abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19463726
Lifestyle, hhmm.. weet ook niet waar dit topic het beste past eigenlijk. Mod? Feel free to kick!

Maar goed, nu stond ik net onder de douche. Beetje mijn ballen wassen en ik denk, laat ik ff alles checken! Dus ik voel een beetje goed en ja hoor er zit iets vreemds...

Op mijn linkerbal voelde ik een bultje, onderhuids en echt op de bal itself! Ook alleen maar op de linker... Normaal gesproken zou iik nu gewoon ff flink schrikken en daarna misschien naar de dokter gaan. Ware het niet dat ik nu in het buitenland zit voor een training. Een land waar je niet heel snel naar de dokter stapt...

Nu had ik een vraagje, wat kan ik het beste doen? Hier ff een dokter laten checken? Dus met het schaamrood op mijn kaken een collega vragen alles te vertalen?
Eerste vliegtuig terug naar Nederland nemen? Lijkt me zelf een beetje overdreven voor een vermoeden...
Of kan ik nog wel 2 maandjes wachten totdat ik weer in nederland ben? Dan gewoon gelijk naar een huisarts?

Wat raden jullie me aan en moet ik alvast in paniek raken?

alvast bedankt!
  vrijdag 28 mei 2004 @ 02:28:02 #2
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_19463736
Niet in paniek raken. Maar wel naar de dokter gaan bij twijfel. En dan zo snel mogelijk.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_19463741
is het een groot bultje? is het hard offe? weet je wel zeker dat het niet gewoon je zaadleider is?
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_19463747
0f je mailt ff naar een nederlandse dokter (je eigen dokter hier) en legt het probleem voor
Zet `s nachts je prostaat op tenminste 16 graden, dan bevriezen je leidingen niet.
pi_19463748
Ik weet wel dat het niet gewoon mijn zaadleider is, zit direct op de teelbal... Klein bultje. Voelt net alsof ik een soort pukkeltje op de bal heb zeg maar...
  vrijdag 28 mei 2004 @ 02:31:38 #6
56483 wingerd
p l a s t i c f a c e
pi_19463757
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 02:25 schreef K-L-O-O-N het volgende:

Wat raden jullie me aan en moet ik alvast in paniek raken?

alvast bedankt!
Paniek is een slechte raadgever, maar ik zou een en ander controleren op pijn, groei, opgezwollen klieren etc etc.

...een dokter, in welk land dan ook denk ik, zal je goed kunnen adviseren. En het schaamrood weegt toch niet op tegen de rust van een geruststelling?
De slaap van de Rede brengt Monsters voort.
Welterusten.
pi_19463760
nogmaals mail een nederlandse dokter dan, hier is er echt niemand die je kan helpen!!!
Zet `s nachts je prostaat op tenminste 16 graden, dan bevriezen je leidingen niet.
pi_19463767
Dat mailen is idd wel een goed plan...

Baal er wel van, had niet zoveel boxershorts en jeans moeten dragen! Gggrrr...

was ik nu maar alto geworden op mijn 12e
pi_19463772
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 02:34 schreef K-L-O-O-N het volgende:
wat heeft dat ermee te maken in godsnaam?
pi_19463792
Sperma kwaliteit en de gezondheid van de privateparts holt achteruit door strakke spijkerbroeken...

Roken en meeroken ook trouwens.
pi_19463801
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 02:42 schreef K-L-O-O-N het volgende:
Sperma kwaliteit en de gezondheid van de privateparts holt achteruit door strakke spijkerbroeken...

Roken en meeroken ook trouwens.
ja ok, je kwaliteit van je sperma(zaadjes), niet van bultjes op ballen of iets dergelijks
  vrijdag 28 mei 2004 @ 02:45:32 #12
31753 ZixS
oldskool
pi_19463804
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 02:34 schreef K-L-O-O-N het volgende:
Dat mailen is idd wel een goed plan...

was ik nu maar alto geworden op mijn 12e
*geen kanker krijgt*
pi_19463815
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 02:45 schreef ZixS het volgende:

[..]

*geen kanker krijgt*
  vrijdag 28 mei 2004 @ 02:56:01 #14
3554 laffer
Ouwe LUL
pi_19463835
http://artsen.pagina.nl/

hier vind je wel wat!!
pi_19463848
Dank, ik zal het gelijk ff checken!

Maar 2 maandjes wachten zal toch niet zo heel veel kwaad kunnen?
  vrijdag 28 mei 2004 @ 03:05:43 #16
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_19463853
Bij twijfel met gezwinde spoed naar een dokter.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 28 mei 2004 @ 03:08:05 #17
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_19463859
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 03:03 schreef K-L-O-O-N het volgende:
Ja, dat kan wel.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  vrijdag 28 mei 2004 @ 03:08:53 #18
65918 IBAZ
broeinest
pi_19463861
In je blootje en luid gillend de straat op. Volledig out of control. Dan wordt je gevangen door de hulptroepen en gratis vervoerd naar het lokale hospitaal. Eenmaal daarbinnen komt er een dokter naar je kijken en dan wijs je hem/haar fijntjes op die pukkel. Hoef je je collegas er niet mee lastig te vallen.
opgelost.
pi_19463885
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 03:08 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Ja, dat kan wel.
ga ik ff tegenin...
zelfs als het kanker is heb je die nog in vele smaken.
er zijn idd varianten waar je zelfs rustig 2 jaar mee door kan lopen, en ook soorten dat je in een maand het loodje legt. het maakt niet echt heel veel uit waar het dan zit.

ts: ik zou het als ik jou was toch laten checken. is een beetje een groot iets om spijt van te krijgen als je het niet gedaan hebt nietwaar?
  vrijdag 28 mei 2004 @ 03:26:11 #20
13616 majic
Stijl is een keuze
pi_19463887
Lees dit aub goed Kloon... :

Mijn vader is overleden aan teelbalkanker door een verkeerd gestelde diagnose in het buitenland. Ze hebben zelfs een punctie gedaan in z'n teelbal, en niets gevonden. (Dit was overigens in Griekenland, sample van z'n bal opgestuurd naar Athene dus niet alleen lokaal ziekenhuis etc...)

Na een half jaar kwamen er andere symptomen (vochtophoping in de voeten o.a.) en is hij zelf maar naar Nederland gegaan - daar werd geconstateerd dat hij dus teelbalkanker had, en dat dit al in z'n lymfen systeem zat. 50/50 kans had hij - helaas heeft hij het niet gered...taaie, forse vent (45).

ALS JE ER SNEL BIJ BENT BIJ TEELKANKER HEB JE EEN 99.9% KANS OP GENEZING.
ER ZIJN HEEL, HEEL VEEL MENSEN DIE EEN PAAR WEKEN OF MAANDEN GEWACHT HEBBEN EN DAAR EEUWIG SPIJT VAN HEBBEN GEHAD.

Ik had zelf enige tijd geleden ook een opgezette testikel, en ben op internet gaan zoeken naar wat het zou kunnen zijn. Pas na een paar weken stond ik er bij stil dat het wel eens teelbalkanker zou kunnen zijn - ik zat precies in de risicogroep, nl. ingedaalde testikel op jonge leeftijd, en familie met teelbalkanker (overigens zijn er meer kankersoorten in de familie die je in een risicogroep kunnen plaatsen). Verders kan het gewoon _iedereen_ overkomen, en het is meestal in de leeftijd 20-30. (vrij jong dus!) .

Ik ben meteen naar de huisarts gegaan, even ongemakkelijk aan m'n ballen gevoeld - maar het is wel voor je leven misschien!!! - en daarna een doorverwijzing gekregen/geist naar 't ziekenhuis.
Daar een volledig onschuldige ECHO laten maken zoals een zwangere vrouw, en na 10 minuten kan de dokter je vertellen wat het bultje is. Er werd gelukkig niets gevonden bij mij - uitstralende pijn van mijn knie en bekken gewricht (rsi-achtige problemen van teveel zitten) waren de reden.

BULTJES ZIJN ERG VERDACHT EN HOREN ABSOLUUT NIET OP JE TESTIKEL.
Mijn vader had geen bultjes op zijn testikel maar wel testikelkanker. Bultjes zijn geen goed teken, maar KUNNEN iets anders zijn - echter hoe dan ook een reden om een echo te laten doen, als je leven je lief is. De kans op genezing is erg groot, en je kan een normaal leven leiden.

Ga dus gewoon even uit van het ergste - en doe wat elk zinnig mens zou doen in deze situatie. Neem contact op met je huisarts PER DIRECT, telefonisch. Deze zal je voor 99% zeker doorsturen naar een ziekenhuis waar ze een echo horen te maken. Dit is in Nederland altijd zo, maar ik weet niet hoe ze dat in het buitenland doen. LAAT NIET IN JE TESTIKEL PRIKKEN - de prik bij mijn vader door een onkundige griekse arts in een ziekenhuis heeft de kanker geactiveerd en versprijd door z'n lymfen systeem.

Wellicht wordt je niet vrolijk van dit verhaal, maar je zal me dankbaar zijn over een paar maanden.

ELKE DAG TELT BIJ TESTIKEL KANKER !!!!! Het is een snel groeiende, ZEER makkelijk te genezen vorm van kanker - maar wees er snel bij alsjeblieft !!

Dit geld voor elke jongen - controleer regelmatig je testikels op onregelmatigheden - 1x per maand ongv. Ga niet moeilijk doen als je iets raars vind, meteen naar de huisarts. Laat je niet afpoeieren als het een bultje betreft - huisartsen weten niet alles en maken vaak verkeerde diagnoses. Je mag altijd een scannetje in het ziekenhuis vragen, en dat kost je 5 mins van je tijd en koude kloten van de sonische gel.

Als je vragen hebt kloon, je kan me mailen op fok _ AT_ majic.nl .
Verders kan je hier ook even lezen over gebruikservaringen van mensen die testikelkanker hebben of misschien hebben, en de stappen die ze wel en niet genomen hebben - erg nuttig voor mij geweest...ook al heb ik achteraf niks.

http://www.kanker-actueel(...)?message=16&all=True

Alsjeblieft, ga zo dus zo snel mogelijk naar een dokter - let niet op wat anderen zeggen, al is het misschien niks - je bent dan niet te laat, en je kan jezelf ook niet voor je kop slaan als het wel wat was .

Heel erg veel succes!
Ook toe aan een stijlvolle, unieke icon? Kijk hier voor deel II
  vrijdag 28 mei 2004 @ 03:30:33 #21
13616 majic
Stijl is een keuze
pi_19463890
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 03:03 schreef K-L-O-O-N het volgende:
Dank, ik zal het gelijk ff checken!

De uroloog in het ziekenhuis was verbaasd en boos op me dat ik twee WEKEN heb gewacht voor ik naar m'n dokter ben gegaan - en dat was niet eens een bultje, maar een opgezette testikelzak (Wat wat minder specifiek op kanker wijst dan bultjes...).

Bultjes kunnen goed of kwaadaardig zijn, net als moedervlekken. Aub niet uitstellen maat! Retourtje holland is zo gedaan en absoluut het waard! Als ze horen dat er een bultje op je testikel zit kan er van alles geregeld worden op korte termijn - ik mocht de volgende dag na m'n huisartsbezoek meteen langskomen bij 't ziekenhuis...ze geven je dan accuut voorrang.
pi_19463893

Toch maar even snel een collega vragen dan...

Bedankt voor je verhaal, heb er veel aan!
  vrijdag 28 mei 2004 @ 03:34:54 #23
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_19463894
Nou dan zou ik dus maar even naar Nederland (of een ander modern land in de regio) gaan als ik jou was!
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_19463895
retourte holland kost me in dit geval 1000 euro...
  vrijdag 28 mei 2004 @ 03:39:35 #25
13616 majic
Stijl is een keuze
pi_19463898
No problem....ik krijg er weer kippevel van, 't hele gedoe is net een paar maanden achter de rug bij mij. Dwz, eergisteren nog een laatste scan gemaakt (Ja 2x gedaan zelfs, omdat de testikel opgezwollen bleef maar ze vonden niets verdachts).

Ze hebben ook een bloedprik gedaan bij me (dat was dezelfde dag dat ik langsging voor m'n testikel, de 1ste keer dus) en dan wordt er gecheckt of er "markers" in je bloed zitten. Je testikel die gaat een specifiek hormoon afgeven als er kanker in zit, en dit kunnen ze heel makkelijk zien in je bloed.

Bloedtest + echo = 100% uitsluitsel dat je testikelkanker hebt. Allebei dus eisen ...en ook de lokale dokterje niks aan laten praten - als hij je niet naar een lokaal goed (academisch) ziekenhuis kan doorsturen waar ze een echo + bloedprik doen dan gewoon retourtje holland nemen. Stuur me aub een mailtje als je weet wat het was/is ok ?? bedankt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')