abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 28 mei 2004 @ 00:48:20 #1
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_19462528
Essay: "Roken: Van chaos tot orde"
- door Bansheeboy -

Wat is of zijn roken ?

Roken gebeurt veelal door mensen en vrouwen tussen de 12 en 72 jaar, veel van dezen beginnen met roken met als reden de populariteit binnen de gelederen te verhogen. Dit soort mensen voeren vaak als argument dat zij roken omdat het "lekker" is. Dat is vreemd edoch men nooit iemand gezien heeft met een verslaving aan kindersurpise of basterdsuiker, want deze zaken worden ook door de meerderheid der populen als lekker ervaren.

Wat zijn de voordelen van roken ?

Er zijn weinig voordelen, maar de voordelen die er zijn staan als een huis. Rokers betalen vaak minder rente op hun hypotheek omdat zij al veel geld kwijt zijn aan accijns en andere bolijten. Rokers krijgen meer respect van de omgeving omdat men dit soort mensen ziet als mensen van klasse omdat zij dagelijks geld verspillen aan een dergelijk goed...

Ok, leuk en aardig, maar zijn er ook nadelen ?

Ja en nee ! Er zijn ontzettend veel nadelen te noemen:

- Sigaretten bevatten nicotine, dit is het verslavende bestandsdeel in sigaretten
- postzegels
- Roken kan longkanker veroorzaken
- Etc.
- Roken kan leiden tot de dood
- Rokers verspreiden een aanhankelijke mondgeur die voor de omgeving niet als fijn wordt ervaren
- Geldverspilling
- Rokers worden agressief bij een gebrek aan sigaretten
- Roemenen

Ok, vrij duidelijk allemaal, maar hoe dit dan op te lossen ?

Het rookprobleem is een maatschappelijk vraagstuk wat niet 1 2 3 opgelost te krijgen is. Ook omdat de overheid het roken stimuleert door bv. pamfletten uit te delen op basis-scholen en het voortgezet onderwijs met daarin vooral de pro-redenen om met roken te beginnen. De overheid hanteert de "pappen en nathouden" theorie vanwege de grote sommen geld die zij binnenkrijgen van de accijns Mijn inziens is de enige reden om daadwerkelijk dit maatschappelijk probleem op te lossen is door elk pakje sigaretten te verkopen voor 10 euro, vervolgens datzelfde roken verbieden bij de wet, en de accijns doorsluizen naar een ander product wat niet schadelijk is, bv stripboeken of gameboy's

[ Bericht 1% gewijzigd door BansheeBoy op 28-05-2004 01:01:00 (Nutella was op) ]
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  vrijdag 28 mei 2004 @ 00:49:11 #2
13462 BansheeBoy
pi_19462546
Gaarne topic-titel aanpassen:

Essay: "Roken: Van chaos tot orde"

BvD

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  vrijdag 28 mei 2004 @ 00:50:51 #3
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_19462583
Mijn auto rookt ook

Op zaterdag 22 april 2006 21:20 schreef Zweefvliegje het volgende:
Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
pi_19462605
Gaarne, ik ga een wacko tabako roken mên. tuste
Gezellig in de kroeg zitten + communiceren met pre-teens, is best oke.
pi_19462685
GC -----> ONZ ???
bsb geeft op irc aan niet serieus te zijn.. kijk naar postzegels en roemenen...mensen en vrouwen etc..
bsb
dag
pi_19462700
  vrijdag 28 mei 2004 @ 00:56:37 #7
13462 BansheeBoy
pi_19462720
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 00:55 schreef petre86 het volgende:
GC -----> ONZ
aub!
bsb geeft op irc aan niet serieus te zijn.. kijk naar postzegels en roemenen...mensen en vrouwen etc..
Het is een essay, dat is zowiezo serieus

vrijdag 28 mei 2004 @ 00:58:46 #8
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_19462774
TT aangevuld

Leest weer lekker BSB
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  vrijdag 28 mei 2004 @ 00:59:39 #9
43920 Yakko
De tal palo, tal astilla
pi_19462789
Ja optiefen nou met die kut Banshee... Fucking relkloon.... (ff is leuk, maar het moet niet te lang meer duren he)
Inhoudelijk er op ingaan doen we maar niet meer om onze vriend BansheeBoy dan toch maar niet te erg te kwetsen, door het weerleggen van al zijn argumenten

(hoe heb je dat van die lagere hypotheekrente eigenlijk bedacht? Die vind ik dan wel weer best origineel!)
La mejor universidad es la de la vida...
pi_19462796
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 00:56 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Het is een essay, dat is zowiezo serieus

als jij het schrijft kan ik het nogal moeilijk serieus nemen....
maar met dit offtopic gelul gaat ie zo echt naar ONZ of op slot...
dus: OT : ik haat roken en rokers! speciaal als ze roken terwijl ik zit te eten!
dag
pi_19462828
Roemenen een nadeel van roken??

Wat dacht je van postzegels? Zijn die verzamelingen een bijproduct van rokers

ik neem volledig afstand van de hier in dit topic gedane uitspraken over bepaalde bevolkingsgroepen.

[ Bericht 41% gewijzigd door DrWolffenstein op 28-05-2004 01:31:50 ]
  vrijdag 28 mei 2004 @ 01:14:40 #12
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_19463044
Hij is weer goed als altijd. Je hebt het altijd bij het goede eind BSB.

A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_19463193
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 01:14 schreef Sidekick het volgende:
Hij is weer goed als altijd. Je hebt het altijd bij het goede eind BSB.

Puike conclusie. Kan er nu een slotje op?
  vrijdag 28 mei 2004 @ 01:26:42 #14
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_19463202
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 01:26 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Puike conclusie. Kan er nu een slotje op?
Nope
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  vrijdag 28 mei 2004 @ 01:27:02 #15
52589 sjun
uit solidariteit
pi_19463209
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 01:01 schreef DrWolffenstein het volgende:
Roemenen een nadeel van roken?? Geen wonder dat de regering een anti-rook campagne voert. Dat is dan héél misschien nog in te denken, maar wat dacht je van postzegels? Zijn die verzamelingen een bijproduct van rokers
Roemenen... Roma, Sinti,.. Hee BansheeBoy, je hebt toch niks tegen zigeuners?

Voor je het weet heb je hier een etiketje BansheeBoy pas alsjeblieft op met wat je schrijft...

Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_19463268
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 01:27 schreef sjun het volgende:

[..]

Roemenen... Roma, Sinti,.. Hee BansheeBoy, je hebt toch niks tegen zigeuners?

Voor je het weet heb je hier een etiketje BansheeBoy pas alsjeblieft op met wat je schrijft...

Je hebt gelijk. Kun je dan ook die passage uit je quote halen?
  vrijdag 28 mei 2004 @ 02:09:28 #17
52589 sjun
uit solidariteit
pi_19463629
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 01:33 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. Kun je dan ook die passage uit je quote halen?
Ik kan geen passage van BansheeBoy uit een stuk halen waarin ik jou quote.
  vrijdag 28 mei 2004 @ 02:11:57 #18
32422 engessa
Who's dirty?
pi_19463646
Ik mis de voordelen van het roken. Als je een evenwichtig essay wilt schrijven noem je niet alleen de 'tegens' maar ook de 'voors'. En die zijn er, anders zou niemand roken.
  vrijdag 28 mei 2004 @ 02:20:52 #19
52589 sjun
uit solidariteit
pi_19463696
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 02:11 schreef engessa het volgende:
Ik mis de voordelen van het roken. Als je een evenwichtig essay wilt schrijven noem je niet alleen de 'tegens' maar ook de 'voors'. En die zijn er, anders zou niemand roken.
Je doet BansheeBoy tekort. Hij schreef al in de OP:
- van dezen beginnen met roken met als reden de populariteit binnen de gelederen te verhogen.
- de voordelen die er zijn staan als een huis. Rokers betalen vaak minder rente op hun hypotheek omdat zij al veel geld kwijt zijn aan accijns en andere bolijten.
- rokers krijgen meer respect van de omgeving omdat men dit soort mensen ziet als mensen van klasse omdat zij dagelijks geld verspillen aan een dergelijk goed...
  vrijdag 28 mei 2004 @ 02:22:12 #20
32422 engessa
Who's dirty?
pi_19463705
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 02:20 schreef sjun het volgende:

[..]

Je doet BansheeBoy tekort. Hij schreef al in de OP:
- van dezen beginnen met roken met als reden de populariteit binnen de gelederen te verhogen.
- de voordelen die er zijn staan als een huis. Rokers betalen vaak minder rente op hun hypotheek omdat zij al veel geld kwijt zijn aan accijns en andere bolijten.
- rokers krijgen meer respect van de omgeving omdat men dit soort mensen ziet als mensen van klasse omdat zij dagelijks geld verspillen aan een dergelijk goed...
En dat is dus bullshit. Ik verwacht van iemand die zijn topic de pretentieuze titel 'essay' geeft toch wel een iets minder bevooroordeelde mening.
  vrijdag 28 mei 2004 @ 02:31:02 #21
52589 sjun
uit solidariteit
pi_19463754
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 02:22 schreef engessa het volgende:

[..]

En dat is dus bullshit. Ik verwacht van iemand die zijn topic de pretentieuze titel 'essay' geeft toch wel een iets minder bevooroordeelde mening.
Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is...
pi_19463833
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 02:22 schreef engessa het volgende:

[..]

Noem jij dan eens waarheidsgetrouwe voordelen dan? Dat het stress wegneemt hoef je niet te vertellen, aangezien die stress slechts ontstaat door het tekort aan nicotine. Verder redden *ERG* veel mensen het zonder stress én zonder nicotine. Derhalve is stress dus een bullshit-argument.

Het enige argument vóór roken is na mijn weten bij mensen met chronische hyperventillatie. Dit is echter dus niet van toepassing bij gezonde personen.

Verder nog een tegenargument: vrijwel alle patienten met longemfyseem zijn rokers. Niet-rokers krijgen het sporadisch.
  vrijdag 28 mei 2004 @ 07:51:15 #23
52589 sjun
uit solidariteit
pi_19464247
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 02:55 schreef Inferi het volgende:

[..]

Noem jij dan eens waarheidsgetrouwe voordelen dan? Dat het stress wegneemt hoef je niet te vertellen, aangezien die stress slechts ontstaat door het tekort aan nicotine. Verder redden *ERG* veel mensen het zonder stress én zonder nicotine. Derhalve is stress dus een bullshit-argument.

Het enige argument vóór roken is na mijn weten bij mensen met chronische hyperventillatie. Dit is echter dus niet van toepassing bij gezonde personen.

Verder nog een tegenargument: vrijwel alle patienten met longemfyseem zijn rokers. Niet-rokers krijgen het sporadisch.
TS noemde al enkele voordelen:
- populariteit binnen de peergroup

In sommige omgevingen scoor je als je rookt. (LBO, VMBO,MBO, Opleiding Journalistiek, kaderbijeenkomst SP?) Zou dat niet zo zijn dan begon er niemand.
  vrijdag 28 mei 2004 @ 07:54:41 #24
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_19464261
BSB zou je niet een partij oprichtten?

en Sjun.

FOR GOD SAKES LEAVE THE SP ALONE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

vrijdag 28 mei 2004 @ 08:03:14 #25
46275 Castor
Obey the rules, miss the fun
pi_19464316
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 00:48 schreef BansheeBoy het volgende:
-knip-
Roken gebeurt veelal door mensen en vrouwen tussen de 12 en 72 jaar [...]
-knip-
Mensen en vrouwen? Zijn vrouwen niet ook mensen BB?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')