Zodra je het gevoel hebt dat jou iets dwars zit maar dat anderen het nooit zullen begrijpen is een psycholoog een goede keuze ( de één zal je meer aanstaan dan de ander). Praten over problemen maakt het makkelijker voor jezelf om er inzicht in te krijgen, en een neutraal persoon die je dan kan confronteren met bepaaldefactoren in je gedrag die hem/haar opvallen kan bijzonder verhelderend en bovendien opluchtend werken. Zo heb ik zelf in mijn naaste omgeving gemerkt bij anderen. Soms heb je iemand van buiten nodig,quote:Op zaterdag 29 mei 2004 17:00 schreef alexx8 het volgende:
Soms vraag ik wel eens af wat ik op deze planeet doe. Ik snap andere mensen niet en zij snappen mij niet. En nee, ik ben niet achterlijk, heb een pittige opleiding achter de rug, werk met veel plezier in een academische omgeving en bla bla bla. Maar op sociaal vlak is het bij mij een drama. In die 27 jaar dat ik hier op aarde rondloop heb ik nooit relatie's gehad. Wel 's vriendinnetjes gehad en de laatste tijd ook weer druk aan het daten, maar dat loopt altijd stuk op niks. Vorige week was ik het zat.
Toen heb ik met een een vage kennis van waar ik verder weinig mee van doen heb, eens geprobeerd uit te zoeken wat er niet klopt aan mij. Overal op internet zijn overzichten van ziektebeelden te vinden en met simpele stappenplannetjes kan je jezelf in een hokje duwen. Aan het eind van de rit kwamen we tot de conclusie dat ik authistisch ben. Asperger of iets in die contereien. Tof! Daar heb je dus helemaal geen psychiater voor nodig. 't Beestje heeft nu dus een naampje, maar daarmee ben ik nog geen steek verder.
Nu kan ik natuurlijk m'n heil gaan zoeken bij psychiaters, praatgroepen en andere kansloze instanties, maar ik vrees dat het daarmeee alleen maar van kwaad tot erger wordt. Ik ben niet zielig en wil niet hopeloos worden gevonden. Waarom post ik deze lulkoek dan op fok, vraag je je af? Geen idee. 'k Denk omdat ik me afvraag of er meer lui rondlopen die dit herkennen en hoe zij hiermee overweg gaan. Maar echt duidelijk verwoorden kan ik het niet.
Hahahahaha toch kijken he?quote:Op zondag 30 mei 2004 10:36 schreef mymoodfentje het volgende:
stelletje depressievelingen
zo is het maar net....leedvermaakquote:Op zondag 30 mei 2004 13:14 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Hahahahaha toch kijken he?
Welkom bij de club van autisten... Leuk is anders... maar wil je het zeker weten, stel dan niet zelf de diagnose, maar laat dat door een professional doen... Nee, je bent niet zielig... Ja, je bent anders... lees eens een paar van mijn posts van een paar jaar terug... en ook mijn nieuwste vwb relaties en psychologie... "al vijf jaar geen relatie"...quote:Op zaterdag 29 mei 2004 17:00 schreef alexx8 het volgende:
Soms vraag ik wel eens af wat ik op deze planeet doe. Ik snap andere mensen niet en zij snappen mij niet. En nee, ik ben niet achterlijk, heb een pittige opleiding achter de rug, werk met veel plezier in een academische omgeving en bla bla bla. Maar op sociaal vlak is het bij mij een drama. In die 27 jaar dat ik hier op aarde rondloop heb ik nooit relatie's gehad. Wel 's vriendinnetjes gehad en de laatste tijd ook weer druk aan het daten, maar dat loopt altijd stuk op niks. Vorige week was ik het zat.
Toen heb ik met een een vage kennis van waar ik verder weinig mee van doen heb, eens geprobeerd uit te zoeken wat er niet klopt aan mij. Overal op internet zijn overzichten van ziektebeelden te vinden en met simpele stappenplannetjes kan je jezelf in een hokje duwen. Aan het eind van de rit kwamen we tot de conclusie dat ik authistisch ben. Asperger of iets in die contereien. Tof! Daar heb je dus helemaal geen psychiater voor nodig. 't Beestje heeft nu dus een naampje, maar daarmee ben ik nog geen steek verder.
Nu kan ik natuurlijk m'n heil gaan zoeken bij psychiaters, praatgroepen en andere kansloze instanties, maar ik vrees dat het daarmeee alleen maar van kwaad tot erger wordt. Ik ben niet zielig en wil niet hopeloos worden gevonden. Waarom post ik deze lulkoek dan op fok, vraag je je af? Geen idee. 'k Denk omdat ik me afvraag of er meer lui rondlopen die dit herkennen en hoe zij hiermee overweg gaan. Maar echt duidelijk verwoorden kan ik het niet.
Asperger is geen ziekte, maar een ontwikkelingsstoornis... het is juist andersom, slimmerd. Je bent ermee geboren en je gaat er ook mee dood... Er is geen medicijn. Je kunt er eventueel wel mee leren leven. Er zijn geen lichamelijke symptomen... En dan neem ik mijzelf als levend voorbeeld.quote:Op zondag 30 mei 2004 01:26 schreef Syrinx het volgende:
Lijkt me niet slim om op basis van wat artikelen op internet zelf de diagnose te stellen Asperger is nl. geen persoonlijkheidsstoornis maar een ziekte met ook veel lichamelijke symptomen. Als je dat had was dat vast al in je vroege kinderjaren vastgesteld.
Internet... Google... Zoekterm: Asperger symptomen... voila...quote:Op zondag 30 mei 2004 15:36 schreef Tranceptor het volgende:
Wat zijn precies de symptomen van Asperger, want ik kan me toch wel voor een groot deel herkennen in de openingspost.
volgens mij heb jij ook aspergerquote:Op zondag 30 mei 2004 15:46 schreef Bosbeetle het volgende:
www.sciconnect.com Daten voor academici
misschien moet je gelijkgestemden zoeken
Wat ik allemaal niet hebquote:Op zondag 30 mei 2004 15:47 schreef Abbadon het volgende:
[..]
volgens mij heb jij ook asperger
Dit is zo'n figuur die geen voorstellinbg heeft wat autisme is... makkelijk praten en niet verdiepen in de materie... En daarnaast nog eens kortzichtig...quote:Op zondag 30 mei 2004 15:44 schreef bankrupcy het volgende:
Ow, ja. Asperger, da´s in tegenwoordig. Borderline en ADHD zijn zoooooo vorige week.
Ga je nu ook iemand neerschieten?
Ik wordt van dit soort zelfanalyses zo moe. Er is niks mis met jou.
Je hebt wat pech in het krijgen van relaties. Dus kijk eens hoe je jezelf kunt veranderen. Luister eens wat meer, en laat je date wat meer praten. Stel haar daarvoor vragen, niet over de zin van het leven, maar of ze tonijnsalade lust. De zin van het leven komt later wel.
Kijk haar ook eens aan. Als je na een date niet weet welke kleur ogen ze heeft, en wat haar schoonheidsfoutjes zijn, dan heb je iets fout gedaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |