abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 20:59:30 #126
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_21268072
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 20:57 schreef SailingAce het volgende:
Ik heb last van die kinderen trouwens.
Ja maar er komt heel veel voor terug Gijs
A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
pi_21268526
Wat mooi die Fable verhalen. Free-roaming zooi is altijd leuk. De reden waarom GTA zo goed verkocht.
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 22:46:05 #128
51794 Rahl
Life is just a game we play
pi_21271879
'Very funny Scotty, now beam down my clothes.'
Klippend door je schuur, dorp of plantsoen.
last.fm
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 22:49:11 #129
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_21271980
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 21:12 schreef =HellFire= het volgende:
Wat mooi die Fable verhalen. Free-roaming zooi is altijd leuk. De reden waarom GTA zo goed verkocht.
free-roaming en fable .
pi_21272139
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 22:46 schreef Rahl het volgende:
http://www.gcshop.nl/details.php?id=1130

PRE-ORDER
done
[22:01] <MrSubtle> jij bent het slimste bijdehandte kutjoch dat ik ooit heb gesproken :|
http://files.fok.nl/games.fok/junk/hugedick.jpg
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 22:58:03 #131
34586 kepler
No bounce, no play
pi_21272234
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 22:49 schreef Fliepke het volgende:

[..]

free-roaming en fable .
wat leuk, die onwetendheid van sommige mensen
The line is a dot to you!
pi_21272843
Hoezo? Is het liniear dan?
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 00:05:57 #133
34586 kepler
No bounce, no play
pi_21274202
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 23:20 schreef =HellFire= het volgende:
Hoezo? Is het liniear dan?
nee dat zeker niet. Maar met free-roaming wordt volgens mij bedoelt dat je overal kan komen in de game wereld.
Alleen in Fable is dit naar alle waarschijnlijkheid niet het geval, en moet je op de paden blijven (nu worden die paden soms heel breed). Maar je kan dus niet dwars door het bos van het ene dorp naar het andere lopen.

Of misschien heb ik het fout, want hierover bestaat nog steeds een hoop onduidelijkheid...
The line is a dot to you!
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 09:55:56 #134
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_21278702
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 00:05 schreef kepler het volgende:

[..]

nee dat zeker niet. Maar met free-roaming wordt volgens mij bedoelt dat je overal kan komen in de game wereld.
Alleen in Fable is dit naar alle waarschijnlijkheid niet het geval, en moet je op de paden blijven (nu worden die paden soms heel breed). Maar je kan dus niet dwars door het bos van het ene dorp naar het andere lopen.

Of misschien heb ik het fout, want hierover bestaat nog steeds een hoop onduidelijkheid...
Nee wat je zegt klopt. De grote vrijheid die BBB bedoeld is de optie op bijna alles te doen in dorpen en keuzes te maken. Tevens werken de 5 A.I. engines in het spel ook om alles tot leven te brengen. Ipv dat je de het spel wilt verslaan (denk aan Ninja Gaiden) werkt het spel nu met je mee. Het is de ultieme RPG waarin jij dus echt de rol speelt ! Jij !

Ook vrijheid is om gewoon lekker van de wereld te genieten, maar uiteraard niet zoals in Zelda OOT bv. Denk aan hele stoere side-quests en GTA achtige vrijheid Uiteraard kan je zo nu en dan lekker weer door met de main story line door een specifieke opdracht of quest te vervullen.
A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
pi_21278715
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 09:55 schreef Chocobo het volgende:

[..]

Nee wat je zegt klopt. De grote vrijheid die BBB bedoeld is de optie op bijna alles te doen in dorpen en keuzes te maken. Tevens werken de 5 A.I. engines in het spel ook om alles tot leven te brengen. Ipv dat je de het spel wilt verslaan (denk aan Ninja Gaiden) werkt het spel nu met je mee. Het is de ultieme RPG waarin jij dus echt de rol speelt ! Jij !

Ook vrijheid is om gewoon lekker van de wereld te genieten, maar uiteraard niet zoals in Zelda OOT bv. Denk aan hele stoere side-quests en GTA achtige vrijheid Uiteraard kan je zo nu en dan lekker weer door met de main story line door een specifieke opdracht of quest te vervullen.
mij maakt het niet zoveel uit. kotor was ook niet echte free-roaming, maar daar maakte het mij ook niet uit
[22:01] <MrSubtle> jij bent het slimste bijdehandte kutjoch dat ik ooit heb gesproken :|
http://files.fok.nl/games.fok/junk/hugedick.jpg
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 10:41:41 #136
51794 Rahl
Life is just a game we play
pi_21279152
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 09:55 schreef Chocobo het volgende:

[..]

Nee wat je zegt klopt. De grote vrijheid die BBB bedoeld is de optie op bijna alles te doen in dorpen en keuzes te maken. Tevens werken de 5 A.I. engines in het spel ook om alles tot leven te brengen. Ipv dat je de het spel wilt verslaan (denk aan Ninja Gaiden) werkt het spel nu met je mee. Het is de ultieme RPG waarin jij dus echt de rol speelt ! Jij !

Ook vrijheid is om gewoon lekker van de wereld te genieten, maar uiteraard niet zoals in Zelda OOT bv. Denk aan hele stoere side-quests en GTA achtige vrijheid Uiteraard kan je zo nu en dan lekker weer door met de main story line door een specifieke opdracht of quest te vervullen.
Intellectuele free-roaming?
'Very funny Scotty, now beam down my clothes.'
Klippend door je schuur, dorp of plantsoen.
last.fm
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 11:01:15 #137
34586 kepler
No bounce, no play
pi_21279346
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 09:55 schreef Chocobo het volgende:

[..]

Nee wat je zegt klopt. De grote vrijheid die BBB bedoeld is de optie op bijna alles te doen in dorpen en keuzes te maken. Tevens werken de 5 A.I. engines in het spel ook om alles tot leven te brengen. Ipv dat je de het spel wilt verslaan (denk aan Ninja Gaiden) werkt het spel nu met je mee. Het is de ultieme RPG waarin jij dus echt de rol speelt ! Jij !

Ook vrijheid is om gewoon lekker van de wereld te genieten, maar uiteraard niet zoals in Zelda OOT bv. Denk aan hele stoere side-quests en GTA achtige vrijheid Uiteraard kan je zo nu en dan lekker weer door met de main story line door een specifieke opdracht of quest te vervullen.
jij hebt zeker ook die 40 min durende special gezien
Die Dene Carter is echt van het pad.

Maar hij heeft wel gelijk Hopelijk speel je ook echt een rol in het spel
The line is a dot to you!
pi_21279382
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 11:01 schreef kepler het volgende:

[..]

jij hebt zeker ook die 40 min durende special gezien
Die Dene Carter is echt van het pad.

Maar hij heeft wel gelijk Hopelijk speel je ook echt een rol in het spel
linkie?
[22:01] <MrSubtle> jij bent het slimste bijdehandte kutjoch dat ik ooit heb gesproken :|
http://files.fok.nl/games.fok/junk/hugedick.jpg
pi_21279407
Wat ik dus bedoelde met free-roaming is het volgende.

GTA en VC zijn gewoon zo populair omdat elk persoon niet zo zeer de singleplayer missions elke keer gaat spelen wanneer hij/zij de game opstart, maar gewoon eventjes lol wil hebben, beetje rotzooi schoppen, auto'tje stelen, mensjes plagen en kijken wat de AI daar tegen doet. Volgens mij hebben nog steeds heel veel mensen de game niet voor de volle 100 % uitgespeeld maar niemand vindt dat erg omdat ze het free-roaming gedeelte zo leuk vinden.

Volgens mij is dat ook het geval met Fable. Als je het even helemaal zat bent, ga je even rotzooi schoppen. Kindjes vermoorden, mannen bitchslappen, you name it. Alleen misschien heb je iets minder vrijheid, maar goed, in VC kon ook lang niet alles natuurlijk. Met name die A.I lijkt me gewoon hartstikke interessant, hoe ze NOU weer reageren als je de game eens opnieuw speelt, wanneer je de main quest hebt voltooid.

Dus wat er nou bedoeld werd met ontwetendheid snap ik nog steeds niet eigenlijk... volgens mij is dat persoon juist ontwetend. Want volgens mij heeft de SPELER juist ALLE keuzes die hij wilt maken... je moet alleen de consequenties willen zien.
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 11:09:04 #140
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_21279455
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 11:04 schreef pkwarts het volgende:

[..]

linkie?
http://games.kikizo.com/features/fable_vidint_feature.asp

40 minunten special over Fable
A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 11:25:55 #141
34586 kepler
No bounce, no play
pi_21279748
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 11:05 schreef =HellFire= het volgende:
Wat ik dus bedoelde met free-roaming is het volgende.

GTA en VC zijn gewoon zo populair omdat elk persoon niet zo zeer de singleplayer missions elke keer gaat spelen wanneer hij/zij de game opstart, maar gewoon eventjes lol wil hebben, beetje rotzooi schoppen, auto'tje stelen, mensjes plagen en kijken wat de AI daar tegen doet. Volgens mij hebben nog steeds heel veel mensen de game niet voor de volle 100 % uitgespeeld maar niemand vindt dat erg omdat ze het free-roaming gedeelte zo leuk vinden.

Volgens mij is dat ook het geval met Fable. Als je het even helemaal zat bent, ga je even rotzooi schoppen. Kindjes vermoorden, mannen bitchslappen, you name it. Alleen misschien heb je iets minder vrijheid, maar goed, in VC kon ook lang niet alles natuurlijk. Met name die A.I lijkt me gewoon hartstikke interessant, hoe ze NOU weer reageren als je de game eens opnieuw speelt, wanneer je de main quest hebt voltooid.

Dus wat er nou bedoeld werd met ontwetendheid snap ik nog steeds niet eigenlijk... volgens mij is dat persoon juist ontwetend. Want volgens mij heeft de SPELER juist ALLE keuzes die hij wilt maken... je moet alleen de consequenties willen zien.
Je hebt bijna helemaal gelijk , je kan alleen geen kinderen vermoorden....

en over die onwetendheid. Er was in het begin gezegt dat je in Fable een geheel vrije wereld had, dat je dus overal heen kon lopen. Dat je kon wandelen in de bossen en gebergtes. Alles wat je kon zien op je scherm kon je in principe naar toe lopen, mits niet gehinderd door natuurlijk hindernissen zoals 10 km hoge bergen ofzo
Maar dit is halverwege aangepast, en daar is een hele rel over geweest. Omdat iedereen echt vrij wilde lopen ofzo
Ik hoor er nu alleen niemand meer over in de previews, dus dat zal wel niet zo'n last zijn
The line is a dot to you!
pi_21281461
Ach ja, Lionhead weet wel wat ze doen denk ik he.
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 13:21:51 #143
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_21281531
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 13:18 schreef =HellFire= het volgende:
Ach ja, Lionhead weet wel wat ze doen denk ik he.
DAt hoop ik voor ze, want zij maken het spel niet .
Big Blue Box is de devver namelijk.
En lionhead weet ook niet zo heeel goed wat ze doen, zie B&W.
pi_21283486
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 13:21 schreef Fliepke het volgende:

[..]

DAt hoop ik voor ze, want zij maken het spel niet .
Big Blue Box is de devver namelijk.
En lionhead weet ook niet zo heeel goed wat ze doen, zie B&W.
Peter Molyneux is de head-honcho uiteindelijk... en die is van Lionhead. . En die verzint het, BBB creeërt het.

En B&W was wel matig, maar de ideeën waren... wel leuk, toch?
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 15:27:02 #145
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_21283907
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 15:07 schreef =HellFire= het volgende:

[..]

Peter Molyneux is de head-honcho uiteindelijk... en die is van Lionhead. . En die verzint het, BBB creeërt het.

En B&W was wel matig, maar de ideeën waren... wel leuk, toch?
Fable is helemaal niet Peter z'n idee.
Peter is vooral de marketing man, en denkt mee over bepaalde concepten.

De ideeen van B&W waren goed, de uitwerking matig.
daarom ben ik wel benieuwd naar B&W2.
pi_21284771
Goh, al die jaren dan gedacht dat Peter zo'n briljant iemand was, is het maar een simpel marketing mannetje.
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 16:16:07 #147
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_21284802
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 16:14 schreef =HellFire= het volgende:
Goh, al die jaren dan gedacht dat Peter zo'n briljant iemand was, is het maar een simpel marketing mannetje.
.
Ha-ha.
lees je nu eerst eens in over Big Blue Box, en ga dan bijdehand doen.
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 16:55:33 #148
34586 kepler
No bounce, no play
pi_21285419
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 15:27 schreef Fliepke het volgende:

[..]

Fable is helemaal niet Peter z'n idee.
Peter is vooral de marketing man, en denkt mee over bepaalde concepten.
uit de 40 min special blijkt dat het een idee is van Peter en van de gebroeders Carter. Peter en Dene zijn lead-designer en die andere broer is lead-programmer.

En het eerste idee kwam wel van Peter begreep ik uit dat verhaal, maar hij heeft het uitgewerkt samen met BBB
The line is a dot to you!
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 17:01:38 #149
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_21285529
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 16:55 schreef kepler het volgende:

[..]

uit de 40 min special blijkt dat het een idee is van Peter en van de gebroeders Carter. Peter en Dene zijn lead-designer en die andere broer is lead-programmer.

En het eerste idee kwam wel van Peter begreep ik uit dat verhaal, maar hij heeft het uitgewerkt samen met BBB
In den beginne van het forum van BigBlueBox hebben de gebroeders toen zelf aangegeven dat zij al jaren een idee hadden voor een rpg en hoe die er ongeveer uit moest zien. Dat het idee van goed en kwaad er ook in kwam is natuurlijk een logisch gevolg en komt indirect van molyneux.

Tja en Peter .
Ik heb het niet meer zo op die kerel, altijd leuke praatjes, maar als het puntje bij paaltje komt zijn alle echte vernieuwende features weer verdwenen of enorm afgeslankt. Wie kan het zich nog herinneren dat je een eikel kon planten en je dan jaren later terug kwam en er een mooie boom zou staan.
Van de andere kant hoor ik van de beta testers dat Peter een beste kerel is, die altijd goed luistert naar iedereen en meedenkt over bepaalde ideeen. Dus in de media vind ik hem vervelend, maar in het echt zal ik hem waarschijnlijk wel mogen...

Ik vind het nu op dit moment erg jammer dat Fable niet de game wordt die het had moeten worden, door oa technische beperkingen. Het zal een goed spel worden, dat staat bijna vast.

Ik ben inmiddels ook meer benieuwd naar B.C. omdat Peter daar nog niet zoveel over gezegd heeft .
pi_21286693
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 16:16 schreef Fliepke het volgende:

[..]

.
Ha-ha.
lees je nu eerst eens in over Big Blue Box, en ga dan bijdehand doen.
Pff. Ik zou toch ook zweren dat Peter Molyneux degene was die het het bedacht, maar goed. Als jij het zonodig wil. Ik zal wel even wat lezen en dan bijdehand gaan doen. Sheesh.

Maar goed, kep altijd nog wel vertrouwen in Peter M. Zijn games waren altijd al erg degelijk geweest. Volgens mij ben je gewoon niet zo dol meer op em vanwege B&W. Kan me voorstellen, maar je moet er niet gelijk vanuit gaan dat hij dan vanaf nu rukgames maakt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')