abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 juli 2004 @ 11:58:06 #51
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_20593036
*schopje*

Ik zal die Dev-C++ es bekijken, hoewel Borland C++ Builder een van de betere C++ compilers schijnt te zijn. Maar die (BCB) is weer minder makkelijk in combinatie met Direct X en dergelijke, en het is geen freeware.

hier ook veel resources te vinden
http://www.gamedev.net/community/forums/
tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
  woensdag 14 juli 2004 @ 03:43:26 #52
96512 Vamp1337
0wn3d By Vamp
pi_20612406
Reactie op alle mensen die van mening zijn dat je beter met andere "talen" kunt beginnen; kom maar op met die goede, duidelijke editors & tutorials! Hij komt teminste met iets waar je iets aan hebt; linkjes Maar ik heb jullie nog geen linkje zien plaatsen

-Edit- Zijn info heeft mij teminste een paar extra uurtjes opgehouden, want ik vind het wel fun
pi_20614492
Ja je kan beter in een andere taal beginnen voornamelijk om conceptueel verder te kunnen komen. C++ heeft de een probleem als je niet goed programmeerd maar je totaal onleesbare en niet onderhoudbare code. Het is beter te beginnen in een echte leer taal zoals Pascal.

Er is geen betere taal voor mij als C++ (nadat ik Java, Pascal (turbo en delphi), Asm, Forte, basic, PHP, perl enz. heb geleerd) kan bijna elke taal leren in een week of 2 maar blijf erbij C++ geeft voor mij het snelste en het gewenste resultaat in de meeste gevallen. Elke taal heeft zijn doel en daar moet je het voor gebruiken C++ is voor snelle programma's die dicht bij de machine moeten zijn Pascal is prima voor GUI applicaties PHP natuurlijk voor web perl goed voor script op linux dozen en forte is eigenlijk nergens goedvoor maar moest het van mijn werk leren. Java is prima voor enterprise web applications (e-banking oplossingen)

Mijn favoriet compiler voor nu is nog altijd Borland zal nooit veranderen ben er mee begonnen dus blijf je er bij hangen om het zo maar te zeggen. Maar als jullie games willen programmeren begin in flash of director (shockwave) voor dat je C++ goed genoeg doorheb om iets te kunnen maken ben je misschien al afgehaakt en dat zou natuurlijk zonde zijn. Programmeren moet in je bloed zitten je kan het of je kan het niet. it that simple. maar als je geen aanleg heb voor programmeren kan je altijd nog prima games maken voor tools te gebruiken enof flash enz.
  woensdag 14 juli 2004 @ 10:56:04 #54
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_20614713
Vet !

Toch deze thread eens in de gaten houden,
zo leer ik nog eens wat !
zzz
  woensdag 14 juli 2004 @ 13:02:33 #55
76525 kulandra
Rondom 10 rules
pi_20617501
Leuk, zal er zeker eens naar kijken (tvp )
Fok! Groentje
  donderdag 15 juli 2004 @ 11:59:07 #56
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_20638470
quote:
Op woensdag 14 juli 2004 03:43 schreef Vamp1337 het volgende:
Reactie op alle mensen die van mening zijn dat je beter met andere "talen" kunt beginnen; kom maar op met die goede, duidelijke editors & tutorials!
C++ is inderdaad dé aangewezen taal voor multi-platform (Windows, MacOS etc) of professionele en games en de echt serieuze projecten e.d.

Voor de wat minder serieuze wannabee game programmeurs is er ook BlitzBASIC Zie www.blitzcoder.com voor vele tutorials, games, projecten etc. ikzelf heb er een wat games en kleine demootjes mee geschreven de compiler is nog verbazend goed, maar compileerd dus "alleen" voor windows/direct-x

btw het heet BlitzBASIC maar het heeft ook veel van C (maar niet C++)
tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
  donderdag 15 juli 2004 @ 12:48:29 #57
56951 Najra
---------------
pi_20639711
Hier is een link te vinden naar de volledige onine versie van boeken van Bruce Eckel over programmeren. Met name Thinking in C++ V1 & 2 zijn top.

http://www.bruceeckel.com/Books/DownloadSites

Nehe's OpenGL tutorials zijn uitstekend om iig de eerste stappen te zetten wat betreft graphics programmeren.

http://nehe.gamedev.net/
This space is reserved for a very funny quote I stole to make me look half the dumbass I truly am.
pi_20641292
quote:
Op donderdag 15 juli 2004 11:59 schreef BdR het volgende:
C++ is inderdaad dé aangewezen taal voor multi-platform (Windows, MacOS etc) of professionele en games en de echt serieuze projecten e.d.
Ik denk dat je beter JAVA voor cross-platform kan nemen... maar wanneer je echt snelle en compacte applicaties wilt schrijven die niet al te afhankelijk zijn van een ander framework (ik noem .NET...) dan is C++ ideaal.
Assembly raad ik ook af omdat de tegenwoordige compilers toch wel efficiente code genereren, en hier kan je in je C++ source ook wel voor zorgen (dit tenzij je weer SSE instructies oid wilt gebruiken natuurlijk)

Als het om de keus tussen C of C++ gaat om mee te beginnen, dan zou ik toch met C++ beginnen, je hoeft niet gelijk met objecten te beginnen ! Je kan C++ als superset zien van C (met hier en daar wat echte wijzigingen).

De keuze tussen pascal of C++ maakt me eigenlijk niet uit, het word allebei gecompileerd tot snelle executable code. Pascal is wat leesbaarder, alleen daardoor wel meer typewerk . C++ is weer wat gevaarlijker omdat het zwak getypeerd is, je kan van een int een float maken en daar weer een pointer van, pascal is hier wat strenger in.
quote:
procedure iets;
var
count,count:integer;

begin
sum := 0;
for count := 1 to 100 do
sum := sum + count;
end;
quote:
void iets()
{
int count,sum = 0;

for(count = 1;count < 100;count++)
sum += count;
}
C# begin ik maar niet over...

voor de geeintresseerden de bedenker van C++ heeft ook een pagina (niet schrikken !)
Bjarne Stroustrup
  donderdag 15 juli 2004 @ 14:12:40 #59
56951 Najra
---------------
pi_20641641
Ok gaat het om programmeren leren dan kan men dat eindeloze geneuzel over cross platform e.d gaan beginnen. Maar het gaat hier om game programmeren dus dan is een verdere discussie over de taal niet aan de orde. Dat is C++ of anders gebruik je niet de industrie standaard.
Einde discussie.
This space is reserved for a very funny quote I stole to make me look half the dumbass I truly am.
  donderdag 15 juli 2004 @ 16:18:14 #60
78498 classpc
I don't like change
pi_20644470
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
  donderdag 15 juli 2004 @ 21:24:06 #61
31101 _Led_
pi_20650831
quote:
Op donderdag 15 juli 2004 14:12 schreef Najra het volgende:
Ok gaat het om programmeren leren dan kan men dat eindeloze geneuzel over cross platform e.d gaan beginnen. Maar het gaat hier om game programmeren dus dan is een verdere discussie over de taal niet aan de orde. Dat is C++ of anders gebruik je niet de industrie standaard.
Einde discussie.
Oh, vergeet dat dan niet tegen die lui van Triumph Studios te vertellen,
die maken hun "Age of Wonders" games in Delphi.

En als het gaat om game programmeren - die "simpele" web-games maken tegenwoordig 75% uit van de gespeelde spelletjes.
Dus als je een industrie-standaard zou hebben - dan zou het toch Flash / Director zijn

Verder zijn er ook nog plenty mensen die in C werken hoor.

[ Bericht 23% gewijzigd door _Led_ op 15-07-2004 21:57:36 ]
zzz
  donderdag 15 juli 2004 @ 22:54:30 #62
25527 FallenAngel666
Think of the kittens!
pi_20653197
Iedereen kan met C++ leren omgaan. Op een basic niveau kan ik dat m'n moeder aanleren.
De wiskunde achter het programmeren van games is heel wat complexer. En dat is echt maar voor heel weinig mensen weggelegd. En dan heb ik het natuurlijk niet over pong, waar je met het berekenen van een paar hoeken en collision detection eigenlijk al klaar bent.
Signature:
Maximaal
4
regels
  vrijdag 16 juli 2004 @ 00:54:41 #63
56951 Najra
---------------
pi_20656172
quote:
Op donderdag 15 juli 2004 21:24 schreef L.Denninger het volgende:
Oh, vergeet dat dan niet tegen die lui van Triumph Studios te vertellen,
die maken hun "Age of Wonders" games in Delphi.
Ja heel fijn. Je hebt moeite met lezen kennelijk
quote:
Dat is C++ of anders gebruik je niet de industrie standaard.
Einde discussie.
pi_20659348
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 00:54 schreef Najra het volgende:
Mensen die proberen hun gelijk door te drukken door "einde discussie" te declameren negeer ik ook wel vaker. Zelfs al hebben ze gelijk, dan nog is dat niet echt een vriendelijke manier van discussiëren.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  vrijdag 16 juli 2004 @ 14:29:37 #65
31101 _Led_
pi_20663748
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 00:54 schreef Najra het volgende:

[..]

[..]
Och, jij kan vast goed lezen maar je hebt niet helemaal gelijk
(Zie de flash-games opmerking )

oh jah, en je hebt een vrij onaangenaam karakter zo te merken

[ Bericht 18% gewijzigd door _Led_ op 16-07-2004 14:36:15 ]
zzz
  vrijdag 16 juli 2004 @ 14:53:26 #66
80587 z-star
ZZZzzz...
pi_20664311
Als je echt games wilt programmeren in 3D met directX dan kan je bijvoorbeeld dit framework gebruiken

http://sourceforge.net/projects/genesis3d
  vrijdag 16 juli 2004 @ 14:55:28 #67
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_20664358
hello world
Ingenieur in de ornithologische huisvesting &lt;- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w &lt;- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o &lt;- Pol
  zaterdag 17 juli 2004 @ 12:06:12 #68
56951 Najra
---------------
pi_20683697
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 10:11 schreef Litpho het volgende:

[..]

Mensen die proberen hun gelijk door te drukken door "einde discussie" te declameren negeer ik ook wel vaker. Zelfs al hebben ze gelijk, dan nog is dat niet echt een vriendelijke manier van discussiëren.
Ja maar kijk daar heb je weer een probleem van inzicht.
Er is geen discussie.
  zaterdag 17 juli 2004 @ 12:15:12 #69
56951 Najra
---------------
pi_20683851
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 14:29 schreef L.Denninger het volgende:
oh jah, en je hebt een vrij onaangenaam karakter zo te merken
Ja sorry ik reageer nog slecht op onnozele betweterigheid.

Edit:
Hm niemand die mijn typo wil verbeteren.

[ Bericht 15% gewijzigd door Najra op 17-07-2004 12:51:32 ]
  maandag 19 juli 2004 @ 15:11:52 #70
31101 _Led_
pi_20722344
quote:
Op zaterdag 17 juli 2004 12:15 schreef Najra het volgende:

[..]
Ja maar kijk daar heb je weer een probleem van inzicht.
Er is geen discussie.
Welles, web-games worden het meest gespeeld - en niet in C++ gemaakt.
Voor telefoons is Java ook best populair.
Console-games worden nog vaak genoeg in C gemaakt.
quote:
Ja sorry ik reageer nog slecht op onnozele betweterigheid.
Zoals mensen die stellige beweringen doen en vervolgens ongelijk blijken te hebben ?
Leuter toch niet zo joh, je zet jezelf alleen maar voor lul

'einde discussie'

[ Bericht 26% gewijzigd door _Led_ op 19-07-2004 15:45:05 ]
zzz
  maandag 19 juli 2004 @ 16:00:20 #71
56951 Najra
---------------
pi_20723331
Ok meneer de game coder.
In welke taal is de engine geschreven die jullie gebruiken.
Welke taal gebruiken jullie om in house tools te schrijven.
Welke taal gebruiken jullie om exporters e.d. te schrijven voor 3d tools.
  maandag 19 juli 2004 @ 16:04:36 #72
56951 Najra
---------------
pi_20723437
quote:
Op maandag 19 juli 2004 15:11 schreef L.Denninger het volgende:

Welles, web-games worden het meest gespeeld - en niet in C++ gemaakt.
Voor telefoons is Java ook best populair.
Console-games worden nog vaak genoeg in C gemaakt.
Dit stond er nog niet voor de edit.

Dit ontken ik dus ook helemaal niet. Het zal best dat voor gameboy e.d. nog een hoop bedrijven C gebruiken of zelfs alleen maar kunnen gebruiken.

Ik heb het over de standaard en dat is C++. Moeilijk hoor lezen.
  maandag 19 juli 2004 @ 16:08:46 #73
31101 _Led_
pi_20723525
quote:
Op maandag 19 juli 2004 16:04 schreef Najra het volgende:

[..]

Dit stond er nog niet voor de edit.

Dit ontken ik dus ook helemaal niet. Het zal best dat voor gameboy e.d. nog een hoop bedrijven C gebruiken of zelfs alleen maar kunnen gebruiken.

Ik heb het over de standaard en dat is C++. Moeilijk hoor lezen.
Zucht, hou je kop nou eens en lees zelf nou eerst eens even,
als je het over een standaard hebt heb je het over hetgene dat het meest gebruikt wordt.
Dat is dus Flash/Director, aangezien daar meer spellen mee gemaakt worden dan met welke andere taal dan ook.

Tuurlijk is dat niet wat jij wilt horen, maar dat maakt het niet minder waar

"ja maar dat is niet programmeren !"
Heb je wel eens met Director's lingo gewerkt ?
Da's behoorlijk programmeren hoor
zzz
  maandag 19 juli 2004 @ 16:12:02 #74
56951 Najra
---------------
pi_20723589
Goh als we dan toch onze eigen standaard aan het bedenken zijn.
De standaard wordt bepaald door de spellen die het meeste geld opleveren.
Nou wat was de omzet van je flash spelletjes?

Jij blijft gewoon hardnekkig doornuilen alleen maar om je gelijk proberen te halen.
  maandag 19 juli 2004 @ 16:15:40 #75
56951 Najra
---------------
pi_20723654
quote:
Op maandag 19 juli 2004 16:08 schreef L.Denninger het volgende:

"ja maar dat is niet programmeren !"
Heb je wel eens met Director's lingo gewerkt ?
Da's behoorlijk programmeren hoor
Weer een edit.

Ok dit beweer ik nergens en zal je mij nooit horen zeggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')