abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 29 mei 2004 @ 20:04:15 #26
69197 dxl
Fucked Up
pi_19500017
Het internet, tv, radio en telefoon zal allemaal op gaan in een groot draadloos netwerk van enkele grote providers. Kabels zullen tot het verleden behoren. In elk apparaat komt een kleine chip waardoor een verbinding tot "medianet" tot stand kan komen. Computers worden nog kleiner. We gaan allemaal palmtops gebruiken met een klein bijna onzichtbaar microfoontje waarmee we kunnen schrijven, bellen, en commando's geven. Ook krijgen we hele kleine oordopjes waarmee we onze favoriete muziek kunnen beluisteren.
Radio stations zullen verdwijnen, de computer genereert zelf persoonlijke playlists en download deze (evt. legaal) van internet. De prijs van een muzieknummer zal dalen tot ongeveer een halve eurocent. Muzikanten gaan veel meer nummers produceren. Elk nummer krijgt een eigen videoclip.
Dvd's zullen ook snel verouderen. Nog geen 5 seconden na het uitkomen van een film kan iedereen die aangesloten is op het "medianet" voor vijftig eurocent de film downloaden(met een zeer hoge snelheid) en oneindig vaak bekijken.
Nettoegang word door het rijk betaald en zal ook in de 3e wereld makkelijk en goedkoop mogelijk zijn.
Bedrijven voegen hun eigen netwerk toe aan het net en werknemers werken waar ze maar willen.
Alles zal geautomatiseerd worden.
Je zal niet meer naar de lamp toe te lopen om hem aan te zetten. Je zegt of denkt het gewoon.
Dit is natuurlijk geen visie voor 10 jaar maar ik denk dat dit wel de komende halve eeuw mogelijk is. De overheden zullen hier dan wel flink in moeten investeren.
De ruimte tussen arm en rijk zal hierdoor steeds kleiner worden en iedereen zal gelijk zijn.
In onze mediatops zal ook een camera aanwezig zijn zodat we waar we maar willen kunnen videobellen met iedereen.

Daniel

een bewerkte versie van dit verhaal plus "foto" van de 'mediatop' is te vinden op http://members.lycos.nl/mrdxl/medianet.htm

[ Bericht 5% gewijzigd door dxl op 29-05-2004 22:01:24 ]
pi_19510887
quote:
Het Internet is een grote verzameling netwerken. Hoe wil je een verzameling van "Interneten" noemen, een Uninet ofzo?
Hij bedoelt VPN's denk ik, afgeschermde delen die tegen betaling toegangkelijk zijn.
quote:
Oh, tuurlijk. Net zoals Windows tegenwoordig zo simpel is dat iedereen gewoon het serverpark van de zaak kan beheren als 'ie tot tien kan tellen?
Als internet straks de hoofdader van de maatschappij wordt zal er betere software moeten komen dan alles wat er nu is. Software zal zeker verbeteren en "intelligenter" worden, hoe je dat wilt definiėren laat ik aan jou over.
pi_19511171
iuk denk persoonlijk dat inmternet bijna terug zal gaan naar wat het was:
ARPA omdat err oveel spam en illegale shit op staat en ze dat niet in de hand kunnen houden
zullen ze er 'censuur' op leggen..
  zondag 30 mei 2004 @ 13:49:04 #29
21369 kippiej
Bier (y)
pi_19511539
Internet zie ik dan voor me als 1 grote LAN.
zodat iedereen met 1000mbit van elkaar ken leechen
Kom ook eens spammen in mijn fotoboek :') **En ja, ik zie er goed uit dat hoef je niet nog eens te vermelden! ** ( hihi )
  zondag 30 mei 2004 @ 14:07:32 #30
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_19511939
quote:
Op zaterdag 29 mei 2004 20:04 schreef dxl het volgende:
Nettoegang word door het rijk betaald en zal ook in de 3e wereld makkelijk en goedkoop mogelijk zijn.
De ruimte tussen arm en rijk zal hierdoor steeds kleiner worden en iedereen zal gelijk zijn.
De kloof zal juist steeds groter worden op veel plaatsen in de derde wereld heeft men geeneens stromend water, laat staan betrouwbare elektriciteit. Dat lost men echt niet binnen een paar jaar op, daar gaat misschien nog wel een eeuw overheen.
De informatiekloof zal alleen maar groeien...

Ga maar eens zoeken op informatiekloof.
  zondag 30 mei 2004 @ 14:08:09 #31
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_19511958
quote:
Op zondag 30 mei 2004 13:32 schreef mschol het volgende:
iuk denk persoonlijk dat inmternet bijna terug zal gaan naar wat het was:
ARPA omdat err oveel spam en illegale shit op staat en ze dat niet in de hand kunnen houden
zullen ze er 'censuur' op leggen..
Wie is in dit geval "ze"?
  zondag 30 mei 2004 @ 20:59:56 #32
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_19520320
euh zo?
pi_19522933
Allemaal een hoop mooie en optimistische verhalen, maar ik ben bang dat internet net zo'n nutsvoorziening als bv gas nu is: een hoop onduidelijkheid met de jaarlijkse afrekening en meer van dat soort nuon praktijken. Veel mensen zullen het gebruiken, maar weinigen zullen een beetje weten hoe het werkt
pi_19524879
Over 10-20 jaar is er geen internet meer, de internet-terroristen gaan het plat gooien.
Of ze nemen de macht over of er is gewoon geen internet meer.
ne okuyon, bokmu var?
pi_19526259
quote:
Op zondag 30 mei 2004 14:08 schreef Fliepke het volgende:

[..]

Wie is in dit geval "ze"?
in dit geval de regeringen..

zie:
Internet in Cuba verboden

[ Bericht 19% gewijzigd door mschol op 31-05-2004 00:51:56 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties