Ja en dat is moeilijk: voor jezelf kiezen als je in deze maatschappij zit. Mensen verwachten een boel van je, en negeren eigenlijk je lichamelijke gebeuren...Belachelijk eigenlijk...Ik zeg maar zo tegen hen: "jullien piepen wel anders als je een weekje met mij kon ruilen"quote:Op zaterdag 29 mei 2004 19:30 schreef milagro het volgende:
[..]
Dat werken was dus geen kunnen maar vooral moeten (kids en ik kostwinner) en dát breekt me nu dus op
Ik heb me jarenlang groot gehouden, moe, veel pijn, veel veel last van Crohn, maar hey op je werk kun je ook twintig keer in 1 uur na de wc en ik werk vlak bij huis dus gewoon niet zeuren en gaan..
Mijn eigen schuld dus ook deels, altijd maar stoer doen
Vorig jaar was ik zo ziek en maar doorwerken, de laatste werkdag zai ik tot negen uur 's avonds huilend door te werken omdat ik wist dat ik de volgende dag niet zou komen en ik wilde het niet "zo" achterlaten, dingen afmaken... dat soort onzin dus.
Daar ben ik nu maar eens mee gekapt dus, gewoon toegeven dat het niet gaat, als het niet gaat.
Moest er alleen wel 41 voor worden
dat laatste zeg ik dus nooit, het maakt mij een slachtoffer en het ís ook gewoon lastig je te verplaatsen in iets dat je niet kent.quote:Op zaterdag 29 mei 2004 19:38 schreef Hanneke1983 het volgende:
[..]
Ja en dat is moeilijk: voor jezelf kiezen als je in deze maatschappij zit. Mensen verwachten een boel van je, en negeren eigenlijk je lichamelijke gebeuren...Belachelijk eigenlijk...Ik zeg maar zo tegen hen: "jullien piepen wel anders als je een weekje met mij kon ruilen"
Ik heb altijd begrepen dat het aantal cm zegt welke vorm je hebt, en niet hoe vaak je bijv buikpijn hebt....Kan ook anders zijn hoor, maar als dat zo is, geef ik m'n arts wel ff op z'n flikkerquote:Op zaterdag 29 mei 2004 19:36 schreef NB_TD het volgende:
[..]
Ja ik wilde je nog een mailtje terug sturen maar nu zie ik je hier en dat is ook prima![]()
Ik ga 8 juni naar het UMC voor een afspraak. Ik denk dat de arts mij dan andere medicijnen wil gaan voorschrijven aangezien ik ernstige vorm heb(alhoewel ik het niet zo ervaar maar ok.............)
Dan zal ik ook gelijk vragen hoeveel cm het isDus wordt vervolgd
Komt inderdaad alleen maar door het doen alsof er niks aan de hand is. Ik zou meestal tijdens zo'n aanval het liefst willen bukken en op de pijnlijke plek willen duwen, zodat het eerder weggaat. Maar als je op de universiteit over de gang loopt en je staat in zo'n houding, denken ze gelijk dat het iets zeer ernstigs is, iedereen kijken enzo. Dus dat heb ik liever niet en het gevolg is dat ik rechtop probeer te blijven lopen en ook nog eens gezellig probeer te zijn, terwijl ik zit te creperen van de pijnquote:Op zaterdag 29 mei 2004 19:38 schreef Hanneke1983 het volgende:
[..]
Ja en dat is moeilijk: voor jezelf kiezen als je in deze maatschappij zit. Mensen verwachten een boel van je, en negeren eigenlijk je lichamelijke gebeuren...Belachelijk eigenlijk...Ik zeg maar zo tegen hen: "jullien piepen wel anders als je een weekje met mij kon ruilen"
Hmm zei ik nou dat ik dat "altijd" zeg? Oepsquote:Op zaterdag 29 mei 2004 19:39 schreef milagro het volgende:
[..]
dat laatste zeg ik dus nooit, het maakt mij een slachtoffer en het ís ook gewoon lastig je te verplaatsen in iets dat je niet kent.
en ik wil positief zijn en niet boos en verwijtend
dus genoeg gepost hier voor nu en genoeg gejammerd
het zegt wel wat, maar niet alles.quote:Op zaterdag 29 mei 2004 19:40 schreef Hanneke1983 het volgende:
[..]
Ik heb altijd begrepen dat het aantal cm zegt welke vorm je hebt, en niet hoe vaak je bijv buikpijn hebt....Kan ook anders zijn hoor, maar als dat zo is, geef ik m'n arts wel ff op z'n flikker
nee je zei niet altijd, niet zo over woorden vallen, Hannekequote:Op zaterdag 29 mei 2004 19:44 schreef Hanneke1983 het volgende:
[..]
Hmm zei ik nou dat ik dat "altijd" zeg? OepsNee, ik denk het eerder dan dat ik het zeg
Ik stop mezelf niet in een slachtoffer rol, maar wordt schijtziek van mensen die zogenaamd alles beter weten qua "tips", want juist die weten vaak niet waar ze over praten...
Dat begrijp ikquote:Op zaterdag 29 mei 2004 19:49 schreef Hanneke1983 het volgende:
Tja, woorden zijn maar woorden, en daar zit geen gezichtsuitdrukking en stemgeluid bij. Ik bedoel het zeker niet boos ofzo. Er kunnen gauw dingen verkeerd op worden genomen als je alleen maar woorden ziet
nee, idd.quote:Op zaterdag 29 mei 2004 19:55 schreef Hanneke1983 het volgende:
het gaat hier niet om mij
racistischquote:Op zaterdag 29 mei 2004 19:57 schreef Hanneke1983 het volgende:
7 van de 10 zijn racistisch
dat is niet racistisch dus, Crohn is geen rasquote:Op zaterdag 29 mei 2004 19:59 schreef Hanneke1983 het volgende:
racistisch.....mensen discrimineren, om hun leven..
Ik had begrepen dat de mate waarin de ziekte onder controle is te houden door middel van medicijnen de ernst aanduidt. Ik had vorige zomer 40 cm ontstekingen in dikke darm maar na een paar weken klysma's was er niets meer aan de hand. Lichte vorm heb ik dus, alleen weet nog steeds niet welke van de 2.. ben een beetje geval apart.quote:Op zaterdag 29 mei 2004 19:40 schreef Hanneke1983 het volgende:
Ik heb altijd begrepen dat het aantal cm zegt welke vorm je hebt, en niet hoe vaak je bijv buikpijn hebt....Kan ook anders zijn hoor, maar als dat zo is, geef ik m'n arts wel ff op z'n flikker
heb je nog steeds een ontsteking NB_TD??quote:Ik denk dat de arts mij dan andere medicijnen wil gaan voorschrijven aangezien ik ernstige vorm heb
Nou het zit zo. Ik ben sinds mei begonnen met Pentasa en verder heb ik nog niet een arts kunnen spreken over de medicijnen. Dat is dus pas 8 juniquote:Op zaterdag 29 mei 2004 20:11 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
heb je nog steeds een ontsteking NB_TD??
want dan moet je eens aan je dokter vragen over het medicijn remicare..
heb je daar ervaringen mee?quote:die remicade moet erg goed werken idd
Over de Remicadesite: dr stonden nog aardig wat bijwerkingen op! Heeft niemand daar iets van gemerkt die dit gebruikt?quote:Op zaterdag 29 mei 2004 20:32 schreef Ericjuh het volgende:
prednison is een lichtere versie van prednisolon... het is alle 2 dikke troep, maar het werkt echt super.. zonder dat medicijn zullen er heel wat meer doden zijn, dus als de dokter denkt dat het over gaat met prednisolon dan moet je dat ook zeker doen..
pentasa slik ik nu ook (slik je korrels of tablet?) maar penatasa is volgens mij meer voor onderhoud van de dunne darm... zodat de ziekte van crohn niet zo snel terug komt.. toch?
[..]
heb je daar ervaringen mee?
ken je iemand met die ervaringen?
want ik wil graag meer informatie over de behandeling.. en dan bedoel ik niet zo'n boekje .. maar belevingen van patienten die dat gehad hebben
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |