abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1385647
Hi Fok!kers

wie heeft er ervaring met creatine? Goede en/of slechte?
Werkt het echt in combo met sporten ?
tnx

pi_1385681
Ik heb het een tijdje gebruikt en werkt goed. Wel duur maar je hebt dan wel wat. Duurde bij mij alleen voor dat het bij mij begon te werken maar ik kreeg er zeker meer kracht van. Wat wil je precies bereiken ?
  vrijdag 10 augustus 2001 @ 23:18:31 #3
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_1385710
creatine met bca's, goeie training veel rust= in 1 jaar een flinke jongen.

goeie training veel rust= in 1 jaar een flinke jongen

denk dat het wel iest scheelt, het verschil zul je alleen nooit weten omdat je motivatie als je dat soort sup's aanschaft groter is en je beter op je rust en je training let.....ik gebruik het overigens 4 maanden per jaar, verder niet

ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
pi_1385749
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 23:13 schreef DimeBag het volgende:
Ik heb het een tijdje gebruikt en werkt goed. Wel duur maar je hebt dan wel wat. Duurde bij mij alleen voor dat het bij mij begon te werken maar ik kreeg er zeker meer kracht van. Wat wil je precies bereiken ?
Dat mn spieren iets beter doorkomen
pi_1385753
Owwja en waar kan ik dat halen?
  vrijdag 10 augustus 2001 @ 23:26:04 #6
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_1385758
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 23:24 schreef Vlierus het volgende:

[..]

Dat mn spieren iets beter doorkomen

mee definitie?....veel aerobe training doen en eens een maand met laag gewicht en veel reps trainen
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
pi_1385760
Ik heb het ook een tijdje gebruikt, Het is dus aan te raden voor een actieve sporter, elke dag dus!
Je moet het dan ook elke dag innemen wil het effect hebben, het liefst met grapefruitsap. omdat ik maar 3x per week sport kreeg ik last van hoofdpijn , erge hoofdpijn. waarschijnlijk had dat te maken met te veel creatine en te weinig sport. voor zover ik weet is het dus ook niet schadelijk, maar met alleen maar creatine zul je niet de beste resultaten halen.
goed gezond eten, veel proteine, eiwit, aminozuren , veel geld , en heel veel rust
dan word je een flinke jongen en kun je jezelf aanmelden bij WWF wrestling federation
  zaterdag 11 augustus 2001 @ 21:00:05 #8
12874 gpex
Pex voor intimi
pi_1390866
Schadelijk?

Wat veel mensen niet beseffen is dat je met geconcentreerde creatine-inname je ONTZETTEND, MAAR DAN OOK ECHT ONTZETTEND VEEL WATER (min. 7 liter per dag) MOET DRINKEN!!!

Anders droog je in no-time uit! Met nare gevolgen voor je nieren/lever.

Ik zou het eerst gewoon zonder creatine proberen...
Gewoon krachttraining en kijken hoever je komt. Hou het natuurlijk.

Creatine is wel een lichaamseigen stof maar niet echt nodig in geconcentreerde vorm voor amateursporters.

Aanraden zou ik zeker niet doen (tenzij je topsporter bent).

Show me the [url=http://www.aex.nl]money[/url]. The Pexman always checks twice...
pi_1747572
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2001 21:00 schreef gpex het volgende:
Schadelijk?

[knip]
Ik zou het eerst gewoon zonder creatine proberen...
Gewoon krachttraining en kijken hoever je komt. Hou het natuurlijk.

Creatine is wel een lichaamseigen stof maar niet echt nodig in geconcentreerde vorm voor amateursporters.

Aanraden zou ik zeker niet doen (tenzij je topsporter bent).
[/knip]

(Ben vandaag pas geregistreerd (2e post) en ik wou niet onnodig een nieuwe topic openen. Vandaar dus dat ik deze omhoog haal. )

Ik zit zelf zo´n kleine jaar op fitness, maar ik zie geen resultaat bij mezelf. Ik eet wel goed (veel proteïnen, veel eiwit, veel vitamines e.d.) Heb zelfs van die proteïne-shakes geprobeerd.... Nope! Nix heeft geholpen. Ik wordt wel gespierder, dat wel. Maar ik wil gewoon wat breder worden. Zelf ben ik niet echt tevreden over m´n uiterlijk; vindt dat ik te mager ben. Als ik vanmezelf al breed (of dik voor mijn part) zou zijn, zou ik niet eens aan fitness doen. Ik doe het alleen om er wat breder van te worden...

Ik heb een keer met m´n huisarts gesproken, en hij zei dat creatine gevaarlijk was (hartklachten?) Maar toch hoor ik -naarmate ik meer info probeer te vinden- vrijwel geen negatieve dingen over creatine.
En dus denk ik dat ik het ook maar ga proberen, in de hoop dat ik daar wat breder/gespierder van wordt.

Nou mijn vraag aan jullie: Nog laatste opmerkingen/adviezen?

Alvast bedankt!!

(Ik ga zometeen trouwens fitnessen )

Vragen maakt je dom voor 5 minuten. Niet vragen houdt je dom voor altijd...
pi_1747744
Zou er mee oppassen als je weinig sport in de week. Het kan bij weinig sporten idd gevaarlijk zijn, maar anders zou je het kunnen doen. De wetenschappers zijn er nog niet over uit of het goed of slecht voor je lichaam is. Maar voor een beetje spieropbouw zou ik gewoon naar fitness gaan als ik jou was en niets gebruiken. Ken aantal mensen die het gebruiken, maar die kregen niet meer spiermassa, alleen de spieren werden sterker. Vooral mensen met last van hamstrings en andere spieren die weleens scheuren, kan het helpen. Maar alleen in combinatie met veel sporten. Succes met je besluit.
  woensdag 26 september 2001 @ 20:25:08 #11
12874 gpex
Pex voor intimi
pi_1747950
quote:
Op woensdag 26 september 2001 19:32 schreef psychionyx het volgende:

[..]

(Ben vandaag pas geregistreerd (2e post) en ik wou niet onnodig een nieuwe topic openen. Vandaar dus dat ik deze omhoog haal. )

Ik zit zelf zo´n kleine jaar op fitness, maar ik zie geen resultaat bij mezelf. Ik eet wel goed (veel proteïnen, veel eiwit, veel vitamines e.d.) Heb zelfs van die proteïne-shakes geprobeerd.... Nope! Nix heeft geholpen. Ik wordt wel gespierder, dat wel. Maar ik wil gewoon wat breder worden. Zelf ben ik niet echt tevreden over m´n uiterlijk; vindt dat ik te mager ben. Als ik vanmezelf al breed (of dik voor mijn part) zou zijn, zou ik niet eens aan fitness doen. Ik doe het alleen om er wat breder van te worden...

Ik heb een keer met m´n huisarts gesproken, en hij zei dat creatine gevaarlijk was (hartklachten?) Maar toch hoor ik -naarmate ik meer info probeer te vinden- vrijwel geen negatieve dingen over creatine.
En dus denk ik dat ik het ook maar ga proberen, in de hoop dat ik daar wat breder/gespierder van wordt.

Nou mijn vraag aan jullie: Nog laatste opmerkingen/adviezen?

Alvast bedankt!!

(Ik ga zometeen trouwens fitnessen )

Je hebt meer aan die proteïne-shake dan aan creatine om meer spiermassa te kweken hoor...

Creatine zorgt ervoor dat je meer kan trainen, dus een zwaardere training kan draaien. Op zich wel goed maar je hebt eiwit nodig voor meer spier...

Ikzelf hoef niet supergespierd te worden, maar ik wil wel graag dat mijn spieren naar voren komen (een "getoned" c.q. strak lichaam).

Ik heb van nature al weinig vet, en door de training zijn mijn spieren zijn nu erg zichtbaar geworden zonder supergespierd te zijn.

Show me the [url=http://www.aex.nl]money[/url]. The Pexman always checks twice...
pi_1749529
quote:
Op woensdag 26 september 2001 19:32 schreef psychionyx het volgende:

misschien wel een lichaamsbouw die breed worden niet toestaat, dus bepaalde spiertype e.d. Doe daarbij en wat smalle bottenstructuur en het zal niet snel iets worden vrees ik. Help geen creatine aan, alhoewel vocht is ook breedte dus wie weet.

ik zou gewoon eens goed naar je training, eten en rust laten kijken door een goede trainer dan over te stappen naar hulpmiddelen.

Ben zelf ook niet breed, is mijn bouw en spiersoort nu eenmaal. maar ben tevreden met wat ik bereikt heb en ga vrolijk door.

pi_1753314
quote:
Op woensdag 26 september 2001 22:35 schreef fisico het volgende:

[..]

misschien wel een lichaamsbouw die breed worden niet toestaat, dus bepaalde spiertype e.d. Doe daarbij en wat smalle bottenstructuur en het zal niet snel iets worden vrees ik. Help geen creatine aan, alhoewel vocht is ook breedte dus wie weet.

ik zou gewoon eens goed naar je training, eten en rust laten kijken door een goede trainer dan over te stappen naar hulpmiddelen.

Ben zelf ook niet breed, is mijn bouw en spiersoort nu eenmaal. maar ben tevreden met wat ik bereikt heb en ga vrolijk door.

Je zou wel ´s gelijk kunnen hebben.
Ik heb gister weer met m´n trainer gesproken en hij had een nieuwe product binnen. Het nieuwe product (naam weet ik ff niet) bevat ong 18 bouwstoffen die ik nodig had. Creatine bevat 8 bouwstoffen. Dus ik denk dat ik eerst die nieuwe ga proberen. => elke dag 2 shakes.
Daarna maar zien of het helpt ja of nee.

Ik ga net zolang door totdat ik tevreden ben met mezelf.

pi_1754329
Ik wil nog even toevoegen dat de ene creatine de andere niet is. Er zijn heel veel vormen van creatine. De goedkope zit je op een gulden of 70 en de duurdere zijn 200. Sommige zijn bedoeld voor een kuur van 3 weken en anderen moet je constant nemen, dus het is heel variabel.

Uit mijn ervaring zeg ik dat de goedkope vormen van creatine die je constant moet innemen nauwelijks uitwerking hebben op de bouw van je lichaam. Zoals de anderen hierboven al zeiden worden je spieren sterker, maar enorme groei blijft achterwege.

Voor snelle groei moet je denken aan de duurdere creatines in een kuur van 3 weken. Voorwaarde hierbij is dan weer dat je 5 a 6 keer per week traint gedurende die tijd, steeds 1 spiergroep per dag, veel rust neemt en een uitgebalanceerd dieet tot je neemt.

En ja of je daar tijd, zin en wilskracht genoeg voor hebt is aan jou.

pi_1756325
quote:
Op donderdag 27 september 2001 14:42 schreef Sight het volgende:
Ik wil nog even toevoegen dat de ene creatine de andere niet is. Er zijn heel veel vormen van creatine. De goedkope zit je op een gulden of 70 en de duurdere zijn 200. Sommige zijn bedoeld voor een kuur van 3 weken en anderen moet je constant nemen, dus het is heel variabel.

Uit mijn ervaring zeg ik dat de goedkope vormen van creatine die je constant moet innemen nauwelijks uitwerking hebben op de bouw van je lichaam. Zoals de anderen hierboven al zeiden worden je spieren sterker, maar enorme groei blijft achterwege.

Voor snelle groei moet je denken aan de duurdere creatines in een kuur van 3 weken. Voorwaarde hierbij is dan weer dat je 5 a 6 keer per week traint gedurende die tijd, steeds 1 spiergroep per dag, veel rust neemt en een uitgebalanceerd dieet tot je neemt.

En ja of je daar tijd, zin en wilskracht genoeg voor hebt is aan jou.

Zoals ik al zei: Ik heb er heeeel wat voor over...

Eerst maar ´s afwachten of die andere shake´jes werken (zie vorige post van mij)

pi_1757971
quote:
Op donderdag 27 september 2001 18:10 schreef psychionyx het volgende:

[..]

Zoals ik al zei: Ik heb er heeeel wat voor over...

Eerst maar ´s afwachten of die andere shake´jes werken (zie vorige post van mij)

tja is jou leven. Als je gewoon breedt wilt zijn en het maakt niet uit waar de massa vandaan komt, spieren, vet of vocht kan je iets gaan slikken.

Zie er zelf het nut niet zo van. Heb mezelf neergelegd bij mijn genen en ben gewoon met andere doelstellingen gaan trainen.

maar zoals ik al aangaf ieder zijn eigen keuze, wanneer het zijn eigen lichaam betreft.

pi_1763652
quote:
Op donderdag 27 september 2001 20:48 schreef fisico het volgende:

[..]

tja is jou leven. Als je gewoon breedt wilt zijn en het maakt niet uit waar de massa vandaan komt, spieren, vet of vocht kan je iets gaan slikken.

Zie er zelf het nut niet zo van. Heb mezelf neergelegd bij mijn genen en ben gewoon met andere doelstellingen gaan trainen.

maar zoals ik al aangaf ieder zijn eigen keuze, wanneer het zijn eigen lichaam betreft.

Ben blij dat je er zo over denkt
Mij maakt het idd niet zoveel uit waar die massa vandaan komt, áls het maar komt. Maar dat wil dan niet zeggen dat ik ga spuiten of andere illegale shit ga nemen. Ik kijk wel uit.
pi_2867411
ff kick omhoog.

Maar ik weeg nu 70kg. Ik slik sinds vandaag 20mg creatine op advies van andere sporters. Is dat een te hoge hoeveelheid? Of kan het wel voor de 'laadweek'?
Ik was van plan om na 5 dagen over te gaan op 10mg.

pi_2883226
Had het er pas ook met iemand over, maar het is aan te raden creatine in te nemen in combinatie met magnesium. Je kan gewoon magnesium tabletten kopen bij de Kruidvat/Etos/DA. Ik heb zelf nooit creatine ofzo gebruikt, maar zit er wel over te denken. Ik train al 2 jaar en zit volgens mij nu op het maximum wat ik zonder supplementen kan bereiken. Bij o.a. de Etos verkopen ze power creatine, iemand ervaring daarmee?
I got soul, but I'm not a soldier
  maandag 21 januari 2002 @ 14:57:54 #20
21210 Paladin82
In Black and White
pi_2885511
hmz ik ben sinds kort ook weer begonnen met fitness mede om het buikje weg te trainen en gewoon van wat klachten af te komen.
Maar mensen nog tips?

kan je beter 1 spiergroep per dag trainen?
of van alles wat? ik train 3 keer in de week.

en veel eiwitten zijn dus gewenst om je spieren te laten groeien?

yesterday is History , Today is a Gift , Tomorrow a mystery
pi_2893874
quote:
Op maandag 21 januari 2002 14:57 schreef Paladin82 het volgende:
hmz ik ben sinds kort ook weer begonnen met fitness mede om het buikje weg te trainen en gewoon van wat klachten af te komen.
Maar mensen nog tips?

kan je beter 1 spiergroep per dag trainen?
of van alles wat? ik train 3 keer in de week.

en veel eiwitten zijn dus gewenst om je spieren te laten groeien?

ik doe altijd 3 per keer.
bv borst en biceps.
De 3e is altijd buik. Die doe ik elke keer.
Voor het trainen veel koolhydraten, na het trainen (binnen 30 min) veel eiwitten.
  dinsdag 22 januari 2002 @ 12:38:00 #22
21210 Paladin82
In Black and White
pi_2896523
Nu ik het toch over eiwitten enz gaat vaak drink ik op de sportschool nog een eiwit shake maar die dingen zijn zo tering duur om telkens te drinken. is er ook een mogenlijkheid om dat spul zelf te kopen en dus thuis klaar te maken??

Zo ja weet iemand een adres waar je dat kan kopen dan?

pi_2896541
Wel een leuke opmerking " ik ga net zolang door tot ik tevreden ben met mezelf" dan wens ik je plezier met trainen voor de rest van je leven
mensen die trainen om echt te willen groeien raken eraan verslaafd en zullen nooit tevreden zijn....
dit komt doordat je went aan je eigen grootte en je zal altijd meer willen en van jezelf zeggen " ik ben niet groot genoeg"
ik ben denk ik sinds ik train 2x zo breed al voordat ik begon en vind het nog steeds niks terwijl anderen zeggen " Wow je bent echt wel gegroeid"
je ziet het gewoon niet meer en gaat door en door en door!
Life Suxx and Then u Die!
pi_2896944
quote:
Op dinsdag 22 januari 2002 12:38 schreef Paladin82 het volgende:
Nu ik het toch over eiwitten enz gaat vaak drink ik op de sportschool nog een eiwit shake maar die dingen zijn zo tering duur om telkens te drinken. is er ook een mogenlijkheid om dat spul zelf te kopen en dus thuis klaar te maken??

Zo ja weet iemand een adres waar je dat kan kopen dan?

Ik heb een bus gekocht bij de sportschool.
Kost iets van 50 piek. Gewoon grote schep in een beker meld doen, shaken en klaar.
  dinsdag 22 januari 2002 @ 13:24:24 #25
21210 Paladin82
In Black and White
pi_2896973
hmz zal is bij de sportschool gaan vragen dan of ze die stuff ook los verkopen
pi_2902346
quote:
Op dinsdag 22 januari 2002 12:39 schreef Keukenkastje het volgende:
je ziet het gewoon niet meer en gaat door en door en door!
dat is het probleem icm net een beetje meer de volgende keer. Omdat ik breed worden redelijk kan vergeten, tuurlijk groei ik maar niet als kool, heb ik dat met cardio. Volgende keer net weer wat meer calo's of even 5 minuten langer etc. Met gewichten heb ik dat ook wel maar daar is de uitdaging toch wat minder.

Het idd een verslaving en op een zeker moment slaat gezond een beetje om in minder gezond. Mensen die je een poosje niet zien zeggen wel snel dat je groter, afgetrainder etc bent geworden maar zelf heb je het idd niet echt door.

woensdag 23 januari 2002 @ 00:00:22 #27
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_2904973
Zie hier een topic ook hierover creatine + shakes in combo met shakes kan hier prima bij
It's my life.. It's now or never! I aint gonna live forever...
pi_2905093
Ik doe al zo'n 5 jaar aan "natural" bodybuilding.
Creatine is niet _het_ middel om gespierder te worden,
mijn eigen ervaringen wijzen uit dat creatine
1) je gewicht met zo'n 2 kilo doen toenemen (vocht)
2) je minder snel melkzuur af gaat scheiden tijdens trainingen waardoor je spieren minder snel verzuren en je langer door kan gaan met trainen.

Over fitness en bodybuilding bestaan nogal wat theorien en er is niet een universele trainingsguide, dit komt ook omdat het nogal lichaamsafhankelijk is.
Voor meer informatie over fitness en bodybuilding kan ik je het volgende boek aanraden:
Berend Breitenstein: "natural bodybuilding" succesvol en verantwoord.

hierin staan al je vragen over creatine, eiwitten vitaminen etc.

Mijn persoonlijke mening is dat de meeste "gain" toch uit het trainen komt (vooral uit discipline) . Ook de manier waarop je traint is ontzettend belangrijk, Niet uren per dag in de sportschool staan maar maximaal 75 minuten uiterst geconcentreerd en gefocussed trainen geeft je de meeste vooruitgang.
Voedingsmiddelen geven je wel de noodzakelijke bouwstoffen, echter gezond eten (gebalanceerd dieet) en veel fruit kunnen je hetzelfde geven als eiwitshakes/creatine e.d.

Anyway lees het boek of zie diverse internetsites.
suc6!

When a girl says "lets just be friends" what she really means is: "please fill in the gaps left by the guys I am currently fucking"
  woensdag 23 januari 2002 @ 00:21:45 #29
17701 Bellafonte
Zoekende naar mooie vrouwkes!
pi_2905290
quote:
Op woensdag 23 januari 2002 00:08 schreef mixologist het volgende:
Ik doe al zo'n 5 jaar aan "natural" bodybuilding.
Creatine is niet _het_ middel om gespierder te worden,
mijn eigen ervaringen wijzen uit dat creatine
1) je gewicht met zo'n 2 kilo doen toenemen (vocht)
2) je minder snel melkzuur af gaat scheiden tijdens trainingen waardoor je spieren minder snel verzuren en je langer door kan gaan met trainen.

Over fitness en bodybuilding bestaan nogal wat theorien en er is niet een universele trainingsguide, dit komt ook omdat het nogal lichaamsafhankelijk is.
Voor meer informatie over fitness en bodybuilding kan ik je het volgende boek aanraden:
Berend Breitenstein: "natural bodybuilding" succesvol en verantwoord.

hierin staan al je vragen over creatine, eiwitten vitaminen etc.

Mijn persoonlijke mening is dat de meeste "gain" toch uit het trainen komt (vooral uit discipline) . Ook de manier waarop je traint is ontzettend belangrijk, Niet uren per dag in de sportschool staan maar maximaal 75 minuten uiterst geconcentreerd en gefocussed trainen geeft je de meeste vooruitgang.
Voedingsmiddelen geven je wel de noodzakelijke bouwstoffen, echter gezond eten (gebalanceerd dieet) en veel fruit kunnen je hetzelfde geven als eiwitshakes/creatine e.d.

Anyway lees het boek of zie diverse internetsites.
suc6!

Eerlijk gezegd...ik vind dit toch wel een van de meest fatsoenlijkste reacties op een topic!
Gewoon uitgaan van eigen kracht!(zowel lichamelijk als mentaal!)
The box said: "Use Windows 95 or better".....so I used Linux!!!
pi_5366373
Ik ben nooit zo'n fan geweest van al die voedingssupplementen waarvan voornamelijk de verkopers schreeuwen dat ze zo goed zijn, maar vond vandaag tijdens mijn surftocht dit artikel over creatine. Wilde het jullie niet onthouden:
quote:
Creatine

Claims, Benefits: Improves athletic performance.

Bottom Line: Some small studies show that this amino acid boosts muscle strength short-term in young, highly trained subjects. It serves no purpose for casual exercisers, and offers little to most athletes. You're better off with a solid training program.

Full article, Wellness Letter, April 2002:

Creatine: Behind the Hype

Of all ergogenic aidssupplements that are supposed to improve athletic performancecreatine has probably been getting the most attention. Mark McGwire, Sammy Sosa, and the L.A. Lakers take it, along with many other professional baseball, basketball, football, and hockey players, if you believe the reports. Creatine supplementation has been likened to carbo-hydrate-loading, except that the latter boosts performance in endurance (aerobic) events such as marathons, while creatine is used for high-intensity (anaerobic) activities lasting less than one minute, such as sprinting, jumping, and weight lifting.

Creatine is an amino acid, but unlike most amino acids it is not incorporated into protein. The best sources are meat, poultry, and fish. In the body it's found mostly in the muscles (in the form of creatine phosphate), where it plays a unique role in energy productionit helps restore a compound called adeno-sine triphosphate (ATP), which supplies quick energy. On average, people get 1 to 2 grams of creatine a day from food. The body also makes it in the liver, pancreas, and kidneys.

Why few, if any, should try it

Some small, short studies (most sponsored by companies that make the supplements) have found that creatine may slightly boost short-term muscle strength and the body's ability to perform very short, high-intensity activities. Most have involved only young, highly trained athletes. But some studies have found no benefits.

If creatine does have an effect, it would help only in activities that require such short, explosive bursts of energy. That would limit its usefulness to only a small group of athletes. It won't help with aerobic performance, and may, in fact, impair it. That's a big drawback, since most sports and types of exercise call for both aerobic and anaerobic energy.

Reported side effects include diarrhea, dizziness, and cramping, which can impair performance, though these have not occurred in most studies. Weight gain (from water, not muscle) is also a potential problem.

The long-term health effects of high doses of creatine are unknown, especially for people who have liver or kidney problems or diabetes. Taking creatine supplements may depress the body's own synthesis of the substance, which may not return to normal once you stop taking the supplements. At high doses, kidney damage is a possibility, though probably not if you take them for only a few days.

Your muscles can store only so much creatine. Most people have adequate levels, so taking the supplements would have little or no effect.

If creatine did improve performance, the difference would be very small. Such a small edge might be important for some competitive athletes, but it is meaningless for casual exercisers or players.

The creatine regimen isn't simple (you take it four times a day). It comes in pills, powders, capsules, and liquids, but the powdered form is most common. It's expensive (cheaper brands simply contain less of the stuff). And the powder tastes lousy, even when mixed with a sweet drink.

And as with any supplement, there's no guarantee that the creatine is pure or correctly labeled, since there's virtually no government monitoring. Chemical contaminants can form
during the processing of creatine supplements, and some of these may be toxic.

Bottom line: There's no reason for recreational athletes to try creatine supplements, and even competitive athletes should think twice before taking them.

Mijn bottom line in het Nederlands is dan dus: het schijnt daadwerkelijk een beetje (!) te werken bij sporten waarbij je in één keer veel energie moet losmaken (dus geen duursporten). Maar helaas zijn er veel vervelende bijwerkingen, neem je in gewicht toe (je houdt vocht vast, dus die kilo's zijn geen spieren) en is het spul erg duur.

Ben n.a.v dit artikel nog wat verder gaan speuren op medische sites over creatine (dus niet bij de sites van de fabrikanten kijken ) en eigenlijk zeggen ze allemaal iets zoals hierboven. Tevens wordt er vaak op gewezen dat de lichte toename van energie door creatine vaak teniet wordt gedaan door de toename van gewicht.

Maar ach, het is een hype in sportland...dus iedere bodybuilder zal wel blijven roepen hoe geweldig het middel wel niet is.

"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_12896168
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 23:07 schreef Vlierus het volgende:
Hi Fok!kers

wie heeft er ervaring met creatine? Goede en/of slechte?
Werkt het echt in combo met sporten ?
tnx

Er zijn verschillende soorten creatine. Er komen ook steeds nieuwe varianten uit. Twee creatine producten die goed aangeschreven staan zijn Dimaxx creatine en Swole creatine. Ze worden verkocht op http://www.creatineplus.nl en http://www.bodystore.nl/creatine/creatine.php
pi_12896977
heel fijn japieo, maar dit kan in[centraal] BodyBuilding-Topic deel III
[b]Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:[/b]
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')