abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 5 juni 2004 @ 11:48:08 #151
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_19659094
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 11:38 schreef nederhorror.nl het volgende:
-verhaaltje-
kan t mis hebben, maar heb je op ongeveer alle films wat te zeuren??of vind je t gewoon leuk om te zeuren??

Vond, zoals ik al eerder schreeft, t wel degelijk n goede film. en ja, tis natuurlijk wel makkelijk als je t boek hebt gelezen. Dat ze stukken hebben weggelaten, betekent nog niet dat t niet klopt he.
  zaterdag 5 juni 2004 @ 12:19:32 #152
21961 Lucid
Shaken, not stirred.
pi_19659561
Heb HP3 eergisteren gezien en ik vond hem zelf wel beter dan deel 1 en deel 2. Dat kan natuurlijk ook komen omdat boek 3 ook beter is dan boek 1 en 2. Maar vooral doordat Cuaron de omgeving van Hogwarts had getransformeerd, kwam alles veel minder nep over.
Do you expect me to talk? No, Mr. Bond. I expect you to die.
pi_19660022
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 11:38 schreef nederhorror.nl het volgende:

[..]

Dat ze zichzelf ziet klopt, maar als zij zichzelf voor het eerst ziet dan is ze al een keer terug in de tijd geweest. Ach, kijk het nog maar eens, er klopt geen hol van.

Ze zijn niet één keer in de tijd geweest, maar twee keer. Daarom gaat het fout.
Nee, natuurlijk niet. Ze zijn 1 keer terug geweest en dat zagen ze.
Als ze twee keer terug waren geweest dan hadden er drie setjes van Harry en Hermelien rond moeten lopen en er waren er gewoon twee.
quote:
[..]

Fijn dat ze dat ook in de film hebben laten zien... Het kwam nu echt uit de lucht vallen, erg rommelig.
[..]
Inderdaad. En dat is met meer dingen zo.
quote:
Ik herinner me dat Sneep zei dat Lupin Sirius hielp. Dat heb ik blijkbaar door de war gehaald. Erg rommelige scenè, waar te veel te gelijk gebeurd.
Ja, dat klopt, want Sneep vertrouwde Lupin niet. Maar Sneep had het dus fout.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_19662141
Ik heb de film gisteravond gezien.

Waarom die film voor 9 jaar en ouder is, snap ik nu nog steeds niet. Naast mij zat een jongentje, ik vroeg hoe oud hij was, hij was 7. Ik heb hem geloof ik heel de film horen lachen. Na de film vroeg ik aan hem, vond je hem eng? En hij zei dat hij het niet ecng vond, zelfs de dementors niet.

Maar goed, jammer dat de film zo kort duurde, heel het boek werd in een sneltreinvaart verfilmd, en dat vond ik jammer. De hele Harry Potter Magie was weg.....

Ik vond het wel een goede film, maar ik vind de tweede film nog het best.
pi_19662241
Wat ik ook minder vond, was dat de omgeving en set veranderd was. Bij Kinderen van 6 jaar daar valt het niet op. Maar bij ouderen wel. Dat vond ik erg jammer............
  zaterdag 5 juni 2004 @ 14:37:15 #156
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_19662282
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 14:35 schreef charmed_angel het volgende:
Wat ik ook minder vond, was dat de omgeving en set veranderd was.
je bedoeld dat er bv. meer relief in de sets was?? dat vond ik juist goed gedaan, zo had ik me (toen ik de boeken las) me t ook voorgesteld.
Aan de andere kant: als je t nu opeens gaat veranderen komt t natuurlijk niet echt geloofwaardig over maar dat terzijde
  zaterdag 5 juni 2004 @ 14:37:18 #157
58276 nederhorror.nl
Wieken des Doods
pi_19662284
Ik ging terug in de tijd...

[ Bericht 94% gewijzigd door nederhorror.nl op 05-06-2004 15:01:03 ]
Nederhorror leeft! | www.nederhorror.nl
  zaterdag 5 juni 2004 @ 14:37:18 #158
58276 nederhorror.nl
Wieken des Doods
pi_19662285
quote:
Nee, natuurlijk niet. Ze zijn 1 keer terug geweest en dat zagen ze.
Je hebt één verhaallijn in het heden tot ze bij dumbledore komen die suggereert terug te gaan in de tijd. Echter zijn ze daarvoor al van de weerwolf gered door een lokroep van Hermelien. Dat betekent dat zal terug zijn gegaan in de tijd vóórdat ze de eerste keer gaan. HOE heeft ze die lokroep kunnen doen áls ze nog niet teruggegaan is in de tijd. Hoe kunnen ze nog stenen gaan gooien als ze nog niet teruggegaan zijn in de tijd. Dát is het probleem met deze theorie van tijdreizen. Het zit veel te ingewikkeld in elkaar om het als een simpele vondst te gebruiken.
quote:
Als ze twee keer terug waren geweest dan hadden er drie setjes van Harry en Hermelien rond moeten lopen en er waren er gewoon twee.
Juist, en die zien we niet, daarom klopt het ook niet.

[ Bericht 21% gewijzigd door nederhorror.nl op 05-06-2004 14:55:21 ]
  zaterdag 5 juni 2004 @ 14:40:08 #159
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_19662338
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 14:37 schreef nederhorror.nl het volgende:

[..]

Je hebt één verhaallijn in het heden tot ze bij dumbledore komen die suggereert terug te gaan in de tijd. Echter zijn ze daarvoor al van de weerwolf gered door een lokroep van Hermelien. Dat betekent dat zal terug zijn gegaan in de tijd vóórdat ze de eerste keer gaan. HOE heeft ze die lokroep kunnen doen áls ze nog niet teruggegaan is in de tijd. Hoe kunnen ze nog stenen gaan gooien als ze nog niet teruggegaan zijn in de tijd. Dát is het probleem met deze theorie van tijdreizen. Het zit veel te ingewikkeld in elkaar om het als een simpele vondst te gebruiken.
denk dat je t niet hebt begrepen: Dumbledore stelt voor terug in de tijd te gaan. Dus Harry en Hermione doen dat. Wanneer ze dan terug in de tijd gaan, dan pas gaat Hermione met stenen gooien en nog later de lokroep "doen". Wanneer ze dat allemaal hebben gedaan, keren ze terug naar de ziekenzaal van Ron, die er dan niets van begrijpt hoe ze opeens van de ene naar de andere kant van de ziekenzaal zijn gekomen
Denk dat jij de film nog maar es moet gaan zien, en niet zo kritisch moet zijn...

PS: je hebt per ongeluk dubbel gepost
pi_19662535
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 14:37 schreef Timo20 het volgende:

[..]

je bedoeld dat er bv. meer relief in de sets was?? dat vond ik juist goed gedaan, zo had ik me (toen ik de boeken las) me t ook voorgesteld.
Aan de andere kant: als je t nu opeens gaat veranderen komt t natuurlijk niet echt geloofwaardig over maar dat terzijde
Ik vind gewoon als je een derde film maakt, dan moet je alles hetzelfde houden...... Dat lijkt mij gewoon logischer...... Voor kinderen die helemaal into Harry Potter zijn is dat niet echt geloofwaardig nee.

En ook ik vond dat jammer.
  zaterdag 5 juni 2004 @ 15:00:29 #161
58276 nederhorror.nl
Wieken des Doods
pi_19662775
quote:
denk dat je t niet hebt begrepen: Dumbledore stelt voor terug in de tijd te gaan. Dus Harry en Hermione doen dat. Wanneer ze dan terug in de tijd gaan, dan pas gaat Hermione met stenen gooien en nog later de lokroep "doen".
Volgens mij zie jij het niet.

Hoe zijn ze langs Lupen in wolfvorm gekomen als Hermelien nog niet terug in de tijd is gegaan? Ze doet die lokroep als ze terug in de tijd gaat. Maar die heeft ze al gedaan.
  zaterdag 5 juni 2004 @ 15:07:08 #162
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_19662934
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 15:00 schreef nederhorror.nl het volgende:

[..]

Volgens mij zie jij het niet.

Hoe zijn ze langs Lupen in wolfvorm gekomen als Hermelien nog niet terug in de tijd is gegaan? Ze doet die lokroep als ze terug in de tijd gaat. Maar die heeft ze al gedaan.
Ow op zo`n manier: jij bedoelt wanneer ze gewoon "in het heden zijn" hoor je Hermelien al roepen, terwijl dat niet kan, omdat ze nog niet terug in de tijd is gegaan?? Wanneer ze dus wel terug in de tijd gaat samen met Harry, gaat ze dus eik. voor de 2e keer terug in de tijd?? Is dat ongeveer wat je bedoeld?
  zaterdag 5 juni 2004 @ 15:16:48 #163
58276 nederhorror.nl
Wieken des Doods
pi_19663157
quote:
Ow op zo`n manier: jij bedoelt wanneer ze gewoon "in het heden zijn" hoor je Hermelien al roepen, terwijl dat niet kan, omdat ze nog niet terug in de tijd is gegaan?? Wanneer ze dus wel terug in de tijd gaat samen met Harry, gaat ze dus eik. voor de 2e keer terug in de tijd?? Is dat ongeveer wat je bedoeld?
Applaus!

Ze zouden zichzelf dus stenen moeten zien gooien, de lokroep zien doen én bij het bevroren meertje zien staan. Misschien sla ik nog meer over.
  zaterdag 5 juni 2004 @ 15:21:32 #164
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_19663243
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 15:16 schreef nederhorror.nl het volgende:

[..]

Applaus!
sarcast
quote:
Ze zouden zichzelf dus stenen moeten zien gooien, de lokroep zien doen én bij het bevroren meertje zien staan. Misschien sla ik nog meer over.
Maar kdenk dat dat ook komt omdat ze zo ontzettend veel overslaan uit t boek. Maar misschien ook niet, want tis al meer dan n jaar geleden dat ik t heb gelezen.
Maar ik me uit t boek te herinneren dat t wel klopt.

Twas volges mij ongeveer net zoals in The Butterfly Effect: ze gaan terug in de tijd, zodat ze t heden/toekomst kunnen wijzigen in hun voordeel
  zaterdag 5 juni 2004 @ 15:21:37 #165
7352 kamagurka
psy-gothic
pi_19663248
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 11:41 schreef _Supreme het volgende:
verdorie wat zijn jullie streng!
ik vond het een fantastische film! veel beter dan de eerste 2 films. Deze heeft de absolute harry potter sfeer.
het gaat om het verhaal, en niet erom dat ze genoeg nutteloze lessen laten zien. dat weten we wel dat ze ook nog school hebben.
mij viel het heel goed op dat die beukwilg de seizoenen aangaf.
je zag de hele tijd een scene met herfst, of winter.
de camera overgangen waren ook zeer knap gemaakt.
het enige nadeel, maar dat zal wel aan het budget hebben gelegen, is dat die patronus, dat hert zou eigenlijk met zijn gewei al die dementors te lijf moeten gaan.
verder een fantastische film!

stelletje zeikers :p
Ik ben het helemaal met je eens, inclusief die patronus die er niet uitzag, wat een achterlijke zeikerds hier zeg Eindelijk een volwaardige spannende HP-film die niet uren nodig heeft om spanningsloos een kinderverhaaltje te vertellen, en dan is het nog niet goed
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  zaterdag 5 juni 2004 @ 15:26:41 #166
7352 kamagurka
psy-gothic
pi_19663359
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 15:16 schreef nederhorror.nl het volgende:

[..]

Applaus!

Op het moment dat je terug gaat iin de tijd heb je de tijd dus al veranderd knuppel Allicht dat ze zichzelf uit de toekomst tegenkomen in het heden, dat is dus het veranderen van de gebeurtenissen. Daarom hebben ze alles dus ook zo onopvallend mogelijk gedaan behalve het redden van Sirius en Buckbeak (wat de bedoeling was).
  zaterdag 5 juni 2004 @ 16:10:14 #167
58276 nederhorror.nl
Wieken des Doods
pi_19664232
quote:
Op het moment dat je terug gaat iin de tijd heb je de tijd dus al veranderd knuppel
Ja hoor, collega knuppel. Terwijl ze nog niet eens op het punt zijn gekomen om die tijdverdrijver te gaan gebruiken zijn ze al terug in de tijd gegaan...

Als hermione nog niet terug in de tijd is gegaan, dan kan ze de eerste keer ook die lokroep niet doen, ze moet immers nog terug in de tijd. Daarna kan ze hem doen. Er mist een verhaallijn, namelijk waar ze de lokroep niet doet, Harry niet gered wordt en Buckbeak sterft. Immers zegt Dumbledore dat er meerdere onschuldige levens gered kunnen worden. Alsof hij dat niet had kunnen voorkomen...
  zaterdag 5 juni 2004 @ 16:11:38 #168
8369 speknek
Another day another slay
pi_19664257
Inderdaad. Nedhorror denkt lineair, terwijl de tijd gewoon een lus is hier.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 5 juni 2004 @ 16:44:12 #169
58276 nederhorror.nl
Wieken des Doods
pi_19664892
quote:
Inderdaad. Nedhorror denkt lineair, terwijl de tijd gewoon een lus is hier.
Het lineaire gedeelte MIST, aangezien ze als ze voor de film de eerste keer gaan tijdreizen al voor de tweede keer gaan.

1. Harry en Hermione hebben nog niet in de tijd gereisd.
2. Harry zit in het nauw bij de weerwolf, er klinkt een lokroep.
3. Ze komen op de ziekenboeg en gaan - volgens de film - terug in de tijd.
4. Hermoine ziet Harry in nood en doet de lokroep.

Als ze nog niet in de tijd hebben gereisd, hoe kun je dan de lokroep doen die je later doet áls je nog terug moet reizen?
  zaterdag 5 juni 2004 @ 16:48:30 #170
8369 speknek
Another day another slay
pi_19664989
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 16:44 schreef nederhorror.nl het volgende:
Ze hebben wel in de tijd gereisd, anders hadden ze daar niet geweest.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_19665630
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 15:21 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Ik ben het helemaal met je eens, inclusief die patronus die er niet uitzag, wat een achterlijke zeikerds hier zeg Eindelijk een volwaardige spannende HP-film die niet uren nodig heeft om spanningsloos een kinderverhaaltje te vertellen, en dan is het nog niet goed

ik had voordat ik de film had gezien hier gelezen dat de patronus eruit zag als een mislukt konijn.
ik vond de patronus best mooi nog
je zag in ieder geval dat het een hert was
Tri State. Tri State. !
pi_19666155
quote:

[..]

Het lineaire gedeelte MIST, aangezien ze als ze voor de film de eerste keer gaan tijdreizen al voor de tweede keer gaan.

Als ze nog niet in de tijd hebben gereisd, hoe kun je dan de lokroep doen die je later doet áls je nog terug moet reizen?
Nee, je snapt het niet. Ik begrijp wel wat jij bedoelt. Er moet eerst zijn gebeurd dat Buckbeak is vermoord enzovoort. Maar dat is dus nooit gebeurd.

Op het moment dat ze terug in de tijd gaan hebben ze alles al gedaan, Buckbeak is al vrijgelaten, Harry heeft die Patronus al opgeroepen enzovoort.
En nee, natuurlijk klopt daar helemaal niets van, maar van Back to the Future klopt er toch ook geen zak van?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En nu hou ik er over op.

[ Bericht 0% gewijzigd door Biancavia op 05-06-2004 17:57:15 ]
  zaterdag 5 juni 2004 @ 18:17:40 #173
65886 Mackenzie
Dramaqueen
pi_19666685
Ik heb hem donderdag gezien en ik vond hem echt cool. Zat weer helemaal in de film, in dat sfeertje, zoals ik bij elke HP film had.
Ik vond de omgevingverandering juist erg mooi, het zag er allemaal wat ruiger uit en ik vond het leuk dat het zich veel buiten afspeelde.
Ook alle rare wezens vond ik gaaf (dementors, Buckbeak, weerwolf, hond enz.).
  zaterdag 5 juni 2004 @ 18:17:54 #174
7352 kamagurka
psy-gothic
pi_19666690
quote:

[..]

Jij hebt niet al teveel fantasie he? Waarom ga je dan naar dit soort films? Back to the future begreep je dus ook geen hol van, ga ns studeren ofzo joh

ALS je besluit terug te gaan in de tijd, ben je daar dus parallel aan het verleden. Waren ze niet teruggegaan, was sirius dood en buckbeak en ws. harry zelf ook! Dus de enige manier waarom ze zover zijn gekomen (tot aan het ziekenhuisbed en het gesprek met Perkamentus aldaar) IS omdat ze dus terug moeten zijn gegaan om een aantal dingen te veranderen, die je dus in de normale tijdspassage ook ziet.

Maar deze uitleg zal je ook wel weer niet begrijpen... verspilde moeite.
  zaterdag 5 juni 2004 @ 18:31:12 #175
58276 nederhorror.nl
Wieken des Doods
pi_19666916
quote:
Ze hebben wel in de tijd gereisd, anders hadden ze daar niet geweest.
Duh, maar wat ze laten zien in de film is in principe al de tweede keer. Als ze in de film op het punt komen dat er voor de eerste keer stenen worden gegooid, dan zijn ze al terug in de tijd, wat ze later nog een keer gaan doen. Dat is dus twee keer. Niet iets wat nog moet gebeuren want er moet een eerste keer zijn. Die mist.
quote:
Nee, je snapt het niet. Ik begrijp wel wat jij bedoelt. Er moet eerst zijn gebeurd dat Buckbeak is vermoord enzovoort. Maar dat is dus nooit gebeurd.
Dat is dus het probleem. Het klopt niet. Buckbeak moet niet gered worden, Harry red zichzelf en Sirius niet aan het bevroren meertje en Harry wordt niet door Hermoine geholpen door een lokroep. Dat kunnen ze pas doen als ze terug in de tijd gaan.

[ Bericht 6% gewijzigd door nederhorror.nl op 05-06-2004 20:26:16 ]
  zaterdag 5 juni 2004 @ 20:25:15 #176
58276 nederhorror.nl
Wieken des Doods
pi_19668487
quote:
Waren ze niet teruggegaan, was sirius dood en buckbeak en ws. harry zelf ook!

Dat verhaallijn hebben ze dus weggelaten, want dat moet dus gebeurd zijn en heeft Hermione veranderd door terug in de tijd te gaten. Er van uit gaande dat ze het overleefd heeft.
quote:
Jij hebt niet al teveel fantasie he?

Waarom komen ze zichzelf niet nog een keer tegen dan? Hermoine zou zichzelf moeten zien als ze de lokroep doet, ze heeft hem immers al eerder gedaan...
quote:
Waarom ga je dan naar dit soort films?

Achjee, ik ben helderziend!
quote:
Back to the future begreep je dus ook geen hol van, ga ns studeren ofzo joh

Is al weer te lang geleden, kan ik nu dus niet over oordelen. Maar ik vind het wel interessant.
quote:
die je dus in de normale tijdspassage ook ziet.

We zien de verloop van de eerste tijdreis en de gehele tweede tijdreis, maar niet het verhaallijn voordat ze voor het eerst gaan tijdreizen.
  zaterdag 5 juni 2004 @ 21:37:44 #177
8369 speknek
Another day another slay
pi_19670431
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 18:31 schreef nederhorror.nl het volgende:
Dat is dus het probleem. Het klopt niet. Buckbeak moet niet gered worden, Harry red zichzelf en Sirius niet aan het bevroren meertje en Harry wordt niet door Hermoine geholpen door een lokroep. Dat kunnen ze pas doen als ze terug in de tijd gaan.
Ja maar ze zijn terug in de tijd gegaan. Zoals ik al zei, je denkt lineair! Maar als er twee tijdsperioden in een zijn, moet je concurrent denken.
  zaterdag 5 juni 2004 @ 21:41:23 #178
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_19670543
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 21:37 schreef speknek het volgende:

[..]

Ja maar ze zijn terug in de tijd gegaan. Zoals ik al zei, je denkt lineair! Maar als er twee tijdsperioden in een zijn, moet je concurrent denken.
Volgens mij praat je tegen een muur. De beste jongen snapt het gewoon niet.
pi_19673504
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 21:41 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

idd, ik denk dat ik eindelijk door heb waarom deze film 9+ is (en in Australië was het 15+ of zo?) tijdreizen blijkt zeer ingewikkeld voor sommigen
't is heel duidelijk en simpel uitgewerkt, alles klopt naar ik weet, maar sommigen snappen er duidelijk niks van, jammer

dat het "decor" wat veranderd is vind ik niet zo erg en eerder normaal
het is de bedoeling om 7 films te maken en het lijkt mij dus vrij idioot als je 7 identieke films gaat maken
een andere regisseur vind ik ook leuk omdat die dan een andere visie kan doordrukken en zo krijgen we geen 7 gelijke films (zou misschien wat saai worden)
  zondag 6 juni 2004 @ 00:17:15 #180
58276 nederhorror.nl
Wieken des Doods
pi_19674900
quote:
Misschien valt het "kwartje" later bij me. Zolang het tegenargument niet logisch klinkt, ga ik het niet 'zomaar' aannemen. Enfin, ik zet het eigenlijk graag voort per email. Aangezien er zoveel mensen zijn die het haarfijn weten mogen ze het uitleggen, als ze willen: emiellabree@hotmail.com
pi_19675606
Ik heb vanavond ook de film gezien......... en hij was mooi!!!

Het begin zat ik echt effe te kijken... eerste 5/10 minuten.... is dit wel Harry Potter?
Vooral in het begin kon je al meteen zien dat de film met een heel andere stijl is gemaakt... de andere manier van filmen viel meteen op... gedrag van Harry was anders... sfeer was anders...

Acteerprestaties zijn er flink op vooruitgegaan en vond de omgeving wel mooi maar moest er wel even aan wennen.... was zo gewend aan de omgeving uit de eerste en tweede film.....

David Thewlis zette echt een goede rol neer als Remus Lupin en behalve zijn uiterlijk was hij precies zoals ik hem voorstelde.... Sirius speelde ook lekker gestoord en goed...

Vond de zwerkbalscene ook best gaaf ook al duurde hij zo kort het zag er allemaal veel linker uit dan in de eerste 2 films.... dementors waren geweldig vooral in de treinscene.....

Er zat naar mijn zeggen ook redelijk veel humor in deze film...... Een slaperige Ron die moest tapdansen van een groep spinnen ..... vond de humor er echt op voorbijgegaan moest in deze film echt veel meer lachen dan in de vorige delen......

Natuurlijk heeft elke film zijn minpunten en die zal ik ook even zeggen:
- Draco en zijn vrienden...... wat acteren die soms slecht :s
- De film had net iets langer moeten zijn
- Vond professor Zwamdrift maar wat overdreven overkomen... net iets te ....
- Ook miste ik op sommige momenten net ergens die magische sfeer die de
eerste en tweede film wel weer heel veel hadden..
- Weerwolf was ook niet echt overtuigend....

Verder was het echt een topfilm!
Ge leeft maar eensh!
  Redactie Frontpage zondag 6 juni 2004 @ 01:04:53 #182
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_19675838
Crazy Credits for
Harry Potter and the Prisoner of Azkaban (2004)

The credits appear as a version of the Marauder's Map, moving all over the
surface, accompanied by little footprints. When the credits are at the end,
we hear Harry say 'Mischief managed.' and all the text goes away, replaced
by the film's logo. Then he says 'Nox' and the screen fades to black.
After the screen goes dark there is a familiar noise before the film
finally ends.
pi_19675967
quote:
Op zondag 6 juni 2004 01:04 schreef SunChaser het volgende:
Crazy Credits for
Harry Potter and the Prisoner of Azkaban (2004)

The credits appear as a version of the Marauder's Map, moving all over the
surface, accompanied by little footprints. When the credits are at the end,
we hear Harry say 'Mischief managed.' and all the text goes away, replaced
by the film's logo. Then he says 'Nox' and the screen fades to black.
After the screen goes dark there is a familiar noise before the film
finally ends.
Is dit ook in de bioscoop te zien geweest? jammer dat ik het heb gemist... was meteen de zaal uit gegaan...
Ge leeft maar eensh!
pi_19682329
ja dat was te zien,
duurde zo'n 10 minuten
Tri State. Tri State. !
  zondag 6 juni 2004 @ 14:08:04 #185
65516 gieling
Live from NYC
pi_19682452
ik moest wel die credits uitzitten om m'n naam te zien

maar was erg mooi gemaakt ook!
pi_19682508
quote:
Op zondag 6 juni 2004 14:08 schreef gieling het volgende:
ik moest wel die credits uitzitten om m'n naam te zien

maar was erg mooi gemaakt ook!
Haha, ja daar zou ik ook voor blijven zitten.

Jammer dat er niet nog een scène kwam ofzo, net als bij Chamber of Secrets.
  Redactie Frontpage zondag 6 juni 2004 @ 16:19:38 #187
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_19684954
De film was het beste van de drie. De boeken lees ik niet, kom ik niet doorheen, de films zijn goed te volgen, ook deze. Natuurlijk, Sirius als wolf zie je al in het begin als Harry op de bus wacht en je vraagt je af wat hij daar komt doen, waarom laat hij zichzelf niet zien als zichzelf.
En het tijdreizen, idd er zitten wat gaten in, maar ja, het is maar film dames en heren.

Echt top!
  Redactie Frontpage zondag 6 juni 2004 @ 16:24:05 #188
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_19685052
Maar waarom had Peter de Rat ineens kleren aan toen ie in een man werd veranderd
pi_19686321
quote:
Op zondag 6 juni 2004 16:24 schreef SunChaser het volgende:
Maar waarom had Peter de Rat ineens kleren aan toen ie in een man werd veranderd
Dat vond ik ook wel vreemd,
vooral omdat toen hij weer in een rat veranderde de kleren bleven liggen

maar ja , een naakte man in een kinderfilm , dat mag niet
  zondag 6 juni 2004 @ 18:08:35 #190
58276 nederhorror.nl
Wieken des Doods
pi_19687199
In SCHIPPERS VAN DE KAMELEON zit een naakte Maarten Spanjer!
pi_19689129
quote:
Op zondag 6 juni 2004 16:19 schreef SunChaser het volgende:
De film was het beste van de drie. De boeken lees ik niet, kom ik niet doorheen, de films zijn goed te volgen, ook deze. Natuurlijk, Sirius als wolf zie je al in het begin als Harry op de bus wacht en je vraagt je af wat hij daar komt doen, waarom laat hij zichzelf niet zien als zichzelf.
En het tijdreizen, idd er zitten wat gaten in, maar ja, het is maar film dames en heren.

Echt top!
is heel eenvoudig, SIrius is een faunaat (kan in dier veranderen) en die mensen staan geregistreerd zodat iedereen weet of je het kunt of niet
Sirius staat niet op die lijst dus als hond kan hij vrij rondlopen als het ware
  zondag 6 juni 2004 @ 19:57:37 #192
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_19689430
quote:
Op zondag 6 juni 2004 16:24 schreef SunChaser het volgende:
Je kleren veranderen in een vacht denk ik, .

Zeg beetje fantasie kan geen kwaad.
pi_19692347
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 09:00 schreef philipnorth het volgende:
Het valt mij nogal op dat iedereen hier veel commentaar heeft op dingen die ontbreken of anders zijn, terwijl er gewoon heel erg duidelijk wordt gezegd/getoond dat het "gebaseerd is op het boek van J.K. Rowling".

Daarnaast heeft zij ook haar accoord gegeven, dus zal het in haar ogen allemaal vldoende zijn voo het gehele verhaal.
hier ben ik het helemaal mee eens. ik heb de film zelf nog niet gezien maar hij lijkt me super, gewoon omdat het juist een keer niet zo schoolachtig is. ik zie vrijdag of ik m echt wel zo mooi vind. ik heb er tenminste een goed gevoel over
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
  zondag 6 juni 2004 @ 22:05:54 #194
58327 Legolas_Greenleaf
Learning to live
pi_19692374
quote:
Op zondag 6 juni 2004 19:57 schreef MeneerTim het volgende:

[..]

Je kleren veranderen in een vacht denk ik, .

Zeg beetje fantasie kan geen kwaad.
Lijkt me wel logisch, persoonlijk.
Some say the world will end in fire
Some say in ice
Times went by, many memories died
Imagination is more important than knowledge.
  maandag 7 juni 2004 @ 00:13:52 #195
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_19695189
Beter dan de vorige twee delen vind ik.

Ik vond opvallend:

-Hagrid is véél groter dan in de vorige twee delen en meer zoals ik me hem had voorgesteld
-Betere sets
-Slechte Dumbledore
-Beter spel

Foutje die mij opvielen:

-Hermione slaat Malfoy verschillend neer. De eerste keer dat je het ziet staat ze met de rug naar hem toe en draait dus om en haalt uit, de tweede keer (als ze terug in de tijd gaan) en zichzelf zien staat ze meteen frontaal.
-Peter heeft gewoon tien vingers als ie net is teruggetransformeerd naar mens. Heel duidelijk zichtbaar omdat ie zijn vingers voor zijn ogen houdt en ermee wriemelt
-Harry's litteken, maar dat hadden al meer mensen gezien
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  maandag 7 juni 2004 @ 00:25:08 #196
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_19695395
quote:
Op maandag 7 juni 2004 00:13 schreef ElizabethR het volgende:
Beter dan de vorige twee delen vind ik.

Ik vond opvallend:

-Hagrid is véél groter dan in de vorige twee delen en meer zoals ik me hem had voorgesteld
-Betere sets
-Slechte Dumbledore
-Beter spel

Foutje die mij opvielen:

-Hermione slaat Malfoy verschillend neer. De eerste keer dat je het ziet staat ze met de rug naar hem toe en draait dus om en haalt uit, de tweede keer (als ze terug in de tijd gaan) en zichzelf zien staat ze meteen frontaal.
-Peter heeft gewoon tien vingers als ie net is teruggetransformeerd naar mens. Heel duidelijk zichtbaar omdat ie zijn vingers voor zijn ogen houdt en ermee wriemelt
-Harry's litteken, maar dat hadden al meer mensen gezien
Zijn die foutjes nou echt irritant? Ze klinken een beetje als schoonheidsfoutjes. Als het er teveel zijn is het natuurlijk wel vervelend en ik vind het persoonlijk ook een beetje amateuristisch klinken. Als de sfeer en de interpretatie werkelijk veel beter zijn is het jammer dat dit soort foutjes de film er van weerhouden misschien wel de beste uit de reeks te worden.

Overigens wacht ik mijn kans af om het in een mooie bioscoop te zien. Tuchinski ofzo. Hoort wel bij Harry Potter.
  maandag 7 juni 2004 @ 00:31:13 #197
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_19695521
quote:
Op maandag 7 juni 2004 00:25 schreef MeneerTim het volgende:

[..]

Zijn die foutjes nou echt irritant?
Ik vind ze niet irritant, ze vielen me alleen op. Kan ik ook niks aan doen, ik kijk misschien wel anders omdat ik zelf regisseer. In de continuity zaten ook een aantal fouten overigens.
quote:
Ze klinken een beetje als schoonheidsfoutjes. Als het er teveel zijn is het natuurlijk wel vervelend en ik vind het persoonlijk ook een beetje amateuristisch klinken.
Ik heb de film pas één keer gezien, er zijn ongetwijfeld nog meer foutjes die me niet zijn opgevallen. Maar heej, who cares, ik vond het grappig om te posten meer niet. Sorry.
quote:
Als de sfeer en de interpretatie werkelijk veel beter zijn is het jammer dat dit soort foutjes de film er van weerhouden misschien wel de beste uit de reeks te worden.
Welnee, in de vorige twee delen zitten ook fouten hoor En deze is gewoon erg goed qua sfeer, stuk minder kinderachtig enzo.
quote:
Overigens wacht ik mijn kans af om het in een mooie bioscoop te zien. Tuchinski ofzo. Hoort wel bij Harry Potter.
Gelijk heb je!! Alvast veel plezier.
  maandag 7 juni 2004 @ 00:38:19 #198
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_19695672
quote:
Op maandag 7 juni 2004 00:31 schreef ElizabethR het volgende:
Ik heb de film pas één keer gezien, er zijn ongetwijfeld nog meer foutjes die me niet zijn opgevallen. Maar heej, who cares, ik vond het grappig om te posten meer niet. Sorry.
Ah. Het viel me op dat meer mensen gelijk over dat soort foutjes beginnen dus ik dacht dat het weleens te overheersend kon zijn. Een regisseursblik is inderdaad denk ik wel anders dan de gemiddelde kijker. En dan ben ik nog erger want ik krijg het nog niet voor elkaar een fout in de film te zien als ze hem 30 keer herhalen.

Maar nu ben ik wel benieuwd, wat regisseer jij dan zoal?
quote:
Gelijk heb je!! Alvast veel plezier.
Dank je, .
  maandag 7 juni 2004 @ 00:43:37 #199
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_19695765
quote:
Op maandag 7 juni 2004 00:38 schreef MeneerTim het volgende:

[..]

Ah. Het viel me op dat meer mensen gelijk over dat soort foutjes beginnen dus ik dacht dat het weleens te overheersend kon zijn.
Er zijn gewoon een hoop mensen die er een beetje een sport van maken om foutjes te ontdekken, puur voor de gein denk ik. Ik wel in ieder geval. En het overheerst zeker niet. Dus als je gaat kijken gewoon genieten Ik denk dat 75% van de mensen die naar de film gaat nooit op fouten let.
quote:
Maar nu ben ik wel benieuwd, wat regisseer jij dan zoal?
Da's offtopic
quote:
Dank je, .
Je gaat de film vast prachtig vinden.

[ Bericht 1% gewijzigd door ElizabethR op 07-06-2004 10:15:54 ]
  maandag 7 juni 2004 @ 11:21:23 #200
62902 Boston_Q
Whieeeeee!
pi_19700487
Ik heb de film gisteren ook gezien, ik vond m geweldig, de nieuwe regisseur is echt een verbetering....

Paar opmerkingen:
Wat ze niet hadden moeten weglaten uit het boek is dat Padfoot Prongs en die andere twee James, Sirius, Remus en Peter waren
Dumbledore was beter. In het boek word die vrolijkheid en schittering in de ogen erg benadrukt, dat had Harris niet.
Black was geweldig, hij leek echt insane maar sloeg compleet om zonder dat het storend was...

Iedereen roept dat je niet kan zien dat Sirius die hond is. Die hond neemt Ron mee de Whomping WIllow in, Dan zie je Ron zitten met een gebroken? been en je ziet sporen van een hond, waar de sporen ophouden zie je Black staan. Met de opmerking daarna over de vlooien moet het volgens mij wel duidelijk zijn dat Black die hond is.

De voorspelling van Trelawny was voor mij te abrupt erin, ze deed de voorspelling en er werd niets mee gedaan, ze hadden het dan net zo goed weg kunnen halen. Het was niet eens dat Harry hardop aan het piekeren was met Hermione over wat die voorspelling zou kunnen betekenen. Emma Thompson deed het trouwens wel geweldig.

Neville Longbottom, is hij nog dezelfde? Of is hij eindelijk zijn babyvet kwijt???

Remus Lupin was ook heel erg goed, precies zoals ik het me had voorgesteld, hij is een weerwolf dus hij mag er wel een beetje louche uitzien, maar je zag toch heel goed dat hij het allemaal zo goed bedoelde...

De Dementors mochten van mij enger... In het boek doet de Dementor die black de kus wil geven zijn kap af, dat laten ze hier weg, ik wil die gruwelijke kop wel zien.

En verder vond ik het allemaal wel heel erg leuk, ik vond het veruit de beste tot nu toe, Harry Potter komt voor het eerst écht overtuigend op me over. En iemand zei dat hij/zij niet zo kapot was over Emma Thompsons prestatie, ik vond dat ze het geweldig deed
Don't hate me because I'm beautiful
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')