Uh....quote:Op zaterdag 29 mei 2004 23:52 schreef DePresident het volgende:
Veel kakkers gebruiken de 'eu' om zich te onderscheiden van het klootjesvolk
zeuven is daar een voorbeeld van. En ' heur' i.p.v. 'hoor'
Of... dialect? Hoewel ik me dat bij Katwijk niet kan voorstellen.quote:Op zaterdag 29 mei 2004 23:54 schreef Morwen het volgende:
KweeniewaarUm.........gewoon achterlijk volk, denk ik.
Ik zeg gewoon 'zeven'.quote:Op zaterdag 29 mei 2004 23:52 schreef Monidique het volgende:
Iedereen, zegt 'zeuven'...
quote:Op zaterdag 29 mei 2004 23:44 schreef Tiemie het volgende:
zeuven > heel nederland
zeejven > het gooi e.d.
Ja, jij, ik had het over 'iedereen'.quote:Op zaterdag 29 mei 2004 23:59 schreef static het volgende:
[..]
Ik zeg gewoon 'zeven'.
Ja, ongetwijfeld, maar er staat toch echt zEven en geen zEUven. Kan er ook aan liggen dat ik Katwijkers (lees: mijn familie>ik ben er niet geborenquote:Op zaterdag 29 mei 2004 23:57 schreef Monidique het volgende:
[..]
Of... dialect? Hoewel ik me dat bij Katwijk niet kan voorstellen.
Euh, nee?quote:Op zaterdag 29 mei 2004 23:52 schreef Monidique het volgende:
Iedereen, zegt 'zeuven'...
Doe ik.quote:Op zondag 30 mei 2004 00:05 schreef Monidique het volgende:
[..]
Lézen!
Maar goed, ík zeg dan ook: jaai moet efkes opskikke...quote:Op zondag 30 mei 2004 00:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Doe ik.
Ik ken alleen maar ouwe wijven die "zeuven" zeggen. Verder niemand.
Precies, zeven is normaal.quote:Op zondag 30 mei 2004 00:00 schreef Tarak het volgende:
[..]Ik kom uit Zuid-Holland en 't was echt altijd zeven wat mensen gebruikten.
Ja. Mee eens.quote:Op zondag 30 mei 2004 00:09 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Overigens nog irritanter dan zeuven, is de verkeerde uitspraak van het woord puzzel. Ik doel op de zeldzaam storende klank van puzel. Dus met een u als in 'buren', i.p.v. als in 'lul'.
Nog zo een is oto, in plaats van auto. Dat geeft alleen aan dat je je BMW wil showen volgens mij.quote:Op zondag 30 mei 2004 00:10 schreef static het volgende:
[..]
Ja. Mee eens.
Dude, integreer man.quote:Op zondag 30 mei 2004 00:10 schreef Monidique het volgende:
Het is gewoon puuzzel, kom op, zeg...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |