Lees dit aub goed Kloon... :Mijn vader is overleden aan teelbalkanker door een verkeerd gestelde diagnose in het buitenland. Ze hebben zelfs een punctie gedaan in z'n teelbal, en niets gevonden. (Dit was overigens in Griekenland, sample van z'n bal opgestuurd naar Athene dus niet alleen lokaal ziekenhuis etc...)
Na een half jaar kwamen er andere symptomen (vochtophoping in de voeten o.a.) en is hij zelf maar naar Nederland gegaan - daar werd geconstateerd dat hij dus teelbalkanker had, en dat dit al in z'n lymfen systeem zat. 50/50 kans had hij - helaas heeft hij het niet gered...taaie, forse vent (45).
ALS JE ER SNEL BIJ BENT BIJ TEELKANKER HEB JE EEN 99.9% KANS OP GENEZING.
ER ZIJN HEEL, HEEL VEEL MENSEN DIE EEN PAAR WEKEN OF MAANDEN GEWACHT HEBBEN EN DAAR EEUWIG SPIJT VAN HEBBEN GEHAD. Ik had zelf enige tijd geleden ook een opgezette testikel, en ben op internet gaan zoeken naar wat het zou kunnen zijn. Pas na een paar weken stond ik er bij stil dat het wel eens teelbalkanker zou kunnen zijn - ik zat precies in de risicogroep, nl. ingedaalde testikel op jonge leeftijd, en familie met teelbalkanker (overigens zijn er meer kankersoorten in de familie die je in een risicogroep kunnen plaatsen). Verders kan het gewoon _iedereen_ overkomen, en het is meestal in de leeftijd 20-30. (vrij jong dus!) .
Ik ben meteen naar de huisarts gegaan, even ongemakkelijk aan m'n ballen gevoeld - maar het is wel voor je leven misschien!!! - en daarna een doorverwijzing gekregen/geist naar 't ziekenhuis.
Daar een volledig onschuldige ECHO laten maken zoals een zwangere vrouw, en na 10 minuten kan de dokter je vertellen wat het bultje is. Er werd gelukkig niets gevonden bij mij - uitstralende pijn van mijn knie en bekken gewricht (rsi-achtige problemen van teveel zitten) waren de reden.
BULTJES ZIJN ERG VERDACHT EN HOREN ABSOLUUT NIET OP JE TESTIKEL.
Mijn vader had geen bultjes op zijn testikel maar wel testikelkanker. Bultjes zijn geen goed teken, maar KUNNEN iets anders zijn - echter hoe dan ook een reden om een echo te laten doen, als je leven je lief is. De kans op genezing is erg groot, en je kan een normaal leven leiden.
Ga dus gewoon even uit van het ergste - en doe wat elk zinnig mens zou doen in deze situatie. Neem contact op met je huisarts PER DIRECT, telefonisch. Deze zal je voor 99% zeker doorsturen naar een ziekenhuis waar ze een echo horen te maken. Dit is in Nederland altijd zo, maar ik weet niet hoe ze dat in het buitenland doen. LAAT NIET IN JE TESTIKEL PRIKKEN - de prik bij mijn vader door een onkundige griekse arts in een ziekenhuis heeft de kanker geactiveerd en versprijd door z'n lymfen systeem.
Wellicht wordt je niet vrolijk van dit verhaal, maar je zal me dankbaar zijn over een paar maanden.
ELKE DAG TELT BIJ TESTIKEL KANKER !!!!! Het is een snel groeiende, ZEER makkelijk te genezen vorm van kanker - maar wees er snel bij alsjeblieft !!
Dit geld voor elke jongen - controleer regelmatig je testikels op onregelmatigheden - 1x per maand ongv. Ga niet moeilijk doen als je iets raars vind, meteen naar de huisarts. Laat je niet afpoeieren als het een bultje betreft - huisartsen weten niet alles en maken vaak verkeerde diagnoses. Je mag altijd een scannetje in het ziekenhuis vragen, en dat kost je 5 mins van je tijd en koude kloten van de sonische gel.
Als je vragen hebt kloon, je kan me mailen op fok _ AT_ majic.nl .
Verders kan je hier ook even lezen over gebruikservaringen van mensen die testikelkanker hebben of misschien hebben, en de stappen die ze wel en niet genomen hebben - erg nuttig voor mij geweest...ook al heb ik achteraf niks.
http://www.kanker-actueel(...)?message=16&all=TrueAlsjeblieft, ga zo dus zo snel mogelijk naar een dokter - let niet op wat anderen zeggen, al is het misschien niks - je bent dan niet te laat, en je kan jezelf ook niet voor je kop slaan als het wel wat was .
Heel erg veel succes!
Ook toe aan een stijlvolle, unieke icon? Kijk
hier voor deel II