abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 29 mei 2004 @ 15:29:19 #1
72188 Doerie
-------------------
pi_19494217
Ik heb de laatste tijd roze strepen onder mijn oksels. Ze zitten aan de voorkant, dus borstzijde. Ze doen niet pijn ofzo, ik heb er verder geen last van. Ik vraag me alleen af wat dit kan zijn. De strepen zijn niet te dun, maar ook niet te dik. Ze lijken op bloedvaten. Ik fitness wel erg vaak, kan dit misschien daardoor komen (ik train vaak mijn borsten)? Omdat ik er te veel druk op zet misschien?

Alvast bedankt!
Die Geschichte is in Wahreit die Wissenschaft der Pietät
pi_19494234
Striae?
  zaterdag 29 mei 2004 @ 15:42:58 #3
72188 Doerie
-------------------
pi_19494419
grote mogelijkheid dat het striae is ! Had ik helemaal niet aan gedacht. Ik train heel vaak. Ik ben de laatste paar maanden ook wel wat groter van omvang geworden (mede door fitness en goed eten ).
pi_19494456
Striae is niet leuk, je kunt er vrijwel nix tegen doen volges mij...
  zaterdag 29 mei 2004 @ 15:48:21 #5
72188 Doerie
-------------------
pi_19494484
weet ik. Het zijn scheurtjes onder de huid. Niks helpt daartegen, ook geen cremepjes ofzo. Ze worden na een tijdje wit van kleur, en dan zijn ze iets minder zichtbaar.

Striae:
Het zijn een soort striemen die ontstaan onder invloed van hormonen. Ook een snelle toename van lengte en omvang kan van invloed zijn. Veel mensen krijgen hier voor het eerst mee te maken in hun puberteit. Het komt met name voor op de bovenbenen, borsten, heupen en billen. Vrouwen die zwanger zijn geweest hebben het dikwijls op hun buik. Ook gebruikers van anabole steroīden kunnen hier last van krijgen.
ˇ Als deze rekstrepen net ontstaan zijn ze meestal roze of (paars)rood van kleur. Maar na verloop van tijd worden ze wit en vallen ze minder op.
ˇ Omdat het scheurtjes zijn in de onderhuid kun je er niets tegen doen. Je kunt ervan uitgaan dat smeerseltjes die hiervoor op de markt zijn geen effect hebben. Ook afvallen heeft geen zin.
pi_19494548
In de volksmond gewoon zwangerschapsstriemen, maar zoals hierboven te zien komt het ook voor in de pubertijd enzo...

Ik het het op mijn onderrug en sinds ik heel hard ging trainen (3x in de week trainen 2x in de week wedstrijden) kreeg ik dat. Nu sport ik niet/minder weer en het gaat langzaam minder worden...
  zaterdag 29 mei 2004 @ 15:53:58 #7
72188 Doerie
-------------------
pi_19494592
tja.. je kan het voorkomen door je lichaam goed in te smeren met baby olie of iets dergelijks. Zodat de huid lekker soepel wordt (http://www.adversus.nl/beauty/striemen.html).
pi_19495279
Klopt inderdaad gewoon goed insmeren, heb het namelijk ook gehad. Smeer me dagelijks in met Cocoa butter. Erg goed spul en ruik ook nog eens lekker.
Relatie = vriendschap + sex. Alleen vriendschap heb ik wel met meer mensen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')