Bron: De Telegraafquote:Buitenlanders gedood bij aanval in Saudi-Arabië
RIYAD - Bij een aanval in de Saudische stad Khobar zijn zeker vijf buitenlanders omgekomen. Twee politiemensen raakten gewond. Dat hebben Saudische veiligheidsbronnen zaterdag gezegd. De Arabische tv-zender al-Arabiya maakte melding van zes dode buitenlanders.
Onbekenden openden het vuur op de buitenlanders. De nationaliteit van de slachtoffers is niet vrijgegeven. In Khobar zijn veel oliebedrijven gevestigd die buitenlanders in dienst hebben.
Enkele weken geleden kwamen vijf buitenlanders om bij een aanval in Yanbu aan de Rode Zee. Onbekenden schoten vorige week in de Saudische hoofdstad Ryiad een Duitser dood. Donderdag vermeldde een islamitische internetsite een oproep tot gewelddadigheden in Saudi-Arabië. De oproep zou afkomstig zijn van de leider van al-Qaeda in Saudi-Arabië, Abdel Aziz Al-Moqrin.
Tja... ze worden daar goed betaald en die compunds zijn doorgaans wel goed beveiligd neem ik aan. Al lijkt het me geen pretje om de hele dag te zitten bibberen in zo'n compound zonder dat je over straat kan lopen omdat je dan het risico loopt overhoop geschoten te worden.quote:Op zaterdag 29 mei 2004 11:47 schreef TimmyAsd het volgende:
Al maanden snap ik niet waarom daar nog westerlingen rondlopen.. aannemende dat dit weer westerlingen.. Je weet dat ze daar niet zo leuk omgaan met westerlingen, en toch blijven ze daar werken/wonen...
ja the power van geld, mensen houden veel van geld...quote:Op zondag 30 mei 2004 11:22 schreef digitaLL het volgende:
Sommige zijn blijkbaar zo geldgeil dat ze ondanks de nu toch alle lange tijd bekende gevaren in die landen toch gewoon blijven. Als ze onthoofd of doodgeschoten worden, zal me om't even zijn. Ik heb er geen probleem mee. Deze basterds zadelen de achterblijvers op met ellende vanwege pure geldzucht. Voor de achterblijvers vindt ik het erg.
hier heb je de alqaeda-leider in Saudie over de laatste aanval.quote:Op zondag 30 mei 2004 14:49 schreef umax het volgende:
er is gezegd dat de politie 9 gijzelaars dood heeft gevonden en dat de gijzelnemers zijn ontsnapt
quote:The movers had just arrived Saturday morning around 8 a.m. at Marwan Mowad's residence in Khobar, Saudi Arabia to help him pack for his move to the United States, when Mowad heard the sound of gunfire.
At first he thought it might be a tire exploding. More outbursts confirmed it was gunfire, and he was told that three or four people were dead.
"I opened the door to look out and the two guys that work on the inside security gate on the section where we live were running toward the villa [where I live]," Mowad told CNN.
"[One of the guards] said, 'Hey, three or four terrorists just jumped over the gate and came in with submachine guns.'"
Mowad, who works for a U.S.-based multinational chemical company, has dual Syrian and American citizenship. He said he was preparing to move back to the United States after working in Saudi Arabia for over 10 years, when the violence broke out.
The attackers approached the compound's side entrance in a vehicle, and opened fire on the armed guards stationed at the first gate. When the two unarmed civilian guards manning the inside gate heard the gunfire, they closed the gate and ran, Mowad said.
"It's probably ... the tightest security at the main gate, but they did not come through the main gate," Mowad said. He said they apparently set off a car bomb at the main gate, and drove through the side entrances.
After entering the compound, the gunmen went from door to door, apparently looking for Westerners.
"One guy, a Frenchman, his wife and kids, [the gunmen] knew they were inside [the villa] so they tried to put the place on fire," he said.
Because the buildings are made of reinforced concrete and not flammable, the attackers burned the curtains and furniture inside the villa. The French family was able to escape, Mowad said.
He also described some of the attackers, disguised in paramilitary uniforms, hoping to lure residents out so they could shoot them.
Mowad hid in a safe place on the building's second floor, with several others, for over eight hours.
After the shooting stopped around 12:30 p.m., he said he was able to contact internal security and they advised him it was not safe to leave. He finally was cleared to leave at 4:30 p.m. and eventually taken to a hotel in Khobar.
Although his decision to leave Saudi Arabia after a decade of working there was both a personal and business decision, Mowad said the ordeal Saturday "made the decision easier to leave."
www.cnn.com
of misschien schapen!?quote:Op zondag 30 mei 2004 16:35 schreef the.moderator het volgende:
Al-Qaeda: Italiaan en Zweed geslacht
DUBAI - Militanten hebben tijdens de gijzeling in de Saudische stad Khobar een Italiaan en een Zweed 'geslacht'. Dit staat in een verklaring op een Arabische website die getekend is door 'het al-Qaeda netwerk op het Arabisch schiereiland'. Ook zegt de terroristische organisatie andere westerlingen gevangen te hebben genomen en te hebben gedood.
[afbeelding]
Saudische militairen staan klaar bij het wooncomplex om tot actie over te aan.
Militanten gijzelden zaterdag enkele tientallen mensen in een wooncomplex in Khobar. Het ging voornamelijk om buitenlandse werknemers van oliemaatschappijen. De Saudische veiligheidsdienst maakte zondag een einde aan de gijzeling. Zaterdag kwamen zeker zestien mensen om het leven en in de nacht van zaterdag op zondag werden nog eens mogelijk negen gijzelaars omgebracht.
-------------------------------------------------------------
Ja, als je denkt dat westerlingen varkens zijn, dan mogen ze wel geslacht worden en is het niet haram?!
Officiële Bron?quote:Op zondag 30 mei 2004 17:41 schreef umax het volgende:
dezelfde leider zweert dat dit jaar 2004 een heel moeilijk jaar zal zijn voor de kruisvaarders en wie hun steunt in Saudie, hij zei dat de aanvallen niet zullen stoppen...
Gezelligquote:'Ongelovigen'
Verder wordt gezegd dat de moorden deel uit maken van een campagne om heel Saoedi-Arabië te 'zuiveren van ongelovigen', dat wil zeggen niet- moslims.
Schuilen kan niet meer ...quote:Op zondag 30 mei 2004 17:59 schreef milagro het volgende:
[..]
Gezellig
Dat lijkt mij inderdaad juist het doel er van te zijn.quote:Op zondag 30 mei 2004 18:33 schreef xsocam het volgende:
Wat mij interresseert is de werkelijke reden die achter deze aanslagen zit.. Het is erg goed mogelijk dat deze aanslagen en gijzelingen door Al Qaeda op oliemedewerkers uiteindelijk bedoelt zijn om de olieindustrie te ontwrichten.. olietoe-export te doen slenken.. Op deze manier raken ze de VS extra hard.
Yep, De VS gebruikt 5x zoveel energie per hoofd van de bevolkings als een europeaan. De VS is een cheap oil economy en kan niet zonder goedkope olie. Bovendien hebben ze geen alternatieven zoals gas. De VS bezit slechts 3% van de totale wereldgasvoorraad en canada slecht 1%.quote:Op zondag 30 mei 2004 18:33 schreef xsocam het volgende:
Wat mij interresseert is de werkelijke reden die achter deze aanslagen zit.. Het is erg goed mogelijk dat deze aanslagen en gijzelingen door Al Qaeda op oliemedewerkers uiteindelijk bedoelt zijn om de olieindustrie te ontwrichten.. olietoe-export te doen slenken.. Op deze manier raken ze de VS extra hard.
Ja, hoe ze over ons denken is duidelijk jaquote:'Ongelovigen'
Verder wordt gezegd dat de moorden deel uit maken van een campagne om heel Saoedi-Arabië te 'zuiveren van ongelovigen', dat wil zeggen niet- moslims.
bron? nou.. heb je mijn laatste link niet geopend?? oh..dat is de stem van de leider van alqaeda....! nog een betrouwbaardere bron ken ik nietquote:Op zondag 30 mei 2004 17:57 schreef the.moderator het volgende:
[..]
Officiële Bron?
Volgens de moderators van Fok! is die bron niet betrouwbaar, want het is maar één bron.quote:Op maandag 31 mei 2004 11:15 schreef umax het volgende:
[..]
bron? nou.. heb je mijn laatste link niet geopend?? oh..dat is de stem van de leider van alqaeda....! nog een betrouwbaardere bron ken ik niet
quote:Op zondag 30 mei 2004 17:48 schreef Dagonet het volgende:
[..]
En dat bericht heeft als enige bron wederom die arabische website met verklaring van al-qaida
Zo kan ik nog een zooi berichten geven van kranten en nieuwssites die allemaal verwijzen naar die ene website
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |