abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 12 juni 2004 @ 00:09:11 #226
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_19825312
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 88% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 06:57:04 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  zaterdag 12 juni 2004 @ 00:14:34 #227
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_19825420
quote:
Op vrijdag 11 juni 2004 16:58 schreef BlaatschaaP het volgende:
Ik vind het grooste probleem van deze film dat 't eigenlijk een vernedering is van het boek. Zo lijkt 't alsof het een idioot sprookje is zonder verhaal met wat zogenaamde grapjes erin en een rode draad met VEEL haperingen. En in feite is het boek dat ook wel een klein beetje (het is geen volwassenliteratuur nee), maar het is zeker niet zo kinderachtig als het nu geschetst wordt. De kracht van de boeken is juist de diversiteit, de originaliteit, de subplots, etc. En die worden volledig weggevaagd door de regisseurs. Ze pakken maar wat 'zogenaamde leidraden' en creeeren daar een in wijze totaal nieuw verhaal mee zodat 't voor iedereen, dus ook kleinere kinderen, leuk is om naar te kijken en dus meer geld opbrengt.
Hoe zonde het ook is, je kan nooit alle subplots in de films opnemen. Zeker voor het volgende boek hou ik persoonlijk m'n hart vast... Daar gaat gewoon het merendeel van de leuke dingen echt wegvallen...
  zaterdag 12 juni 2004 @ 00:22:23 #228
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_19825604
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 46% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 06:57:04 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  zaterdag 12 juni 2004 @ 00:25:52 #229
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_19825688
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 00:22 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Daar ben ik ook bang voor.

Het lijkt me daarom een wereldplan... om een geknipte versie in de bios uit te brengen, van laten we zeggen: 2,5 uur... en om de volledige versie, met subplot en alles... op extended-DVD... dan krijg je op dvd een film van 3,5 uur ofzo. Liever dat... dan helemaal geen goede, volledige versie, zoals nu

Dat is het probleem met de huidige versie ook. Een dikker boek dan de voorgaande boeken, maar een kortere film (niet veel, maar toch..). Ik had het echt heel erg leuk gevonden als nu zo ongeveer wel had gebleken dat er meer was opgenomen en dat dit later uitgebracht zou worden
  maandag 14 juni 2004 @ 01:26:19 #230
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_19871875
Ik heb geen zin om alle reacties nu door te lezen, maar mijn grote god, wat hebben ze er een potje van gemaakt. Het zijn echt allemaal losse eindjes uit het boek die aan elkaar geknoopt zijn. Hele belangrijke stukken zijn ervoor uitgehaald (hoe gevaarlijk Sirius eigenlijk wel niet is in eerste instantie, de Firebolt die alleen op het einde eventjes om de hoek komt kijken, en nog echt ontzettend veel meer).

Vergeleken met het boek verdient deze film een dikke onvoldoende, een mooie 4 is op zijn plaats. De details zijn ook gewoon te frustrerend voor woorden, Hermione's haar bijvoorbeeld is opeens keurig netjes. En Dumbledore gedraagt zich heel on-Dumbledore's. De vorige acteur die helaas is overleden vond ik echt stukken beter. Wat positieve puntjes:

- Trelawney wordt erg goed neergezet door Emma Thompson
- Black wordt (ondanks m'n sceptische gevoelens vooraf qua casting) fantastisch neergezet in de korte momentjes die 'ie krijgt door Gary Oldman. Ben zeer benieuwd hoe hij dit voortzet in de komende delen
- Lupin's casting vond ik eerst waardeloos, maar Thewlis weet 'm redelijk neer te zetten. Hij had echter veel armoediger eruit moeten zien in mijn ogen.
- Er zat welgeteld 1 grappig moment in, het moment waarop Ron verbaast is dat Hermione en Harry terug komen de ziekenzaal in.

Ik mis in deze films de oh zo belangrijke details, en het verhaal zit als los zand aan elkaar. Ik kan begrijpen dat mensen die het boek niet hebben gelezen er niets van begrijpen, en ik hou me lekker bij de boeken. In boek 3 gebeurde er veel, in mijn ogen net niet genoeg voor twee films, maar het was het overwegen waard. Boeken 4 en 5 zijn nog een stuk groter qua verhaal, en ik zie eigenlijk niet in hoe ze dat goed op film kunnen brengen als ze hier al zo'n potje van maken. Jammer...
pi_19995947
Pffff zo veel mogelijk voorgaande berichten doorgelezen, dus als ik nu iets zeg dat al gezegd is... sorry hoor!

Ik heb ook een beetje gemengde gevoelens bij deze film. Een hoop dingen vond ik geweldig - ondermeer de casting van Gary Oldman als Sirius Black en Thewlis als Lupin. Zeker in de scene in The Shrieking Shack (sorry guys, ik lees 'em in het origineel) pffff... dan zie je toch drie topacteurs een mooie prestatie neerzetten, maar ik drijf af van wat ik eigenlijk wilde zeggen.

Ik vind dat de regisseur Cuáron (?) op een paniekerige manier geprobeerd heeft om zijn 'eigen' stempel op deze verfilming te zetten. De film heeft inderdaad een tempo en ritme probleem. Sommige plotlijnen krijg je in een moordend tempo door je strot geduwd, terwijl hij wel rustig de tijd neemt om (maar liefst twee keer) een Shrek-achtige moord (dus niet eens origineel) op een blauw vogeltje te laten zien. Grappig hoor, maar zó onnodig! Had dan bijvoorbeeld even een scene de tijd genomen om uit te leggen dat de Maraunders Map gemaakt is door James (Harry's pa), Sirius, Lupin en Pettigrew...
Hoewel ik de rit met de knightsbus echt wel geslaagd vond, vraag ik me af wat die/dat 'hoofdje(s)' in de bus en in de pub van Madame Rosmerta doen!!?? En wat een bullshit btw dat Hermione en Ron die pub niet in mogen. Leuk hoor, eigen inbreng, maar voegt dit nou echt iets fundamenteels toe?

Wat ik vooral ook geweldig leuk vind aan de boeken van Harry Potter is dat de boeken synchroon lopen met Harry's schooljaren. In dit boek is het juist leuk dat ze eindelijke eens belangrijke tentamens voor hun kiezen krijgen en dat ze flink moeten blokken. Dit is compleet weggelaten in deze film! Erg, erg jammer!!!

Dit is met recht een film 'losjes gebaseerd' op het boek van Harry Potter and the Prisoner of Azkaban.
Tuurlijk snap ik dat je niet alles uit het boek mee kan of mee moet nemen naar een verfilming. En sommige dingen vind ik ook echt wel goed gedaan. Maar toch ben ik blij dat de volgende film geregisseerd is door een andere regisseur. Nieuwe ronde nieuwe kansen!
  vrijdag 18 juni 2004 @ 21:48:58 #232
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_20004125
Ik vond wel een interessant stukje op imdb over de acteurs en hun rollen:
quote:
The cast is crammed with talent – most of which it fails to make good use of. In the lead Radcliffe is quite bland and didn't do too much with his role. Happily Grint and Watson who both are funny and have good characters – even if they are only sidekicks in the film, supported him. It is telling that recent publicity for the second film has put these two on a par with Harry – even giving them their own posters. Of the support cast only Coltrane is well used, everyone else just has cameos of one sort or another. Hart, Cleese, Harris, Rickman, Smith etc all have only a few scenes at most and (in the case of Rickman and Cleese) a few lines at most. This is annoying on two levels. Firstly, the fact that such talent is wasted and secondly the fact that none of them are allowed characters – only a chance to show their face briefly once or twice.
Het is toch wel waar. Ik vind dat de regisseurs best wat meer mogen kiezen voor de diepgang van de eh, hoe zeg je dat ook alweer, characteurs, eh, rollen die ze spelen.

In de boeken wordt er erg diep in gegaan op de achtergronden van Harry, hoe zijn ouders zijn omgekomen bijvoorbeeld, hoe graag hij weg wilt bij de dreuzels. En Ron en zijn geschifte familie. Hermelien als halfbloedje. Joanne Rowling heeft heel veel interessante personages (ah, dat is het woord) gecreëerd. Zelf ben ik bijvoorbeeld erg benieuwd naar Marcel en Draco, die vast nog een grotere rol spelen. Nu wordt de uitleg van de personages volgens mij meer als opstakel voor een snelle film gezien. De dialogen daarover worden er snel doorheen geknald en daardoor lijken de films ook erg gehaast.

Misschien zou je meer met flashbacks kunnen werken, en kiezen voor een paar personages (Harry natuurlijk, Ron, Hermelien... De bijrollen kan je wat vlakker laten) en die een beetje achtergrond geven. Nogmaals, ik vind Radcliffe een loser en een slechte Harry neerzetten maar voor de mensen die het boek niet gelezen hebben komt Harry al helemaal niet interessant over. Het is niet zo moeilijk om er af en toe eens een leuke scene doorheen te doen waarin Ron en Hermelien over Harry praten. Dan moet je wat improviseren, maar dat moet je toch al doen om het verhaal goed te verfilmen. Probeer dan wel goede consessies te doen.
  zaterdag 19 juni 2004 @ 01:51:03 #233
5080 Wieteke
Wordt vervolgd
pi_20009859
Poehee, hele topic doorgelezen. De drang om tussentijds te reageren, maar even laten varen, in de hoop dat iemand anders het goede antwoord wel zou geven.

Ik ben gister geweest en vond het erg goed, maar niet vergelijkbaar met de vorige versies of met het boek.

Just my 2 cents
Pro's
De locatie (klopte veel beter met mijn eigen beeld!)

De Whomping Willow vervulde een sleutelrol: de seizoenen werden hierdoor aangegeven, net als de aanwezige dreiging (dat vogeltje )

De broomstick bezem op het einde paste prima in de film. Mooie hint naar de afzender

Het suffe koortje aan het begin verving de Sorting Hat die ik inmiddels al 2x heb gezien

Lupin was zoooooo goed gecast. Echt een professor!

De Boggart die een Dementor veranderde: "The thing you fear the most is fear itself" HP is volgens mij de enige in de hele magische wereld die niet bang is voor Voldemort. Hij is wel bang voor de Dementors

Gelukkig kregen we niet voor de 3e keer schoollessen, tentamens, bibliotheken, quidditch-games, feast etc. te zien (leuke scenes, maar daar is de nieuwigheid nu wel vanaf

Het 'zuigen' van de Dementors was mooi verbeeld

Con's
Het allerbelangrijkste uit het boek: de vriendschap tussen Sirius, Lupin, James Potter en die stinkende rat is niet duidelijk geworden. Waarom alle vrienden Animagus werden, waarom ze die map hadden gemaakt, waarom, waarom, etc.

De dreiging van Sirius vond ik niet voelbaar. De omslag die hij maakte van bloeddorstige moordenaar naar lieve peetvader die 'slechts' de moord op zijn vrienden kwam wreken was te makkelijk. In het boek was dit juist zo heftig. En ook zo essentieel.
pi_20015846
quote:
[b]De Whomping Willow vervulde een sleutelrol: de seizoenen werden hierdoor aangegeven, net als de aanwezige dreiging (dat vogeltje )

Gelukkig kregen we niet voor de 3e keer schoollessen, tentamens, bibliotheken, quidditch-games, feast etc. te zien (leuke scenes, maar daar is de nieuwigheid nu wel vanaf
Zo zie je maar weer dat meningen/interpretaties e.d. zeer kunnen verschillen!

De dreiging van de Whomping Willow was in de tweede film naar mijn mening al voldoende benadrukt. Het had beter geweest als ze de moeite hadden genomen in deze derde film even te noemen dat de boom geplant is in hetzelfde jaar als Lupin op school kwam...
Daarnaast wordt in deze film de Whomping Willow tot rust gebracht door een spreuk... ontzettend zinloos zo kan dus iedereen die boom 'uitzetten'... what's the use! Het is juist zo goed dat alleen een aantal mensen weten/wisten dat je een bepaalde wortel moet aanraken om hem tot rust te brengen.

Het winnen van de Quidditch Cup in dit derde boek is juist wel van belang vond ik. Juist omdat dit de eerste keer is dat Gryffindor de cup een keer wint (sinds tijden) én dat Harry zijn eerste ontmoeting heeft met Cho Chang... okee, niet major belangrijk, maar wel een lijntje dat nog een vervolg heeft/gaat krijgen in de volgende boeken en hopelijk films.
  zaterdag 19 juni 2004 @ 14:38:04 #235
83361 SIGMA-X10
When come back, bring pie....
pi_20016194
Ik heb alle 5 de boeken gelezen en ook de 3 films gezien. The Prisoner of Azkaban vond ik als boek redelijk goed en was benieuwd hoe ze het zouden verfilmen.

De film vond ik een beetje tegenvallen. Teneerste gingen ze als een sneltrein er door heen waardoor denk veel niet-boeklezers het niet begrepen. Ze hebben er veel uitgehaald wat op zich wel logisch is maar ze hadden met 5 minuten extra film/dialoog zoveel vragen kunnen beantwoorden.

Ik vond het jammer dat ze niet uitlegde wie de Marauder's Map heeft gemaakt. Ja het staat er op: Prongs, Moony, Padfoot en Wormtail. Maar de niet-boeklezers weet niet wie dat zijn (James Potter, Remus Lupin, Sirius Black en Peter Pettigrew) 1 zinnetje extra in het script had al een hoop duidelijk kunnen maken denk ik.
I'm not a racist; I hate everybody equally
  zaterdag 19 juni 2004 @ 17:53:15 #236
5080 Wieteke
Wordt vervolgd
pi_20019701
quote:
Op zaterdag 19 juni 2004 14:18 schreef MlleBlakeney het volgende:
De dreiging van de Whomping Willow was in de tweede film naar mijn mening al voldoende benadrukt. Het had beter geweest als ze de moeite hadden genomen in deze derde film even te noemen dat de boom geplant is in hetzelfde jaar als Lupin op school kwam...
Daarnaast wordt in deze film de Whomping Willow tot rust gebracht door een spreuk... ontzettend zinloos zo kan dus iedereen die boom 'uitzetten'... what's the use! Het is juist zo goed dat alleen een aantal mensen weten/wisten dat je een bepaalde wortel moet aanraken om hem tot rust te brengen.
Het derde boek van HP bevat veel dreiging door de ontsnapping van Sirius Black. Dit vind ik in de film helemaal niet naar voren komen, maar door die boom voel je toch de spanning. En je hebt helemaal gelijk dat die boom niet uitbeeldt wat ie zou moeten: namelijk schuilplaats voor Lupin. Net als de herkomst van de map, de vier vrienden, etc. Zie ook mijn con's ! En of je nou moet weten dat je een wortel aantikt of een bepaalde spreuk gebruikt, dat is toch in essentie hetzelfde? Oftewel, alleen degene die het weten (of afkijken), kunnen naar binnen.
pi_20026456
quote:
Op zaterdag 19 juni 2004 17:53 schreef Wieteke het volgende:

[..]
En of je nou moet weten dat je een wortel aantikt of een bepaalde spreuk gebruikt, dat is toch in essentie hetzelfde? Oftewel, alleen degene die het weten (of afkijken), kunnen naar binnen.
In essentie ben ik het met je eens
MAAR uiteindelijk vind ik toch dat het wel uitmaakt, omdat in de 'toverwereld' het natuurlijk erg voor de hand ligt om die boom stil te krijgen met een spreuk. Ik kreeg nou niet de indruk dat het een hele bijzondere/ingewikkelde spreuk was. Het is natuurlijk juist de kunst om iets te doen, wat niet direct met magie/spreuken te maken heeft. Iedereen kan toch met diverse spreuken proberen om die boom stil te krijgen? Het uitzetten door het aanraken van een boomstronk maakt het voor mij in ieder geval makkelijker te geloven dat niemand het ooit gelukt is/in zijn hoofd haalt om in de buurt van die boom te komen...
  zaterdag 19 juni 2004 @ 23:23:49 #238
5080 Wieteke
Wordt vervolgd
pi_20027815
En ik ben het dan ook wel weer met jou eens. Maar dan had er dus in de film moeten zitten dat Snape Lupin van drankjes voorziet, dat Snape op de bewuste avond Lupin zoekt en in zijn kantoor de Marauders Map vindt, dat hij 'afkijkt' hoe je de Willow binnenkomt, etc. etc. Vind het trouwens wel vreemd dat ie dat niet al jaren eerder heeft kunnen afkijken, maar goed. Oftewel, het is niet te verfilmen. En dus gaat het om de essentie en dat is dat die boom rustig kan worden op een bepaald commando.

'We' (lees: alle teleurgestelde HP-fans) moeten denk ik niet vergeten dat het een film is. Een film gebaseerd op een boek. Een film die slechts een weergave van de belangrijkste (volgens de regisseur!!) verhaallijn weergeeft. (En daarom vond ik het ook zo bedroevend dat het verhaal van de vier vrienden nauwelijks uit de verf kwam).

De nieuwe regisseur heeft natuurlijk zijn stempel willen drukken en dat heeft ie duidelijk gedaan door middel van een andere locatie en door typische HP-dingen weg te laten, zoals een les of Quidditch game.

Jezus, wat een lap tekst weer....
  woensdag 21 juli 2004 @ 21:38:35 #239
8369 speknek
Another day another slay
pi_20774891
quote:
Op zaterdag 19 juni 2004 14:38 schreef SIGMA-X10 het volgende:
Teneerste gingen ze als een sneltrein er door heen waardoor denk veel niet-boeklezers het niet begrepen.
Rare overschatting vind ik dit toch altijd. Misschien dat we niet de hele essentie van het boek doorhebben, maar zo ingewikkeld is de film ook weer niet.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 26 juli 2004 @ 08:31:54 #240
22457 Patch
FTR HUNK 2009-2007-2005-2004
pi_20860772
Van de drie verfilmingen tot nu toe is deze het minst goed uit de verf gekomen.
Zeker niet slecht, maar deel 1 en deel 2 zaten redelijk dicht tegen de boeken aan qua verhaallijn, deel 3 laat gewoon echt een heleboel liggen. Hopelijk staat de dvd vol met deleted scenes.
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
pi_22462256
Deze plaatjes van de DVD vond ik op moviecity.nl

Ik ben het met Patch eens dat de derde film de minste is.
Vond de film te donker en er waren een aantal zaken veranderd zoals het huisje van Hagrid. Hopelijk komt de vierde film weer in de oude stijl terug.

DVD komt rond 27 november 2004 uit, dus een leuk Sinterklaas kado!
  maandag 22 november 2004 @ 12:21:10 #242
3185 Adelante
To let it go now
pi_23488378
a.s. zaterdag dus de dvd release

ik ga wel voor de 2-disc in digipack, want de 1-disc staat natuurlijk niet
als je de vorige twee delen ook in digipack hebt
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  maandag 22 november 2004 @ 12:35:52 #243
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_23488741
quote:
Op maandag 22 november 2004 12:21 schreef Adelante het volgende:
a.s. zaterdag dus de dvd release

ik ga wel voor de 2-disc in digipack, want de 1-disc staat natuurlijk niet
als je de vorige twee delen ook in digipack hebt
hij wordt niet in digipack uitgebracht, maar in n gewone keepcase. ook de 2 disc ja
zo irritant he
pi_23488828
quote:
Op maandag 22 november 2004 12:35 schreef Timo20 het volgende:
hij wordt niet in digipack uitgebracht, maar in n gewone keepcase. ook de 2 disc ja
zo irritant he
Dat is een heeeeele slechte grap hoop ik
lekker faxen heel de dag echt genot
  maandag 22 november 2004 @ 12:40:26 #245
3185 Adelante
To let it go now
pi_23488861
quote:
Op maandag 22 november 2004 12:35 schreef Timo20 het volgende:

zo irritant he
volgens mijn informatie komt er ook een beperkt aantal in digipack
wel de laatste en eenmalige zending, want de rest verschijnt in keepcase
en eventuele vervolgen verschijnen helemaal niet meer in digipack
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  maandag 22 november 2004 @ 12:57:55 #246
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_23489242
quote:
Op maandag 22 november 2004 12:39 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

Dat is een heeeeele slechte grap hoop ik
nee volgens t forum op dvd.nl niet. kijk maar eens helemaal onderaan deze pagina
quote:
Op maandag 22 november 2004 12:40 schreef Adelante het volgende:

[..]

volgens mijn informatie komt er ook een beperkt aantal in digipack
wel de laatste en eenmalige zending, want de rest verschijnt in keepcase
en eventuele vervolgen verschijnen helemaal niet meer in digipack
tis niet dat ik je niet geloof (ik hoop juist van harte dat je gelijk hebt ) maar waar heb je die info vandaan? en hoe beperkt is die oplage?? en uiteraard t belangrijkste: bij welke winkels krijg je wel en bij welke winkels geen digipack??
pi_23489883
G#$#$v@##$e Ik wil digipack
lekker faxen heel de dag echt genot
  maandag 22 november 2004 @ 14:24:42 #248
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_23491222
ik MOET hem in Digipack hebben.. anders staat het toch niet bij de eerste twee delen
Ik heb echt veel moeite gedaan om achteraf deel 2 nog in digipack te vinden (.. ja.. ik was er laat mee). Ik zou het echt een kutstreek vinden als ze niet in digipack uitkomen..

Ga ik hem zelf wel maken
quote:
Op maandag 26 juli 2004 08:31 schreef Patch het volgende:
Van de drie verfilmingen tot nu toe is deze het minst goed uit de verf gekomen.
Zeker niet slecht, maar deel 1 en deel 2 zaten redelijk dicht tegen de boeken aan qua verhaallijn, deel 3 laat gewoon echt een heleboel liggen. Hopelijk staat de dvd vol met deleted scenes.
Waarom is er eigenlijk nooit een optie dat je de film kan kijken MET deleted scenes? Gewoon er ingebakken. In het menu aanzetten: Met of zonder deleted scenes. Als ik ze achteraf kijk maken zo nooit zo veel indruk als wanneer ze in de film zitten..
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  vrijdag 26 november 2004 @ 10:20:07 #249
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_23583931
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  vrijdag 26 november 2004 @ 12:36:35 #250
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_23586891
quote:
Op vrijdag 26 november 2004 10:20 schreef Cheiron het volgende:
Volgens verschillende bronnen toch digipack!
http://mtvshop.mtv.com/product.aspx?sku=40250621&loc=19223

http://www.moviecity.nl/page.php?page=dvd&ID=2344
staat alleen niet bij of ie op deze sites in digipack is of in n bepaalde oplage in alle winkels ofzo.
hoop dat je snapt wat ik bedoel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')