abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1384407
Onderwerp zegt het al

Ikke!!!

Admin vrijdag 10 augustus 2001 @ 19:54:43 #2
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_1384415
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 19:53 schreef Wozzy het volgende:
Onderwerp zegt het al

Ikke!!!

En vertel 's, wat doe je daar? Wat vind je ervan?

Beetje reclame maken voor je Hogeschool mag wel hoor

I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_1384493
Ik ben begonnen met 2 jaar IKS (Informatica Kwaliteit en Studeerbaarheid) gedaan. Dat was een proef-variant op gewoon IVIT (Informatievoorziening en Informatietechnologie). En de proef met IKS is geslaagd, dus is ook een opleiding geworden geloof ik...

Afgelopen jaar ben ik overgestapt naar een duale opleiding IVIT. En dat ga ik afmaken en in Juli 2002 hoop ik het diploma te hebben.

Zijn er overigens nog meer (Ex)IKSsers aanwezig?

[edit]
Wat ik ervan vind... Best wel makkelijk. Vooral de eerste 2 jaar waren een eitje. De theorie van die jaren had ik op het MBO al gehad. De praktijk... talent ofzo

Ik heb steeds in een gezellige klas gezeten, dus dat zit ook wel goed
[/edit]

[Dit bericht is gewijzigd door Wozzy op 10-08-2001 20:11]

pi_1391450
Vreemd... lijkt erop dat ik de enige ben, terwijl er toch zeker 15000 studenten zijn...
  zondag 12 augustus 2001 @ 01:26:51 #5
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_1392870
*steekt zijn vinger in de lucht*, en dan wel de IVIT-variant VIA (Vormgeving en ontwerp van InterActie), en vraag me niet hoe ze die afkorting hebben bedacht. VOA klonk zeker zo ongelukkig.

Ga m'n derde jaar in, en ik moet van Breuls even reclame maken geloof ik. Vooruit dan maar:

De slogan van de HHS is "Wil je aandacht?" (met de hint dat je dan naar de HHS moet staan, meestal met een pijl naar de naam "HHS" gericht). Tsja, die pijl moet precies andersom zijn...Ik ben nummer 9900xxxx, één van de 15,000 nummers die er daar rondlopen. Wil je lessen in sociale vaardigheden? Van de docenten kun je ze in ieder geval pertinent NIET verwachten. Zowel wat modulen betreft als persoonlijke contacten niet.

Wat kun je er dan wel? Je kunt er oude droge broodjes kopen voor teveel. Verder kun je nog tegen het verschijnsel Glerry Soewdajal oplopen, wat enigwaar een zeldzaam creatuur is. Daarnaast heb je ook nog de beschikking over een computer, mits je vroeg genoeg (vóór 9.00) of laat genoeg (na 16.00) aanwezig bent. Mocht dit niet zo zijn, kun je wellicht het geluk hebben dat een student een computer heeft gelocked (met NT, weejewel?). Voordeel hiervan is dat je de PC gewoon kunt resetten, en dan heb je een computer. 1 computer op 10 studenten wordt er gezegd...Mooi niet...Er is ook wat aan de infrastructuur van 't netwerk gedaan, maar 't gaat nog even beroerd aldaar (wederom tenzij je vroeg of laat bent).

Verder zijn er handige chipkaartjes die nooit door de automaten 'gepakt' worden, gevuld moeten worden met apparaten die nauwelijks briefpapier aannemen, hoewel ze toch van vier verschillende kanten (wauw!) ingevoerd kunnen worden.

Is er dan wel iets positiefs aan de Haagse Hogeschool te merken? Jawel, drie dingen maarliefst. Papier bij de Sector Techniek is gratis! Staat alleen wel groot in watermark "Techniek" op gedrukt. Daar ik thuis print, heb ik daar niet zoveel profijt van. Het gebouw is vrij mooi, da's ook een pluspunt. Echter, er mag van de architect amper iets opgehangen worden, noch mogen muren geschilderd worden. Staat in het contract. De trap mag overigens wél in de was worden gezet, kwam ik van de week achter. En dan hebben we nog de kantine bij sector Gezondheid. Als je enig geluk heb, kom je daar nog eens een leuke, spontane, mooie meid tegen. Maargoed, dan moet je ook goed zoeken.

Kortom, ben je in Den Haag, loop gerust met een grote boog om dat kolossale gebouw in de Laakhaven heen. Nee, het is écht niets voor jou...

Kon overigens op de valreep nog een voordeel verzinnen. Meestal is het roosterbureau een week (als het meezit), maar in sommige gevallen zelfs DRIE WEKEN te laat met de roosters. Daardoor heb je extra veel vrij, en hoef je aan het einde een stuk minder stof door te nemen, omdat dat wordt geschrapt i.v.m. tijdgebrek. Daar staat trouwens wél tegenover dat je als HTML-newbie (ik gelukkig niet, klasgenoten wel), direct Java en PHP TEGELIJKERTIJD binnen 10 weken moet kennen...

pi_1392998
Ikke ook!!

Ik heb nu 2 jaar Informatica (IVIT, MBIT) gedaan en ben overgestapt naar een duaal traject. (3 dagen werken 2 dagen studie) niet omdat ik veel te klagen heb maar gewoon omdat ik de motivatie niet meer heb t.a.v. 5 dagen school per week.

En dat "slechte" valt best wel mee, oke voor de "aandacht" moet je zelf wel even melden dat er iets mis is, maar heb je dit eenmaal gedaan dan helpen ze je allemaal zo goed mogelijk. Ik vind zelf de praktijk kant iets te weinig, en ja een computer krijgen is een ramp maarja niet dat ik nou zo graag op school zou willen werken.

Kijk gewoon naar wat je zoekt in een opleiding en als de hhs dat toevallig heeft niet aarzelen gewoon komen

pi_1394447
Tjah, de kantine is echt duur voor de kwaliteit die ze leveren... Gelukkig hebben we Spare Time (onder de school) en Xieje (tegenover de school).

Wat betreft te weinig computer, heb ik niet zoveel last van gehad. In het eerste jaar konden IKSsers alle pc's reserveren. Vanaf het 2e jaar heb ik eigenlijk weinig op school gedaan.

De begeleiding van docenten is zeker voldoende. Als je aangeeft dat bepaalde dingen niet gaan zoals het hoort, doen ze eraan wat ze kunnen.

Die loop- en fietsbrug is ook eindelijk af. Scheelt weer een stuk lopen, vooral als ik 's avonds haast heb om de tram te halen.

Justin_Time: In welk duaal traject doe jij? Ik doe die met KPN.

zondag 12 augustus 2001 @ 14:40:18 #8
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_1395390
Nou vooruit, misschien waren sommige puntjes wat overdreven, en ik vind 't allemaal wel best. Ik spendeer er zoveel tijd als absoluut nodig is, en meer ben ik er echt niet te vinden, dus zo'n ongelofelijke last heb je niet. Het enige waar ik last van heb is docenten die niet tot nauwelijks te vinden zijn, nergens vanaf weten als je iets wilt weten, en ook geen moeite doen. Je wordt door iedereen in een cirkeltje rondverwezen, en ze geven het zelfs openlijk toe als je het ze vraagt. In hun woorden moet je gewoon 'aanklooien'. Misschien dat het bij andere opleidingen beter is, maar Sector Informatica is gewoon treurig te noemen wat administratie en inzet van de medewerkers betreft (op enkele uitzonderingen na).
pi_1396018
* Thetallguy meldt zicht als VIA'er

En ik hou me maar een beetje in door alleen maar een beetje mij gal te spuwen over Kees de Jong , damn, wat is die vent saai

2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  zondag 12 augustus 2001 @ 19:08:41 #10
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_1397067
quote:
Op zondag 12 augustus 2001 15:56 schreef Thetallguy het volgende:
* Thetallguy meldt zicht als VIA'er

En ik hou me maar een beetje in door alleen maar een beetje mij gal te spuwen over Kees de Jong , damn, wat is die vent saai

Niets kwaads over Kees de Jong, ik heb door hem m'n punten voor IP-24 nog gehad
pi_1423007
quote:
Justin_Time: In welk duaal traject doe jij? Ik doe die met KPN.
Ik ook
pi_1425523
Zijn er nog Fokkers die op de Haagse Hogeschool zitten en geen informatica doen?
pi_1440429
Helaas..ikke doe ook informatica..
Ben een IVIT-klant, begin aan mn derde jaar...
Ben zelf klasgenoot geweest van Justin Time..

Tja..wat valt er verder nog over te zeggen..niet veel meer dan wat er al over is gezegd...behalve dat je op je tenen moet passen als ik langskom..

"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
pi_1440461
quote:
Op zondag 12 augustus 2001 01:56 schreef Justin_Time het volgende:
Ikke ook!!

Ik heb nu 2 jaar Informatica (IVIT, MBIT) gedaan en ben overgestapt naar een duaal traject. (3 dagen werken 2 dagen studie) niet omdat ik veel te klagen heb maar gewoon omdat ik de motivatie niet meer heb t.a.v. 5 dagen school per week.

En dat "slechte" valt best wel mee, oke voor de "aandacht" moet je zelf wel even melden dat er iets mis is, maar heb je dit eenmaal gedaan dan helpen ze je allemaal zo goed mogelijk. Ik vind zelf de praktijk kant iets te weinig, en ja een computer krijgen is een ramp maarja niet dat ik nou zo graag op school zou willen werken.

Kijk gewoon naar wat je zoekt in een opleiding en als de hhs dat toevallig heeft niet aarzelen gewoon komen

Ditzelfde geldt voor mij, volgens mij wordt je een collega van me.
我要飞得更高 !
pi_1444950
Hahahaha, een VIA-er!!! Ik ook!!

Laat ik niet beginnen over wat ik van de opleiding vind, anders kots ik zo mijn pc onder!! VIA SUCKS BIG-TIME!!!!!

VIA: Voortgang is anders
VIA: Vrijwel iedereen afwezig
VIA: Voor Iemand Anders

blabla...

Op zoek naar een afstudeerplek: Van meerdere bedrijven te horen gekregen dat ze GEEN VIA-STUDENTEN aan willen nemen! For crying out loud, ik ben een "informatica" student!!

Mijn afstuderen heb ik een maand geleden af moeten breken bij CMG. Zelfs de basiskennis van het systeemontwikkelingstraject ontbrak. Citaat van CMG: Ik snap niet dat ze dit een Informatica-opleiding durven noemen.

Maargoed, ik kots op die hele opleiding en op de hele school.....nog meer liefhebbers!!

Oh ja, laat ik het nog een keer vermelden.... VIA SUCKS (out your will to live)!!

Haagse Hogeschool: Net even minder gemotiveerde leraren

Henk Masturbeerbroek
Rianne Kroket
Arno Vernederend
Zwarte Ronnie Tober
Noem ze maar op....

V8; there's no substitute for cubic inches....
pi_1451225
quote:
Op zondag 19 augustus 2001 21:27 schreef MrDodge het volgende:
.
.
Haagse Hogeschool: Net even minder gemotiveerde leraren

Henk Masturbeerbroek
Rianne Kroket
Arno Vernederend
Zwarte Ronnie Tober
Noem ze maar op....

Nix tegen Arno he!! Hij kan tenminste uitleggen en houdt zich aan afspraken.
pi_1453976
Ben ik met je eens, Arno is een van de beste leraren! Maar ik vind zijn bijnaam zo leuk.... ;-)
pi_1463813
VIA, begin met 't 2e jaar..
[ [URL=http://www.ipimuu.org/araphor]araphor[/url] ] [ [url=http://ipimuu.blindjustice.nl/araphor/dpf]Doctor Phlox Fanclub[/url] ] [ ircnet - #wicca.nl ]
pi_1464023
Hrm, m'n vrouwtje doet IVIT aan de HHS, ik zelf zit in Enschede.
pi_1464295
Ik studeer deeltijd IVIT-Mbit ben net klaar met 2e jaar, en pas 1 vakje (Sw-06 (C)) gemist!

Overigens kan ik jullie de deeltijd aanraden, betere leraren (Mensen die overdag in het bedrijfsleven werken) en aleen maar gemotiveerde mensen om je heen (Gek hé als je geen recht op stufi hebt.)

Ik werk er 40 uurp/w bij, en dat is dan best wel veel.

pi_1469356
quote:
Op woensdag 22 augustus 2001 11:26 schreef mboogie2 het volgende:
Ik studeer deeltijd IVIT-Mbit ben net klaar met 2e jaar, en pas 1 vakje (Sw-06 (C)) gemist!

Overigens kan ik jullie de deeltijd aanraden, betere leraren (Mensen die overdag in het bedrijfsleven werken) en aleen maar gemotiveerde mensen om je heen (Gek hé als je geen recht op stufi hebt.)

Ik werk er 40 uurp/w bij, en dat is dan best wel veel.

SW-06.. schijnbaar de moeilijkste module... misschien op afstuderen na... Blij dat ik die niet heb gehad als ex-IKSer... Good luck!

Ik begin aan het 4e jaar met een voorsprong van 6 studiepuntjes (net zo als enkele andere duaalleerders)

pi_1471243
Ik ben in mei begonnen met afstuderen, maar ben hier na 2,5 maand weer mee gestopt. Ik ben erachter gekomen dat een VIA-student veel te weinig kennis in huis heeft om een serieuze opdracht te kunnen vervullen. Zelfs de basiskennis omtrent systeemontwikkeling ontbreekt. Om CMG (het bedrijf waar ik heb afgestudeerd) eens te citeren:"Ik snap niet dat ze dat VIA een informatica-opleiding durven te noemen".

Goed voor je motivatie!

maandag 27 augustus 2001 @ 17:01:54 #23
3265 the shining
Toeval bestaat niet!
pi_1501123
Het lijkt wel of iedereen op Fok! dezelfde opleiding aan de HHS doet..

Ik ga zelf Facility Managment doen.. ik heb er niet echt zin in, de school trekt me ook niet echt. Maar goed, ik ben er wel in 40 min. met de bus

De dromer kan je vermoorden, de droom niet...
pi_7274628
quote:
Op maandag 27 augustus 2001 17:01 schreef the shining het volgende:
Het lijkt wel of iedereen op Fok! dezelfde opleiding aan de HHS doet..

Ik ga zelf Facility Managment doen.. ik heb er niet echt zin in, de school trekt me ook niet echt. Maar goed, ik ben er wel in 40 min. met de bus

hey ik doe ook fm ..!!! aan de hhs ... ik heb tot nu toe alleen hier informatica-ers en fm'ers gezien

maar jaah ikke ben ook een hhs er

'Curiouser and curiouser!' cried Alice.
  donderdag 12 december 2002 @ 23:40:26 #25
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_7303873
IBMS
"Go Ahead, Make My Day !!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: