Geen probleem.quote:-hoger opgeleid is dan jij
Mwoah..quote:-langer is dan jij
Geen probleem.quote:-haar eigen achternaam wil houden na een eventueel huwelijk
Geen probleem.quote:-jou thuis houdt om voor de kinderen te zorgen, vanwege haar hogere inkomen
Geen probleem dus.quote:Wat dan?
- geen probleemquote:Op zaterdag 29 mei 2004 13:34 schreef Daphne85 het volgende:
en/of dat ze
-hoger opgeleid is dan jij
-langer is dan jij
-haar eigen achternaam wil houden na een eventueel huwelijk
-jou thuis houdt om voor de kinderen te zorgen, vanwege haar hogere inkomen
Wat dan? Zijn jullie mannen klaar voor de nieuwe generatie geëmancipeerde vrouwen of zoeken jullie liever een vrouw die wél voldoet aan de ouderwetse rolpatronen?
Hoe ver loop jij in hemelsnaam achter? Heb je een of ander feministisch boek uit 1998 opgescharreld of zo?quote:Op zaterdag 29 mei 2004 13:34 schreef Daphne85 het volgende:
en/of dat ze
-langer is dan jij
Wat dan? Zijn jullie mannen klaar voor de nieuwe generatie geëmancipeerde vrouwen of zoeken jullie liever een vrouw die wél voldoet aan de ouderwetse rolpatronen?
Inderdaad.quote:Op zaterdag 29 mei 2004 13:47 schreef RemCOW het volgende:
Mij thuis houden? MIJ THUIS HOUDEN? Dat overleggen we dan wel.
Echt niet, leve de overlegstructuur!quote:Het is iig niet een beslissing van haar ofzo.
Is zo, geen probleemquote:Op zaterdag 29 mei 2004 13:34 schreef Daphne85 het volgende:
-meer verdient dan jij
Is zo, geen probleemquote:-hoger opgeleid is dan jij
Is gelukkig niet zo, anders was ze de mijne niet (val niet zo op vrouwen van 1.90m+...). Heeft overigens geen r33t met emancipatie te maken.quote:-langer is dan jij
Lekker belangrijk, het wordt pas interessant als er kids uit komen kruipen [-1, troll]. Daarbij zou het leuk zijn als ze mijn lijn voortzetten natuurlijk. Zien we dan wel weer.quote:-haar eigen achternaam wil houden na een eventueel huwelijk
Thuis houden, hahaha. Tuurlijk, dream on. Ik kan me wel voorstellen dat we zoiets in onderling overleg beslissen. Waarom gaan sommige femistische praatjes er toch vanuit dat de klok 40 jaar terug moet, alleen nu met de vrouw aan het roer? Damn, woman! Leg die Opzij eens weg en denk eens voor jezelf.quote:-jou thuis houdt om voor de kinderen te zorgen, vanwege haar hogere inkomen
slimme vrouwen zijn sowieso leuker...quote:-hoger opgeleid is dan jij
geen probleem, is toch niet moeilijk om langer dan mij te zijnquote:-langer is dan jij
ze doet maar... als ik er maar overheen magquote:-haar eigen achternaam wil houden na een eventueel huwelijk
wat? en de hele dag bier drinken en gitaar spelen? hmmm klinkt goedquote:-jou thuis houdt om voor de kinderen te zorgen, vanwege haar hogere inkomen
emancipatie is okeej... als je vrouwen gelijk zou behandelen dan mag je ze ook slaan...quote:Wat dan? Zijn jullie mannen klaar voor de nieuwe generatie geëmancipeerde vrouwen of zoeken jullie liever een vrouw die wél voldoet aan de ouderwetse rolpatronen?
Nou, ik doelde eigenlijk op oude rolpatronen en daarbij heb ik de term emancipatie gebruikt, das allesquote:Op zaterdag 29 mei 2004 13:39 schreef milagro het volgende:
wat heeft lengte nu in Godsnaam met emancipatie te maken
't is geen keuze of zo![]()
Ik heb een universitaire opleiding dus hoger gaat niet, maar ik zou er geen problemen mee hebben.quote:Op zaterdag 29 mei 2004 13:34 schreef Daphne85 het volgende:
en/of dat ze
Heeft niet mijn voorkeur want ik val juist op klein, maar als ik haar heel leuk vind zal ik haar niet afwijzen omdat ze langer is dan ik.quote:-langer is dan jij
Ze doet maar, lekker boeiequote:-haar eigen achternaam wil houden na een eventueel huwelijk
Dat lijkt me juist perfect! Laat haar maar het geld binnen brengen en ik lekker stoppen met werken, hobbyen en een beetje spelen met de kinderen enzo.quote:-jou thuis houdt om voor de kinderen te zorgen, vanwege haar hogere inkomen
quote:Op zaterdag 29 mei 2004 13:48 schreef Roönaän het volgende:
Hoe ver loop jij in hemelsnaam achter? Heb je een of ander feministisch boek uit 1998 opgescharreld of zo?
Vind ik alleen maar leuk!quote:-hoger opgeleid is dan jij
Als het maar niet veel langer is (ben zelf 1.82).quote:-langer is dan jij
Zou ik problemen mee hebben ja, ik ben trots op mijn achternaam.quote:-haar eigen achternaam wil houden na een eventueel huwelijk
Mijn vriendin drinkt bier en speelt gitaarquote:-jou thuis houdt om voor de kinderen te zorgen, vanwege haar hogere inkomen
wat? en de hele dag bier drinken en gitaar spelen?
Wat nou nieuwe generatie?quote:Wat dan? Zijn jullie mannen klaar voor de nieuwe generatie geëmancipeerde vrouwen of zoeken jullie liever een vrouw die wél voldoet aan de ouderwetse rolpatronen?
quote:Op zaterdag 29 mei 2004 14:09 schreef Daphne85 het volgende:
![]()
Wat is precies het verschil met de vorige generatie geëmancipeerde vrouwen ?quote:Op zaterdag 29 mei 2004 13:34 schreef Daphne85 het volgende:
Zijn jullie mannen klaar voor de nieuwe generatie geëmancipeerde vrouwen
Ze dragen geen tuinbroek meer. De emancipatie van de geëmancipeerde vrouw.quote:Op zaterdag 29 mei 2004 14:13 schreef Eightball het volgende:
[..]
[..]
Wat is precies het verschil met de vorige generatie geëmancipeerde vrouwen ?
- Zolang ze maar niet m'n taalfouten gaat verbeterenquote:-hoger opgeleid is dan jij
-langer is dan jij
Ik ben een toekomstige scheikundestudente (WO) van 1.59m (je hebt de laatste twee getallen verwisseldquote:Op zaterdag 29 mei 2004 13:53 schreef P-Style het volgende:
Maar zeg eens Daphne85... ben jij misschien een hoogopgeleide meid van 1,95 m met een mooie achternaam die van plan is straks véél te gaan verdienen en daardoor geen tijd heeft om kinderen op te voeden?![]()
Ach... je bent nog jongquote:Op zaterdag 29 mei 2004 14:19 schreef Daphne85 het volgende:
Ik ben een toekomstige scheikundestudente (WO) van 1.59m (je hebt de laatste twee getallen verwisseld) met een lelijke achternaam, die van plan is veel geld te verdienen om haar eigen onderzoek te kunnen financieren en die daardoor geen tijd heeft om kinderen te gaan baren/opvoeden.
Ik doe universiteit, dus hoger opgeleidt gaat vast niet gebeuren. En langer dat vind ik niet erg.quote:Op zaterdag 29 mei 2004 13:34 schreef Daphne85 het volgende:
en/of dat ze
-langer is dan jij
Nou...het is niet zo dat het geen 'reet' met emancipatie te maken heeft, want vrouwen willen liever een vriend die langer is dan zij vanwege het beschermingsgevoel.quote:Op zaterdag 29 mei 2004 13:54 schreef Zpottr het volgende:
Is gelukkig niet zo, anders was ze de mijne niet (val niet zo op vrouwen van 1.90m+...). Heeft overigens geen r33t met emancipatie te maken.
In de huidige gezinnen moet je veel meer geld uitgeven dan vroeger, dus het kan heel goed zo zijn dat je meer geld in het laatje krijgt als één iemand werkt i.p.v. allebei part-time...quote:Thuis houden, hahaha. Tuurlijk, dream on. Ik kan me wel voorstellen dat we zoiets in onderling overleg beslissen. Waarom gaan sommige femistische praatjes er toch vanuit dat de klok 40 jaar terug moet, alleen nu met de vrouw aan het roer? Damn, woman! Leg die Opzij eens weg en denk eens voor jezelf.
LOL, toen was iedereen stilquote:Op zaterdag 29 mei 2004 14:19 schreef Daphne85 het volgende:
[..]
Ik ben een toekomstige scheikundestudente (WO) van 1.59m (je hebt de laatste twee getallen verwisseld) met een lelijke achternaam, die van plan is veel geld te verdienen om haar eigen onderzoek te kunnen financieren en die daardoor geen tijd heeft om kinderen te gaan baren/opvoeden.
je gaat hem ook afronden?quote:Op zaterdag 29 mei 2004 14:22 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Ik doe universiteit,
Ofcourse, duurt alleen nog effe, maar ja alles op mijn eigen tempoquote:Op zaterdag 29 mei 2004 14:25 schreef Roönaän het volgende:
[..]
je gaat hem ook afronden?
Dat ligt er ook weer een beetje aan.quote:Op zaterdag 29 mei 2004 14:07 schreef SeLang het volgende:
Ik heb een universitaire opleiding dus hoger gaat niet, maar ik zou er geen problemen mee hebben.
promoveren is ook een soort opleiding hoorquote:Op zaterdag 29 mei 2004 14:07 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik heb een universitaire opleiding dus hoger gaat niet, maar ik zou er geen problemen mee hebben.
[..]
Nou poe poe.quote:Op zaterdag 29 mei 2004 14:28 schreef mooiegek het volgende:
[..]
promoveren is ook een soort opleiding hoordus hoger kan dan wel degelijk.
universiteitssletjes zijn opzich wel geilquote:Op zaterdag 29 mei 2004 14:19 schreef Daphne85 het volgende:
[..]
Ik ben een toekomstige scheikundestudente (WO)
Nou! Iemand die scheikunde gaat doen. Echt iets om stil van te worden.quote:Op zaterdag 29 mei 2004 14:24 schreef janimie het volgende:
LOL, toen was iedereen stil
En je punt is?quote:Op zaterdag 29 mei 2004 14:30 schreef Fliepke het volgende:
Nou poe poe.
Ik ga liever werken dan op een suffe universiteit rond te hangen.
Zo had ik het niet bedoeldquote:Op zaterdag 29 mei 2004 14:13 schreef Eightball het volgende:
Wat is precies het verschil met de vorige generatie geëmancipeerde vrouwen ?
Omdat zij in dat geval langer is dan jij of omdat je lange benen lelijk vindt?quote:Op zaterdag 29 mei 2004 14:17 schreef PvtRyan het volgende:
- Ik ben zelf een redelijk gemiddelde lengte met 1,82 en vrouwen langer dan dat vind ik dus echt _niet_ aantrekkelijk.
als je geen tijd hebt om kinderen te baren, waarom moet je vriend dan thuis blijvenquote:Op zaterdag 29 mei 2004 14:19 schreef Daphne85 het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 29 mei 2004 14:19 schreef Daphne85 het volgende:
1.59m
Nou jaaaaah!quote:Op zaterdag 29 mei 2004 14:36 schreef Daphne85 het volgende:
Maar nu ik erover nadenk...volgens mij hadden de oudere generaties vrouwen er geen behoefte meer aan om veel tijd te besteden aan hun uiterlijk, terwijl dat nu wél weer het geval is en ook wordt geaccepteerd.
Bijna tien jaar.quote:stel nou dat je vriendin ouder is dan jij?
Zo zie ik dat niet. Het is meer een zelfstandig onderzoek en daardoor niet anders dan gewoon een soort van werkervaring in research.quote:Op zaterdag 29 mei 2004 14:28 schreef mooiegek het volgende:
[..]
promoveren is ook een soort opleiding hoordus hoger kan dan wel degelijk.
Dat als je je universiteit af hebt dat je dan ook wel kunt promoveren.quote:Op zaterdag 29 mei 2004 14:36 schreef Zpottr het volgende:
[..]
En je punt is?
Jaja, en volgens mij ook helemaal van de door jou gewenste leeftijdscategorie.quote:Op zaterdag 29 mei 2004 14:41 schreef SeLang het volgende:
Ja, dat kloptquote:Op zaterdag 29 mei 2004 14:42 schreef Eightball het volgende:
Nou jaaaaah!
Jij hebt het over dat groepje 'wij vrouwen eisen' potten uit de jaren zestig.
[afbeelding] Kijk eens om je heen naar vrouwen van dertig, veertig. Hardly het type pot, maar wel geëmancipeerd.
Mijn topic was niet specifiek op mezelf gerichtquote:Op zaterdag 29 mei 2004 14:40 schreef milagro het volgende:
als je geen tijd hebt om kinderen te baren, waarom moet je vriend dan thuis blijven
als je je zo geforceerd geemancipeerd profileert zou hij wel eens geen tijd meer hebben oim te neuken...met jou dan![]()
En het juiste 'ras'quote:Op zaterdag 29 mei 2004 14:44 schreef Eightball het volgende:
Jaja, en volgens mij ook helemaal van de door jou gewenste leeftijdscategorie.![]()
Omdat ik 't gewoon niet aantrekkelijk vind?quote:Op zaterdag 29 mei 2004 14:37 schreef Daphne85 het volgende:
[..]
Omdat zij in dat geval langer is dan jij of omdat je lange benen lelijk vindt?
Nee, niet echt.quote:Op zaterdag 29 mei 2004 15:05 schreef Daphne85 het volgende:
En het juiste 'ras'![]()
dat is zequote:Op zaterdag 29 mei 2004 13:34 schreef Daphne85 het volgende:
en/of dat ze
dat is ze niet, maar snap niet wat dat met emantipatie te maken heeftquote:-langer is dan jij
heeft ze over gedacht, maar toch besloten niet te doenquote:-haar eigen achternaam wil houden na een eventueel huwelijk
geen probleem, dat zit in de planningquote:-jou thuis houdt om voor de kinderen te zorgen, vanwege haar hogere inkomen
Ik ben er klaar voorquote:Wat dan? Zijn jullie mannen klaar voor de nieuwe generatie geëmancipeerde vrouwen of zoeken jullie liever een vrouw die wél voldoet aan de ouderwetse rolpatronen?
Da's weer het andere uiterste, kunt ook beide je eigen naam houdenquote:Op zaterdag 29 mei 2004 14:43 schreef Dr_Crouton het volgende:
Aan al die andere dingen heb ik geen probleem, alleen zal mijn familie het niet zo zien zitten denk ik, dat haar familienaam door mij wordt overgenomen.
Hoe weet jij zo zeker dat Daphne geen Aziaat is dan? (volgens mij was ze dat namelijk wel)quote:Op zaterdag 29 mei 2004 15:11 schreef Eightball het volgende:
[..]
Nee, niet echt.
SeLang is ernstig into Aziaten.
Serieus?!quote:Op zondag 30 mei 2004 13:29 schreef The_Lizard_Queen het volgende:
Hoe weet jij zo zeker dat Daphne geen Aziaat is dan? (volgens mij was ze dat namelijk wel)
Nou ja...ik beschouw mezelf als een Nederlander, maar zie er wel Aziatisch uit jaquote:Op zondag 30 mei 2004 15:08 schreef Eightball het volgende:
Serieus?!
* Ow Aernout!! Werk aan de winkel!
quote:Op zaterdag 29 mei 2004 15:12 schreef Sport_Life het volgende:
Daphne85 leuk dat je toekomstplannen hebt maar zie eerst maar eens te slagen.
* Daphne85 zit nu al te wachten op het topic van Daphne85 "Gezakt".
Dus je bent maagd?quote:Op zondag 30 mei 2004 20:04 schreef Daphne85 het volgende:
Ps: Aernout is te oud en te maagdbelust voor mij![]()
Maakt toch ook niet uit? Als het maar geen 10 jaar is. 5 is denk ik ongeveer de grens, beide kanten op. Na ja, naar beneden is het voor mij nu 3. Maar dat wordt meer als je ouder wordt denk ik...quote:Op zondag 30 mei 2004 20:07 schreef Daphne85 het volgende:
Wat ik nog wilde toevoegen aan dit topic:
Stel nou dat ze ouder is dan jij?
Mijn vrouw is hoger opgeleid dan ikquote:Op zaterdag 29 mei 2004 13:34 schreef Daphne85 het volgende:
en/of dat ze
-langer is dan jij
Ik ben hoger opgeleid dan mijn mannetje, ben langer in lengte en verdien veel meer dan hem. Hij heeft met alle punten geen enkele moeite. Hij is er juist trots op. En het is nog nooit een reden van watvoor ruzie dan ook geweestquote:Op zaterdag 29 mei 2004 13:34 schreef Daphne85 het volgende:
en/of dat ze
-langer is dan jij
Nou daar hoef je je toch niet voor te schamen joh gekkie. Je bent van 85? Tijd zat nogquote:Op zondag 30 mei 2004 20:56 schreef Daphne85 het volgende:
[..]
Ja![]()
En ook dat ben ik, ouder dan hemquote:Op zondag 30 mei 2004 20:07 schreef Daphne85 het volgende:
Wat ik nog wilde toevoegen aan dit topic:
Stel nou dat ze ouder is dan jij?
Maarre...blijf jij maar werken schatje, jij verdient veel meer dan ik. Dan zorg ik wel voor de kidsquote:Op zondag 30 mei 2004 20:58 schreef Juup© het volgende:
[..]
Mijn vrouw is hoger opgeleid dan ik
Is 10cm kleiner
Wilde mijn naam graag aannemen
En ik zou graag thuis blijven om voor de kinderen te zorgen.
Ik verdien zeker veel mee. Maar of ik het ook ga krijgenquote:Op maandag 31 mei 2004 00:45 schreef DuchessX het volgende:
[..]
Maarre...blijf jij maar werken schatje, jij verdient veel meer dan ik. Dan zorg ik wel voor de kids
quote:Op zondag 30 mei 2004 20:56 schreef Daphne85 het volgende:
[..]
Ja![]()
Maakt mij geen flap uit...quote:Op zaterdag 29 mei 2004 13:34 schreef Daphne85 het volgende:
Stel dat je vriendin/vrouw meer verdient dan jij...
Ook niet...quote:-hoger opgeleid is dan jij
Moah, boven de 1.80 zou ik het bezwaarlijk kunnen vinden, het zal dan van de rest afhangen denk ik...quote:-langer is dan jij
Als zij dat wil, dan kan ik het mij heel goed voorstellen...quote:-haar eigen achternaam wil houden na een eventueel huwelijk
Daar zou wat anders op gevonden moeten worden, want dat gaat haar niet lukken...quote:-jou thuis houdt om voor de kinderen te zorgen, vanwege haar hogere inkomen
Ik denk dat beter is als de verhouding gelijkwaardig ligt in mijn geval...quote:Wat dan? Zijn jullie mannen klaar voor de nieuwe generatie geëmancipeerde vrouwen of zoeken jullie liever een vrouw die wél voldoet aan de ouderwetse rolpatronen?
quote:Op zondag 30 mei 2004 20:56 schreef Daphne85 het volgende:
[..]
Ja![]()
quote:Op zondag 30 mei 2004 20:04 schreef Daphne85 het volgende:
Ps: Aernout is te oud en te maagdbelust voor mij![]()
quote:Op zondag 30 mei 2004 21:19 schreef defender het volgende:
Ik ben hoger opgeleid dan mijn mannetje, ben langer in lengte en verdien veel meer dan hem. Hij heeft met alle punten geen enkele moeite. Hij is er juist trots op. En het is nog nooit een reden van watvoor ruzie dan ook geweest![]()
Er bestaan nog goede mannenquote:Op zondag 30 mei 2004 23:10 schreef defender het volgende:
En ook dat ben ik, ouder dan hem![]()
Ik weet het niet hoorquote:Op zondag 30 mei 2004 22:01 schreef ErikT het volgende:
Nou daar hoef je je toch niet voor te schamen joh gekkie. Je bent van 85? Tijd zat nog![]()
quote:Op zaterdag 29 mei 2004 13:34 schreef Daphne85 het volgende:
en/of dat ze
Maakt niet uit, dan is het i.i.g. een relatie van twee goed opgeleide mensen
-langer is dan jij
Iets langer is niet erg,'veel langer vind ik bij niemand prettig
Daar ben ik sowieso voorstander van
De zorg voor een kind moet evenwichtig verdeeld zijn, maar als zij meer verdient is het financiëel logischer da ik minder werk i.p.v. zij
Je bedoelt "managen" van het huishoudenquote:Op maandag 31 mei 2004 21:47 schreef BaraCuda het volgende:
Lijkt me heerlijk beetje thuis lamballen met de kids
1. Dat zou leuk zijn!quote:Op zaterdag 29 mei 2004 13:34 schreef Daphne85 het volgende:
en/of dat ze
1-hoger opgeleid is dan jij
2-langer is dan jij
3-haar eigen achternaam wil houden na een eventueel huwelijk
4-jou thuis houdt om voor de kinderen te zorgen, vanwege haar hogere inkomen
Dat is helemaal geen probleem! Bijna al m'n vriendinnen zijn ouder! [tot 10 jaar ouder... ben 25]quote:Op zaterdag 29 mei 2004 14:36 schreef Daphne85 het volgende:
En nog iets wat ik ben vergeten bij het lijstje te voegen: stel nou dat je vriendin ouder is dan jij?
boeiuhquote:-hoger opgeleid is dan jij
Boeiuh, al gaat dat wel lastig wordenquote:-langer is dan jij
Boeiuh!quote:-haar eigen achternaam wil houden na een eventueel huwelijk
Goed plan, wanneer trouwen we?quote:-jou thuis houdt om voor de kinderen te zorgen, vanwege haar hogere inkomen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |