abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19806298
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 22:10 schreef Nuek het volgende:
Wie eet er eigenlijk nog steeds vlees?
ikke! en veel ook .. er gaat nix boven een stukje vlees.. gelukkig heb ik er geen last van! zou echt niet meer weten wat ik moest doen als ik geen vlees meer kon eten..
Dit keer zonder signature
pi_19807244
Ik eet nog altijd evenveel vlees als vroeger, moeilijkst verteerbaar ? Mijn dokter zei dat rauwe groenten het moeilijkst verteerbaar zijn en dat ik deze dan ook niet in tonnen moest eten, voor de rest heb ik geen eetbeperkingen.
Pain is weakness leaving the brain !
pi_19807737
dieetiste van mij zei dat ik alleen aan kon geven wat slecht voor me is... wel moest ik ff oppassen met pitjes (worden niet verteerd) en vezels..
pi_19810499
Net terug van de internist. Maagonderzoek was gewoon goed, geen ontstekingen in de dunne darm iig. Uit de CT-scan kwam wel naar voren dat er klieren (?) opgezet waren bij de darmen. Alleen kunnen ze daar niet aan zien waar precies en ook niet wat. Dus hij heeft me nu een coloscopie aangesmeerd, daaruit zal wel wat naar voren komen. Plus nog een H2-ademtest, maar dat zal wel lukken.

Overigens, naar aanleiding van dit topic en de klean-prep verhalen heb ik bij de internist gezeurd voor iets anders. Dat was namelijk inderdaad wat ze standaard gaven, heb toen naar Phosforal gevraagd. Daar heeft ie toen over naar een andere arts gebeld en die zei dat het daarmee niet genoeg schoon was voor een coloscopie. Maar ik mocht wel wat anders, namelijk movicolon plus wat tabletten. Dat was iig maar 1 liter en bovendien lang niet zo smerig. Dus daar ben ik wel tevreden mee.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_19810561
quote:
Medicijnenwijzer

macrogol/elektrolyten
(Klean-Prep, Movicolon, Transipeg)

Medicijngroep:
Laxeermiddelen, de zwelmiddelen
Soortnaam:
macrogol/elektrolyten
Merknaam:

(Klean-Prep, Movicolon, Transipeg)

Een stof die recentelijk in laxeermiddelen te vinden is, is het zwelmiddel macrogol 3350. Het is te vinden in de merkproducten Klean-Prep, Movicolon en Transipeg. Daarin zit het samen met een aantal zouten die ook effect op obstipatie hebben. In Movicolon zit een ongeveer vier keer zo grote dosis macrogol als in Transipeg. Van beide middelen is te weinig onderzoek om enthousiast over hun aanwezigheid in de Nederlandse apotheken te worden. Movicolon is nogal duur vergeleken met het effectieve lactulose. Klean-Prep is een middel dat alleen wordt gebruikt als z.g. lavage-middel, om de darmen te ledigen voorafgaand aan bijvoorbeeld een darmonderzoek
Het is dus iig wel aanverwant aan Klean-prep, maar goed.

Overigens, in een ander stukje staat het volgende over Movicolon:
quote:
Faecale impactie
Volwassenen en bejaarde patiënten: 8 sachets per dag, in te nemen binnen een periode van 6 uur.
Kinderen: Er zijn onvoldoende gegevens om de dosering bij kinderen te kunnen beoordelen.
Met 15 lentes jong val ik waarschijnlijk nog onder kind, terwijl ik toch echt 8 van die sachets op een avond moet.
quote:
Movicolon

Macrogol 3350
Sodium hydrogen carbonate
Sodium chloride
Kalium chloride
Acesulfaam K(E950)
Lemon aroma
Dat laatste spreekt mij wel aan.

[ Bericht 13% gewijzigd door Pizza_Shooter op 11-06-2004 14:36:25 ]
- Beverly Sills
pi_19811942
Wanneer heb je die coloscopie dan?
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
pi_19812288
quote:
Op vrijdag 11 juni 2004 15:14 schreef vdo28 het volgende:
quote:
Maar ik mocht wel wat anders, namelijk movicolon plus wat tabletten. Dat was iig maar 1 liter en bovendien lang niet zo smerig
yep.. dat heb ik met 2de onderzoek ook gehad... dat valt reuze mee... dat is idd veeeel beter dan klean-prep...

bof je ff dat je dat klean-prep niet hoeft te hebben...
pi_19813750
quote:
Op vrijdag 11 juni 2004 15:14 schreef vdo28 het volgende:
18 juni die H2 ademtest en 22 juni de coloscopie. Dan nog begin juli afspraak met de internist waarbij ik de uitslag krijg. Dat kon gelukkig allemaal net voor mijn vakantie, anders duurt het allemaal nog veel langer. Dat viel dus mee.
- Beverly Sills
pi_19813815
quote:
Op vrijdag 11 juni 2004 15:25 schreef Ericjuh het volgende:

[..]

[..]

yep.. dat heb ik met 2de onderzoek ook gehad... dat valt reuze mee... dat is idd veeeel beter dan klean-prep...

bof je ff dat je dat klean-prep niet hoeft te hebben...
Nou, das mooi. Heb ik dat iig goed geregeld.

Voor je het weet zit je aan 5 liter Klean-prep zonder dat je het door hebt, volgens mij omdat movicolon duurder is. Of omdat er nog wat tabletten bij moeten die niet vergoed worden.
- Beverly Sills
pi_19814900
quote:
Op vrijdag 11 juni 2004 16:15 schreef Pizza_Shooter het volgende:

[..]

18 juni die H2 ademtest
owhh die test kan ik ook wel voor je doen hoor.... je ademt toch nog

nee.. die test hoef je je helemaal niet druk over te maken... je moet eerst zo'n radioactief drankje drinken en dan paar keer in zo'n ding blazen.. that's it...
pi_19815206
quote:
Op vrijdag 11 juni 2004 16:51 schreef Ericjuh het volgende:

[..]

owhh die test kan ik ook wel voor je doen hoor.... je ademt toch nog

nee.. die test hoef je je helemaal niet druk over te maken... je moet eerst zo'n radioactief drankje drinken en dan paar keer in zo'n ding blazen.. that's it...
Hm, das mooi. Stelt dus niet al teveel voor. Je bent alleen wel je hele ochtend kwijt.
- Beverly Sills
pi_19816682
quote:
Op vrijdag 11 juni 2004 16:15 schreef Pizza_Shooter het volgende:

[..]

18 juni die H2 ademtest en 22 juni de coloscopie. Dan nog begin juli afspraak met de internist waarbij ik de uitslag krijg. Dat kon gelukkig allemaal net voor mijn vakantie, anders duurt het allemaal nog veel langer. Dat viel dus mee.
Bij mij worden 17 juni rontgen van de dikke darm genomen, en 22 juni word er een biopt gedaan!
Dus we ontlopen elkaar niet veel.... kwa datums.
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
pi_19817283
Succes mensen! Het idee is erger dan het onderzoek zelf! (Bij mij dan ) Komt goed! Van die biopten voel je trouwens niks; alhoewel..het geeft wel een vreemd gevoel als ze aan je darm van binnen gaan trekken

Nog iets: ik was gister even helemaal klacht vrij, geen moeheid of kramp. Maar vandaag moest ik een presentatie houden voor onze werkgroep en daar word je soms nogal zenuwachtig van

Ik dus ook en het slaat gelijk op Crohn! Ik zit nu al de hele middag met krampen; het gaat en het komt telkens weer
Ik denk dat ik weer ns wat minder moet gaan presenteren, dat scheelt weer wat klachten
Pluk de dag voordat anderen van je plukken
pi_19818446
quote:
Op vrijdag 11 juni 2004 18:31 schreef NB_TD het volgende:
Succes mensen! Het idee is erger dan het onderzoek zelf! (Bij mij dan ) Komt goed! Van die biopten voel je trouwens niks; alhoewel..het geeft wel een vreemd gevoel als ze aan je darm van binnen gaan trekken
Bij die coloscopie heb ik het liefst wel een roesje. Vraag me af hoeveel ik er dan van mee maak, niet al teveel hoop ik.
quote:
Nog iets: ik was gister even helemaal klacht vrij, geen moeheid of kramp. Maar vandaag moest ik een presentatie houden voor onze werkgroep en daar word je soms nogal zenuwachtig van

Ik dus ook en het slaat gelijk op Crohn! Ik zit nu al de hele middag met krampen; het gaat en het komt telkens weer
Ik denk dat ik weer ns wat minder moet gaan presenteren, dat scheelt weer wat klachten
Er wordt wel vaker een link gelegd tussen Crohn <-> stress. Kan dus met elkaar te maken hebben. Wel behoorlijk vervelend iig.
- Beverly Sills
pi_19818569
quote:
Op vrijdag 11 juni 2004 19:25 schreef Pizza_Shooter het volgende:

[..]

Bij die coloscopie heb ik het liefst wel een roesje. Vraag me af hoeveel ik er dan van mee maak, niet al teveel hoop ik.
[..]
Zeker om een roesje vragen. Bij jonge mensen doen ze het meestal al gelijk. Als je niet zo vaak van dat soort dormicum gehad hebt, dan zou het wel eens goed kunnen werken. Want ik heb ook nooit dat gehad en ik sliep toch bijna het hele onderzoek. Ik werd pas wakker toen ze bij mijn appendix aankwamen gelukkig
pi_19818788
quote:
Op vrijdag 11 juni 2004 19:30 schreef NB_TD het volgende:

[..]

Zeker om een roesje vragen. Bij jonge mensen doen ze het meestal al gelijk. Als je niet zo vaak van dat soort dormicum gehad hebt, dan zou het wel eens goed kunnen werken. Want ik heb ook nooit dat gehad en ik sliep toch bijna het hele onderzoek. Ik werd pas wakker toen ze bij mijn appendix aankwamen gelukkig
Ik heb bij het maagonderzoek dus ook een roesje gehad en toen werd ik pas echt een uur later wakker. Dat onderzoek was ook maar 5/10 min. Heb geen idee hoelang een coloscopie eigenlijk duurt. Een stuk langer, neem ik aan?
- Beverly Sills
pi_19819123
quote:
Op vrijdag 11 juni 2004 19:39 schreef Pizza_Shooter het volgende:

[..]

Ik heb bij het maagonderzoek dus ook een roesje gehad en toen werd ik pas echt een uur later wakker. Dat onderzoek was ook maar 5/10 min. Heb geen idee hoelang een coloscopie eigenlijk duurt. Een stuk langer, neem ik aan?
volgens mij iets van 20 min denk ik Maar met dat roesje merk je er dus meestal wel weinig van. Behalve dat luchtinblazen was soms wel irritant en scherpe bochten.............
pi_19819209
quote:
Op vrijdag 11 juni 2004 19:53 schreef NB_TD het volgende:

[..]

volgens mij iets van 20 min denk ik Maar met dat roesje merk je er dus meestal wel weinig van. Behalve dat luchtinblazen was soms wel irritant en scherpe bochten.............
Klopt ja, tijdens m'n laatste roesje schrok ik twee keer wakker, maar viel gelukkig weer snel terug in m'n coma. Ik kom me van net voor het onderzoek nog herinneren dat ik aan de zuster vroeg hoe lang het duurde voordat dat spul ging werken en .... zzzZzzz. Een dik uurtje later werd ik wakker op de uitslaapzaal.
pi_19819394
quote:
Op vrijdag 11 juni 2004 19:57 schreef sol1tair het volgende:

[..]

Klopt ja, tijdens m'n laatste roesje schrok ik twee keer wakker, maar viel gelukkig weer snel terug in m'n coma. Ik kom me van net voor het onderzoek nog herinneren dat ik aan de zuster vroeg hoe lang het duurde voordat dat spul ging werken en .... zzzZzzz. Een dik uurtje later werd ik wakker op de uitslaapzaal.
Jij hebt geluk gehad
Ik weet trouwens niet ofdat onderzoek daadwerkelijk 20min duurt hoor, maar voor mn gevoel was het zo kort .
pi_19819861
quote:
Op vrijdag 11 juni 2004 20:04 schreef NB_TD het volgende:

[..]

Jij hebt geluk gehad
Ik weet trouwens niet ofdat onderzoek daadwerkelijk 20min duurt hoor, maar voor mn gevoel was het zo kort .
De eerste keer nam ik geen roesje ... ik was nl. alleen met de auto en dacht ook dat het niet nodig was. Daar had ik echt wel spijt van en het leek ook wel een eeuwigheid te duren. Ik kon wel meekijken, dat was wel weer interessant. Zo kon ik precies die ontsteking van 20cm zien.
pi_19820008
Ja dat meekijken is een (redelijke) afleiding. Heb ik ook gedaan; die onstekingen zien er trouwens wel vies uit. Bij mij was die groen/wit

Ik denk dat mijn onsteking ook wel iets van 20cm is; ik heb nl ook ernstige vorm.
pi_19820109
Ik heb geen crohn maar CU ... en de onsteking is in die zin ernstig dat ik al drie jaar lang een constante opvlamming heb. Echt smakelijk vond ik het er ook niet uitzien, beetje wit-roze ... een soort zweer was het. De rest van de darm was b.t.w. keurig roze, dat viel wel mee.
pi_19820206
Voor mijn opname werd ook een klein darmonderzoek gedaan, ze ging er een halve meter in, toen kon ik ook meevolgen op de monitor, wel vervelend bij mij was het feit dat ze er iedere keer water inspoet want overal in mijn darmen hing er bloed aan de wand, echt overal !
Dag erna maagonderzoek daar kreeg ik een halve verdoving, was redelijk vervelend zeg met zo'n slang in je mond tot aan je maag,kwamen ze tot de conclusie dat mijn maagwand bloedde als ze er tegen gingen duwen.
Het echt darmonderzoek gebeurd onder volledige verdoving, na nog geen minuut was ik al "vertrokken", ik had zo'n 7 cm van ontsteking en na een stukje weefsel af te snijden en te laten onderzoeken werd Crohn vastgesteld.
Pain is weakness leaving the brain !
pi_19820280
quote:
Op vrijdag 11 juni 2004 20:35 schreef sol1tair het volgende:
Ik heb geen crohn maar CU ... en de onsteking is in die zin ernstig dat ik al drie jaar lang een constante opvlamming heb. Echt smakelijk vond ik het er ook niet uitzien, beetje wit-roze ... een soort zweer was het. De rest van de darm was b.t.w. keurig roze, dat viel wel mee.
Ow echt erg voor je.
Ik heb ook last van die opvliegers. De ene keer voel ik me kiplekker en het andere moment begint de ontsteking weer te zeuren, trek ik wit weg en word ik moe. Ik hoop dat die Entocort daar nu een einde aan gaat maken, of in ieder geval de pijn blijft verzachten.
pi_19820893
quote:
Op vrijdag 11 juni 2004 20:41 schreef NB_TD het volgende:

[..]

Ow echt erg voor je.
Ik heb ook last van die opvliegers. De ene keer voel ik me kiplekker en het andere moment begint de ontsteking weer te zeuren, trek ik wit weg en word ik moe. Ik hoop dat die Entocort daar nu een einde aan gaat maken, of in ieder geval de pijn blijft verzachten.
Ja, die vermoeidheid herken ik wel ... vandaag ook weer zo'n dag, eigenlijk weer niks gedaan behalve een beetje hangen. Entocort heb ik ook gebruikt, hielp in den beginne wel ... echter na twee weken ging dat niet meer met klysma's. Prednison heb ik ook gebruikt, maar daar reageerde ik niet op. Nu gebruik is salofalk, imuran en zetpillen.
Pijn heb ik gelukkig niet echt, waar voel jij pijn? Hopelijk helpt die entocort voor je.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')