abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19475198
Wie van de mensen hier let ontzettend goed op wat hij/zij eet? Dus geen koffie, geen (of zo min mogelijk) suiker, geen of weinig vlees, veel groente en fruit, enzovoort. Wanneer ben je ermee begonnen en waarom? Merk je nu ook een verschil met voor de verandering?
pi_19475291
Vlees is niet per definitie slecht hoor. Zitten veel goeie dingen in, zoals ijzer (in rood vlees)
pi_19475328
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 16:20 schreef Dionysus007281 het volgende:
Vlees is niet per definitie slecht hoor. Zitten veel goeie dingen in, zoals ijzer (in rood vlees)
Ijzer kun je ook veelvuldig vinden in andere soorten voeding. Vlees van tegenwoordig is doordrenkt met slechte kunstmatige stoffen. Bovendien is een overdaad aan dierlijk vet super ongezond.
  vrijdag 28 mei 2004 @ 16:23:55 #4
51639 ParanoidAndroid
You don't remember
pi_19475397
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 16:21 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Ijzer kun je ook veelvuldig vinden in andere soorten voeding. Vlees van tegenwoordig is doordrenkt met slechte kunstmatige stoffen. Bovendien is een overdaad aan dierlijk vet super ongezond.
Wat voegt dat laatste nou toe? Dat van die overdaad? Een beetje generalisatie om te denken dat iedereen die vlees eet, de hele dag achter de barbeque staat ofzo.
  vrijdag 28 mei 2004 @ 16:25:41 #5
64834 Miss_mini
Wee bis diech??
pi_19475453
ik let wel eens erop wat ik eet maar niet vaak....k heb ook wel eens zin in een patatje met
Welkom in Limburg....wat un geveul
  vrijdag 28 mei 2004 @ 16:27:13 #6
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_19475492
Vleesch
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_19475723
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 16:21 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Nieuwtje misschien, maar van een overdaad van-wat-dan-ook ga je dood.
pi_19475874
carnivoor
Dit gaat helemaal uit de hand escaleren.
pi_19475937
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 16:23 schreef ParanoidAndroid het volgende:

[..]

Wat voegt dat laatste nou toe? Dat van die overdaad? Een beetje generalisatie om te denken dat iedereen die vlees eet, de hele dag achter de barbeque staat ofzo.
Doe toch niet zo naief man. Jij denkt waarschijnlijk direct weer aan die hansworsten enzo, waar het vet vanaf druipt. Even een opheldering, dierlijk vet zit zo'n beetje in ieder vlees. Ook de normale varkenslapjes die nu bij jou op het fornuis liggen te sudderen.
  vrijdag 28 mei 2004 @ 16:45:14 #10
51639 ParanoidAndroid
You don't remember
pi_19475979
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 16:43 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Doe toch niet zo naief man. Jij denkt waarschijnlijk direct weer aan die hansworsten enzo, waar het vet vanaf druipt. Even een opheldering, dierlijk vet zit zo'n beetje in ieder vlees. Ook de normale varkenslapjes die nu bij jou op het fornuis liggen te sudderen.
Hoezo ben ik naief? Ik denk aan die hansworsten ja, maar dat komt door jouw zin:
quote:
Bovendien is een overdaad aan dierlijk vet super ongezond.
Waarmee jij impliceert dat iedereen die vlees eet ook gelijk een overdaad aan dierlijk vet binnenkrijgt.

En waar lees je dat ik vlees eet? Beetje simpele aanname.
pi_19476100
Een beetje vet is niet dodelijk.
pi_19476240
Ik let er heel goed op, ik zorg dat ik zo weinig mogelijk verzadigde vetten binnen krijg, maar wel genoeg goede vetten, die haal ik voornamelijk uit vis,cashewnoten etc.
Ook drink ik veel water, zo'n 4/5 liter op een dag.
Ook let ik goed op me eiwitten en koolhydraten en ik probeer zo'n 4/5/6 maaltijden op een dag te eten.

De domste fout die je kunt maken als je af wilt vallen: niks eten, niet ontbijten, alles waar vet inzit vermijden.... etc
My mission is to kill time, and time's to kill me in its turn. How comfortable one is among murderers.
pi_19476282
En in vlees zitten ook goede stoffen ja, maar doe mij maar een lekker biefstukje! Is goed voor je!
My mission is to kill time, and time's to kill me in its turn. How comfortable one is among murderers.
pi_19476468
Biefstuk
pi_19477102
Veel mensen denken ook nog steeds dat je van biefstuk dik wordt, dat klopt niet echt:

biefstuk: 100 gr 115 22.0 0.0 3.0

100gr=eenheid
115=Kcal
22.0=eiwit
0.0=koolhydraten
3.0=vet

Niet mauwen maar kauwen!!!!!!!!
pi_19477302
Wie eet er hier dan ook echt veel vette vis om bijvoorbeeld veel omega-3-vetzuren binnen te krijgen?
  vrijdag 28 mei 2004 @ 17:40:34 #17
19018 Brennie
CCU nurse
pi_19477363
Ik let eigenlijk te weinig op mijn voeding en drinken, al weet ik dondersgoed dat ik dat wel moet doen.
Ik zorg wel dat ik per week vold groente klaarmaak.
Verder ben ik wat meer water gaan drinken.
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
pi_19477389
3x per week haal ik bij de visboer vis en ik koop ook vaak blikjes met tonijn (in water) van John West.
Ook eet ik elke dag een theelepel lijnzaadolie (voor omega6 dacht ik uit me hoofd) en soms zonnebloemolie (omega9 als ik het goed heb).

Ik slik ook elke dag multivitaminen en vitamine C tabletten (kan je bij kruidvat kopen).
pi_19477400
Eigenlijk let ik helemaal niet zo goed op wat ik eet, ik bedoel, ik eet niet altijd gezond zeg maar
Ik eet nagenoeg elke dag vlees trouwens
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
  FOK!fotograaf vrijdag 28 mei 2004 @ 17:43:10 #20
18921 freud
Who's John Galt?
pi_19477405
Ik at eigenlijk vanalles wat ik lekker vond, dus elke dag wel chips, mayo, mac, you name it. Ik werd er wat trager door en was niet echt de slankste. Ik ben toen wat meer op eten gaan letten, dus veeel minder vetten, genoeg vitaminen, 1x per week patat oid, volkoren voedsel, meer sporten, etc. Ik squash nu ongeveer 2 uur per week en fitness ook zoiets.

Resultaat: meer conditie, minder dik, wel iets zwaarder (logisch) en sterkere spieren. Eigenlijk erg logisch allemaal.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_19477422
Ik raad mensen echt aan om op hun voeding te letten, ikzelf eet vrij veel "goede" maaltijden op een dag, hierdoor heb ik echt NOOIT trek in bijvoorbeeld: chips, snacks en die andere troep.
Als je om de 2½ uur (ongeveer) een kleine maaltijd zou eten, dan zou je dat makkelijk vol kunnen houden.
Wel hou ik 1 keer per maand een junkdag, lekker bieren en patat vreten maar!
  FOK!fotograaf vrijdag 28 mei 2004 @ 17:45:41 #22
18921 freud
Who's John Galt?
pi_19477456
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 17:41 schreef Leatherneck het volgende:
3x per week haal ik bij de visboer vis en ik koop ook vaak blikjes met tonijn (in water) van John West.
Ook eet ik elke dag een theelepel lijnzaadolie (voor omega6 dacht ik uit me hoofd) en soms zonnebloemolie (omega9 als ik het goed heb).

Ik slik ook elke dag multivitaminen en vitamine C tabletten (kan je bij kruidvat kopen).
Is lijnzaadolie net zo goed als de lijnzaad door je yoghurt of zo? Zal wel schelen qua vezels lijkt me.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_19477648
Dat weet ik niet precies, freud. Ik neem elke dag 1 theelepel lijnzaadolie omdat er essentiėle vetzuren inzitten en geen verzadigde.

En dan kom ik weet terug op wat ik net typte over afvallen: veel mensen zijn "allergisch" voor produkten die "vet" bevatten. Dat is dus niet de goede instelling. Goede vetten heb je JUIST nodig, je moet alleen opassen voor de verzadigde vetten.

En voor de rest gewoon goed sporten, 2/3x per week hardlopen al zit je niet op een sport bijvoorbeeld.
Je ziet wel eens van die mensen die altijd klagen dat ze te dik zijn, en dan gaan ze beginnen met sporten, en dan zien ze na 1 maand "NOG" geen verschil en geven ze op.... Zo kom je niet ver.

Maargoed, het gaat over voeding
pi_19477672
Het enige waar ik op let is vet, maar dat is meer voor mijn gezicht dan voor me gezondheid
pi_19477684
Informatie over lijnzaadolie: http://www.kerngezond.nl/voedings_info/lijnzaad.htm

Trouwens niet gaan denken dat je je nu klem kan gaan vreten met "goede" vetten natuurlijk, ik wil alleen duidelijk maken dat je de goede vetten echt nodig hebt, en dat die erg gezond voor je zijn (behalve de verzadigde vetten).

Je kunt verzadigde vetzuren over het algemeen herkennen aan het feit dat ze bij kamertemperatuur niet vloeibaar zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')