abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19495710
Soms vraag ik wel eens af wat ik op deze planeet doe. Ik snap andere mensen niet en zij snappen mij niet. En nee, ik ben niet achterlijk, heb een pittige opleiding achter de rug, werk met veel plezier in een academische omgeving en bla bla bla. Maar op sociaal vlak is het bij mij een drama. In die 27 jaar dat ik hier op aarde rondloop heb ik nooit relatie's gehad. Wel 's vriendinnetjes gehad en de laatste tijd ook weer druk aan het daten, maar dat loopt altijd stuk op niks. Vorige week was ik het zat.

Toen heb ik met een een vage kennis van waar ik verder weinig mee van doen heb, eens geprobeerd uit te zoeken wat er niet klopt aan mij. Overal op internet zijn overzichten van ziektebeelden te vinden en met simpele stappenplannetjes kan je jezelf in een hokje duwen. Aan het eind van de rit kwamen we tot de conclusie dat ik authistisch ben. Asperger of iets in die contereien. Tof! Daar heb je dus helemaal geen psychiater voor nodig. 't Beestje heeft nu dus een naampje, maar daarmee ben ik nog geen steek verder.

Nu kan ik natuurlijk m'n heil gaan zoeken bij psychiaters, praatgroepen en andere kansloze instanties, maar ik vrees dat het daarmeee alleen maar van kwaad tot erger wordt. Ik ben niet zielig en wil niet hopeloos worden gevonden. Waarom post ik deze lulkoek dan op fok, vraag je je af? Geen idee. 'k Denk omdat ik me afvraag of er meer lui rondlopen die dit herkennen en hoe zij hiermee overweg gaan. Maar echt duidelijk verwoorden kan ik het niet.
pi_19495809
Waarom denk je dat hulp vragen bij 'kansloze' instanties, zoals jij het zegt, jouw situatie zou verergeren?
Professionele hulp is er niet voor niets. Zij kunnen jouw inzicht bieden in je situatie en je helpen hoe je kunt leren omgaan met verschillende sociale situaties.
Het is inderdaad moeilijk om een eerste stap te zetten naar een hulpverlenende organisatie, hier is moed voor nodig.
Praat er eens met je huisarts over en probeer jezelf over je weerstand tegen hulpverlening te zetten. Zij kunnen je ook in contact brengen met lotgenoten.
Ja, die met de ballen in de bek.
  zaterdag 29 mei 2004 @ 18:30:29 #3
79728 St33n
ik wil er ook op!
pi_19497750
OF je moet gewoon niet zo ver zoeken. Maybe ben jij gewoon wel zo iemand die net op die mensen valt die geen goede relatie kunnen hebben. Mischien ligt het niet aan jou, maar aan hen...
Om nou direct een psychiater op te gaan zoeken, nee, dat zou ik niet doen. Ik weet niet hoe het komt dat de relatie niet goed uitpakt, maar u waarschijnlijk wel. Mischien kan je er wat aan veranderen....zo niet, sterkte....
why pay less, if u can pay more....
  zaterdag 29 mei 2004 @ 19:28:23 #4
53948 Duimelijntje
Genie in a flower!
pi_19499085
test

[ Bericht 97% gewijzigd door nikky op 29-05-2004 20:26:01 ]
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today. - James Dean
Fotoboek!!
  zaterdag 29 mei 2004 @ 19:31:27 #5
96041 Mister_J
-- Ik denk te veel --
pi_19499155
Men vond mij tijdens de psychotherapie ook een beetje autistisch, ben zelf nog steeds van mening dat eht vooral kwam door de manier waarop ik daar zat. "Gek he dat je geen oogcontact maakt als je het leven ziet zitten :S" Als ik het zo bekijk stel je je misschien de verkeerde vraag. Toen ik dit leven niet zag zitten kwam de vraag "wat doe ik hier in Godsnaam?" ook bij mij naar boven. Voor mijn gevoel leef ik nog steeds voor de mensen om me heen. Maar das op zich niet erg. Je werkt met veel plezier zeg je. Ik weet niet wat je op academisch niveau doet maar er zijn altijd uitdagingen . Misschien is het goed om je niet te veel te richten op het "moeten" hebben van een relatie. Doe gewoon de dingen die je leuk vindt.

Veel sterkte in ieder geval TS.
pi_19499159
Leven en uiteindelijk dood gaan.
Al die mooie plekken op aarde, en ik zit hier :N
  zaterdag 29 mei 2004 @ 22:29:02 #7
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_19503033
quote:
Op zaterdag 29 mei 2004 17:00 schreef alexx8 het volgende:
Soms vraag ik wel eens af wat ik op deze planeet doe. Ik snap andere mensen niet en zij snappen mij niet. En nee, ik ben niet achterlijk, heb een pittige opleiding achter de rug, werk met veel plezier in een academische omgeving en bla bla bla. Maar op sociaal vlak is het bij mij een drama. In die 27 jaar dat ik hier op aarde rondloop heb ik nooit relatie's gehad. Wel 's vriendinnetjes gehad en de laatste tijd ook weer druk aan het daten, maar dat loopt altijd stuk op niks. Vorige week was ik het zat.

Toen heb ik met een een vage kennis van waar ik verder weinig mee van doen heb, eens geprobeerd uit te zoeken wat er niet klopt aan mij. Overal op internet zijn overzichten van ziektebeelden te vinden en met simpele stappenplannetjes kan je jezelf in een hokje duwen. Aan het eind van de rit kwamen we tot de conclusie dat ik authistisch ben. Asperger of iets in die contereien. Tof! Daar heb je dus helemaal geen psychiater voor nodig. 't Beestje heeft nu dus een naampje, maar daarmee ben ik nog geen steek verder.

Nu kan ik natuurlijk m'n heil gaan zoeken bij psychiaters, praatgroepen en andere kansloze instanties, maar ik vrees dat het daarmeee alleen maar van kwaad tot erger wordt. Ik ben niet zielig en wil niet hopeloos worden gevonden. Waarom post ik deze lulkoek dan op fok, vraag je je af? Geen idee. 'k Denk omdat ik me afvraag of er meer lui rondlopen die dit herkennen en hoe zij hiermee overweg gaan. Maar echt duidelijk verwoorden kan ik het niet.
Zodra je het gevoel hebt dat jou iets dwars zit maar dat anderen het nooit zullen begrijpen is een psycholoog een goede keuze ( de één zal je meer aanstaan dan de ander). Praten over problemen maakt het makkelijker voor jezelf om er inzicht in te krijgen, en een neutraal persoon die je dan kan confronteren met bepaaldefactoren in je gedrag die hem/haar opvallen kan bijzonder verhelderend en bovendien opluchtend werken. Zo heb ik zelf in mijn naaste omgeving gemerkt bij anderen. Soms heb je iemand van buiten nodig,
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  zaterdag 29 mei 2004 @ 22:32:23 #8
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_19503103
BTW.... ik zie het vaak genoeg niet helemaal zitten en dan heb ik ook het idee dat ik een freak ben die door niemand begrepen wordt. Niets dat me beter doet voelen dan het van me af te praten tegen anderen. Vooral omdat ik daardoor merk dat veruit de meeste mensen wel eens worden overvallen door datzelfde lege gevoel...
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  zaterdag 29 mei 2004 @ 23:09:29 #9
84524 Morwen
I got life
pi_19503884
Het gaat denk ik niet om de vraag "Wat doe ik hier", maar meer om de vraag "Hoe maak ik er het beste van".
Je bent er al, dus die keuze heb je al niet meer. Het is alleen jouw taak om je leven zo goed mogelijk te leven. Iedereen voelt zich weleens ontheemd en sommigen zelfs voor altijd. Alleen jij kunt beslissen wat belangrijk voor jou is en wat je met de rest van je leven wilt doen. Al is dat niet wat men van je verwacht, maar wat dat betreft kan je het nooit bij iedereen goed doen. Zolang jij elke dag leeft naar je eigen ideeen, dan doe je het m.i. nooit fout

O, en "Hokjes"........het zal wel . Iedereen is een hokje op zich .
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
  zaterdag 29 mei 2004 @ 23:15:36 #10
82534 DePresident
Ik mis Tessje
pi_19504007
Wij zijn een experiment van Aliens, die kijken hoe half aap-alien-achtigen reageren op een planeet met een ozonlaag
  zondag 30 mei 2004 @ 01:22:09 #11
95608 Speth
Rorschach
pi_19506121
Wou al net zo'n reactie als deze hierboven typen, maar ben te laat
pi_19506157
Lijkt me niet slim om op basis van wat artikelen op internet zelf de diagnose te stellen Asperger is nl. geen persoonlijkheidsstoornis maar een ziekte met ook veel lichamelijke symptomen. Als je dat had was dat vast al in je vroege kinderjaren vastgesteld.
pi_19508246
Vraag me ook weleens af wat ik hier allemaal moet....

Life sucks.
We are born crying, live complaining, and die disappointed.
  zondag 30 mei 2004 @ 10:36:24 #14
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_19508297
stelletje depressievelingen
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
  zondag 30 mei 2004 @ 13:14:21 #15
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_19510832
quote:
Op zondag 30 mei 2004 10:36 schreef mymoodfentje het volgende:
stelletje depressievelingen
Hahahahaha toch kijken he?
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
  zondag 30 mei 2004 @ 13:15:48 #16
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_19510860
quote:
Op zondag 30 mei 2004 13:14 schreef Harry_Sack het volgende:

[..]

Hahahahaha toch kijken he?
zo is het maar net....leedvermaak
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
pi_19513505
quote:
Op zaterdag 29 mei 2004 17:00 schreef alexx8 het volgende:

Welkom bij de club van autisten... Leuk is anders... maar wil je het zeker weten, stel dan niet zelf de diagnose, maar laat dat door een professional doen... Nee, je bent niet zielig... Ja, je bent anders... lees eens een paar van mijn posts van een paar jaar terug... en ook mijn nieuwste vwb relaties en psychologie... "al vijf jaar geen relatie"...

Misschien dat je er iets van herkent... misschien niet... maar ga niet in je eigen redenaties zwelgen... je bent nog jong... Als je hulp wilt, kan je die krijgen... en professionele hulp is altijd beter dan het alleen oplossen...

*is ook asperger*

[ Bericht 1% gewijzigd door ComComMer op 30-05-2004 15:34:38 (verduidelijking) ]
Ik kan het uitleggen...
pi_19513570
quote:
Op zondag 30 mei 2004 01:26 schreef Syrinx het volgende:
Lijkt me niet slim om op basis van wat artikelen op internet zelf de diagnose te stellen Asperger is nl. geen persoonlijkheidsstoornis maar een ziekte met ook veel lichamelijke symptomen. Als je dat had was dat vast al in je vroege kinderjaren vastgesteld.
Asperger is geen ziekte, maar een ontwikkelingsstoornis... het is juist andersom, slimmerd. Je bent ermee geboren en je gaat er ook mee dood... Er is geen medicijn. Je kunt er eventueel wel mee leren leven. Er zijn geen lichamelijke symptomen... En dan neem ik mijzelf als levend voorbeeld.

Syrinx... als je iets wilt serieus wilt benaderen, doe het dan goed... Hiermee is de poster niet mee gediend... alvast bedankt...
Ik kan het uitleggen...
pi_19513651
Wat zijn precies de symptomen van Asperger, want ik kan me toch wel voor een groot deel herkennen in de openingspost.
pi_19513751
quote:
Op zondag 30 mei 2004 15:36 schreef Tranceptor het volgende:
Wat zijn precies de symptomen van Asperger, want ik kan me toch wel voor een groot deel herkennen in de openingspost.
Internet... Google... Zoekterm: Asperger symptomen... voila...

Niet alles hoeft van toepassing te zijn, daarnaast zijn er veel variaties... de typische autist is bij 98% vd mensen niet bekend... men heeft er gewoonweg geen voorstelling van. Binnen het autistisch spectrum zijn er ook nog eens varianten... en als klap op de vuurpijl kan het ene syptoom ook nog eens van toepassing zijn op andere stoornissen... zoek maar uit... Zeg maar dat als je aan minimaal 4 van de 8 symptomen voldoet in meerdere of mindere mate, dan is de kans groot dat,... en dan moet je het nog laten onderzoeken door een pro...

[ Bericht 44% gewijzigd door ComComMer op 30-05-2004 15:46:20 (aanvulling) ]
Ik kan het uitleggen...
  zondag 30 mei 2004 @ 15:44:19 #21
16848 bankrupcy
Bot omdat het mot
pi_19513770
Ow, ja. Asperger, da´s in tegenwoordig. Borderline en ADHD zijn zoooooo vorige week.

Ga je nu ook iemand neerschieten?

Ik wordt van dit soort zelfanalyses zo moe. Er is niks mis met jou.

Je hebt wat pech in het krijgen van relaties. Dus kijk eens hoe je jezelf kunt veranderen. Luister eens wat meer, en laat je date wat meer praten. Stel haar daarvoor vragen, niet over de zin van het leven, maar of ze tonijnsalade lust. De zin van het leven komt later wel.
Kijk haar ook eens aan. Als je na een date niet weet welke kleur ogen ze heeft, en wat haar schoonheidsfoutjes zijn, dan heb je iets fout gedaan.
  Moderator zondag 30 mei 2004 @ 15:46:11 #22
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_19513807
www.sciconnect.com Daten voor academici

misschien moet je gelijkgestemden zoeken
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zondag 30 mei 2004 @ 15:47:06 #23
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_19513831
quote:
Op zondag 30 mei 2004 15:46 schreef Bosbeetle het volgende:
www.sciconnect.com Daten voor academici

misschien moet je gelijkgestemden zoeken
volgens mij heb jij ook asperger
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
  Moderator zondag 30 mei 2004 @ 15:47:40 #24
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_19513843
quote:
Op zondag 30 mei 2004 15:47 schreef Abbadon het volgende:

[..]

volgens mij heb jij ook asperger
Wat ik allemaal niet heb
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_19513863
quote:
Op zondag 30 mei 2004 15:44 schreef bankrupcy het volgende:
Ow, ja. Asperger, da´s in tegenwoordig. Borderline en ADHD zijn zoooooo vorige week.

Ga je nu ook iemand neerschieten?

Ik wordt van dit soort zelfanalyses zo moe. Er is niks mis met jou.

Je hebt wat pech in het krijgen van relaties. Dus kijk eens hoe je jezelf kunt veranderen. Luister eens wat meer, en laat je date wat meer praten. Stel haar daarvoor vragen, niet over de zin van het leven, maar of ze tonijnsalade lust. De zin van het leven komt later wel.
Kijk haar ook eens aan. Als je na een date niet weet welke kleur ogen ze heeft, en wat haar schoonheidsfoutjes zijn, dan heb je iets fout gedaan.
Dit is zo'n figuur die geen voorstellinbg heeft wat autisme is... makkelijk praten en niet verdiepen in de materie... En daarnaast nog eens kortzichtig...

Hij weet gewoon niet waar hij het over heeft...
Ik kan het uitleggen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')