Big Blue Box, en ga dan bijdehand doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |