abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 30 mei 2004 @ 23:41:32 #26
42042 Dafje33
Volautomatisch
pi_19524489
quote:
Op zondag 30 mei 2004 17:06 schreef kamagurka het volgende:
De locaties zien er anders uit dan in de vorige 2 delen.
Je bedoelt: dezelfde ruimtes in de eerste twee delen zien er nu anders uit of is de "sfeer" anders?
Pimp my Daf!
  zondag 30 mei 2004 @ 23:46:40 #27
7352 kamagurka
psy-gothic
pi_19524642
quote:
Op zondag 30 mei 2004 19:04 schreef _Supreme het volgende:

waar hebben jullie die film al gezien dan?!
Warner Bros kantoor in Amsterdam.
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  zondag 30 mei 2004 @ 23:49:51 #28
7352 kamagurka
psy-gothic
pi_19524724
quote:
Op zondag 30 mei 2004 23:41 schreef Dafje33 het volgende:

[..]

Je bedoelt: dezelfde ruimtes in de eerste twee delen zien er nu anders uit of is de "sfeer" anders?
Het eerste. Het huisje van Hagrid is anders en ook het kasteel ziet er anders uit.
Verder is de sfeer ook totaal anders dan de eerste 2 delen (donkerder, maar tegerlijkertijd realistischer!). De kinderen dragen nu meestal gewone kleding ipv. die magische schoolpakjes in de eerste 2 delen. Ik ben blij dat ze Chris Columbus even met vakantie hebben gestuurd dit deel
  zondag 30 mei 2004 @ 23:53:33 #29
42042 Dafje33
Volautomatisch
pi_19524840
Ik heb gehoord dat het volgende boek nu op dit moment al verfilmt word.
En dat er weer een andere regisseur is.
Pimp my Daf!
  Redactie Frontpage maandag 31 mei 2004 @ 01:42:54 #30
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_19527333
quote:
Op zondag 30 mei 2004 23:53 schreef Dafje33 het volgende:
Ik heb gehoord dat het volgende boek nu op dit moment al verfilmt word.
En dat er weer een andere regisseur is.
Ja, maar dat is omdat deze regisseur nog met de postproductie bezig was toen ze De Vuurbeker al aan het filmen waren.
pi_19531480
Erg jammer dat Cho Chang er niet inzit. Ik was na het lezen van die boeken juist wel benieuwd hoe zij eruit zou zien
  maandag 31 mei 2004 @ 13:04:58 #32
65516 gieling
Live from NYC
pi_19532728
quote:
Op zondag 30 mei 2004 23:49 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Het eerste. Het huisje van Hagrid is anders en ook het kasteel ziet er anders uit.
Verder is de sfeer ook totaal anders dan de eerste 2 delen (donkerder, maar tegerlijkertijd realistischer!). De kinderen dragen nu meestal gewone kleding ipv. die magische schoolpakjes in de eerste 2 delen. Ik ben blij dat ze Chris Columbus even met vakantie hebben gestuurd dit deel
Hij werkt er nogsteeds aan mee hoor
pi_19544082
*OEPS!*
Tri State. Tri State. !
pi_19544085
quote:
Op maandag 31 mei 2004 12:01 schreef Maffioso het volgende:
Erg jammer dat Cho Chang er niet inzit. Ik was na het lezen van die boeken juist wel benieuwd hoe zij eruit zou zien
hmmm
ze was een chinees meisje, niet?
*zoekt plaatjes van lekkere chinese/japanse chicks*
Tri State. Tri State. !
  Redactie Frontpage woensdag 2 juni 2004 @ 21:34:03 #35
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_19599757
Kick
  Donald Duck held woensdag 2 juni 2004 @ 21:35:43 #36
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_19599792
straks op net5, 'the making of'
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_19599880
quote:
Op zondag 30 mei 2004 23:49 schreef kamagurka het volgende:

[..]

euhm dat ze niet in schoolpakken lopen klopt wel, deze film speelt zich vooral af buiten de school. daarom vrijetijdskleding (zei een van die lui op tv)

voor de rest, ben benieuwd naar de film, dis de eerste keer dat ik m in de bios ga zien waarschijnlijk
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
pi_19599917
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 21:35 schreef __Saviour__ het volgende:
straks op net5, 'the making of'
hoelaat?
pi_19600704
12 21.35 The making of: Harry Potter en de gevangene van Azkaban
Tri State. Tri State. !
pi_19602323
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 22:01 schreef _Supreme het volgende:
12 21.35 The making of: Harry Potter en de gevangene van Azkaban
en ik kwam er om 22:00 achter beetje jammer, maar ach, de making ofs zijn ook niet altijd leuk, ook al zag deze er wel mooi uit (de laatste 5 minuten dan)
pi_19602605
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 22:50 schreef gothic-blackie het volgende:

[..]

en ik kwam er om 22:00 achter beetje jammer, maar ach, de making ofs zijn ook niet altijd leuk, ook al zag deze er wel mooi uit (de laatste 5 minuten dan)
treur niet!

morgen komt om 17:35 de herhaling van deze making off op net 5!
Ge leeft maar eensh!
pi_19602667
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 22:57 schreef Mister-Me het volgende:

[..]

treur niet!

morgen komt om 17:35 de herhaling van deze making off op net 5!
ik wist wel dat net 5 de liefste is kan ik m alsnog zien en zow. morgen zit ik dus voor de tv, en der is niemand die me dan mag storen
  woensdag 2 juni 2004 @ 23:55:17 #43
13857 Nokia3310
the one and only Nokia tune
pi_19604397
Heb de film net gezien en vond hem super, de beste verfilming tot nu toe. Is ook niet zo vreemd, aangezien ik boek 3 ook de beste vond.

De sfeer in de film is heel duister, best eng soms. Ik snap ook best dat ze de leeftijd omhoog hebben gehaald, voor kleine kinderen is dit best spannend.

Het is alweer een tijdje geleden dat ik boek 3 gelezen heb, maar Cho Chang maakte daar toch niet echt een groot deel van uit? Meer in deel 4 en 5 dacht ik. Oh en dat een van die vriendjes van Malfoy in deze film dun is dat klopt toch ook? Ik dacht namelijk dat hij één dik maatje had en een dunne. Of moet ik de boeken maar eens weer gaan lezen?
NSJ & Lowlands still on my mind
  donderdag 3 juni 2004 @ 00:06:21 #44
42042 Dafje33
Volautomatisch
pi_19604705
Echt een geweldige film!
Het gedeelte met de Boeman
(Ja, Sneep in dameskleding)
Pimp my Daf!
  donderdag 3 juni 2004 @ 00:08:15 #45
13857 Nokia3310
the one and only Nokia tune
pi_19604752
Ik zie trouwens op imdb dat de volgende film in november 2005 uitkomt. Moeten we weer 1,5 jaar wachten...
NSJ & Lowlands still on my mind
  donderdag 3 juni 2004 @ 00:10:40 #46
42042 Dafje33
Volautomatisch
pi_19604829
Ze zijn al begonnen met de opnamen.
Pimp my Daf!
pi_19604984
Film is erg duister, en ik vond em om die reden erg goed. Rol van Sirius werd goed vertolkt door Oldman imho, maar toch had ik er net iets meer van verwacht. Over het algemeen vond ik dat deze film niet de Harry Potter-sfeer uitstraalde. Ook al was ie donkerder dan de vorige films, ik miste dat magische sfeertje wat deel 1 en 2 wel hadden.
pi_19605691
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 23:55 schreef Nokia3310 het volgende:
Oh en dat een van die vriendjes van Malfoy in deze film dun is dat klopt toch ook? Ik dacht namelijk dat hij één dik maatje had en een dunne. Of moet ik de boeken maar eens weer gaan lezen?
Kijk de eerste 2 films er nog maar ns op na...
pi_19605944
Ik vond de film waardeloos. (vergeleken met de eerdere twee delen) De film was niet spannend. Niet grappig. (Ron Weasley had wel een grap mogen maken!) Daarbij was het overduidelijk merkbaar dat er HEEL VEEL is weggelaten. Er zit totaal geen structuur meer in het verhaal. (een PROBLEEM dat ze in de tweede film juist hadden OPGELOST)

Ik had het gevoel alsof ELKE scene werd afgesloten met Harry die flauwvalt, waarna iedereen om hem heen hysterisch roept "Harry, gaat alles goed met je!?!?" (hoeveel keer gebeurde dat wel niet?!?)

En elke keer als een evil wizard iemand wilde vermoorden, kwam er een andere evil wizard bij die uiteindelijk GOED blijkt te zijn. Bij Sirius Black snapte ik die plottwist al niet, laat staan twee minuten later bij dezelfde plottwist met Professor Lupin.

Voor niet lezers van het boek is de film simpelweg onduidelijk. Door het te hoge tempo (en vele personages die voorbij vliegen) krijg je geen tijd om na te denken over vragen als:

-Waarom ontsnapt Sirius Black uit Azkaban? Wat wil hij van Peter Pettigrew. Maar waarom ontkomt Peter Pettigrew dan??
-Professor Lupin is een weerwolf, maar wie is die andere wolf dan?
-Waarom moeten Harry en Hermione terug in de tijd? Om Sirius Black vrij te laten? (dat konden ze toch ook doen zonder terug in de tijd te gaan?)
-Wat is er gebeurt met Gilderoy Lockhart [Kenneth Branagh] uit deel 2?

Samenvattend: Ik snapte er geen ruk van. Wie kan mij helpen?
pi_19606328
quote:
-Waarom ontsnapt Sirius Black uit Azkaban? Wat wil hij van Peter Pettigrew. Maar waarom ontkomt Peter Pettigrew dan??
-Professor Lupin is een weerwolf, maar wie is die andere wolf dan?
-Waarom moeten Harry en Hermione terug in de tijd? Om Sirius Black vrij te laten? (dat konden ze toch ook doen zonder terug in de tijd te gaan?)
-Wat is er gebeurt met Gilderoy Lockhart [Kenneth Branagh] uit deel 2?
Samenvattend: Ik snapte er geen ruk van. Wie kan mij helpen?
Nou, ik denk dat dat toch wel meevalt hoor. Ze hebben naar mijn mening juist heel veel 'overbodige' dingen uit het boek weggelaten ten gunste van het plot, dat anders wat ingewikkeld zou worden. Op alle bovenstaande vragen wordt uitstekend antwoord gegeven in de film (behalve de laatste, maar die is ook wat irrelevant) en als je met een beetje aandacht naar de film kijkt dan kan ik me gewoonweg niet voorstellen wat er niet aan te begrijpen viel.
Ik vind het bewonderenswaardig hoe deze film het presteert om precies die dingen uit het boek te pikken die zorgen voor een compact en goedlopend verhaal; niet elk detail uit het boek doet het nu eenmaal goed op film en zonder effectief te schrappen zit je al vlug aan een film van zes uur.
Ik was er in elk geval uitermate tevreden over; mijn favoriete boek uit de serie is met deze film op bijzonder prachtige wijze verbeeld en ik heb er nog steeds een beetje kippenvel van. <3
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')