wie heeft er ervaring met creatine? Goede en/of slechte?
Werkt het echt in combo met sporten ?
tnx
goeie training veel rust= in 1 jaar een flinke jongen
denk dat het wel iest scheelt, het verschil zul je alleen nooit weten omdat je motivatie als je dat soort sup's aanschaft groter is en je beter op je rust en je training let.....ik gebruik het overigens 4 maanden per jaar, verder niet
quote:Dat mn spieren iets beter doorkomen
Op vrijdag 10 augustus 2001 23:13 schreef DimeBag het volgende:
Ik heb het een tijdje gebruikt en werkt goed. Wel duur maar je hebt dan wel wat. Duurde bij mij alleen voor dat het bij mij begon te werken maar ik kreeg er zeker meer kracht van. Wat wil je precies bereiken ?
quote:mee definitie?....veel aerobe training doen en eens een maand met laag gewicht en veel reps trainen
Op vrijdag 10 augustus 2001 23:24 schreef Vlierus het volgende:[..]
Dat mn spieren iets beter doorkomen
Wat veel mensen niet beseffen is dat je met geconcentreerde creatine-inname je ONTZETTEND, MAAR DAN OOK ECHT ONTZETTEND VEEL WATER (min. 7 liter per dag) MOET DRINKEN!!!
Anders droog je in no-time uit! Met nare gevolgen voor je nieren/lever.
Ik zou het eerst gewoon zonder creatine proberen...
Gewoon krachttraining en kijken hoever je komt. Hou het natuurlijk.
Creatine is wel een lichaamseigen stof maar niet echt nodig in geconcentreerde vorm voor amateursporters.
Aanraden zou ik zeker niet doen (tenzij je topsporter bent).
quote:(Ben vandaag pas geregistreerd (2e post) en ik wou niet onnodig een nieuwe topic openen. Vandaar dus dat ik deze omhoog haal.
Op zaterdag 11 augustus 2001 21:00 schreef gpex het volgende:
Schadelijk?[knip]
Ik zou het eerst gewoon zonder creatine proberen...
Gewoon krachttraining en kijken hoever je komt. Hou het natuurlijk.Creatine is wel een lichaamseigen stof maar niet echt nodig in geconcentreerde vorm voor amateursporters.
Aanraden zou ik zeker niet doen (tenzij je topsporter bent).
[/knip]
Ik zit zelf zo´n kleine jaar op fitness, maar ik zie geen resultaat bij mezelf. Ik eet wel goed (veel proteïnen, veel eiwit, veel vitamines e.d.) Heb zelfs van die proteïne-shakes geprobeerd.... Nope! Nix heeft geholpen. Ik wordt wel gespierder, dat wel. Maar ik wil gewoon wat breder worden. Zelf ben ik niet echt tevreden over m´n uiterlijk; vindt dat ik te mager ben. Als ik vanmezelf al breed (of dik voor mijn part) zou zijn, zou ik niet eens aan fitness doen. Ik doe het alleen om er wat breder van te worden...
Ik heb een keer met m´n huisarts gesproken, en hij zei dat creatine gevaarlijk was (hartklachten?) Maar toch hoor ik -naarmate ik meer info probeer te vinden- vrijwel geen negatieve dingen over creatine.
En dus denk ik dat ik het ook maar ga proberen, in de hoop dat ik daar wat breder/gespierder van wordt.
Nou mijn vraag aan jullie: Nog laatste opmerkingen/adviezen?
Alvast bedankt!! ![]()
(Ik ga zometeen trouwens fitnessen
)
quote:Je hebt meer aan die proteïne-shake dan aan creatine om meer spiermassa te kweken hoor...
Op woensdag 26 september 2001 19:32 schreef psychionyx het volgende:[..]
(Ben vandaag pas geregistreerd (2e post) en ik wou niet onnodig een nieuwe topic openen. Vandaar dus dat ik deze omhoog haal.
)
Ik zit zelf zo´n kleine jaar op fitness, maar ik zie geen resultaat bij mezelf. Ik eet wel goed (veel proteïnen, veel eiwit, veel vitamines e.d.) Heb zelfs van die proteïne-shakes geprobeerd.... Nope! Nix heeft geholpen. Ik wordt wel gespierder, dat wel. Maar ik wil gewoon wat breder worden. Zelf ben ik niet echt tevreden over m´n uiterlijk; vindt dat ik te mager ben. Als ik vanmezelf al breed (of dik voor mijn part) zou zijn, zou ik niet eens aan fitness doen. Ik doe het alleen om er wat breder van te worden...
Ik heb een keer met m´n huisarts gesproken, en hij zei dat creatine gevaarlijk was (hartklachten?) Maar toch hoor ik -naarmate ik meer info probeer te vinden- vrijwel geen negatieve dingen over creatine.
En dus denk ik dat ik het ook maar ga proberen, in de hoop dat ik daar wat breder/gespierder van wordt.Nou mijn vraag aan jullie: Nog laatste opmerkingen/adviezen?
Alvast bedankt!!
(Ik ga zometeen trouwens fitnessen
)
Creatine zorgt ervoor dat je meer kan trainen, dus een zwaardere training kan draaien. Op zich wel goed maar je hebt eiwit nodig voor meer spier...
Ikzelf hoef niet supergespierd te worden, maar ik wil wel graag dat mijn spieren naar voren komen (een "getoned" c.q. strak lichaam).
Ik heb van nature al weinig vet, en door de training zijn mijn spieren zijn nu erg zichtbaar geworden zonder supergespierd te zijn.
quote:misschien wel een lichaamsbouw die breed worden niet toestaat, dus bepaalde spiertype e.d. Doe daarbij en wat smalle bottenstructuur en het zal niet snel iets worden vrees ik. Help geen creatine aan, alhoewel vocht is ook breedte dus wie weet.
Op woensdag 26 september 2001 19:32 schreef psychionyx het volgende:Ik zit zelf zo´n kleine jaar op fitness, maar ik zie geen resultaat bij mezelf. Ik eet wel goed (veel proteïnen, veel eiwit, veel vitamines e.d.) Heb zelfs van die proteïne-shakes geprobeerd.... Nope! Nix heeft geholpen. Ik wordt wel gespierder, dat wel. Maar ik wil gewoon wat breder worden. Zelf ben ik niet echt tevreden over m´n uiterlijk; vindt dat ik te mager ben. Als ik vanmezelf al breed (of dik voor mijn part) zou zijn, zou ik niet eens aan fitness doen. Ik doe het alleen om er wat breder van te worden...
ik zou gewoon eens goed naar je training, eten en rust laten kijken door een goede trainer dan over te stappen naar hulpmiddelen.
Ben zelf ook niet breed, is mijn bouw en spiersoort nu eenmaal. maar ben tevreden met wat ik bereikt heb en ga vrolijk door.
quote:Je zou wel ´s gelijk kunnen hebben.
Op woensdag 26 september 2001 22:35 schreef fisico het volgende:[..]
misschien wel een lichaamsbouw die breed worden niet toestaat, dus bepaalde spiertype e.d. Doe daarbij en wat smalle bottenstructuur en het zal niet snel iets worden vrees ik. Help geen creatine aan, alhoewel vocht is ook breedte dus wie weet.
ik zou gewoon eens goed naar je training, eten en rust laten kijken door een goede trainer dan over te stappen naar hulpmiddelen.
Ben zelf ook niet breed, is mijn bouw en spiersoort nu eenmaal. maar ben tevreden met wat ik bereikt heb en ga vrolijk door.
Ik ga net zolang door totdat ik tevreden ben met mezelf.
Uit mijn ervaring zeg ik dat de goedkope vormen van creatine die je constant moet innemen nauwelijks uitwerking hebben op de bouw van je lichaam. Zoals de anderen hierboven al zeiden worden je spieren sterker, maar enorme groei blijft achterwege.
Voor snelle groei moet je denken aan de duurdere creatines in een kuur van 3 weken. Voorwaarde hierbij is dan weer dat je 5 a 6 keer per week traint gedurende die tijd, steeds 1 spiergroep per dag, veel rust neemt en een uitgebalanceerd dieet tot je neemt.
En ja of je daar tijd, zin en wilskracht genoeg voor hebt is aan jou.
quote:Zoals ik al zei: Ik heb er heeeel wat voor over...
Op donderdag 27 september 2001 14:42 schreef Sight het volgende:
Ik wil nog even toevoegen dat de ene creatine de andere niet is. Er zijn heel veel vormen van creatine. De goedkope zit je op een gulden of 70 en de duurdere zijn 200. Sommige zijn bedoeld voor een kuur van 3 weken en anderen moet je constant nemen, dus het is heel variabel.Uit mijn ervaring zeg ik dat de goedkope vormen van creatine die je constant moet innemen nauwelijks uitwerking hebben op de bouw van je lichaam. Zoals de anderen hierboven al zeiden worden je spieren sterker, maar enorme groei blijft achterwege.
Voor snelle groei moet je denken aan de duurdere creatines in een kuur van 3 weken. Voorwaarde hierbij is dan weer dat je 5 a 6 keer per week traint gedurende die tijd, steeds 1 spiergroep per dag, veel rust neemt en een uitgebalanceerd dieet tot je neemt.
En ja of je daar tijd, zin en wilskracht genoeg voor hebt is aan jou.
Eerst maar ´s afwachten of die andere shake´jes werken (zie vorige post van mij)
quote:tja is jou leven. Als je gewoon breedt wilt zijn en het maakt niet uit waar de massa vandaan komt, spieren, vet of vocht kan je iets gaan slikken.
Op donderdag 27 september 2001 18:10 schreef psychionyx het volgende:[..]
Zoals ik al zei: Ik heb er heeeel wat voor over...
Eerst maar ´s afwachten of die andere shake´jes werken (zie vorige post van mij)
Zie er zelf het nut niet zo van. Heb mezelf neergelegd bij mijn genen en ben gewoon met andere doelstellingen gaan trainen.
maar zoals ik al aangaf ieder zijn eigen keuze, wanneer het zijn eigen lichaam betreft.
quote:Ben blij dat je er zo over denkt
Op donderdag 27 september 2001 20:48 schreef fisico het volgende:[..]
tja is jou leven. Als je gewoon breedt wilt zijn en het maakt niet uit waar de massa vandaan komt, spieren, vet of vocht kan je iets gaan slikken.
Zie er zelf het nut niet zo van. Heb mezelf neergelegd bij mijn genen en ben gewoon met andere doelstellingen gaan trainen.
maar zoals ik al aangaf ieder zijn eigen keuze, wanneer het zijn eigen lichaam betreft.
Maar ik weeg nu 70kg. Ik slik sinds vandaag 20mg creatine op advies van andere sporters. Is dat een te hoge hoeveelheid? Of kan het wel voor de 'laadweek'?
Ik was van plan om na 5 dagen over te gaan op 10mg.
kan je beter 1 spiergroep per dag trainen?
of van alles wat? ik train 3 keer in de week.
en veel eiwitten zijn dus gewenst om je spieren te laten groeien?
quote:ik doe altijd 3 per keer.
Op maandag 21 januari 2002 14:57 schreef Paladin82 het volgende:
hmz ik ben sinds kort ook weer begonnen met fitness mede om het buikje weg te trainen en gewoon van wat klachten af te komen.
Maar mensen nog tips?kan je beter 1 spiergroep per dag trainen?
of van alles wat? ik train 3 keer in de week.en veel eiwitten zijn dus gewenst om je spieren te laten groeien?
Zo ja weet iemand een adres waar je dat kan kopen dan?
quote:Ik heb een bus gekocht bij de sportschool.
Op dinsdag 22 januari 2002 12:38 schreef Paladin82 het volgende:
Nu ik het toch over eiwitten enz gaat vaak drink ik op de sportschool nog een eiwit shake maar die dingen zijn zo tering duur om telkens te drinken. is er ook een mogenlijkheid om dat spul zelf te kopen en dus thuis klaar te maken??Zo ja weet iemand een adres waar je dat kan kopen dan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |